Pech , en dan ?

Verzekering heeft pechhulp in heul Europa. Voor de deur of in Griekenland, ze regelen wat voor me. Heeft me al een paar keer geholpen.
 
Verzekering heeft pechhulp in heul Europa. Voor de deur of in Griekenland, ze regelen wat voor me. Heeft me al een paar keer geholpen.



Ja wat dat betreft denk ik ook wel dubbel verzekerd te zijn...
 
De standaard BMW Gereedschapskit, een lange binnenkabel voor noodreparatie, handjevol nippels en kniptang.

Gelukkig nog nooit nodig gehad. *afkloppen*
 
Ik was dit weekend in Luxemburg lekker rondrijden met 5 anderen. Ik op mijn Africatwin xrv750. Supergaaf. Zondag ochtend startte de motor goed. Na 40km rijden en ff stoppen, start de motor niet meer. Indrukken startknop = alle lampen dimmen. Dus aanduwen en verder. Na 10 minuten slaat-ie af tijdens het rijden met een enorme steekvlam uit de uitlaat. Daarna na 5 minuten. Einde oefening!
De accu en de SR zijn ca 6 jaar oud. De foutieve groene aanslag van de stekkers tussen de SR en de rest heb ik allang weggehaald. Accu was al wat zwak maar ik dacht voldoende voor nog 1 zomer. (Duurzaam !!!)

Enfin: ANWB gebeld. Maar ook de hoteleigenaar die ook een AT heeft (en nog veel meer voertuigen). Wij konden zijn accu ophalen en gebruiken. Die accu was 1 jr oud. Opgehaald en ingebouwd en starten en lopen. Direct hierna ben ik in 1 streep via de snelweg naar Nld en naar huis gereden. (De anderen gingen lunchen in Vianden en waren mijn back-up als ik ergens weer pech zou hebben). Uiteindelijk om 17u thuis, motor liep prima (en ik had het superwarm door het weer). Oude accu netjes mee naar huis genomen..... En de ANWB keurig verteld dat hulp niet meer nodig was.

Ik dacht: als de accu goed genoeg is dat de motor start, dan is-ie ook goed om mee te rijden?. In de winter heeft-ie mss te vaak/lang aan de druppellader gestaan.

Enfin: nwe accu laten bezorgen in Luxemburg voor hoteleigenaar en nu nog op mijn motor de laadspanning controleren.

Verder heb ik altijd mee:
Boordgereedschap met paar sleutels extra.
Reservesleutel.
Bakje met binnenkabels, nippels, zekeringen etc
Tyreraps
Ducktape
Stalen u bocht met slang klemmen om evt kapotte benzinepomp te bypassen.
 
En niet onbelangrijk; neem gereedschap mee waarmee je om kan gaan en problemen mee op kan lossen.
(waarom bv. bandenlepels meezeulen als je geen binnenband kan wisselen)

En een klein fietspompje doet het altijd. Een comressor is nutteloos met een platte accu en patronen raken op.
 
In de jaren '80 had ik altijd veel gereedschap en een paar onderdelen mee. Contactpuntjes hadden een beperkte levensduur.
De laatste keer dat ik pech had (lekke band) was een paar maanden geleden, voor de deur van de dealer. Misschien had die wel spijkertjes gestrooid.:+
Een nieuwe band werd direct gemonteerd.
De laatste keer motorpech was 8 jaar geleden, op vakantie in Frankrijk. De fan van de radiator draaide niet meer, lager kapot. Ik heb nog geprobeerd het gangbaar te maken (mijn vrouw slaagde er in om de fan te demonteren zonder de radiator te verwijderen, kleine vingers:t), maar de kogeltjes waren niet rond meer. Levertijd in Frankrijk een week, dus besloten om zonder fan terug te rijden. Dat lukte, en in Nederland was de levertijd maar twee dagen.
 
Eens kijken of je dat nog vind wanneer je na “geholpen” te zijn bewusteloos en lekkend ergens in een struikje ligt met je haar helemaal in de war?
 
Lid van KNMV met verzekering, en voor de zekerheid ook nog lid van de ANWB. Verder motor laten onderhouden bij vertrouwd adres, met de toevoeging : jij bent de expert en jij moet zorgen dat ik niet stil kon te staan. In een jaar 16.000 kilometer met een Honda, geen enkel probleem. Fiets heeft nu 100.000 km op de teller.
Dus, ik maak me nergens druk over. En toch, als ik de fiets eens laat vallen een setje rem/koppelinghandles mee en een spanningsregelaar. Banden met Ride-on, noit iets van gemerkt trouwens.
 
Eens kijken of je dat nog vind wanneer je na “geholpen” te zijn bewusteloos en lekkend ergens in een struikje ligt met je haar helemaal in de war?

Wat ben je van plan, Willempie?

En ik denk dat ik niet zo veel 'vind' wanneer ik bewusteloos ben.
 
OK, on topic; vroegah zorgde ik ervoor altijd alles bij me te hebben, totdat ik daarin een obsessieve lijn begon te ontdekken, en niet in de laatste plaats moest concluderen dat ik het grootste gedeelte van wat ik altijd mee zeulde nooit gebruikte. In de jaren daarna heb het traveling light tot een kunst verheven, alzeggikutzellef. Wat ik aan mijn lijf heb, portemonnee, telefoon, Leatherman Surge met wat extra's, een fenix ld10 lampie, en een (extra) navigasie want die heb ik pas echt nodig.

Toen ineens, bijna zes jaar geleden, bouwde ik een camper bouwde waarin ik mijn motor mee kon nemen. Nu hoef ik niks meer mee te nemen, want het ligt toch wel in de camper. En met mijn (extra) navi kan ik die camper altijd wel terugvinden.

Leuk topic BTW.
 
Precies en dat kan een simpele reparatie zijn met een klein kitje dat makkelijk mee te nemen is. Daar laat ik mijn trip niet door verpesten. Dan moet de pech wel groter zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan