Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #2

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
30.062
104.176
081104102015412512705574.png


Voor wie?
Voor alle bouwjaren van de SV650 en de SV1000 (S+N)


Waar?
Startlocatie is BP Orden in Apeldoorn hopelijk voor iedereen centraal genoeg gelegen ;)


Wanneer?
zondag 14 juli


Hoe laat?

Aanvang 10.30 uur. Vertrek 11.00 uur.


Route details:
START:
Apeldoorn - Otterlo - Hoenderloo - Beekbergen - Loenen - Dieren - Posbank (LUNCH - Paviljoen De Posbank) - Arnhem - Westervoort - Loo - Duiven - Didam - Wehl - Doetinchem EIND.

Route bestand in ITN formaat:
KLIK
Route bestand in GPX formaat: KLIK



De totale lengte van de route is ongeveer 140km :]
Schermafbeelding 2019-04-09 om 00.48.27.png



Planning:
We verzamelen met z'n allen omstreeks 10.30 uur bij BP Orden in Apeldoorn.
Dan heeft iedereen voldoende tijd om hier even zowel het toilet én de SV vol te gieten.
Rond 11.00 uur zullen we wegrijden om te starten met de route.
De route van dit jaar heeft voor zover de routeplanner mij heeft laten zien wat meer doorgaande wegen.

Dan ligt het tempo deze keer hopelijk iets hoger ;)

De route tot aan het paviljoen De Posbank is ongeveer 80km. Het resterende deel daarna is ongeveer 60km.
Houd dus rekening met een totale route van ongeveer 140km: er is tussendoor namelijk geen tankstop.

Mocht je besluiten om na de lunch af te haken; laat dit dan daar even aan me weten.


De BP heeft in totaal 4 pompen maar deze liggen verdeeld over 2 plekken op het pompterrein.
Dan hoeft niet iedereen bij dezelfde pomp in de rij ;)

full



Lunch:
De aankomst bij het paviljoen De Posbank is naar verwachting zo rond 12.30 uur. Vervolgens zullen we tussen 13.30 - 13.45 uur vertrekken. Zo ongeveer. Pin me niet vast op de tijden ;)


Gedrag:
Het de bedoeling om de route met een normale en verantwoorde snelheid te rijden. Bij kruispunten en verkeerslichten gewoon netjes aan de regels houden. Op rechte stukken zal heus wel wat harder gereden worden waar toegestaan maar bijvoorbeeld geen 100 op 60 kilometer wegen. Ikzelf en vast vele anderen met mij zitten niet te wachten op uitslovers. Er zal een mix zijn tussen ervaren rijders en rijders welke nog een hoop moeten leren. Houd daarom rekening met elkaar. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar rijkunsten. Dus als je je niet kunt inhouden: blijft dan lekker thuis :z


Navigatie:
Verzoek aan de mensen die in bezit zijn van een een navigatiesysteem:
Download hier de route in ITN formaat: KLIK
Download hier de route in GPX formaat: KLIK

Als de groep wat groter is dan is het handig dat we iemand vooraan, midden en achteraan in de groep hebben.
Laat even weten of je hierbij wilt helpen. Uiteraard heb ik zelf ook een navigatiesysteem.


Afsluiting:
We eindigen op het parkeer terrein van de McDonalds in Doetinchem. Aan de overkant van de snelweg is een BP benzine station.
Hier kan iedereen nog onder het genot van nog iets te eten of drinken en elkaar uitzwaaien.


Wie hebben zich aangemeld?
  1. Disaster-Master
  2. Giggs
  3. JVENS
  4. ivoderksen
  5. roger_SV
  6. HopHopGasErop
  7. JoramNL
  8. Brasso
  9. thunderkid
  10. HenkBillyPeter
  11. KoffieKopje
  12. :?
Extra deelnemers:
nnb
 
Laatst bewerkt:
Nee andere route, vergelijk maar even met het oude SV zomer meet topic.
 
Nice, zowel Apeldoorn als Doetinchem zijn bekend dus kan ik ook wel leuk combineren.
Volg en onder voorbehoud kom ik ook.
Ben bezig met de laatste loodjes, vandaar niet commiterend.

Goed bezig Disaster!
 
Ja, gevonden. Ik doe mee* en ga dit topic volgen voor de laatste info. :t

* behalve als ik op vakantie moet, maar dat bepaal ik tot op zekere hoogte zelf. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1385146

Voor wie?
Voor alle bouwjaren van de SV650 en de SV1000 (S+N)


Waar?
Startlocatie is BP Orden in Apeldoorn hopelijk voor iedereen centraal genoeg gelegen ;)


Wanneer? - zondag 14 juli (Bij slecht weer 1 week later)


Hoe laat?

Aanvang 10.30 uur. Vertrek 11.00 uur.


Route details:
START:
Apeldoorn - Otterlo - Hoenderloo - Beekbergen - Loenen - Dieren - Posbank (LUNCH - Paviljoen De Posbank) - Arnhem - Westervoort - Loo - Duiven - Didam - Wehl - Doetinchem EIND.

De totale lengte van de route is ongeveer 140km :]
Bekijk bijlage 1385169


Planning:
We verzamelen met z'n allen omstreeks 10.30 uur bij BP Orden in Apeldoorn.
Dan heeft iedereen voldoende tijd om hier even zowel het toilet én de SV vol te gieten.
Rond 11.00 uur zullen we wegrijden om te starten met de route.
De route van dit jaar heeft voor zover de routeplanner mij heeft laten zien wat meer doorgaande wegen.

Dan ligt het tempo deze keer hopelijk iets hoger ;)

De route tot aan het paviljoen De Posbank is ongeveer 80km. Het resterende deel daarna is ongeveer 60km.
Houd dus rekening met een totale route van ongeveer 140km: er is tussendoor namelijk geen tankstop.

Mocht je besluiten om na de lunch af te haken; laat dit dan daar even aan me weten.


De BP heeft in totaal 4 pompen maar deze liggen verdeeld over 2 plekken op het pompterrein.
Dan hoeft niet iedereen bij dezelfde pomp in de rij ;)

full



Lunch:
De aankomst bij het paviljoen De Posbank is naar verwachting zo rond 12.30 uur. Vervolgens zullen we tussen 13.30 - 13.45 uur vertrekken. Zo ongeveer. Pin me niet vast op de tijden ;)


Gedrag:
Het de bedoeling om de route met een normale en verantwoorde snelheid te rijden. Bij kruispunten en verkeerslichten gewoon netjes aan de regels houden. Op rechte stukken zal heus wel wat harder gereden worden waar toegestaan maar bijvoorbeeld geen 100 op 60 kilometer wegen. Ikzelf en vast vele anderen met mij zitten niet te wachten op uitslovers. Er zal een mix zijn tussen ervaren rijders en rijders welke nog een hoop moeten leren. Houd daarom rekening met elkaar. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar rijkunsten. Dus als je je niet kunt inhouden: blijft dan lekker thuis :z


Navigatie:
Verzoek aan de mensen die in bezit zijn van een een navigatiesysteem:
Download hier de route in ITN (VOLGT NOG) formaat.
Download hier de route in GPX (VOLGT NOG) formaat.

Als de groep wat groter is dan is het handig dat we iemand vooraan, midden en achteraan in de groep hebben.
Laat even weten of je hierbij wilt helpen. Uiteraard heb ik zelf ook een navigatiesysteem.


Afsluiting:
We eindigen op het parkeer terrein van de McDonalds in Doetinchem. Aan de overkant van de snelweg is een BP benzine station.
Hier kan iedereen nog onder het genot van nog iets te eten of drinken en elkaar uitzwaaien.


Wie hebben zich aangemeld?
  1. Disaster-Master
  2. DUCKI3S
  3. Giggs
  4. JVENS
  5. ivoderksen
  6. roger_SV
  7. HopHopGasErop
  8. bnbaz
  9. JoramNL
  10. Brasso
  11. :?
Extra deelnemers:
nnb
Pietro aka Thunderkid meld zich voor de rit op 14 juli. Ik hoop, dat mijn probleem, met het af slaan van de motor, bij te lage toeren, dan verleden tijd is. Het lijkt wel een versie van het start/stop systeem, bij auto's! Een beetje op tijd tussengas geven en goed schakelen, wil helpen. Nieuwe banden, een kettingset en remblokken, dat rijdt ook ineens een stuk fijner
 
Dat klinkt niet best. vuile carburateurs of een storing in de ontsteking? Ergens eens slecht contact in de bedrading, (lekstroom) Vacuümmembraan van de benzinekraan nog goed zodat ie ook bij lage toerentallen nog opent? Ondanks dat ie meg volle carbs niet meteen beroerd zou lopen in dat geval. Nou succes in elk geval. Dit lijkt mij de prioriteit te hebben boven de andere dingen. Met warme en koude motor? Geen te dikke olie en de koppeling niet te strak afgesteld, waardoor die niet goed vrij komt?
 
Dat klinkt niet best. vuile carburateurs of een storing in de ontsteking? Ergens eens slecht contact in de bedrading, (lekstroom) Vacuümmembraan van de benzinekraan nog goed zodat ie ook bij lage toerentallen nog opent? Ondanks dat ie meg volle carbs niet meteen beroerd zou lopen in dat geval. Nou succes in elk geval. Dit lijkt mij de prioriteit te hebben boven de andere dingen. Met warme en koude motor? Geen te dikke olie en de koppeling niet te strak afgesteld, waardoor die niet goed vrij komt?
Roger, motor is van 2005, met injectie. Eerst dacht ik dat de koude temperaturen van invloed waren, maar de laatste, bijna zomerse temperaturen, van een tijd geleden, en na een ritje van 200 km, sloeg de motor ook af. Verder loopt de motorfiets als een zonnetje en nergens last van. Alleen bij het naderen van rotondes, kruisingen, verkeerslichten, moet ik opletten in de juiste versnelling te rijden. Bij werkzaamheden aan de fiets bij Hans van Wijk, constateerde de monteur een onregelmatig stationair verloop. Het stelschroefje bij het gasklephuis, functioneerde niet. Ik mocht graag terug komen voor nadere inspectie. Aangezien ik verder zero-verstand heb van techniek, laat ik het vaak aan de monteurs over.
 
Roger, motor is van 2005, met injectie.

Scheurtje in vacuum slang zou mijn eerste gok zijn.
Haperende koppeling sensor de 2e... als deze doorgelust is, of ergens sluiting maakt krijg je dit ook. Dan gaat die zo rijk staan onderin dat die afslaat. Exact bij afremmen op de motor zoals jij beschrijft. Spreek bij beide uit ervaring, beide waren lang zoeken.

Kleppen stellen kan het ook nog zijn... maar zou eerste de bovenstaande punten eens nakijken.
 
Dank je, ik zal mijn a-technische, oog er eens op laten vallen.🤔 Vandaag anders wel een heerlijk ritje gemaakt. Als ik maar gedoseerd en in de juiste versnelling, de hoek om ga, is het nog wel om te doen. Hij is 2x afgeslagen, bij koude motor.
 
Tuurlijk welkom! Je leert eventjes dat je een baksteen moet rijden en wachten op je achterligger als ie verdwijnt uit de spiegels. De snelheid is gewoon NL +10%, dus we rijden gewoon een mooie route op een redelijk normaal tempootje

PS.

Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest.
Wilde de SV uit '99 meenemen, maar die besloot kort voor tijd met een remactie de voorvork keerring te laten klappen.
Mijn vragen over de voorvork en mijn sleutel skills onder stress heb ik natuurlijk als excuus gebruikt om de nieuwe SV mee te nemen.

1399084
1399085


Dus maar even kijken welke de steen papier schaar wint in Juli!
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Hier ben ik bij (onder voorbehoud, ik weet nog niet precies hoe mijn zomer eruit ziet)
Ik heb vandaag een nieuwe motor gekocht (R1150R, ben laatst met een flinke overschrijding staande gehouden en vind de SV1000N nu te snel). De SV gaat eruit voor deze rit, dus ik ga niet meer mee :/
 
Ik heb vandaag een nieuwe motor gekocht (R1150R, ben laatst met een flinke overschrijding staande gehouden en vind de SV1000N nu te snel). De SV gaat eruit voor deze rit, dus ik ga niet meer mee :/

Okee, bedankt voor de afmelding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan