Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Overal gaan dingen mis. Degene die t ontkend liegt. Met t oplossen laat je je kracht zien. In dit geval was t vrij eenvoudig. Kleine site maken met alle euvel en recensies erop? Paar euro adwords er tegen aan. Dat zal helpen toch? 😆

Dat er bij oude motoren zaken mis gaan, begrijpt iedereen. Maar dat je dan keer op keer als verkopende partij op een dergelijke wijze tekeer gaat tegen je eigen klanten die iets reclameren, is echt tenenkrommend. En dat kan niet vaak genoeg gemeld worden. Dit mag wat mij betreft best in de OP staan. Daar staat RH nu nog steeds als betrouwbaar adres namelijk.
 
Inderdaad ,aan de schandpaal met die knurft.})

Ben daar normaal niet van. Maak ook geen speciaal topic hiervoor aan. Maar men mag best wel eens een keer weten met wat voor figuur je te maken hebt, als je daar eenmaal iets gekocht hebt wat niet goed blijkt te zijn.
 
Ja maar gezien het aantal miskleunen zou je dat wel moeten doen,nu kan hij doorgaan met slachtoffers maken.
 
Blijft toch mooi spul,beter dan die kleppendingen van tegenwoordig.

Mwa ik heb vorig jaar een paar x aan een Moriwaki Moto2 (ex Tom Luthi) mogen sleutelen, maar dat is toch echt wel racemateriaal en geen omgebouwde winkelbrommer. Dat zit erg mooi in elkaar hoor, sleutelt fijn en nergens is op bezuinigd. En zoveel mogelijkheden om het chassis te verstellen dat je makkelijk de weg kwijt kunt raken.
 
Mwa ik heb vorig jaar een paar x aan een Moriwaki Moto2 (ex Tom Luthi) mogen sleutelen, maar dat is toch echt wel racemateriaal en geen omgebouwde winkelbrommer. Dat zit erg mooi in elkaar hoor, sleutelt fijn en nergens is op bezuinigd. En zoveel mogelijkheden om het chassis te verstellen dat je makkelijk de weg kwijt kunt raken.
Het waren gewoon CBR600 blokjes ,niks bijzonders,niet te vergelijken met een ECHTE racemotor zoals de Aprillia 250.
 
Ben daar normaal niet van. Maak ook geen speciaal topic hiervoor aan. Maar men mag best wel eens een keer weten met wat voor figuur je te maken hebt, als je daar eenmaal iets gekocht hebt wat niet goed blijkt te zijn.

Negatieve energie. Het kost je alleen maar, je word er niets beter van maar idd, je kan wel anderen waarschuwen. Ik heb dat ook al wel gedaan maar al meerdere keren in de wind geslagen, inmiddels zijn er idd al vele die vergelijkbare situaties kennen.

Even wat positiefs. :P
Damn wat had ik hier graag bij geweest:

Vet!

Blijft toch mooi spul,beter dan die kleppendingen van tegenwoordig.

Och, kleppen spul blijft wel heel dus wil je rijden... kán je rijden :P

:+ neee ik noem geen namenO-)

:? Ik mis hem even?
 
Negatieve energie. Het kost je alleen maar, je word er niets beter van maar idd, je kan wel anderen waarschuwen. Ik heb dat ook al wel gedaan maar al meerdere keren in de wind geslagen, inmiddels zijn er idd al vele die vergelijkbare situaties kennen.



Vet!



Och, kleppen spul blijft wel heel dus wil je rijden... kán je rijden :P



:? Ik mis hem even?

2 takt spul bleef ook gewoon heel,ik kan mij niet herinneren dat er een Aprilia kapot ging in de GP.
Die moto 2 klasse is gewoon niks bijzonders meer,het is net of je naar een supersport wedstrijd zit te kijken,
al vind ik die nog spannender door de verschillende merken en motorblokken.
Geef wat kleppendingen betreft mij maar de jaren 60 viertakten,6 cilinders van 250cc dat was nog leuk.
 
Blokjes zijn niet bijzonder nee. Maar de rijwielgedeeltes / chassis zijn echt wel kunstwerken op zich. Die zijn echt wel doorontwikkeld na de 2tacten.
Dat moet ook wel om die lompe kleppenhokken nog enigszins vooruit te branden.:W
Alleen de Moto GP klasse is nog een beetje interessant om naar te kijken,verder is het spectaculaire gewoon weg
uit de lagere klassen,het is net of je naar de Red bull rookies cup zit te kijken:Z
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is het veel spannender, de verschillen zijn veel kleiner dan toen.
Technisch ook van veel hoger niveau.
 
Dus jij wilt zeggen dat het rijden in de 500cc makkelijker is dan in de MotoGP, moet je Rossi eens stellen die vraag. Ik weet het antwoord al.
 
Oké dan heb je het over technisch in de zin van techniek, ook dat ben ik niet met je eens qua techniek gaat dat misschien op voor de MotoGP maar zeker niet voor de andere klasses
 
Het is een feit dat de huidige rijwielgedeeltes en voornamelijk ook banden gewoon beter zijn dan vroeger,techniek staat immers niet stil,
maar ook is er een nieuw soort coureurs die andere rijstijlen gebruiken waarmee ze harder rond gaan dan vroeger,zelfs Rossi
heeft zich aan moeten passen aan die rijstijl anders zijn ze gewoon niet bij te houden,zoals Marquez te keer gaat was vroeger ondenkbaar.
Een ander feit is dat de lichtere klassen veel spectaculairder hadden kunnen zijn als er niet van die Mickey Mouse motoren gebruikt zouden zijn
maar meer vrij in ontwerp,een 250 cc Multi cilinder met turbo bijvoorbeeld.Nu is het net een standaard motorfietsen race die veel lijkt op
wat er in de superbike rondrijd.En ja het racen is veel closer geworden,maar het echte spektakel is verdwenen,het maakt niet uit naar
welke wedstrijd je kijkt het is allemaal het zelfde geworden.Geef mij maar alles wat er voor de jaren 80 werd gebruikt wat motoren betreft ,1000x
leuker om te horen en naar te kijken dan wat er tegenwoordig rondrijd.
 
Laatst bewerkt:
Oké dan heb je het over technisch in de zin van techniek, ook dat ben ik niet met je eens qua techniek gaat dat misschien op voor de MotoGP maar zeker niet voor de andere klasses

Dat ben ik dan weer niet met jou eens.:)
Motogp is op het gebied van motoren en rijwielgedeeltes zeker wel verder in ontwikkeling gegaan na de 500's. Daar worden alle registers open getrokken om de concurrentie de baas te zijn en te blijven. En er is veel meer concurrentie door dat er veel meer fabrikanten serieus meedoen.
Maar ook in de lichtere klasse zoals moto2 is de techniek qua rijwielgedeeltes verder gegaan idd door de mogelijkheden van moderne technieken en analyse/simulatie. Je komt daar echt niet meer mee als je het frame en achterbrug niet uit billet alu freest.
Ik ben het met je eens dat het qua blokken gewoon weg simpel en lomp is voor een racer, maar anders zou het helemaal niet meer te betalen zijn. En goedkoper is het er niet op geworden na de 2T 250. En dat was wel de bedoeling :+
Maar moto3 blokjes zijn wel weer puur voor race gebruik gemaakt en daar wordt ook aan doorontwikkeld, en dat is wat de moto3 weer duur maakt.
 
Ja maar die moto 3 blokjes blijven saaie dingen,en wat vermogen betreft nog niet eens op het niveau
van een jaren 60 Honda 250 6 cilinder,en ongeveer de helft van een 250 2 takt,hoezo ontwikkeling8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan