500cc V4 tweetakten

Flapdrollen waren bijna alle Amerikanen uit die tijd,met uitzondering van Schwantz
en Mamola
,de top flapdrol was Roberts :Y
Mooiste vind ik (krijg het bijna niet uit m,n bek) de NSR500,al is het laatste model
RGV ook erg mooi.

Spencer moet wat mij betreft ook bij de uitzonderingen :Y
 
Spencer moet wat mij betreft ook bij de uitzonderingen :Y
Een niets zeggend persoon,slappe hap en het koorknaapje onder de coureurs,die hebben ze opgevreten en uitgespuugd:Y}),en reed ook nog op het verkeerde merk.Gestopt omdat hij het allemaal niet meer aankon:Z8)7:r
 
Wel een rete goed coureur met veel natuurlijk talent, maar ook een die goed wist waar hij mee bezig was/is. En ja het is niet een man met een keiharde winnaars mentaliteit. Maar er zijn er toch niet veel die hem evenaren met prestaties.
 
Wel een rete goed coureur met veel natuurlijk talent, maar ook een die goed wist waar hij mee bezig was/is. En ja het is niet een man met een keiharde winnaars mentaliteit. Maar er zijn er toch niet veel die hem evenaren met prestaties.
Wat wel een hele prestatie was is het rijden en kampioen te worden in zowel de 250 als de 500 in 1 seizoen,daarna is het nooit
meer wat geworden.
 
Mwa ik vind honda zijn eerste 500cc kampioenschap bezorgen op een 2tact sinds hun terugkeer in de 500cc ook een hele prestatie. Hij heeft die nsr behoorlijk goed neergezet, dat is niet iedere coureur gegeven.
Maar goed mijn punt is eigenlijk. Het is een Amerikaan, paar x wereld kampioen maar geen flapdrol in tegen deel. Bijzonder aardige kerel. Daarom vind ik dat hij bij de uitzonderingen hoort.
 
Mooi verhaal en ook mooi geschreven ;

not only a huge amount of riding skill to race but cojones the size of a fit Hereford bull _O-
 
Suter MMX in Lucky Strike uitvoering

32588155217_54464efe87_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag contact gehad met Carlo Verona, VRP eigenaar en bouwer van deze motoren. Blijkt dat hij vorig jaar nog een 3e fiets heeft opgebouwd van onderdelen die hij nog had liggen voor een klant die hem al 10 aan zijn hoofd liep te zeuren.
Toen Verona begon met dit project in 1989 heeft hij 3 frames, tanks en kuipen gemaakt en 5 motorblokken. De nr 1 fiets, ex Andy Leuthe is nog steeds in zijn bezit.
 
Laatst bewerkt:
Hier verdient Carlo Verona zijn geld mee, 700cc boxer 2takt viercilinder speedboot racemotor.

48324149282_d3ec753e82_b.jpg



48324029626_b7c49bd463_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
En voor de Honda 125 crosser heeft hij in het verleden aluminium frames en tanks gemaakt, ver voordat de fabrieken hier zelf mee begonnen.

48324156597_2340671538_b.jpg


48324156517_bcb6a0e753_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan