Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
De machine heeft een tijd stilgestaan.
Kleppen zijn gesteld.
Rijdt de eerste 4 km zonder problemen ,hij kan nadat die op de snelweg (rijdt dan gewoon 130-140) begint te brommen en stagneren zomaar beneden de afrit uitvallen. Vervolgens moeilijk starten en dan zo weer wegrijden , als er niets aan de hand is. Maar zodra die moet presteren komt het euvel terug en rijdt niet harder dan 100.
Omdat het vermoeden dat het elektrische is , CDI, 2 Bobines , pick-ups gewisseld.
Bougies zijn bruin-zwartbruin. (het zwarte kan de olie zijn)
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken, iemand een hint?
 
Klepspelling is tussen de 0,03 en 0,08 volgens specs
Het is idd een luchtkoeler.
Ik vergelijk hem met m'n GS750 , die is alleen zo heet na een lange rit op de snelweg tijdens een tropische zomerdag.
 
Ik heb:
2 kranen geprobeerd, tape met gaatjes op de tankopening
2 andere bobines
andere TCI
andere Pick-ups
en vandaag een heel andere Carburateur set erop gemonteerd
de
Valve clearance or Tappet IN/EX
0.03 -0.08
clearance (when cold)

en hij gaat na zo'n 5km brommen en valt terug tot max 100
vreemd verschijnsel, wat nu
 
Er zaten contactpunten op, maar de grondplaat was zo vern**kt dat de contactpunten er scheef op zaten.
Meteen maar gekozen voor een een TCI met elektronische voorontsteking die zat op een GS1000 G
 
Er zaten contactpunten op, maar de grondplaat was zo vern**kt dat de contactpunten er scheef op zaten.
Meteen maar gekozen voor een een TCI met elektronische voorontsteking die zat op een GS1000 G
Heb je dan ook de bobines meegewisseld, volgens mij ( maar is al weer wat jaartjes terug) kon je de ontsteking van de 850 1 op 1 overzetten, de 1000G heeft volgens mij laagohmige bobines
 
Heb je dan ook de bobines meegewisseld, volgens mij ( maar is al weer wat jaartjes terug) kon je de ontsteking van de 850 1 op 1 overzetten, de 1000G heeft volgens mij laagohmige bobines
Nee, Bobines niet gewisseld voor primair laag ohmig, wat meer stroom prim geeft en dus een sterkere vonk.
De ontsteking van een GS850 heb ik op mijn GS750 gezet, maar dat is met mechanische vervroeging.
Kan dat nog proberen, maar dan moet ik terug naar Biggelaar
 
Wat voor bougies heb je er in? Die van mij loopt voor geen meter op Denso, wel goed op NGK, terwijl Denso ook voor geschreven staat.

Ik had de ontsteking van een GS850 er op, dat werkt 1 op 1 en probleemloos, nou zou een te late ontsteking voor een heet blok kunnen zorgen, maar zo ver ik weet kan de tijd niet afgesteld worden..
Wat is heet? Die van mij wordt op een hete dag zo'n 130 graden in stadsverkeer, staan je carburateurs wel goed afgesteld?

Staan je nokkenassen wel op tijd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan