Trekhaak maken voor Freebird / BMW R80RT

sailor-71

Rookie
1 nov 2011
27
0
Goeree over Flakkee
Hallo,

Iemand ervaring met het maken van een trekhaak voor een freebird 1-wielige aanhanger die aan een BMW R80RT moet komen te hangen, het gaat hier om bwjr 93 de mono uitvoering en waar op te letten betreft construktie .

full
 
Ik had er toen een Michelin Pavé aanzitten die was 4 inch, dat was een regenband uit de kart sport toen.
Dat was toen het enigste bandje leverbaar in die maat.
Toen probeerde ik de freebird na te maken.

Bij onze volgende aanhanger ga ik voor 8 of 10 inch wiel, die zijn er voldoende.
Eerst nog een motor voor hem, dan gaan we een frame maken waar koffers aan kunnen, ik heb nog een set krauser staan hier.
Ook wil ik er nog een rekje op maken voor een tent of zo.
Eens over denken hoe dat er uit gaat zien, de basis zal gewoon rond of vierkant worden met een brommer schokker er aan.
Beetje laag bij de grond voor het zwaarte punt.
Er was een poos geleden hier op dit forum een lid die zelf zo iets had gemaakt, een frame waar koffers aan konden.
 
is een orgineel wiel voor freebird 4.00-4,zit 2.4 bar druk in,en aan willem maar voor die 10 cm naar achter dacht ik dat dit voor de stabiliteit zou helpen ,ben nu een schokbreker aan het zoeken die Idefix had heb ik besteld maar is net iets te groot van omtrek
 
Interessante materie hier. Ik ben op zoek naar een 1 wieler voor achter een SV650. Redelijk vergelijkbaar met de blauwe aanhanger achter de blauwe Triumph van @Idefix dus. Ik kan nergens iets aan specs vinden wb maximaal gewicht en snelheid. Het kleine wieltje staat mij een beetje tegen, maar dat is hiet al regelmatig de revue gepasseerd ....
Heeft iemand een data of specsheet toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Deze is top!!
FREEBIRD GEWICHT.jpg

Heel bruikbaar en nuttig.
Welke snelheid mar de kar maximaal volgens fabrieksopgave?
Dus niet de snelheid die je in alle landen mag rijden, maar wat technisch wordt opgegeven door FreeBird zelf.
 
Begrijp ik nou goed dat de koppeling (ik bedoel niet de kruiskoppeling, maar het punt waar de aanhanger is gekoppeld aan de motor) niet te splitsen is dus dat je de FreeBird door het verwijderen van de bouten dient los te maken van de motor?
 
Het gaat me niet lukken. Omdat ik het kofferrek ook op de motor wil hebben moet de koppeling zo ver achter de motor komen dat met de afstand die overbrugd zo lang wordt dat het nooit stevig kan worden. Een loodzware constructie die aan de motor blijft zitten als zonder de aanhanger wordt gereden is 'm ook niet echt. De halve motor moeten slopen om de constructie af te bouwen ook niet. Een als ik al iets zou kunnen maken gaat het ten koste van de kappen en montagepunten ervan. Helaas. Ik ga een karretje maken dat aan de achtervork kan. Daar zitten ook wat uitdagingen in, maar de FreeBird gaat 'm helaas niet worden ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan