Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Beste Fans & Freaks,

Ik kom stilaan aan het einde van een zeeeeer groot onderhoud van een zxr 400 L uit 1993 en zou graag de distributieketting willen demonteren , inspecteren/ nameten en eventueel vervangen.
Wie kan mij daar bij helpen. De kunst is het motorblok niet onderuit te halen. Tenzij niet anders kan natuurlijk.

spanner is onderaan heb ik gemerkt, maar hebben jullie een stappenplan ? Of linkje van "how to..."


3166vqt.jpg

35k72pf.jpg

30n7juu.jpg

fxgn5f.jpg
 
Even offtopic... Wat leuk om te zien dat dit topic nog bestaat! Ik heb nog dezelfde zxr400 als 15 jaar geleden en nu haalde ik hem net uit het stof van twee jaar en zag ik dat er een voorknipperlicht is afgebroken.. Kan ik dat makkelijk zelf vervangen?
 
Even offtopic... Wat leuk om te zien dat dit topic nog bestaat! Ik heb nog dezelfde zxr400 als 15 jaar geleden en nu haalde ik hem net uit het stof van twee jaar en zag ik dat er een voorknipperlicht is afgebroken.. Kan ik dat makkelijk zelf vervangen?

Zeker : appeltje /eitje ,2 draden + de bevestiging aan de kuip

P.s. : zeer ontopic😉
 
Hallo,

Ik heb enkele vragen betreffende een ZXR 400 L uit '93.
Is het vervangen van de koppakking een tijdrovende een dure reparatie?
Zijn er t.o.v. deze bekende kwaal nog meer kwalen die zich rond de 40.000km openbaren?
Is een ZXR 400 van na '99 ook motorisch betrouwbaarder dan een '93-er? Of zit daar niet veel verschil in? Las ergens dat hij vanaf '99 motorisch ook iets anders is.

Ik zie trouwens dat de motor van OldSkoolGSXR hier, ook een ZXR400 L van 1993 is, vraag me alleen af waarom deze een alu kleurig frame heeft en die ik op het oog heb een zwart frame met zwarte achterbrug. Eigenaar geeft aan dat dat origineel is. Bij verder zoeken op Google zie ik inderdaad 2 verschillende varianten. Het kuipwerk is op beide varianten hetzelfde...Nu snap ik er helemaal geen F*ck meer van.

Groeten Bas
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb enkele vragen betreffende een ZXR 400 L uit '93.
Is het vervangen van de koppakking een tijdrovende een dure reparatie?
Zijn er t.o.v. deze bekende kwaal nog meer kwalen die zich rond de 40.000km openbaren?
Is een ZXR 400 van na '99 ook motorisch betrouwbaarder dan een '93-er? Of zit daar niet veel verschil in? Las ergens dat hij vanaf '99 motorisch ook iets anders is.

Ik zie trouwens dat de motor van OldSkoolGSXR hier, ook een ZXR400 L van 1993 is, vraag me alleen af waarom deze een alu kleurig frame heeft en die ik op het oog heb een zwart frame met zwarte achterbrug. Eigenaar geeft aan dat dat origineel is. Bij verder zoeken op Google zie ik inderdaad 2 verschillende varianten. Het kuipwerk is op beide varianten hetzelfde...Nu snap ik er helemaal geen F*ck meer van.

Groeten Bas

ik heb ook een 93 er ,
Ik heb begrepen dat de verschillen vooral tussen de 89/90 er en de 91 er en verder zitten (betere koeling)
De koppakking kwaal zou vanaf 91 veel minder/weg zijn 🤔
1993 frame is alu kleurig
 
Ik zie zoveel verschillende kuipkleuren, framekleuren en bij verschillende bouwjaren. In Duitsland staan '95-ers met de kuip van een '96-er.
Ik zie wel zwarte frames bij de bordeaux rode en blauwe van 1992 EN 1993...Snap er geen bal meer van.
Ik kan ook nergens vinden wat nu werkelijk ALLE geleverde kleurenschema's zijn. Zou dit ook afgehangen hebben van de landen van herkomst?
Bijv. dat een Duitse een iets ander kleurenschema had?
 
Hallo,

Ik heb enkele vragen betreffende een ZXR 400 L uit '93.
Is het vervangen van de koppakking een tijdrovende een dure reparatie?
Zijn er t.o.v. deze bekende kwaal nog meer kwalen die zich rond de 40.000km openbaren?
Is een ZXR 400 van na '99 ook motorisch betrouwbaarder dan een '93-er? Of zit daar niet veel verschil in? Las ergens dat hij vanaf '99 motorisch ook iets anders is.

Ik zie trouwens dat de motor van OldSkoolGSXR hier, ook een ZXR400 L van 1993 is, vraag me alleen af waarom deze een alu kleurig frame heeft en die ik op het oog heb een zwart frame met zwarte achterbrug. Eigenaar geeft aan dat dat origineel is. Bij verder zoeken op Google zie ik inderdaad 2 verschillende varianten. Het kuipwerk is op beide varianten hetzelfde...Nu snap ik er helemaal geen F*ck meer van.

Groeten Bas

Bas,
Mijn ervaring is dat de motoren van voor 99 betrouwbaarder zijn dan vanaf 99.
die van 99 en later willen er wel eens kleppen kapot gaan.
zelf ervaring met een motor van 2000 met 16000 op de teller die kapot was gelopen.
als die modellen boven de 20000 zitten dat zijn er geen problemen te verwachten.
ik ken er div. waarbij dit gebeurd is.
de violet zxr 400 van 93 heeft een zwart frame, die van 99 en later een alu kleur frame
de foto hierboven klopt het frame niet met de kleur van de tank.
 
Bas,
Mijn ervaring is dat de motoren van voor 99 betrouwbaarder zijn dan vanaf 99.
die van 99 en later willen er wel eens kleppen kapot gaan.
zelf ervaring met een motor van 2000 met 16000 op de teller die kapot was gelopen.
als die modellen boven de 20000 zitten dat zijn er geen problemen te verwachten.
ik ken er div. waarbij dit gebeurd is.
de violet zxr 400 van 93 heeft een zwart frame, die van 99 en later een alu kleur frame
de foto hierboven klopt het frame niet met de kleur van de tank.


Nu maak je me toch benieuwd 🤔
Zo is de mijne origineel

https://raresportbikesforsale.com/1993-kawasaki-zxr400/
Van de ZXR 750 dacht ik dat er wel zwarte frames zijn geproduceerd
 
Van de ZXR 750 dacht ik dat er wel zwarte frames zijn geproduceerd
[/QUOTE]
Van wat jij zegt over de 750 klopt dat als een bus! Daar ben ik inmiddels wél achter!
 
Nu maak je me toch benieuwd 🤔
Zo is de mijne origineel

https://raresportbikesforsale.com/1993-kawasaki-zxr400/
Van de ZXR 750 dacht ik dat er wel zwarte frames zijn geproduceerd

dan is de violet geleverd met een zwart frame en de groene met een alu frame.
edit: de bordeaux rode en de blauwe zxr400 zijn ook met een zwart frame.
die zijn in 1992 geleverd.( de blauwe 400 niet in nederland wel in de zxr 750 uitvoering)
 
Laatst bewerkt:
dan is de violet geleverd met een zwart frame en de groene met een alu frame.
edit: de bordeaux rode en de blauwe zxr400 zijn ook met een zwart frame.
die zijn in 1992 geleverd.( de blauwe 400 niet in nederland wel in de zxr 750 uitvoering)

Die ken ik ook,strakke fietsen :t
 
ik heb ook een 93 er ,
Ik heb begrepen dat de verschillen vooral tussen de 89/90 er en de 91 er en verder zitten (betere koeling)
De koppakking kwaal zou vanaf 91 veel minder/weg zijn 🤔
1993 frame is alu kleurig

blokken zijn even betrouwbaar, enkel had de H een te kleine radiator waardoor hij wel eens een koppakking erdoor blies.

info ivm kleuren, niemand heeft ze allemaal, maar hier vind je wel wat :
http://www.zxrworld.co.uk/index.php/models op het forum is er ook een topic over, maar foto's zijn blijkbaar weg.
https://bikeswiki.com/Kawasaki_ZXR400https://www.nostalgicsportsbikes.com/kawasaki-zxr-400l.html
 
Ik zie dat dit wel een kleurstelling was van een 750 maar weet dus ook niet of ie zo origineel als 400 is geleverd. Daar vindt ik weinig tot geen info over.


wat ik hier boven al heb uitgelegd, het frame is origineel zwart bij de violet kleur uit 93
niks mis met de motor op mp
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan