Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

mwoa, de duurzaamheid is niet om over naar huis te schrijven, in eerste instantie lijkt het heel wat maar na een jaar of 2 kan je m bijna al vervangen...
Ik moet inderdaad toegeven dat ik maar een jaar met een delkevic heb gereden. Dus ik kan niet zo veel zeggen over de duurzaamheid. Hoewel hij er na een jaar buiten staan nog steeds als nieuw uit zag.

Dank je! Pff het doet mij nog steeds zeer elke keer als ik zelf naar de fotos kijk.. Helaas heb ik het geld echt nodig om de andere motor te kopen. Hopelijk geen spijt van straks...
Waar ben je nu voor aan het kijken?
Merk dat ik stiekem ook terug naar een twee pitter zou willen. Had mijn B6 gekocht om eens een vier pitter uit te proberen maar mis dat geroffel en het vermogen onderin de toeren van die twee cilinders wel een beetje.
(Is dit nu vloeken in de kerk? 😅)
 
Ik moet inderdaad toegeven dat ik maar een jaar met een delkevic heb gereden. Dus ik kan niet zo veel zeggen over de duurzaamheid. Hoewel hij er na een jaar buiten staan nog steeds als nieuw uit zag.


Waar ben je nu voor aan het kijken?
Merk dat ik stiekem ook terug naar een twee pitter zou willen. Had mijn B6 gekocht om eens een vier pitter uit te proberen maar mis dat geroffel en het vermogen onderin de toeren van die twee cilinders wel een beetje.
(Is dit nu vloeken in de kerk? 😅)

Ik ben mij aan het oriënteren op een KTM Superduke 990. Kijken of ik weer e.e.a. kan aanpassen. Ben 2 meter dus zal direct verhoogd moeten worden.
 
Wellicht is deze vraag vaker gesteld. Hebben jullie ervaringen met delkevic uitlaten? Lees er wisselen de verhalen over maar schijnt wel prima spul te zijn.
Ik ben ook wel eens wat 2dehands aan het kijken. Maar ik zie veel meer 600cc en 1200cc dempers met linkpijp voorbijkomen dan 650cc oliegekoelde. Zouden 600 en 1200 linkpijp plus demper ook passen op een 650 oliegekoelde bandit?
 
Ik ben mij aan het oriënteren op een KTM Superduke 990. Kijken of ik weer e.e.a. kan aanpassen. Ben 2 meter dus zal direct verhoogd moeten worden.
Oef heel vet! Ben benieuwd wat je uiteindelijk koopt!
Post je nog even een fotootje wanneer je iets hebt gevonden?
 
Ook nog even met de zwarte spuitbus rond geweest, nu klaar voor wat zomerse kilometers, aankomende winter komt de rest... Hier onder nog wat plaatjes van het resultaat, hele transformatie👍

Goed weekend!
 

Bijlagen

  • 20190628_195655.jpg
    20190628_195655.jpg
    162,1 KB · Weergaven: 22
  • 20190628_195456_HDR.jpg
    20190628_195456_HDR.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 23
  • 20190628_195541_HDR.jpg
    20190628_195541_HDR.jpg
    187,4 KB · Weergaven: 25
Ook nog even met de zwarte spuitbus rond geweest, nu klaar voor wat zomerse kilometers, aankomende winter komt de rest... Hier onder nog wat plaatjes van het resultaat, hele transformatie👍

Goed weekend!
Voorkant vind ik echt nice :Y
Achterkant is nu wel een beetje een groot vlak geworden, maar je gaat wel netjes te werk :t

Lekker bezig geweest :Y:t
 
Ook nog even met de zwarte spuitbus rond geweest, nu klaar voor wat zomerse kilometers, aankomende winter komt de rest... Hier onder nog wat plaatjes van het resultaat, hele transformatie👍

Goed weekend!
Vet hoor!
Ben het met Deeffox eens, die voorkant staat hem echt goed. Die kont heeft iets meer rondingen nodig, maar ziet er niet heel verkeerd uit!
 
Gisteren een lekker stukje (c.a. 360km) gewoon voor de lol gereden op de Bandit. Wat loopt dat blokje toch lekker en die bandjes doen ook nog steeds prima hun ding, liggen er inmiddels al bijna 12.000 kilometer op besef ik me net!

Ook nog een Ali kettingsmeersysteempje gemonteerd:

1405613


Kon zo tussen de klem die er al zit t.b.v. de X-grip waar de mobiel in kan. Doet prima wat ie moet doen volgens mij.
En weer eens bezig geweest met de kentekenplaat i.c.m. kentekenverlichting maar was er toch nog niet helemaal tevreden over. Klein beetje de houder aanpassen nog en dan volgt er een fotootje met de door jou geleverde stekkertjes hoor @Ivan :Y:P
 
Ik ben ook wel eens wat 2dehands aan het kijken. Maar ik zie veel meer 600cc en 1200cc dempers met linkpijp voorbijkomen dan 650cc oliegekoelde. Zouden 600 en 1200 linkpijp plus demper ook passen op een 650 oliegekoelde bandit?
aan de kant van het blok past het, aan de onderkant moet je hopen dat de bevestiging aan het frame en stepje hetzelfde is. geen idee of een 650 qua boring of qua slag groter is, ik weet wel dat 600 bochten op een 750 wat te strak zat (blok is iets hoger). dus beter de 1200 bochten doen
 
Gisteren een lekker stukje (c.a. 360km) gewoon voor de lol gereden op de Bandit. Wat loopt dat blokje toch lekker en die bandjes doen ook nog steeds prima hun ding, liggen er inmiddels al bijna 12.000 kilometer op besef ik me net!

Ook nog een Ali kettingsmeersysteempje gemonteerd:

Bekijk bijlage 1405613

Kon zo tussen de klem die er al zit t.b.v. de X-grip waar de mobiel in kan. Doet prima wat ie moet doen volgens mij.
En weer eens bezig geweest met de kentekenplaat i.c.m. kentekenverlichting maar was er toch nog niet helemaal tevreden over. Klein beetje de houder aanpassen nog en dan volgt er een fotootje met de door jou geleverde stekkertjes hoor @Ivan :Y:P
Wat voor ali kettingsmeersysteempje heb je gekocht. Lijkt mij namelijk ook wel wat zo'n smeer systeempje
 
Wat voor ali kettingsmeersysteempje heb je gekocht. Lijkt mij namelijk ook wel wat zo'n smeer systeempje

Ik heb deze gekocht op Ali-express:

Dat is de namaak/rip-off/stiekem-gewoon-dezelfde-maar-snachts-door-wat-stiekeme-chinezen-met-een-ander-opdrukje-in-een-merkloos-doosje-gedaan van de Cobrra Nemo 2. Alles wat je daarbij geleverd krijgt (zoals te onderstaande afbeelding laat zien) zat ook bij de Ali versie. Kwalitatief lijkt het ook prima in orde :t
932020_p1_600x600@2x.jpg
 
Zo, 2 dagen mijn Bandit te koop staan en nu al gereserveerd. Ik had niet verwacht dat er zo veel belangstelling ernaar is. Wellicht zaterdag Bandit-loos ;(.

Nog even wat mooie foto's plaatsen.
 

Bijlagen

  • PSX_20190626_230704.jpg
    PSX_20190626_230704.jpg
    442 KB · Weergaven: 22
  • PSX_20190626_230415.jpg
    PSX_20190626_230415.jpg
    418,2 KB · Weergaven: 23
Ik heb deze gekocht op Ali-express:

Dat is de namaak/rip-off/stiekem-gewoon-dezelfde-maar-snachts-door-wat-stiekeme-chinezen-met-een-ander-opdrukje-in-een-merkloos-doosje-gedaan van de Cobrra Nemo 2. Alles wat je daarbij geleverd krijgt (zoals te onderstaande afbeelding laat zien) zat ook bij de Ali versie. Kwalitatief lijkt het ook prima in orde :t
Hoef je de komende 2 jaar ook geen tiewraps meer te kopen xD

Zo, 2 dagen mijn Bandit te koop staan en nu al gereserveerd. Ik had niet verwacht dat er zo veel belangstelling ernaar is. Wellicht zaterdag Bandit-loos ;(.
Pff ja wat dacht je, met zo'n prachtig ding? Hopelijk verkoop je hem dicht bij de vraagprijs, dan komt die Duke er snel ;)


Ik heb dit weekend ook weer een mooie ontdekking gedaan. Was al weer even met het olieverbruik aan het stoeien. Zeker nadat hij vorige week veel blauwe rook uitstootte en bijna een halve liter op 300 km had verbruikt tijdens een tourrit ;(.
Koppakking? Versleten zuiger-ringen? Nope, carter ontluchting was met tiewraps aan de middenbok bevestigd waardoor die dubbel klapte en dicht zat tijdens het rijden... Afgeknipt en op een logische plek herplaatst. Intussen 200+ km gereden zonder olieverlies of grote walmen achter me. Dus hopelijk geen blijvende schade _O-

Nee ik had het nog niet eerder gemerkt aangezien ik alleen korte ritten maakte voordat hij maanden bij de garage stond -O-
 
Zo, 2 dagen mijn Bandit te koop staan en nu al gereserveerd. Ik had niet verwacht dat er zo veel belangstelling ernaar is. Wellicht zaterdag Bandit-loos ;(.

Nog even wat mooie foto's plaatsen.
Daar gaat iemand heel blij mee zijn :Y
Wijs 'm maar door naar dit topic, dan zien we die mooie Bandit nog eens voorbij komen :9~

Hoef je de komende 2 jaar ook geen tiewraps meer te kopen
:P
Heb voor de zekerheid toch maar een paar pakjes extra mee laten komen... ;)

Ik heb dit weekend ook weer een mooie ontdekking gedaan. Was al weer even met het olieverbruik aan het stoeien. Zeker nadat hij vorige week veel blauwe rook uitstootte en bijna een halve liter op 300 km had verbruikt tijdens een tourrit ;(.
Koppakking? Versleten zuiger-ringen? Nope, carter ontluchting was met tiewraps aan de middenbok bevestigd waardoor die dubbel klapte en dicht zat tijdens het rijden... Afgeknipt en op een logische plek herplaatst. Intussen 200+ km gereden zonder olieverlies of grote walmen achter me. Dus hopelijk geen blijvende schade _O-
Gelukkig weer opgelost :t
Maar hoe zit dit technisch dan? Dat als je carterontluchting dicht zit je olieverbruik omhoog gaat?
 
De carterontluchting laat overdruk uit het carter, als die niet weg gaat komt er teveel druk op het carter te staan. Via via staat de druk dan eigenlijk overal en da's niet goed. Vermoedelijk zijn er dan gewoon keerringen die het niet meer trekken en olie in de verbrandingsruimte laten. Goed mogelijk.
 
Ook de zuigers in neergaande beweging lekker dan wat makkelijk de olie langs de zuigerveren, er staat tenslotte druk op je carter De uitlaatgassen kunnen langs je veren het carter in , dus olie kan ook de andere kant op de verbrandingskamer in :)

Hopen dat je het hier mee opgelost hebt!
 
Iemand nog interesse om zijn/haar bandit te pimpen? Heb nog een hoop mooi spul beschikbaar!

 
Precies wat Unruled en Woutert zeggen ;)

De overdruk in het blok zorgt ervoor dat de olie eruit wordt geperst. Ik denk zelf dat het langs de zuigerveren is gelopen. Moet nog even de compressie testen om te kijken of die überhaupt nog goed zijn. Voor de rest kon ik geen plekken vinden waar de olie lekte.

Vooralsnog geen zwaar olieverlies en de motor loopt duidelijk een stuk beter nu. Dus ik ga er vanuit dat alles is opgelost :)
 
Iemand nog interesse in deze mooie velgen, voorzien van poedercoating (hoogglans zwart), haakse ventielen, striping, nieuwe wiellagers, titanium boutjes? Zo, ja dan kunnen we er een mooie prijs van maken.
 

Bijlagen

  • A3806FC1-CDCF-4A61-9EFD-2E409C09142E.jpeg
    A3806FC1-CDCF-4A61-9EFD-2E409C09142E.jpeg
    277,6 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan