Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik vind het gs forum best prima hoor, veel meer technisch inhoudelijk. Kritiek wil ik best naar luisteren als het zinnig is en anders kan ik prima negeren :+
 
Ga je dan ook opnieuw inschrijven via div?

Uiteraard! O-)

Ben je al aan 1000?
Goed gereden!

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook van schrik. Ik zie het als m'n nieuwe therapie :]

Vanavond dus de valbeugels erop en ben aan het kijken naar een Spark-uitlaat.

Terwijl mijn GS nu binnen is heb ik mijn vader meegenomen (en daar achtergelaten, ik moest doorrijden naar m'n werk, jep, ik werk zaterdagen). Hij is nogal speciaal afgestapt vorige week op de 1000 bochten. Ben hem heel hard richting GS of GS-A aan het pushen. Ben benieuwd wat eruit zal gaan komen :)
 
Ik vind het gs forum best prima hoor, veel meer technisch inhoudelijk. Kritiek wil ik best naar luisteren als het zinnig is en anders kan ik prima negeren :+

Natuurlijk !!!

Maar ga eens een.ander merk/andere motor de hemel inprijzen.......
Vraag Slijk maar eens naar zijn ervaringen.....

Desondanks zitten er zeker zeer geschikte mensen op dat forum.
Ik.ken er diverse...
Sommigen vind je ook hier zoals ten Cats, Erwin, solex, adv girl...

Er zit zeker veel technische kennis. Je kunt er dus veel info halen...

In het algemeen is de tolerantie hier hoger. Naar andere merken en naar personen.
Maar nog belangrijker...de humor is hier van een prettiger niveau.
Hier kun je elkaar behoorlijk pesten en in de maling nemen...(als je elkaar kent)...daar breekt WO3 bijna uit...
 
Natuurlijk !!!

Maar ga eens een.ander merk/andere motor de hemel inprijzen.......
Vraag Slijk maar eens naar zijn ervaringen.....

Desondanks zitten er zeker zeer geschikte mensen op dat forum.
Ik.ken er diverse...
Sommigen vind je ook hier zoals ten Cats, Erwin, solex, adv girl...

Er zit zeker veel technische kennis. Je kunt er dus veel info halen...

In het algemeen is de tolerantie hier hoger. Naar andere merken en naar personen.
Maar nog belangrijker...de humor is hier van een prettiger niveau.
Hier kun je elkaar behoorlijk pesten en in de maling nemen...(als je elkaar kent)...daar breekt WO3 bijna uit...

“De hemel inprijzen” kwam niet eens aan de orde.. als toenmalige bezitter van zowel een GS als een KTM, een tweetal keren een bepaalde eigenschap vergelijken tussen beide motoren, was voldoende om een bepaalde moderator zwaar de gordijnen in te jagen.

Een zekere kliek moderatorhielenlikkers stortte zich vervolgens op mijn verbouwereerd persoontje... mijn zin om daar nog actief enige bijdragen te leveren werd dan ook, na die onaangename en escalerende botsing, grondig uitgewist.

Indien ik sindsdien meen nog iemand behulpzaam te kunnen zijn op dat forum, stuur ik hem/haar een PB... dat wordt blijkbaar steeds geapprecieerd .

Ondertussen is “onze” Rwin er ook tot moderator gepromoveerd en heb ik de indruk dat de sfeer in dat topic ietwat luchtiger is geworden... er is dus nog hoop in bange dagen.

Deelnemen aan een dergelijk hobby-forum MAG voor mij immers informatief zijn, maar MOET wel leuk blijven...:Y
 
Laatst bewerkt:

Ik raad je wel nadrukkelijk aan om aan je verzekeringsmakelaar per e-mail met leesbevestiging te melden dat je motorfiets op zijn volle vermogen staat.

Dan doe je niet aan verzwijging tgo. de verzekeraar en kan deze gebeurlijk later geen dekking weigeren op die basis.
Je premie gaat bijna zeker hierdoor niét omhoog en louter je makelaar verwittigen geldt als voldoende en wettige mededeling aan de verzekeraar.
 
Laatst bewerkt:
Ik raad je wel nadrukkelijk aan om aan je verzekeringsmakelaar per e-mail met leesbevestiging te melden dat je motorfiets op zijn volle vermogen staat.

Dan doe je niet aan verzwijging tgo. de verzekeraar en kan deze gebeurlijk later geen dekking weigeren op die basis.
Je premie gaat bijna zeker hierdoor niét omhoog en louter je makelaar verwittigen geldt als voldoende et wettige mededeling aan de verzekeraar.

Eigenlijk heb je wel gelijk hoor, ik houd het in gedachte. Bedankt voor de top tip!
 
Goed dat het gs forum niet zo veel humor heeft als hier. Twee leuke fora kan ik echt niet aan_O-
 
Haha nou kan ik me voorstellen dat dhr slijk wellicht ingaat op kritische geluiden ;)

Zelf heb ik net een 1190 adventure gekocht, had nooit een proefrit moeten maken hahaha! Vind de gs echt een prima fiets maar de proefrit gaf al snel aan dat ik wat emotie miste. Dus de gs gaat de verkoop in, staan nu echt teveel motoren hier 😅
 
Hallo allemaal
Ik kom mij hier melden, vandaag een GSA gekocht
1298846_6.jpeg
BWRJ 2014km stand: 15.000
 
Ben weer terug na 8 dagen motorrijden waarvan 6 dagen Supertoer. Ging weer geweldig met de 2018 BMW's, maar het zijn dan ook RSsen. Heb ik al gezegd dat die RS errug lekker rijdt?
 
Over aanmelden gesproken, heeft @Kato zich al wel afgemeld :?

Oh, en welkom webtech

Die is al zo langzamerhand in de vergetelheid terecht gekomen. Tijd geleden dat we iets van hem hebben gelezen op dit forum. Wèl gezien dat hij, nu hij voor de 2e keer een gebroken cardan heeft gescoord, is uitgeweken naar KTM. Maar, hij mag altijd nog naar de gedoogzone, daar zit ik tenslotte ook in, denk ik.

Oh, en welkom webtech
 
Ben weer terug na 8 dagen motorrijden waarvan 6 dagen Supertoer. Ging weer geweldig met de 2018 BMW's, maar het zijn dan ook RSsen. Heb ik al gezegd dat die RS errug lekker rijdt?

Neen, vertel...... !


Of, neen, ... weet je:. vertel maar opnieuw als je dat ouderwetse, miniatuur 1200tje hebt ingeruild voor iets substantiëler... een 1250, bijvoorbeeld.... 🤪
 
Haha nou kan ik me voorstellen dat dhr slijk wellicht ingaat op kritische geluiden ;)

Zelf heb ik net een 1190 adventure gekocht, had nooit een proefrit moeten maken hahaha! Vind de gs echt een prima fiets maar de proefrit gaf al snel aan dat ik wat emotie miste. Dus de gs gaat de verkoop in, staan nu echt teveel motoren hier 😅

Ook weer proficiat !
Als mijn vrouw er goed op had kunnen klimmen en blijven zitten, had ik wellicht mijn KTM 1290 SAS nooit weggedaan.
Mijn huidige R1250GS voldoet zeker óók qua vermogen, maar ik word niet blij van dat parasitaire en onoplosbare rotgeluid.
 
Die is al zo langzamerhand in de vergetelheid terecht gekomen. Tijd geleden dat we iets van hem hebben gelezen op dit forum. Wèl gezien dat hij, nu hij voor de 2e keer een gebroken cardan heeft gescoord, is uitgeweken naar KTM. Maar, hij mag altijd nog naar de gedoogzone, daar zit ik tenslotte ook in, denk ik.

Oh, en welkom webtech

Inderdaad tweede maal gebroken cardan, daags voor ons vertrek naar de Franse Alpen. Net genoeg tijd om de KTM te regelen.
Doet het op zich ook goed hoor, maar ja die actieradius hé, ;( om te janken.

En dan ook nog ketting smeren......
 
Terug
Bovenaan Onderaan