Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Forumleden,

Bij het rijden tussen de file door (in 1e en 2e versnelling) heb ik vaak last van het feit dat de motor nogal stotend loopt.
Iemand anders die hier ook ervaring mee heeft ??? Of misschien een mogelijk idee wat er aan de hand zou kunnen zijn??
Alle ideeen/oplossingen zijn welkom.
 
Ik kreeg schrijven van mijn verzekering dat mijn Versys vanaf 2019 of in een berging (schuur) op slot moet of aan een ART gekeurd muuranker en met ART 4 kettingslot tussen 22:00 & 06:00. In de berging van mijn woning lukt eigenlijk niet omdat de Versys niet op mijn Dolly (motormover) past met zijn middenstandaard dus zat ik vast aan extra kosten...een kleine 150 euro voor ART muuranker en ART 4 kettingslot.

1396087

1396088


Wil je het hele verhaal + meer foto's zien, klik dan hier.
 
Zou eens kijken bij een andere verzekeraar bijvoorbeeld KNMV of ANWB hoe gaan zij er mee om.
Nou, ze hebben allemaal hun eigen "nukken".:X
Bij mijn huidige verzekering hoeft hij in een afgesloten ruimte niet voorzien te zijn van extra sloten maar moet wel een startonderbreker aanwezig zijn.
In openbare ruimte MOETEN er 2 ART4 sloten op zitten, er hoeft geen alarm klasse (weetikveel) op te zitten.:)
Hij is wel duurder (€10-15/maand) t.o.v. een andere verzekering waar een alarm klasse weetikveel, op moest zitten.
Dan moet ie wel elk jaar gekeurd worden, iets van €70.:/

Per saldo is mijn huidige verzekering dan wel duurder, maar ik moet er niet aan denken dat ik hem niet gestart krijg op vakantie in Italië of Spanje omdat het alarm faalt. :(:(:(:(:(:(:(:(:(
Dan betaal je bijv. €50 of € 70 minder per jaar, maar sta je dan ergens waar je niet wil dat ie het niet doet en ben je gefrusteerd voor €300 of meer.:+

Dah gaat nie gebeuren, nie. :N :N :N
 
Laatst bewerkt:
Zou eens kijken bij een andere verzekeraar bijvoorbeeld KNMV of ANWB hoe gaan zij er mee om.

Ik wist dat het er aan zat te komen, en was al overgestapt maar ook nu is het als het kan vastzetten aan een muuranker.
Dure Hobby dat Motorrijden... 🤫
 
Ik had het ook alleen maar bij zeer rustig rijden trok ik door dan schakelde hij zeer soepeltjes , dus misschien ander soort olie vanuit de dealer in gegaan , is ook echt rode olie van kleur , volgens mij was de vorige olie helder/licht van kleur zeg maar en niet rood , dus eens bellen van de week .
Maar al met al lekker gereden , rondje. Limburg , Ardennen en stukje Duitsland ook nog een stukje Belgisch vak werk gezien uit 68 , hellend vlak van Ronquieres , mag dan wel weer een verf beurtje krijgen .
Bekijk bijlage 1388570
hoi ik heb raampje binnen maar er zitten allemaal brackets bij ,is dat voor 2019 model
 
Forumleden,

Bij het rijden tussen de file door (in 1e en 2e versnelling) heb ik vaak last van het feit dat de motor nogal stotend loopt.
Iemand anders die hier ook ervaring mee heeft ??? Of misschien een mogelijk idee wat er aan de hand zou kunnen zijn??
Alle ideeen/oplossingen zijn welkom.
Wat je ook altijd makkelijk zelf kan doen is het deksel van de voorste kroon er eens af halen om te zien of er niet te veel verharde olie en eventuele keitjes of andere smurrie tussen zit. Je moet enkel het schakelpedaaltje losmaken met 1 boutje en dan kan je het deksel er af halen door de 4 boutjes van het dekseltje los te maken. Wel op 1 ding letten! Als je het deksel verwijderd zitten aan de binnenkant 2 hulsjes (het bovenste en onderste boutgaatje). Voor je de binnenkant proper maakt kan je deze 2 hulsjes best even verwijderen om ze niet te verliezen. Na het reinigen de hulsjes terug plaatsen en het deksel handvast zetten. Het schakel pedaaltje heeft aan de rand een puntje dat je gelijk moet monteren met het spleetje van de beugel. Zo staat hij altijd juist zoals in de fabriek gemonteerd. Je kan het pedaaltje zo ook lager of hoger zetten maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je dit om de 2000 km eens herhaald blijft jouw voorste kroon altijd in topvorm en loopt de ketting gewoon lekkerder. Ik had op mijn Versys 25000 op de teller toen ik hem verkocht en de kronen voor en achter waren nog als nieuw. Ook niet vergeten om de 4 a 500 km de ketting te ontvetten en terug te smeren net na een rit als ze nog warm staat. Als je de ketting echt goed wil ontvetten is ze natuurlijk afgekoeld. Als je ze dan daarna wil smeren zet je de motor op zijn middenbok, start de motor en laat in hem zijn eerste versnelling een 5 tot 10 minuutjes draaien terwijl je met een heatgun op 90 graden de ketting opwarmt, daarna kan je smeren langs de BINNENKANT van de ketting en laten intrekken. als de olie na een paar uur zijn werk heeft gedaan de ketting een aantal toeren door je hand laten lopen met een propere doek zonder dat de motor loopt natuurlijk. Een ketting aangedreven motor moet je nu eenmaal goed onderhouden, zo heb je er het meeste plezier van. Veel succes😉O ja, nog 1 dingetje, als je aan het filerijden bent, niet naar je eerste versnelling gaan zolang de motor in beweging is. De Versys heeft koppel genoeg om vanuit 2de vlot terug te lanceren.👍
 
Laatst bewerkt:
Met de moto naar Spanje, weekje rondrijden in Pyreneeën en terug naar huis :]

Ja, de Spaanse Pyreneeën is echt aan te bevelen *O* :t
Gewéldig asfalt, bijna geen verkeer en eindeloos bochten, bochten, bochten.:]:],
Met een van de mooiste wegen die wij (meermaals) gereden hebben, de C13 naar Tremp *O**O*
ZÓ bijvoorbeeld: 8-)8-)


IMG_20171004_163724.jpg


Wat wil je nog meer als motorrijder :?;)
 
Bij het 6000 km-onderhoud van de mijne, verleden zaterdag, heb ik eens uitgebreid naar de nieuwe versies staan kijken...
Ik voel -gelukkig- niet de aandrang om de sleutels van mijn rood 2018-exemplaar binnen te gooien en kraaiend van de voorpret een nieuwe bestelbon te ondertekenen...
Het ziet er allemaal wel wat gelikter uit, maar wetende dat de motor zelf niet werd aangepast, lijken me deze veranderingen aan de nieuwe Versys 1000 niet ZO boeiend te zijn...
Bovendien staan voortaan de extra-schijnwerpertjes wel bijzonder laag geplaatst op een lelijke en al te goed zichtbare dwarse stang... en ook de nieuwe vuilwitte kleur (van de SE ?) vind ik eerder doods (maar over kleuren valt uiteraard niet te twisten).
Kortom, ik ben blijgezind weer op mijn "ouwetje" gestapt en ook mijn portemonnee heeft opgelucht herademd...:)
 
hoi ik heb raampje binnen maar er zitten allemaal brackets bij ,is dat voor 2019 model

Hoi ik reageer misschien iets of wat later maar was met vakantie , uhhh , weet niet precies wat je bedoelt met de brackets , maar hoe het scherm op de 2019 er uit ziet met de zwarte strip zeg maar op het scherm , dus waar bij ons de verstel knop zit dat zat er bij mij niet bij .
Zit het scherm er nu wel op , zo ja wat vind je er zelf van , ik vind het zelf geweldig dit scherm .
 
Bij het 6000 km-onderhoud van de mijne, verleden zaterdag, heb ik eens uitgebreid naar de nieuwe versies staan kijken...
Ik voel -gelukkig- niet de aandrang om de sleutels van mijn rood 2018-exemplaar binnen te gooien en kraaiend van de voorpret een nieuwe bestelbon te ondertekenen...
Het ziet er allemaal wel wat gelikter uit, maar wetende dat de motor zelf niet werd aangepast, lijken me deze veranderingen aan de nieuwe Versys 1000 niet ZO boeiend te zijn...
Bovendien staan voortaan de extra-schijnwerpertjes wel bijzonder laag geplaatst op een lelijke en al te goed zichtbare dwarse stang... en ook de nieuwe vuilwitte kleur (van de SE ?) vind ik eerder doods (maar over kleuren valt uiteraard niet te twisten).
Kortom, ik ben blijgezind weer op mijn "ouwetje" gestapt en ook mijn portemonnee heeft opgelucht herademd...:)

Ik moet je daar in gelijk geven , vind het een mooie motor maar hoe meer ik hem zie hoe meer ik zie wat ik eigenlijk minder mooi vind , vind eerlijk gezegd 2018 model mooier , wat ik wel mooi vind of de extra dat de 2019 heeft is dat extra stuk kunststof in kleur onder het zadel , cruisecontrol en van de SE de klokken partij en misschien de elektronische vering maar voor de rest nee , vind de voorkant / zijkant (kappen) waar de bochten verlichting in zit ook groot vind het bij ons model mooier , ook de plaats van de led mistlampjes zit bij ons model mooier .
 
Hoi ik reageer misschien iets of wat later maar was met vakantie , uhhh , weet niet precies wat je bedoelt met de brackets , maar hoe het scherm op de 2019 er uit ziet met de zwarte strip zeg maar op het scherm , dus waar bij ons de verstel knop zit dat zat er bij mij niet bij .
Zit het scherm er nu wel op , zo ja wat vind je er zelf van , ik vind het zelf geweldig dit scherm .
het is al opgelost verkeerde raam besteld was voor model 2019 i.p.v. 2017 en dat past nie
 
Terug
Bovenaan Onderaan