Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Sinds september 2017 bezig met mijn / ons RGV Lucky Strike project in de uurtjes op vrijdagavonden. En vanavond na een paar weken tegenslag eindelijk de boel aan de praat gekregen. En hij loopt nog mooi ook. Uiteindelijk deed de carbs reinigen wonderen. Ik zal morgen kijken hoe ik een filmpje kan geuploaden op Youtube. Ik kan wel zeggen dat de kick van die eerste start priceless is! *O*
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk vandaag m,n kenteken binnen en meteen erop geschroefd.Man wat is het verslavend om te rijden met Rs 250😎
1391068
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk vandaag m,n kenteken binnen en meteen erop geschroefd.Man wat is het verslavend om rijden met Rs 250😎
Bekijk bijlage 1391068

Gaaf man, proficiat! :t:]

En ja die verslaving herken ik langzaam aan: Vorige week op een RGV250 gereden die nog een beetje sputtert. Binnenkort ook daar eens de carburateurs van schoon maken. Heb nu de smaak te pakken. En recentelijk ook al op mijn Lucky project gereden. Nog zonder kenteken en zonder kuipwerk, maar wel het zitje er al op O-) Maar man wat is die lekker fel en stottert helemaal niet. Heerlijk gevoel :]
 
Afgelopen week heb ik mijn cilinders van mijn blok gehaald om zodoende de zuigers te kunnen wisselen. 10k km geleden heb ik namelijk mijn zuigers laten vervangen, VHM koppen geplaatst en "verbeterde" PVs laten plaatsen.

"verbeterd" zeg ik aangezien ze er nogal besnukt uit kwamen.

Ik had niet verwacht dat ze er slechter uit zouden zien dan de originele PVs die er 28K km in zaten. 3x zo veel en toch minder slijtage.
De foto's hieronder spreken voor zich.

"Verbeterd"
full

full


Origineel
full

full


Iemand misschien ook dergelijke ervaringen?
 
Ziet er niet best uit, alu lijkt wel te zacht, verbeterd in opbouw niet in materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijke foto's, ziet er niet best uit. En vermeld idd even welken het zijn, dan wordt het concreter. Net nadat ik die van mij besteld had, meldde (uit mijn hoofd) Ami dat hij ook de PV's van Erik Potze had met hetzelfde resultaat als hier boven.
 
Nou om nou niet meteen een vinger te wijzen had ik dat er nog niet bij staan. Het zijn inderdaad die van Erik.

Ik ga nu maar naar cougars denk ik
 
Nou om nou niet meteen een vinger te wijzen had ik dat er nog niet bij staan. Het zijn inderdaad die van Erik.

Ik ga nu maar naar cougars denk ik

Dan ben jij nummer 2 hier met deze ervaring en ik met een beetje pech straks nummer 3. Jammer dat de OPperchief van dit topic niet meer actief is op MF. Anders zou de OP een keer bijgewerkt kunnen worden mbt dit soort belangrijke punten.
 
Laatst bewerkt:
En met dit soort zaken vind ik dat best man en paard genoemd mogen worden, daar help je elkaar per slot van rekening mee.
 
Nog maar 2 toevoegingen dan. Ik vraag me af hoe het kan maar die middelste is doordat die pennen zover zijn uitgesleten toch beschadigd. Ik denk zelf niet door de zuiger aangezien daar werkelijk niets maar dan ook helemaal niets op de zien is qua beschadigingen.

Als je goed kijkt zie je dat het als het ware is omgekruld.

full

full
 
Mijn RGV had 36000km gelopen met de originele powervalves,maar altijd met een top 2 takt olie,toen ik die controleerde zagen ze er nog bijna nieuw uit,
met maar een hele lichte koolaanslag,veel beter dan die hier op de foto,s.Zuigers waren ook nog de originele.
 
Ik geloof niet dat RS959 verkeerde olie is. De zuigers zien er prima uit. Als nieuw. Volgens de micrometer zitten ze nu onder de norm. 55.83mm
 
En dan nog: Als het zo nauw komt met die olie, dan zal een leverancier van Powervalves en vergelijkbare onderdelen, dat bij verkoop best aan mogen geven. Maar zoals met alles in dit wereldje: Uiteraard geen garantie "want ze zullen wel onvakkundig gemonteerd zijn of iets dergelijks".
 
Ik geloof niet dat RS959 verkeerde olie is. De zuigers zien er prima uit. Als nieuw. Volgens de micrometer zitten ze nu onder de norm. 55.83mm
Is ook prima olie ,ik gebruikte dat ook bij mijn laatste 2 takten,voor de RGV van mij gebruikte ik Mobil racing,voor mij de beste
olie die er te koop was,helaas zijn ze daar mee gestopt.
 
En dan nog: Als het zo nauw komt met die olie, dan zal een leverancier van Powervalves en vergelijkbare onderdelen, dat bij verkoop best aan mogen geven. Maar zoals met alles in dit wereldje: Uiteraard geen garantie "want ze zullen wel onvakkundig gemonteerd zijn of iets dergelijks".

Oook de cougars van TTW worden zonder garantie geleverd. Via CMSNL kun je ook verbeterde PVs aanschaffen alleen weet ik niet of je dan de BC, Cougars of nog een andere versie krijgt.

Op het appriliaforum staan ook al verontrustende berichten over de BC varianten namelijk.

Qua montage ben ik ervan overtuigd dat ze juist waren gemonteerd. Daar heb ik niet voor niets een halve dag aan gespendeerd op de brug. Toen ik mijn motor terug kreeg van degene waar die PVs vandaan komen was het een ander verhaal. Na eenweekje rijden en tegenvallende prestaties heb ik toen zelf de cabrs maar gereinigd, 1 hoofdsproeier was compleet verstopt. Nogmaals ik wil niet zomaar ongefundeerd mijn gal spugen hier maar ik betwijfel sterk of alle werkzaamheden op de bon ook werkelijk zijn uitgevoerd destijds.

Ik doe het onderhoud tegenwoordig dan zelf maar. Dan weet ik ook dat het met zorg gedaan wordt en dat geeft een vertrouwder gevoel als ik opstap.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Oook de cougars van TTW worden zonder garantie geleverd. Via CMSNL kun je ook verbeterde PVs aanschaffen alleen weet ik niet of je dan de BC, Cougars of nog een andere versie krijgt.

Op het appriliaforum staan ook al verontrustende berichten over de BC varianten namelijk.

Qua montage ben ik ervan overtuigd dat ze juist waren gemonteerd. Daar heb ik niet voor niets een halve dag aan gespendeerd op de brug. Toen ik mijn motor terug kreeg van degene waar die PVs vandaan komen was het een ander verhaal. Na eenweekje rijden en tegenvallende prestaties heb ik toen zelf de cabrs maar gereinigd, 1 hoofdsproeier was compleet verstopt. Nogmaals ik wil niet zomaar ongefundeerd mijn gal spugen hier maar ik betwijfel sterk of alle werkzaamheden op de bon ook werkelijk zijn uitgevoerd destijds.

Ik doe het onderhoud tegenwoordig dan zelf maar. Dan weet ik ook dat het met zorg gedaan wordt en dat geeft een vertrouwder gevoel als ik opstap.

Hier idem: Al 2 RGV’s op de brug gehad die problemen gaven. Verkopende partij schrijft letterlijk in de advertentie: “carburateurs gereinigd de datum ...” Vervolgens open gemaakt en totaal vergomd! Vanaf nu clean ik de carbs zelf al standaard. Maar dat zijn dan wel verkopende partijen die zichzelf specialist noemen en vervolgens geen enkele garantie geven.

Maar ik blijf het leuk vinden om zo’n rgv te redden, op te knappen en mooier te zien worden. En je leert er alleen maar van. Op een gegeven moment ben je zelf expert. En mbt de power valves: Ook dat leer je door schade en schande, maar het blijven blijkbaar gevoelige en dure onderdelen, welke je ook neemt.
 
Laatst bewerkt:
Oook de cougars van TTW worden zonder garantie geleverd. Via CMSNL kun je ook verbeterde PVs aanschaffen alleen weet ik niet of je dan de BC, Cougars of nog een andere versie krijgt.

Op het appriliaforum staan ook al verontrustende berichten over de BC varianten namelijk.

Qua montage ben ik ervan overtuigd dat ze juist waren gemonteerd. Daar heb ik niet voor niets een halve dag aan gespendeerd op de brug. Toen ik mijn motor terug kreeg van degene waar die PVs vandaan komen was het een ander verhaal. Na eenweekje rijden en tegenvallende prestaties heb ik toen zelf de cabrs maar gereinigd, 1 hoofdsproeier was compleet verstopt. Nogmaals ik wil niet zomaar ongefundeerd mijn gal spugen hier maar ik betwijfel sterk of alle werkzaamheden op de bon ook werkelijk zijn uitgevoerd destijds.

Ik doe het onderhoud tegenwoordig dan zelf maar. Dan weet ik ook dat het met zorg gedaan wordt en dat geeft een vertrouwder gevoel als ik opstap.
Ik heb nog niet 1 2takt door een ander laten onderhouden,de meeste motorzaken hebben er ook geen bal verstand van,en die
er verstand van hadden zijn gestopt of met pensioen.Waar nog wel aardig wat 2 takt kennis zit is in het klassieke brommer wereldje,
maar dat is meer gericht op Kreidler en Zundapp,of in de motorcross wereld.
 
Laatst bewerkt:
NR34 we hebben blijkbaar dezelfde ervaringen. Die kapotte PVs had ik op voorzien. De zuigers ook dat was de reden om hem open te doen. Helaas zie ik op de brug van de uitlaatpoort een klein scheurtje in de nikaseal. Dat zorgt ervoor dat ik het budget wel ga overschrijden. Tevens kleine vegen van een warmloper en misschien zelfs wel een stukje zuigerveer in de wand. Let wel de zuiger die eruit kwam ziet eruit als nieuw. De partij die de vorige keer mijn zuigers verving heeft 1 cilinder opnieuw laten coaten. Welke dat was weet ik niet helaas.

Ik sta dus nu voor de keuze: laten zitten, opnieuw coaten of zelfs een nieuwe cilinder aanschaffen. Ik zal straks proberen een foto te uploaden met wat details over die cilinder.
 
NR34 we hebben blijkbaar dezelfde ervaringen. Die kapotte PVs had ik op voorzien. De zuigers ook dat was de reden om hem open te doen. Helaas zie ik op de brug van de uitlaatpoort een klein scheurtje in de nikaseal. Dat zorgt ervoor dat ik het budget wel ga overschrijden. Tevens kleine vegen van een warmloper en misschien zelfs wel een stukje zuigerveer in de wand. Let wel de zuiger die eruit kwam ziet eruit als nieuw. De partij die de vorige keer mijn zuigers verving heeft 1 cilinder opnieuw laten coaten. Welke dat was weet ik niet helaas.

Ik sta dus nu voor de keuze: laten zitten, opnieuw coaten of zelfs een nieuwe cilinder aanschaffen. Ik zal straks proberen een foto te uploaden met wat details over die cilinder.

Ik hoop langzamerhand dat ook jij niet genaaid bent door RHmotoren. Anders ben je al #5 hier. Qua herstel van cylinders e.d. zit er in DL iemand die ook hele blokken reviseert. Uit mijn hoofd Moesler. En RGgamma weet volgens mij ook een adresje voor het nicaliseren van cylinders.
 
Mijn RS komt van RH motoren af.Daar kreeg ik te horen dat ie 100% origineel was en dat ik zo naar huis kon rijden. Nieuwleusen --> Eindhoven. Toch opgehaald met een vrachtwagentje en na 2 weken thuis rond gereden de hebben kom ik erachter dat de kabels voor de PVs niet over de bovenste pulleys liepen maar ernaast, dus over de as.

Verder waren er kleine dingen die ik had kunnen zien als ik meer kennis had gehad tijdens de koop. Op basis van die ervaring ging ik naar Potze voor nieuwe zuigers, VHM koppen en nieuwe PVs. Het resultaat na 3 maanden waren dus verstopte carbus, PVs met een twijfelachtige kwaliteit en twijfels bij de uitgevoerde werkzaamheden.

Dat is de korte versie, jullie begrjipen waarom ik nu maar zelf alles doe. Ook al is TTW wat prijziger ik heb er wel goede gevoelens bij. Sean is open en eerlijk in zijn communicatie en dan betaal ik net zo lief iets meer aan een top end revisie setje dan 30 euro te besparen en toch weer de mensen te spekken die me eerder half werk geleverd hebben. Jammer dat het zo moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan