KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

In de provincie Zuid-Holland inderdaad. En Amsterdam ligt in Noord-Holland. Echter ben ik een Brabander die in Gelderland woont (weliswaar op steenworp afstand van Brabant en Limburg), met een Friese vader en een Groningse moeder. Wat ik dus niet ben is een Hollander ;)
 
Jow mannen, over enkele weken moet ik weer het haasje gaan spelen ( _O- ) voor enkele GS-en .
Bedoeling is dit keer wat rubber te smeren over de vogezen. Iemand recente tips hiervoor betreffende leuke hotteltjes ?
Thnx.
 
Jow mannen, over enkele weken moet ik weer het haasje gaan spelen ( _O- ) voor enkele GS-en .
Bedoeling is dit keer wat rubber te smeren over de vogezen. Iemand recente tips hiervoor betreffende leuke hotteltjes ?
Thnx.

In le hohwald even naar Tilly's gaan en daarna aub hier de ervaring delen. Verder zou ik rijden en boeken als je daar bent. Zorg dat gerardmer op je route ligt, prachtige omgeving en dito wegen!!!!!!
 
In le hohwald even naar Tilly's gaan en daarna aub hier de ervaring delen. Verder zou ik rijden en boeken als je daar bent. Zorg dat gerardmer op je route ligt, prachtige omgeving en dito wegen!!!!!!
Directe omgeving Gerardmer beetje vlak, maar alle passen over de "bergen" daar zijn top. Grand Ballon, Hohwald, La Bresse etc :)
 
Gisteren mijn motor opgehaald na z'n jaarlijkse beurtje. Ze hadden de ECU volledig gereset en de dBkiller weer in de uitlaat gezet. Het blok loopt tot op heden nog steeds normaal zonder de extreme vibraties die ik daarvoor wel had.
Dit weekend naar Assen, dus dan heb ik liever de dBkiller erin.
Daarna ben ik wel benieuwd of de motor weer slecht gaat lopen als ik de dBkiller er weer uit zou halen, stuk rijden en weer terug erin zou doen.
 
Assen....altijd feest. :-)
 

Bijlagen

  • 20190628_151352.jpg
    20190628_151352.jpg
    269,6 KB · Weergaven: 23
Gisteren mijn motor opgehaald na z'n jaarlijkse beurtje. Ze hadden de ECU volledig gereset en de dBkiller weer in de uitlaat gezet. Het blok loopt tot op heden nog steeds normaal zonder de extreme vibraties die ik daarvoor wel had.
Dit weekend naar Assen, dus dan heb ik liever de dBkiller erin.
Daarna ben ik wel benieuwd of de motor weer slecht gaat lopen als ik de dBkiller er weer uit zou halen, stuk rijden en weer terug erin zou doen.
Ik herinner me zeer goed dat mn 749 altijd lekker reed, maar nooit echt twin koppel had. Tot ik de db killers in de termignoni stak, en hops, ding draaide veel romiger en had plots middengebied. De conclusie was dat twins eigenlijk beter lopen met wat tegendruk in de pijp en meestal niet gebaat zijn bij een korte, open uitlaat.
 
Deze nieuwe koffers hieronder wijken nogal af. De linker (als je op de motor zit) sluit wel af, maar er blijft aan de voorkant een naad van ongeveer een halve centimeter over. Ik heb twijfels of dit wel waterdicht is. Rechts sluit wel netjes aan. Er is ook al een slot vervangen omdat ik de sleutel in de "open" toestand niet kon verwijderen.
Mijn vraag aan jullie: wat is jullie beeld van de kwaliteit en sluiting van de koffers en zouden jullie deze afwijking accepteren of mee terug gaan naar de dealer? Ik heb het wel gemeld daar maar men zei dat het "geen kwaad kan".IMG_2088.JPGIMG_2089.JPG
 
Ik herinner me zeer goed dat mn 749 altijd lekker reed, maar nooit echt twin koppel had. Tot ik de db killers in de termignoni stak, en hops, ding draaide veel romiger en had plots middengebied. De conclusie was dat twins eigenlijk beter lopen met wat tegendruk in de pijp en meestal niet gebaat zijn bij een korte, open uitlaat.
Dat kan, echter wat ook volgens de dealer niet klopt is dat de motor niet zichzelf aanpast wanneer de dBkiller erin of eruit gaat.

Overigens wanneer de motor wel goed loopt, merk ik weinig tot geen verschil in kracht wanneer ik met of zonder dB-killer rijd.
 
Deze nieuwe koffers hieronder wijken nogal af. De linker (als je op de motor zit) sluit wel af, maar er blijft aan de voorkant een naad van ongeveer een halve centimeter over. Ik heb twijfels of dit wel waterdicht is. Rechts sluit wel netjes aan. Er is ook al een slot vervangen omdat ik de sleutel in de "open" toestand niet kon verwijderen.
Mijn vraag aan jullie: wat is jullie beeld van de kwaliteit en sluiting van de koffers en zouden jullie deze afwijking accepteren of mee terug gaan naar de dealer? Ik heb het wel gemeld daar maar men zei dat het "geen kwaad kan".Bekijk bijlage 1405526Bekijk bijlage 1405527
Typisch, voorheen was het meestal de koffer rechts waar de naad groter was.
De regel die de importeur handhaaft is wanneer je een minuut de tuinslang erop straalt (dus niet hogedrukreiniger) en er komt water in dat je dan een nieuwe koffer krijgt.
Mijn koffer rechts heeft ook een naad, maar er komt geen water in.
 
Een van mijn koffers heeft een extra duw tegen het deksel nodig om beide sluitingen te doen klikken. Kan je mooi horen.

Kwaliteit van koffers, dichtingen en sluitingen is in het algemeen beschamend voor zo'n motor.

Ik heb 1 koffer waar de dichting uit valt als je 'm open doet, de andere heeft dus een extra duw nodig om goed te sluiten (en om open te gaan ook trouwens). Een van de sloten is eens vervangen omdat het dol draaide en ik dus met een losse koffer 20 km naar huis mocht rijden. De grepen klikken slechts met heel veel moeite in de grendellippen, die laatste zijn net iets te lang. De gelakte covers zitten intussen wel heel erg los op de deksels. De dichting van de topkoffer komt ook los en dat slot gaat moeilijk.

Ik moet wel zeggen, ik gebruik de koffers nu 35000 km dagelijks, niet slechts uitzonderlijk voor reizen.
Toch, mijn bmwcollegas hebben geen klachten over hun koffers in dezelfde omstandigheden.
 
dank voor jullie reacties. Dat met die tuinslang ga ik testen en ik weet nu ongeveer wat ik kan verwachten. Dit weekend geen regen verwacht dus zo opzadelen en van Noord-Groningen naar camping De Hei
 
dank voor jullie reacties. Dat met die tuinslang ga ik testen en ik weet nu ongeveer wat ik kan verwachten. Dit weekend geen regen verwacht dus zo opzadelen en van Noord-Groningen naar camping De Hei
Ik had me trouwens vergist, bij mij is het ook links erger dan rechts.
 
Ben trouwens vanmiddag naar Lemmer gereden en de vibraties zijn er nog steeds, ondanks dat het blok nu met dBkiller wel goed (normaal) loopt.
Dus ik ga vragen of ze de wielen opnieuw willen balanceren, dat moet haast wel de oorzaak zijn want verder was er eigenlijk niks gewijzigd naast de nieuwe banden.

Wat zou het anders nog kunnen zijn?
 
Hangt er vanaf.
De mijne slaat soms vrij hard met de kop bij gas dicht uitbollen van 70 naar 60, verder pendelt hij door de koffers vanaf 180.

Ik heb al motoren gehad die erger waren, stoort me niet.
Al zou ik denken dat de stuurdemper dat dient te voorkomen.

Is het niet de ketting die klappert? Of zo..
 
Hangt er vanaf.
De mijne slaat soms vrij hard met de kop bij gas dicht uitbollen van 70 naar 60, verder pendelt hij door de koffers vanaf 180.

Ik heb al motoren gehad die erger waren, stoort me niet.
Al zou ik denken dat de stuurdemper dat dient te voorkomen.

Is het niet de ketting die klappert? Of zo..
Hij heeft net een beurt gehad, dan neem ik aan dat ze de kettingspanning checken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan