Askendo
MF'er
3 jaar geleden kreeg ik een S1000R mee als leenmotor toen ik m'n GS voor een beurtje wegbracht. Wauw, wat maakte dat blok een indruk. Ik had al een paar keer een proefrit gemaakt met een KTM Super Duke maar die heeft nooit dat wauw gevoel bij me lost gemaakt wat de S1000R wel deed. Punt was dat ik net een paar dagen eerder een Ducati Hypermotard 939 had besteld, wat overigens een super gave motor is, dus een S1000R was even geen optie. Maar goed, bijna 3 jaar en 30.000 km verder met de Hyper werd het mooi tijd om weer eens te shoppen. En jawel, ik ben ervoor gegaan. Een hele mooie deal kunnen krijgen met inruil van de Duc en over een week of twee kan ik hem ophalen. Ik ben voor een zwarte gegaan met rij-modi pro en alarm. DDC vond ik niet echt lekker rijden, met quick shifter doe ik voor m'n gevoel de bak af en toe toch iets van geweld aan en overige opties zag ik de meer waarde niet zo van.
Ik ben echt heel benieuwd hoe deze me gaat bevallen. Ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor de langere ritten (= meer dan 2 dagen, zuid Duitsland, Franse Alpen, Dolomieten etc) in m'n eentje (zo'n 10.000 km per jaar). Voor de duo ritten heb ik een R1200GS en voor de korte ritten (tot 2 dagen) en soms een recreatief circuitdagje een Fireblade (954). Bij elkaar rijd ik zo'n 25.000 km per jaar, geen woon/werk.
Ik ben nog wel op zoek naar een goede bagage optie. Tanktas heb ik mee besteld omdat ik m'n kaart ergens kwijt moet (plan nooit ritten dus heb niet zoveel aan navigatie). Tot vorig jaar ging de rest van wat ik meenam in een rugzakje maar na een operatie aan m'n schouder liever iets dat aan de motor vastzit dan aan mezelf. Ik zit nog te denken aan de zadeltassen (die me overigens sterk doen denken aan de SW-Motech Blaze maar dan wat kleiner). Iemand ervaring mee, eventueel een fotootje, gemonteerd op de motor? Of eventueel alternatieven? Bij mij is het echt "travel light" dus hoe kleiner hoe liever. Tandenborstel en een beetje kleding maar geen tent o.i.d.
Wat de rij-modi pro betreft, heb je daar de mogelijkheid om zelf combinaties te maken van gasrespons, abs en tc?
Zijn er nog leuke wetenswaardigheden over de motor of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Anyway, ik kijk uit naar de reacties, moet tenslotte de komende twee weken nog door zien te komen.
Ik ben echt heel benieuwd hoe deze me gaat bevallen. Ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor de langere ritten (= meer dan 2 dagen, zuid Duitsland, Franse Alpen, Dolomieten etc) in m'n eentje (zo'n 10.000 km per jaar). Voor de duo ritten heb ik een R1200GS en voor de korte ritten (tot 2 dagen) en soms een recreatief circuitdagje een Fireblade (954). Bij elkaar rijd ik zo'n 25.000 km per jaar, geen woon/werk.
Ik ben nog wel op zoek naar een goede bagage optie. Tanktas heb ik mee besteld omdat ik m'n kaart ergens kwijt moet (plan nooit ritten dus heb niet zoveel aan navigatie). Tot vorig jaar ging de rest van wat ik meenam in een rugzakje maar na een operatie aan m'n schouder liever iets dat aan de motor vastzit dan aan mezelf. Ik zit nog te denken aan de zadeltassen (die me overigens sterk doen denken aan de SW-Motech Blaze maar dan wat kleiner). Iemand ervaring mee, eventueel een fotootje, gemonteerd op de motor? Of eventueel alternatieven? Bij mij is het echt "travel light" dus hoe kleiner hoe liever. Tandenborstel en een beetje kleding maar geen tent o.i.d.
Wat de rij-modi pro betreft, heb je daar de mogelijkheid om zelf combinaties te maken van gasrespons, abs en tc?
Zijn er nog leuke wetenswaardigheden over de motor of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Anyway, ik kijk uit naar de reacties, moet tenslotte de komende twee weken nog door zien te komen.