Yamaha MT-07 topic, deel 4

Je moet het helemaal zelf weten maar ik zou t er toch niet op gokken. Vind zonder DB killer sowieso vrij asociaal.

Ik ben blij met mn akra maar misschien toch deze halen kent iemand dit merk?
 

Bijlagen

  • A87C277C-FFEF-4CB2-8D3B-35CE66C629C9.png
    A87C277C-FFEF-4CB2-8D3B-35CE66C629C9.png
    140,8 KB · Weergaven: 33
Ik ben blij met mn akra maar misschien toch deze halen kent iemand dit merk?
Moet je even naar de bouwmarkt en een regenbuis bocht van ijzer kopen. Oude uitlaat net voor de kat doorslijpen.

Voor het best passende resultaat de regenbuis eraan poppen met popnagels en je voila :+
 
Heren, vraagje, iets waar ik nooit helemaal uit ben gekomen is bar end mirrors op een MT-07. Is de enige optie echt die tiefes dure Rizoma dingen vanwege dat schroefdraad in het stock stuur van de MT-07?
 
Heren, vraagje, iets waar ik nooit helemaal uit ben gekomen is bar end mirrors op een MT-07. Is de enige optie echt die tiefes dure Rizoma dingen vanwege dat schroefdraad in het stock stuur van de MT-07?
Ik heb mijn oem eindgewichten gewoon af laten draaien en er een M6 draad in laten tappen. Kostte iets van een tientje, maar dan kan je alles wat je wilt er aan monteren...
1406967
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn oem eindgewichten gewoon af laten draaien en er een M6 draad in laten tappen. Kostte iets van een tientje, maar dan kan je alles wat je wilt er aan monteren...
Bekijk bijlage 1406967

Dit klinkt wel als een goed idee! Heb je wellicht iets meer details? Ik zie 3 verschillende dingen op de foto die ik niet helemaal kan plaatsen? Hoeveel heb je er bijv vanaf gedraaid? Heeft dit geen impact op het trillen van het stuur? Ik heb ergens gelezen (of het waar is of niet weet ik zo niet) dat het aanpassen van je stuurgewicht kan zorgen voor extra trillingen in het stuur?

Doen deze niet precies hetzelfde; Stuurgewicht adapter Yamaha MT-07 | mPartz.nl

Zo kun je de originele stuurgewichten behouden.
 
Dit klinkt wel als een goed idee! Heb je wellicht iets meer details? Ik zie 3 verschillende dingen op de foto die ik niet helemaal kan plaatsen? Hoeveel heb je er bijv vanaf gedraaid? Heeft dit geen impact op het trillen van het stuur? Ik heb ergens gelezen (of het waar is of niet weet ik zo niet) dat het aanpassen van je stuurgewicht kan zorgen voor extra trillingen in het stuur?

Doen deze niet precies hetzelfde; Stuurgewicht adapter Yamaha MT-07 | mPartz.nl

Zo kun je de originele stuurgewichten behouden.
Boven en rechts zijn de bewerkte oem eindgewichten.
Onder is een aftermarked stuureind zoals je die veel ziet, zet/klem je "vast" met die rubbers. Dat werkt voor geen meter, trek ik er zo weer uit, vandaar dat ik de oem aangepast heb.

Ik heb gemeten met de gewichten aan het stuur gemonteerd, 1mm uit het handvat uit laten steken. Was nog geen 5 min werk voor de metaalbewerker :t

Adapters die je laat zien zou ook kunnen, maar heb ik geen ervaring mee. Die kon ik toen ook niet vinden. Als ik oem stuurgewichten wil, kan ik die zo weer fixen, maar (extra) trillingen in het stuur heb ik iig totaal geen last van.
1407021
 
Laatst bewerkt:
Ik heb korte hendels, geven wel een ander gevoel dan de stock hendels

Welke heb je en hoe bevallen ze? Ik ben ook aan het kijken naar korte. Lees er alleen wisselende ervaringen over. Kort zou ideaal zijn voor de rem maar wat lastiger voor de koppeling.

Ik heb wat geprobeerd te oefenen met 2 vingers op m’n oem hendels maar kan de koppel dan niet ver genoeg inknijpen omdat m’n andere vingers dan in de weg zitten 🙈
 
Welke heb je en hoe bevallen ze? Ik ben ook aan het kijken naar korte. Lees er alleen wisselende ervaringen over. Kort zou ideaal zijn voor de rem maar wat lastiger voor de koppeling.

Ik heb wat geprobeerd te oefenen met 2 vingers op m’n oem hendels maar kan de koppel dan niet ver genoeg inknijpen omdat m’n andere vingers dan in de weg zitten 🙈
Ik heb ook andere verstelbare hendels van eBay, heb de langere versie. Maar je zou ze ook los kunnen kopen op Aliexpress of eBay. Doe je een korte remhendel en lange koppelingshendel. Een setje op heb je al voor rond de €20 in diverse kleuren.
Het geeft idd wel een ander gevoel, lijkt wat meer de kabel te voelen. Misschien nog eens kijken voor een oem setje in het zwart als die er is.

Hier zat voorbeelden....

 
Gisteren weer lekker stuk gereden, vrijdag gaat de motor voor zijn eerste beurt.

Nu heb ik nog even een vraag over de DB killer.. Op dit moment zit deze er nog in en we hebben even gekeken naar hoeveel DB zo'n motor maakt met deze uitlaat. Op de sticker staat dat deze 90db mag maken bij 4500 toeren. Nu bleef ik netjes onder de 80 op 4500 toeren.

Die vriend waar ik gisteren mee reed heeft geen DB killer in zijn motor (honda cbr 600) en kwam ook niet boven die 90 uit. Kan ik de DB killer er dus rustig uithalen zonder het risico op een boete? Ik had verschillende app's gedownload op mijn telefoon en die gaven allen hetzelfde resultaat.

Ik heb een Mivv GP carbon uitlaat.

Die Decibel meter App`s zijn idd totaal niet betrouwbaar zoals hiervoor ook al aangegeven is. Ik was een keer bij een concert in Vera Groningen (Peter Pan Speedrock was dat geloof ik) en toen gaf deze app maar 90 dB(A) aan. Ik weet 100% zeker dat dat niet het geval was, maar zeker meer dan 110 dB(A). Wat speelden die lui hard :o 🤘. Enige wat goed meet is een gecertificeerde Decibel meter en die kosten nogal wat :9 .

Ik adviseer ieder geval met dB-killer te rijden. Zonder vind ik niet echt kunnen/asociaal ;). Verder zijn de in Duitsland ook vrij streng. Vorig jaar waren we in Cochem. Eén iemand van onze groep had geen dB killer (wel een E keurmerk op de uitlaat) en de ander had wel een dB killer, maar geen E keurmerk. Beiden hebben ze een boete gehad van €90,- en het kentekenbewijs werd ingenomen. Mazzel was dat er een motorzaak in de buurt was, waarbij de één een andere uitlaat kon aanschaffen en de ander een dB killer. Daarna konden ze terug naar het politiebureau en kregen ze hun kentekenbewijs weer terug. Kan dus een hoop geld kosten en met een beetje pech kun je de motor laten staan en de motor weer met een aanhanger ophalen.

Viel me toen trouwens ook op dat de politie in Cochem continue op parkeerplaatsen motoren aan het controleren was op uitlaten. Dus belangrijk is dat er een E-keurmerk op de uitlaat met een dB-killer. Een originele uitlaat is natuurlijk geen probleem.

Klopt, ik vind het geluid van mijn SP erg sexy, maar een hele rit zonder oordoppen gaan mijn trommelvliezen niet trekken :N

Met de MT heb ik daar minder last van, maar heb ik de doppen toch ook in. Voorheen reed ik veel zonder doppen, maar vind het toch een stuk meer ontspannen rijden, zeker door minder rijwind. Hoor de laatste tijd toch teveel over tinnitus om mijn heen, daar hoop ik toch geen last van te krijgen. :N

Hier helaas tinnitus. Vermoedelijk opgelopen door motorrijden zonder oordoppen (eind jaren `90/begin 2000 zag je nog weinig mensen met oordoppen op de motor) en concert bezoeken. Rijd op de motor nu altijd met oordoppen (ook binnen de bebouwde kom/korte stukjes) en heb de zwaarste schuimdoppen (demping maximaal 39 dB(A)). Ook bij concert bezoeken heb ik doppen in (op maat gemaakt) en in de kroeg ook. Als ik geen oordoppen bij luide zaken draag, dan wordt de piep luider en ga ik er op letten/last van krijgen.
 
Ik heb ook de bekende piep, of ruis zoals je het kan noemen. Oordopjes van de discman en later de mp3 speler... :N

Meeste last heb ik er van als het heel stil is, dan hoor ik hem, bij geluid is het gelukkig niet merkbaar, dus ik doe er voor mijn gehoor van alles aan om het te beschermen nu.
 
Boven en rechts zijn de bewerkte oem eindgewichten.
Onder is een aftermarked stuureind zoals je die veel ziet, zet/klem je "vast" met die rubbers. Dat werkt voor geen meter, trek ik er zo weer uit, vandaar dat ik de oem aangepast heb.

Ik heb gemeten met de gewichten aan het stuur gemonteerd, 1mm uit het handvat uit laten steken. Was nog geen 5 min werk voor de metaalbewerker :t

Adapters die je laat zien zou ook kunnen, maar heb ik geen ervaring mee. Die kon ik toen ook niet vinden. Als ik oem stuurgewichten wil, kan ik die zo weer fixen, maar (extra) trillingen in het stuur heb ik iig totaal geen last van.
Bekijk bijlage 1407021

Je hebt de gewichten dus helemaal terug gefreesd. Dat was nog niet op de 1e foto toch? Of zie ik het nu helemaal verkeerd? En als je ze helemaal hebt terug gefreesd dan tap je als het waren een gat in het overgebleven stuk waar de M16 schroefdraad zit?

Ziet er wel vet uit zo!

Ik heb ook andere verstelbare hendels van eBay, heb de langere versie. Maar je zou ze ook los kunnen kopen op Aliexpress of eBay. Doe je een korte remhendel en lange koppelingshendel. Een setje op heb je al voor rond de €20 in diverse kleuren.
Het geeft idd wel een ander gevoel, lijkt wat meer de kabel te voelen. Misschien nog eens kijken voor een oem setje in het zwart als die er is.

Hier zat voorbeelden....


Ik lees wat wisselende ervaringen over de kwaliteit van Ome Ali. Ben er dus wat huiverig voor. Echter voor €20,- valt het wellicht wel te proberen. Hoeveel verschil kan er nou eenmaal zitten tussen een stukje metaal?
 
Ik heb ook de bekende piep, of ruis zoals je het kan noemen. Oordopjes van de discman en later de mp3 speler... :N

Meeste last heb ik er van als het heel stil is, dan hoor ik hem, bij geluid is het gelukkig niet merkbaar, dus ik doe er voor mijn gehoor van alles aan om het te beschermen nu.

Hier helaas ook teveel naar harde muziek (voornamelijk concerten/festivals) geluisterd en nu in het bezit van de befaamde continue piep! 😒 Over het algemeen niet veel last van omdat ik er niet teveel op let. (nu dus weer wel 😏)

Hetgeen ik nog het meeste mis is dat het nooit meer helemaal stil is. Wees dus zuinig op je oortjes!
 
Je hebt de gewichten dus helemaal terug gefreesd. Dat was nog niet op de 1e foto toch? Of zie ik het nu helemaal verkeerd? En als je ze helemaal hebt terug gefreesd dan tap je als het waren een gat in het overgebleven stuk waar de M16 schroefdraad zit?

Ziet er wel vet uit zo!
Klopt, geloof dat een stukje van de stuurgewichten onder het rubberen handvat valt. Ik heb gewoon met een zaagje een klein geultje gemaakt langs het handvat. Als je 'm dan los draait, zie je gelijk tot hoe ver er afgedraaid moet worden. Bij mij was er net een mm teveel vanaf gehaald waardoor ik met het vastdraaien van de stuureind bij de gashendel een soort van cruise-control gecreëerd had :') Ik vond dat eigenlijk wel geniaal, maar omdat madame dat waarschijnlijk wat minder zou vinden, er maar een dun ringetje tussen gedaan. Zit nu perfect en goed vast.

Ik lees wat wisselende ervaringen over de kwaliteit van Ome Ali. Ben er dus wat huiverig voor. Echter voor €20,- valt het wellicht wel te proberen. Hoeveel verschil kan er nou eenmaal zitten tussen een stukje metaal?
Ik maak me niet zo druk om de kwaliteit van het materiaal, het ziet er erg netjes uit allemaal. Het zou kunnen zijn dat de kleur na verloop van tijd wat valer wordt als het bijvoorbeeld veel in de zon staat. Maar voor die paar centen is het altijd te proberen. Als je het niet prettig vind, val je je er iig geen buil aan. Als je het wel wat vind, kan je daarna toch altijd nog eens voor een duurdere merk-set gaan. Ik houd het iig voorlopig bij het babi pangang setje... :t
 
Ik heb een paar jaar geleden een setje Pluggerz oordoppen laten maken bij de hoorwinkel hier in het dorp. Gebruikte ze altijd op festivals maar nu ook op de motor, werkt perfect!
 
Klopt, geloof dat een stukje van de stuurgewichten onder het rubberen handvat valt. Ik heb gewoon met een zaagje een klein geultje gemaakt langs het handvat. Als je 'm dan los draait, zie je gelijk tot hoe ver er afgedraaid moet worden. Bij mij was er net een mm teveel vanaf gehaald waardoor ik met het vastdraaien van de stuureind bij de gashendel een soort van cruise-control gecreëerd had :') Ik vond dat eigenlijk wel geniaal, maar omdat madame dat waarschijnlijk wat minder zou vinden, er maar een dun ringetje tussen gedaan. Zit nu perfect en goed vast.


Ik maak me niet zo druk om de kwaliteit van het materiaal, het ziet er erg netjes uit allemaal. Het zou kunnen zijn dat de kleur na verloop van tijd wat valer wordt als het bijvoorbeeld veel in de zon staat. Maar voor die paar centen is het altijd te proberen. Als je het niet prettig vind, val je je er iig geen buil aan. Als je het wel wat vind, kan je daarna toch altijd nog eens voor een duurdere merk-set gaan. Ik houd het iig voorlopig bij het babi pangang setje... :t

Thanks!! Ik ga eens kijken wat we ermee gaan doen!
 
Hier helaas ook teveel naar harde muziek (voornamelijk concerten/festivals) geluisterd en nu in het bezit van de befaamde continue piep! 😒 Over het algemeen niet veel last van omdat ik er niet teveel op let. (nu dus weer wel 😏)

Hetgeen ik nog het meeste mis is dat het nooit meer helemaal stil is. Wees dus zuinig op je oortjes!

Normaal gesproken hoor ik de piep ook nagenoeg niet, nu ik het over heb wel. Net als jij dus ;) . Als ik ga slapen (stil) dan hoor ik de piep ook.

Ik heb een paar jaar geleden een setje Pluggerz oordoppen laten maken bij de hoorwinkel hier in het dorp. Gebruikte ze altijd op festivals maar nu ook op de motor, werkt perfect!

Die heb ik ook voor de muziek/concerten. Werken prima idd :t. Tijdens de Asser- en TT-nacht vorige week ook de hele nacht gedragen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan