Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Bij m'n SP2 heb ik sinds een aantal dagen dat ik een beetje gas bij moet geven om hem te kunnen starten (zoals bij een carb-fiets).
Hij loopt daarna gelijk netjes stationair en rijdt als vanouds, alleen aanslaan zonder gas bij doet ie niet.

km-stand is +- 50.000
Afgelopen winter weer netjes onderhoud gehad, waaronder bougies en kleppen stellen.
Vervolgens 3.000-4.000 km probleemloos gestart en gereden.

Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
Heb echt geen idee waar te beginnen.
zitten alle slangetjes op en rondom het luchtfilterhuis er goed op en geen scheurtjes?
dat zou ik als eerste controleren, het is er immers afgeweest.
 
zitten alle slangetjes op en rondom het luchtfilterhuis er goed op en geen scheurtjes?
dat zou ik als eerste controleren, het is er immers afgeweest.

Slangen zitten er allemaal goed op (gisteren gechecked, ook zitten de bougies nog goed vast)
Ga vanavond even in de weer met remmenreiniger om te zoeken naar valse lucht.
 
inmiddels een paar honderd kilometer weer gereden na de kapotte power commander, sinds deze week heeft hij weer een kuurtje.....
op de snelweg valt hij bijna uit (FI lampje gaat weer aan)en geen reactie op de gashandel meer.
de vluchtstrook op. loopt hij gewoon stationair. opnieuw starten en het lampje gaat uit en hij rijdt de rest van de rit weer normaal(ritje van 30km) en op de terugweg weer hetzelfde.
niet heel fijn zo net voor het TT-weekend.
iemand een idee?
vanmiddag even vragen of er nog plek is om hem uit te laten lezen deze week
 
vandaag zonder problemen dik 400km gereden naar de TT en terug, heerlijk gereden :) maar 1 andere SP1 tegengekomen onderweg.
binnenkort maar weer alle vliegjes eraf poetsen :)
mooie races gezien vandaag, wel jammer dat Rossi eraf ging :(
 
vandaag zonder problemen dik 400km gereden naar de TT en terug, heerlijk gereden :) maar 1 andere SP1 tegengekomen onderweg.
binnenkort maar weer alle vliegjes eraf poetsen :)
mooie races gezien vandaag, wel jammer dat Rossi eraf ging :(

Ik heb er iets van 6/7 gezien ofzo.. :P Mijn eigen stond in de garage, was lekker lui op de CB500 gegaan.
 
Middag :W

Zojuist de asopnemers binnengekregen, ze zien er erg netjes uit. *O*
1406028
 
Deze week voor het laatst met de originele dempers erop.
Komende vrijdag afspraak bij Pajic voor een mooi setje Akra's Carbon :)

JO4jOaY.jpg

zsMrcNA.jpg
 
Ja ik heb er goede verhalen over gelezen en gehoord, dus moet goedkomen :9~
Deze set wordt het, met E-keur en DB-killers. Of die killers erin blijven zien we nog wel even :)

7FsKrUy.png
Mooie set :9~

Killers icm carbon dempers ben ik zelf geen fan van. Klinkt zonder overigens erg sexy... 8-) Met killers klonk het vrijwel als oem, maarja, daar koop je natuurlijk geen andere set voor... O-)
 
Mooie set :9~

Killers icm carbon dempers ben ik zelf geen fan van. Klinkt zonder overigens erg sexy... 8-) Met killers klonk het vrijwel als oem, maarja, daar koop je natuurlijk geen andere set voor... O-)
Nee die killers zijn er alleen voor als ik Duitsland in wil. Je weet maar nooit ;) In NL zullen ze er idd niet in zitten.
Ben benieuwd!
 
Bij m'n SP2 heb ik sinds een aantal dagen dat ik een beetje gas bij moet geven om hem te kunnen starten (zoals bij een carb-fiets).
Hij loopt daarna gelijk netjes stationair en rijdt als vanouds, alleen aanslaan zonder gas bij doet ie niet.

km-stand is +- 50.000
Afgelopen winter weer netjes onderhoud gehad, waaronder bougies en kleppen stellen.
Vervolgens 3.000-4.000 km probleemloos gestart en gereden.

Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
Heb echt geen idee waar te beginnen.

Probleem is opgelost!
Heb alle stekkerverbindingen/zekeringen los gehaald en schoongemaakt tussen accu en bobines.

Starten -> lopen

Er zat maar een heel klein beetje corrosie op 1 a 2 stekkers, maar waarschijnlijk net genoeg om lastig te starten.
 
Probleem is opgelost!
Heb alle stekkerverbindingen/zekeringen los gehaald en schoongemaakt tussen accu en bobines.

Starten -> lopen

Er zat maar een heel klein beetje corrosie op 1 a 2 stekkers, maar waarschijnlijk net genoeg om lastig te starten.
Mooi geregeld, stekkers zijn inmiddels toch al wat jaren oud.

Ik ben benieuwd hoe dat starten gaat met de bobine upgrade. Vind dat ie die 2 bloemkolen maar met moeite heen en weer gejast krijgt. :/
 
Heb vandaag even contact gehad met de veringspecialist, blijkt vorige week een ongeluk gehad te hebben op de motor Er zat een vrouw met de auto op zijn weghelft, die kon hij met wat geluk nog ontwijken, maar er kwam ook nog een boom op zijn pad. Paar gebroken ribben, klaplong, bont en blauw en gezicht ook gaar -O-
Als hij weer uit de kreukels is, ongeveer over een maand of 3, dan gaat hij de vorkpoten uit elkaar halen. Hij ging nog even kijken of hij een goede anodiseerder kon vinden (eentje met ervaring met motoronderdelen was geen overbodige luxe volgens hem). Glijbussen en seals worden ook gelijk meegenomen, dus is de voorvork weer als nieuw. Als de poten er toch uit zijn, gaat hij ook gelijk de conische balhoofdlagers vervangen door oem. Dan is het laatste grote project klaar.
De bobine upgrade zal dan ook meegepakt worden.... :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi geregeld, stekkers zijn inmiddels toch al wat jaren oud.

Ik ben benieuwd hoe dat starten gaat met de bobine upgrade. Vind dat ie die 2 bloemkolen maar met moeite heen en weer gejast krijgt. :/
Daarvoor zul je aan een accu moeten met een hogere startstroom.
Mijn SP had een Varta met 230cca.
 
Heb zojuist de carbon heelplates binnengekregen, echt superstrakke kwaliteit zeg :} Dezelfde dikte als de oem heelplates en mooi afgewerkt.
1407086


Had eerst een setje wat op MP te koop stond op het oog, maar daarvan kon je zien dat de kwaliteit een heel stuk minder was. Dan maar via de Duitse Ebay een stukkie meer neerleggen, me is heppie *O*

Nu nog wachten op de carbon delen van DHC....
 
Laatst bewerkt:
Hallo medeforummers,

Vandaag besloten om eigenaar te worden van een Sp1.
Maar helemaal standaard......ook de dempers dus...dat moet anders!

Heeft er iemand nog een leuke set liggen voor een sp1?
Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groet Gerrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan