Fuck Het Milieu
MF veteraan
pfhanthaschtisch bagage systeem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb / had ik bij de XJ750 ook, zelfs nog voor de veiligheid een stukje ijzerdraad gebruikt als borging, moest hij er ooit uit flikkeren Ik heb hem toen schoongemaakt en een mep gegeven met een zachte hamer om alles op zijn plek te houden. Maar in jouw geval, wetende dat je toch al een lekkende kraan hebt, zou ik gewoon de hele handel vervangen.De kraan lekt/traant bij het metalen koppelstuk dat in de kraan gedrukt is. De vraag hoe kan ik dit vast zetten. Het zit normaal erin geklemd, maar toch is er wat ruimte ?
Alvast bedankt voor het meedenken
Is ook een kwaal bij de FJ. Exact zelfde probleem. Opgelost met twee tie-raps om het bij elkaar te houden en blauwe loctite op de pasvlakken gesmeerd. Is 100% dicht al jaren.De lekkage komt het de overgang van de feitelijke kraan naar de haakse hoek die erin gedrukt is. Ga dus de kraan verwijderen schoonmaken en dan het geheel opnieuw inelkaar persen (waarbij de haakse koppeling eerst in de vriezer heeft gelegen en de kraan met de verfstripper is verwarmd). Denk dat er dan een knellende situatie ontstaat waar geen benzine meer doorheen komt
Deze oplossing afgelopen nacht bedacht (kon niet in slaap komen)
En daarbij geen zin om een tweedehands kraan zien te vinden voor deze niet veel voorkomende motor
Een nieuwe met dezelfde boutafstand die niet modelspecifiek is werkt natuurlijk ookEn daarbij geen zin om een tweedehands kraan zien te vinden voor deze niet veel voorkomende motor
Een nieuwe met dezelfde boutafstand die niet modelspecifiek is werkt natuurlijk ook
oke de motor is al verkocht maar onder het motto "beter laat dan nooit";Is ook een kwaal bij de FJ. Exact zelfde probleem. Opgelost met twee tie-raps om het bij elkaar te houden en blauwe loctite op de pasvlakken gesmeerd. Is 100% dicht al jaren.
Zie je hieronder:
Het is bij de FJ een klem passing. Er hoeft niks tussen, maar blauwe loctite kleeft wel heel erg en is minder permanent dan kit of epoxy. Vandaar de keuze. Het dient dus om vast te houden, niet om af te dichten!oke de motor is al verkocht maar onder het motto "beter laat dan nooit";
Blauwe loctite is NIET benzinebestendig!!! dit staat ook op de tube.. (wel oliebestendig).