XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij zou toch niet komen ro? heb je ook niet gezien hoor :)
en een beetje stunten is altijd leuk op een motortje en als het gaat op vermogen (waar ik het dus over heb....) dan krijgt je ketting niets meer te voorduren als wanneer je vol op het gas accellereer.
Met hulp van de koppeling krijg je iedere motor zo'n beetje wel de lucht in.
 
@Drees: ik ben er nog mee bezig aan de zijlijn. Ik wil het idd puur online houden. Net als MF, maar dan beperkt tot XTZ Super. Ik denk er alleen over om een internet site just voor All roads en Off the roads op te zetten. Met Forums voor Super XTZ 750, TransAlp en Dominator, de BMW GS etc.

Suggesties en hulp is altijd welkom!

@Hans: Tis misschien ergens wel jammer dat ik er niet bij was, maar van die massale opkomsten met verschillende bikes, interesseren mij toch niet helemaal. Ik wil juist alleen van dezelfde type motoren elkaar laten treffen.
We moeten gauw afspreken...Wat dacht je van komende weekend, na 15.00uur? Want ik werk tot 15.00uur.

@Speedyves:Ooh, ik was er niet bij...maar zag wat pics van je S. en toen eentje waarop je rijdt. Betreft wheelies..Zie je nou wel...spelen met je koppeling en de rest gaat vanzelf. Het is overigens wel waar, dat het niet helemaal goed is voor de ketting. Ik heb het namelijk vaker mogen aanhoren.
 
ik ben nu overigens aan het werk, dus niet op msn te bereiken, wel 06!
 
Ik wil wel maar 't gaat ff niet:
204014
 
Laatst bewerkt:
jammer Drees...maar ergens midden zomer dit jaar, willen we een leuke route rijden met in aansluiting bbq. Dat mag je niet missen!
 
De achterste is al zo'n 8 jaar in mijn bezit, de voorste sinds afgelopen zaterdag. Mijn eigen vertrouwde beestje is een beetje op en had een ander blok nodig.
Revisie was een optie maar ik kwam de voorste tegen voor erg weinig. Deze is helemaal compleet en zoals het er nu uitziet in betere staat, alleen ook gedemonteerd nog ff opbouwen dus.

Ik heb straks dus m'n eigen voorraad reserve onderdelen, die zoals jullie ongetwijfeld ook gemerkt hebben moeilijk 2e hands te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
De linker is al zo'n 8 jaar in mijn bezit, de rechter sinds afgelopen zaterdag. Mijn eigen vertrouwde beestje is een beetje op en had een ander blok nodig.
Revisie was een optie maar ik kwam de rechter tegen voor erg weinig. Deze is helemaal compleet en zoals het er nu uitziet in betere staat, alleen ook gedemonteerd nog ff opbouwen dus.

Ik heb straks dus m'n eigen voorraad reserve onderdelen, die zoals jullie ongetwijfeld ook gemerkt hebben moeilijk 2e hands te vinden zijn.

Ebay.de, en de div tenere fora staan er anders vol mee, ik speel zelf met de gedachte ooit ns mn eigen of nog aan te schaffen reserve naven om te laten spaken :9~

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=88540&item=7972451266&rd=1
 
Komend weekend is wheely day in tholen, hier ga ik uiteraard bij zijn :+
Maar als dit event komt te vervallen dan ben ik zeker bij de XTZ meeting hoor!
 

Ik zag trouwens gisteren bij Motoport DH een reisklare XTZ staan (zelfs fanta flessen houders voorop) en die had de zijkappen vervangen voor rechte platen, met bij de rechter een hoekje eruit zodat je meteen bij je oliepeil stok kunt. K zou eigenlijk terug moeten om de details van de mods ns te fotograferen.
O en dan zou je zelfs easy een olietempmeter erin kunnen stoppen, hmmm (ok ik heb al een digitale)
 
Zeg, Baffo ik zat net weer even bij die foto's van jou te kijken en ik vroeg me af wat je nou precies aan het luchtfilterhuis aangepast hebt. Ik heb daar al eerer wat over gehoord maar wat houd het in en wat is het effect?
 
@Drees, heb je geen msn? Ik weet van B :] ffo dat hij dat niet heeft.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, Baffo ik zat net weer even bij die foto's van jou te kijken en ik vroeg me af wat je nou precies aan het luchtfilterhuis aangepast hebt. Ik heb daar al eerer wat over gehoord maar wat houd het in en wat is het effect?

Ik heb een dynojet stage 2 kit en K&N filters erin gestopt, dan is alles open, dat zorgt er ten eerste voor dat ergens tussen 4-5000rpm de tank enorm gaat resoneren, hoe leger de tank hoe erger, je totale motor geluid erg hard wordt en jij vooral in die herrie zit, en bij stallen in de regen het water zo je filters inloopt door dat enorme gat erboven. Nu zat er bij de Dynojetkit een mal voor afdek kappen, die ik zoals je ziet op de foto's ook ff heb nagemaakt van papier, en toen bleek dat de doorvoer daarvan kleiner was als de inlaat van de filters zelf en zou het uitstekende gedeelte ervan tegen je vorkpoten aankomen, no go dus.
Toen heb ik de vastgelijmde plastic deksels van de originele luchtfilters afgetrokken en die met M6 moertjes (de boutjes zijn nl M5) als afstandhouders op de luchtfilters geschroefd, naar goed voorbeeld van Christopher Waller http://de.geocities.com/manic_screwdriver/ (site zowel in IE als Opera moeilijk te zien, heb m meteen ff gemaild) Maar toen bleek de motor te rijk te gaan lopen ondanks dat de lucht dus en door de tunnel in t midden en door de onstane ruimte langs t deksel kan. Dus hebbik op het laatst de tunnel aan de onderkant afgezaagd, nu is er in het midden dus nog wel een stukje tunnel en de plaat tegen de regen en zijwaarts alle ruimte. Alleen nog niet opnieuw gerollerbank-d.
 
Het is: BAFFO

Maareh, begrijp ik hieruit dat het alleen vanwege de dinojet is? Ik heb zo'n dinojet al eerder overwogen maar toch een "zwitsers" naaldensetje van kedo.de genomen. Dit scheelde al een flinke slok, en merk je nou echt meer vermogen met dinojet?
 
Het is: BAFFO

Maareh, begrijp ik hieruit dat het alleen vanwege de dinojet is? Ik heb zo'n dinojet al eerder overwogen maar toch een "zwitsers" naaldensetje van kedo.de genomen. Dit scheelde al een flinke slok, en merk je nou echt meer vermogen met dinojet?

Nou mij XTZ liep echt als een Opel met caravan toen ik m kocht en zoop 1:12, en aangezien ik meer van fris en fruitig hou hebbik die aanpassingen gedaan :+
En zoals al eerder gesteld hebbik nu icm een kleiner voortandwiel een veel beter oppakkende fiets die nu net de 1:15 niet haalt. Tevens is zo'n zuipend blok ook op de lange duur erg slecht voor m omdat die onverbrande benzine langs je cilinderwand je blok en dus de olie in loopt en om daar je edele delen mee te smeren...
Misschien als ik dus alsnog een 16 voortandwiel neem dattie dan de 1:18 zou halen,wat ooit mn streven was, maar goed wat hebbik aan een motor die net boven de 200km/u gaat...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan