KTM SuperDuke 990 Deel 14

Dat zijn dezelfde knippers. Heb ze zelf ook, inderdaad plug en play! Ik zou zeker niet gaan rommelen met andere goedkopere / chinese) varianten.
 
Ik verwacht wel dat ik ook de volle 120pk heb, als ik het vergelijk met de SMT van een maat.

Hierbij nog een foto van vorige week:
Bekijk bijlage 1395088

Wat ik aankomende tijd nog wil veranderen:
- uitlaatdempers
- knipperlichten, wat zijn jullie ervaringen?
- kentekenplaathouder
- spiegels

En vooral veel mooie km's maken
Ben benieuwd naar je nieuwe spiegels, ik zou ze ook graag vervangen nml
 
Als preventief onderhoud wil ik binnenkort de seal van mijn waterpomp gaan vervangen, omdat ik toch alle vloeistoffen en filters van mijn nieuwe aanwinst wil verversen. Hebben jullie nog advies wat betreft olie en koelvloeistof? Ik zit zelf te denken aan Motorex Power Synt 10W50 als olie en de Motorex Coolant M5 als koelmiddel.
Tevens nog een vraag met betrekking tot het vervangen van de achterste nokkenaskettingspanner. Kun je deze zo vervangen, of moet de zuiger precies op het bdp staan als je deze vervangt?
 
Nou update van de sdr. Koppakking idd lek en ook veel olie in het koelsysteem terecht gekomen;( na wat meer onderzoek zijn ook de zuiger en olieschraap veren versleten dus deze worden ook vervangen. En heb ook gelijk de water pomp laten vervangen als het goed is dan is die na Hemelvaart weer klaar:}
 
Oeii dat is een tegenvaller. Olie in je kvs had je al gezien denk ik?
Nee helaas niet gezien en ook geen olie tegen gekomen. Mischien zat het wel bij de achterste cilinder als ik olie was tegen gekomen was ik al veel eerder bij de dealer geweest
 
Hallo Superduke rijders,

Ben mijzelf links en rechts aan het orienteren op een andere of extra motor naast mijn gsxr en kwam uit op o.a. een 990 Superduke.
Heb al wat informatie gelezen waar ik op kan of moet letten maar ben ook benieuwd naar jullie mening en tips.

Ik heb geen budget vastgesteld maar ga wel voor prijs-kwaliteit. Een superduke R lijkt daarmee af te vallen omdat een standaard duke uit 2008(?) al een nieuwer dashboard heeft, prima remmen en vering. Ik zal er wel ter afwisseling van mijn GSXR wat circuitdagen mee gaan rijden op kleinere circuits.

Nog tips of overdenkingen waar ik rekening mee kan houden? Bepaalde nadelen of voordelen van specifieke kilometerstanden?
Wat mag een nette duke volgens jullie kosten etc.

Gr Roel
 
25 augustus is staat toch de Superduke-rit gepland? Moet je je hier nog specifiek voor opgeven? Zou namelijk graag meerijden samen met een neef van me.
Worden de verdere details hier in dit topic geplaatst?
 
Hallo Superduke rijders,

Ben mijzelf links en rechts aan het orienteren op een andere of extra motor naast mijn gsxr en kwam uit op o.a. een 990 Superduke.
Heb al wat informatie gelezen waar ik op kan of moet letten maar ben ook benieuwd naar jullie mening en tips.

Ik heb geen budget vastgesteld maar ga wel voor prijs-kwaliteit. Een superduke R lijkt daarmee af te vallen omdat een standaard duke uit 2008(?) al een nieuwer dashboard heeft, prima remmen en vering. Ik zal er wel ter afwisseling van mijn GSXR wat circuitdagen mee gaan rijden op kleinere circuits.

Nog tips of overdenkingen waar ik rekening mee kan houden? Bepaalde nadelen of voordelen van specifieke kilometerstanden?
Wat mag een nette duke volgens jullie kosten etc.

Gr Roel

Hangt natuurlijk van het bouwjaar af .

Zorg dat je een motor met onderhouds historie vind,dat is bij ktm dealer icm framenr op te vragen.

Er word veel met deze fietsen gesjoemeld is mijn ervaring.
 
Vandaag op de bank geweest, kost wat heb je ook wat, motor is toch beetje tot leven gekomen .
En met db killers erin
 

Bijlagen

  • 20190531_120018.jpg
    20190531_120018.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 19
Hangt natuurlijk van het bouwjaar af .

Zorg dat je een motor met onderhouds historie vind,dat is bij ktm dealer icm framenr op te vragen.

Er word veel met deze fietsen gesjoemeld is mijn ervaring.
Thanks, dat er veel wordt gesjoemeld is al iets waar ik extra rekening mee kan houden.
Ik zie bij Lemar Motoren een mooie SuperDuke R staan voor een nette prijs. Misschien kent iemand hier deze specifieke motor of zien jullie er iets bijzonders aan?
 
Vandaag op de bank geweest, kost wat heb je ook wat, motor is toch beetje tot leven gekomen .
En met db killers erin
Ik zie maar 1 a/f lijn per run? is die van de voorste cilinder, van de achterste cilinder? of een mix van uitlaatgassen van beide cilinders ? Als commentaar zie ik alleen dat ze een "map 3" er in gezet hebben? is dat een zelfgemaakte map voor je motor of is dat een mapje wat ergens vandaan geplukt is en er in gezet is?
 
Is inderdaad een mix van beide, startpunt was de alom bekende mapping van jermo .
Kwam wel in de buurt ,maar was tussen 4.5 en 6k erg arm .
Dat is in een paar runs aangepast tot gewenst niveau .
Moet zeggen de motor is bijna zo soepel als een 4 cillinder geworden .
 
Is inderdaad een mix van beide, startpunt was de alom bekende mapping van jermo .
Kwam wel in de buurt ,maar was tussen 4.5 en 6k erg arm .
Dat is in een paar runs aangepast tot gewenst niveau .
Moet zeggen de motor is bijna zo soepel als een 4 cillinder geworden .

Als het een mix van beide is, dan is het gokken als niet 1 cilinder rijk, de andere arm, en het resultaat van de mix als "goed"wordt gemeten door de testbank.., mijn ervaring met veel 2 cilinder motoren is dat het afstellen op deze manier niet de juiste manier van aanpak is omdat de onderlinge verschillen tussen de cilinders in veruit de meeste gevallen te groot blijkt te zijn.
Helaas is het inmappen op twee aparte cilinders (zoals het eigenlijk behoort te gebeuren) heel veel meer werk, en zijn de kosten dus ook hoger, maar het resultaat is telkens weer een stap beter.
 
Als het een mix van beide is, dan is het gokken als niet 1 cilinder rijk, de andere arm, en het resultaat van de mix als "goed"wordt gemeten door de testbank.., mijn ervaring met veel 2 cilinder motoren is dat het afstellen op deze manier niet de juiste manier van aanpak is omdat de onderlinge verschillen tussen de cilinders in veruit de meeste gevallen te groot blijkt te zijn.
Helaas is het inmappen op twee aparte cilinders (zoals het eigenlijk behoort te gebeuren) heel veel meer werk, en zijn de kosten dus ook hoger, maar het resultaat is telkens weer een stap beter.

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt , bij de ktm dealer pleuren ze gewoon de akra mapping erin en dokken maar .tuurlijk als je onafhankelijk gaat meten en mappen is er nog meer uit te halen . Het ging mij niet om het uiterste eruit te persen ,de db killers zijn er niet eens uit geweest. Het ging mij erom om de motor wat soepeler te maken . En extra vermogen is natuurlijk mooi meegenomen.
 
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt , bij de ktm dealer pleuren ze gewoon de akra mapping erin en dokken maar .tuurlijk als je onafhankelijk gaat meten en mappen is er nog meer uit te halen . Het ging mij niet om het uiterste eruit te persen ,de db killers zijn er niet eens uit geweest. Het ging mij erom om de motor wat soepeler te maken . En extra vermogen is natuurlijk mooi meegenomen.
Begrijpelijk.., als je ervan overtuigd bent dat het allemaal netjes klopt, dan is het toch goed ? toch ??
Het punt wat ik naar mijn bescheiden mening hierbij wil maken, is dat het invoeren van een ander mapje en het aanpassen daarvan dat het mooi uitziet bij de uitdraai.
Maar de échte waarden die van belang, die zijn niet in ogenschouw genomen, gewoon omdat ze nog geeneens gemeten zijn.
Je motor is niets meer en niets minder dan gewoon een stukje techniek wat kan functioneren onder bepaalde omstandigheden, als deze omstandigheden niet of niet goed gemeten worden, dan is er mijns inziens geen sprake geweest van een afstelling, maar eerder sprake geweest van vlug resultaat zonder te weten waar eea vandaan komt en welke gevolgen daaraan gekoppeld zouden kunnen worden.., en dat kan ook niet beoordeeld worden, gewoon omdat dat ook niet gemeten is..
Veel waarde hecht ik dan ook niet aan dergelijke mapping, al is het wél goed mogelijk dat het beter kan zijn dan de mapping waarop je voorheen gereden hebt, maar ook dat is niet zeker.
Dat je niet het maximale wilt? oké, kan ik goed mee leven en me van alles bij voorstellen, we hoeven immers geen wedstrijden te winnen, maar als ik geld ga uitgeven voor een afstelling, dan wil ik wél hebben dat het goed staat, en ook nog eens onberispelijk is.., óf er moet van tevoren duidelijk vermeld worden dat ik geen zekerheid van accuratesse kan verwachten.
Heeft het bedrijf wat jou deze mapping geflashed en aangepast dan fouten gemaakt? Tja, eigenlijk niet, ze proberen waarschijnlijk voor een zo'n laag mogelijk bedrag je ze goed mogelijk te helpen, immers hetgeen gedaan is, is een hoop minder werk dan eigenlijk zou moeten om het goed te doen, ik denk dat dit zoiets eerder een keuze van de klant is, mits de klant zich goed heeft laten voorlichten natuurlijk.
En bij een dealer een akra mapje erin laten zetten, ervoor betalen, en dat als klant ook nog goedvinden ? komop zeg.., dáár trapt hopelijk toch niemand meer in.. dat ze het al dúrven aan te bieden zegt eigenlijk al meer dan genoeg over de kennis van zaken van betreffend bedrijf..., te schandalig voor woorden gewoon.
Betalen om russisch roulette met je eigendom te gaan spelen... hoe dom kan het gaan...
En de DB killers zijn er nog niet eens uit geweest..., weet je wel wat dat betekent?
Als de klant aangeeft dat hij weleens zonder DB killers rijdt, dan is het zéér onverstandig om hem af te stellen met DB killers er in, óf de klant moet een 2e mapping meekrijgen die hij in de ECU kan flashen als de killers eruit zijn.
Maarja, dat is allemaal maar gewoon mijn bescheiden mening, eenieder is vrij om mijn enigszins beperkte kennis hierin te verbeteren.., daar leer ik (samen met anderen) dan ook weer van.
Maarja wat zeur ik ook.., als je al geen gescheiden mapping van voorste en achterste cilinder maakt, wat maakt het dan nog uit.., die DB killer er in, of er uit..., lood om oud ijzer. :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt . zou je ons nog wat meer kunnen vertellen over jouw! persoonlijke ervaringen met afstellen van superdukes en hoe je het zelfde probleem bij een 4 cillinder op pakt? Je mening hierover kennen we reeds.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan