Yamaha MT-07 topic, deel 4

Liefst op chin, maar anders zijkant. Ik heb een Shoei GT-Air, als het goed is moet dat wel goed gaan qua vorm.

Gaat prima op de chin van de GT-Air, ik heb hem zelf de base-mount schuin gemonteerd en daarop een aantal losse armpjes gezet.
Zie hier het resultaat:

1407741


Ik heb bij de karwei een paar losse bouten gehaald die ik er zo in kan draaien. De standaard bouten zijn namelijk te lang.
De mount die in de base zit is degene van de nieuwe grab bag of mounts.
 
Welke heb je en hoe bevallen ze? Ik ben ook aan het kijken naar korte. Lees er alleen wisselende ervaringen over. Kort zou ideaal zijn voor de rem maar wat lastiger voor de koppeling.

Ik heb wat geprobeerd te oefenen met 2 vingers op m’n oem hendels maar kan de koppel dan niet ver genoeg inknijpen omdat m’n andere vingers dan in de weg zitten 🙈

Ik heb deze erop zitten: Remhendel en Koppelingshendel Yamaha MT-07 13-19 V-Trec kort / lang
90euro voor een setje. Valt op zich wel mee, maar denk dat je ook uit de voeten kunt met hendels van ome Ali. Belangrijk daar is goed te kijken naar het aantal bestellingen.

@Henri_RD Die heb ik ook op m'n helm zitten, werkt goed voor de zijkant. Gebruik deze in combinatie met de hero5 session.
 
Even nog een update op mijn MT-07. Ik heb in korte tijd aardig wat dingen gemodificeerd. Er zijn wat leuke dingetjes bijgekomen.

Een totaal plaatje:
1407818


De lijst van aanpassingen:

- Barracuda kentekenplaat houder met knipper lichten. link
- CNC bar end spiegels LS6. link
- Puig windscherm Tour donker getint. link
- RAM Mount (met advies van @Ghetto Bassie, het past echt net.). link - foto
- V-TREC rem en koppelingshendel - Kort. link


Heeft iemand suggesties voor afdichtingen van de plek waar de oude spiegels zaten?
 
Even nog een update op mijn MT-07. Ik heb in korte tijd aardig wat dingen gemodificeerd. Er zijn wat leuke dingetjes bijgekomen.

Een totaal plaatje:
Bekijk bijlage 1407818

De lijst van aanpassingen:

- Barracuda kentekenplaat houder met knipper lichten. link
- CNC bar end spiegels LS6. link
- Puig windscherm Tour donker getint. link
- RAM Mount (met advies van @Ghetto Bassie, het past echt net.). link - foto
- V-TREC rem en koppelingshendel - Kort. link


Heeft iemand suggesties voor afdichtingen van de plek waar de oude spiegels zaten?
- CNC bar end spiegels LS6. link
Heb je wellicht nog wat foto's vanaf de rijder kant? Ik ben wel benieuwd naar het aanzicht. Deze zijn niet zo duur dus wellicht interessant om zelf eens naar te kijken. Trillen ze niet teveel op hogere snelheden?
- RAM Mount (met advies van @Ghetto Bassie, het past echt net.). link - foto
Ik heb dezelfde. Bij mij sluit hij alleen veel strakker aan op de display. Vergelijkbaar met het filmpje uit de OP
wellicht dat je het dus nog anders kan monteren zodat je iets meer ruimte over houdt?
 
Heb je wellicht nog wat foto's vanaf de rijder kant? Ik ben wel benieuwd naar het aanzicht. Deze zijn niet zo duur dus wellicht interessant om zelf eens naar te kijken. Trillen ze niet teveel op hogere snelheden?

Is een beetje lastig te zien op de foto's, maar je ziet eigenlijk alles. Ik irriteerde me bij de standaard spiegels aan het feit dat ik de helft van het zicht kwijt was aan mijn lichaam. Ik moest mijn armen intrekken om achter me te kunnen kijken. Dit is absoluut niet nodig met de bar end spiegels.

Het trillen is ook minder dan bij de standaard spiegels. Dit is omdat je bijna de spiegels vast houd. Met een snelheid van ~130 wordt het zicht wel wat blurrig maar het je kan nog steeds zien wat er achter je gebeurd.

1407854


1407856


En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

1407857


Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zo, na lange tijd maar even een beetje bijgelezen... Wat hebben jullie je motoren weer voorzien van leuke spullen!

Mijn MT is nog altijd orgineel, zelfs de kettingspanners zijn nog niet gemonteerd,,, :z

Of een snelsluiter tankdop, ook mooi en makkelijk :)

€ 15,60 8%OFF | Motorcycle CNC Aluminium Brandstoftank Cap Cover Versieren Guard Protector Wijzigen Accessoire voor Yamaha MT07 MT09 R3 R1 R6 R25 FZ1 FZ6

Eerste keer dat ik deze oplossing zie. Je kunt die dingen niet afsluiten toch?
 
Is een beetje lastig te zien op de foto's, maar je ziet eigenlijk alles. Ik irriteerde me bij de standaard spiegels aan het feit dat ik de helft van het zicht kwijt was aan mijn lichaam. Ik moest mijn armen intrekken om achter me te kunnen kijken. Dit is absoluut niet nodig met de bar end spiegels.

Het trillen is ook minder dan bij de standaard spiegels. Dit is omdat je bijna de spiegels vast houd. Met een snelheid van ~130 wordt het zicht wel wat blurrig maar het je kan nog steeds zien wat er achter je gebeurd.

Bekijk bijlage 1407854

Bekijk bijlage 1407856

En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

Bekijk bijlage 1407857

Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.
Heb al eens eerder bar-end spiegels gehad, ziet er altijd wel lekker sportief uit. Maar die klapte na verloop van tijd in bij wat hogere snelheden, dus er gelijk maar weer vanaf gehaald. Trillingen waren er idd ook meer als bij de oem spiegels.
Heb er spiegelverbreders op en die zorgen voor een perfect zichtbaar naar achteren. :t
1407880

1407881
 
Zo, na lange tijd maar even een beetje bijgelezen... Wat hebben jullie je motoren weer voorzien van leuke spullen!

Mijn MT is nog altijd orgineel, zelfs de kettingspanners zijn nog niet gemonteerd,,, :z



Eerste keer dat ik deze oplossing zie. Je kunt die dingen niet afsluiten toch?
Nee, dat niet, maar ik rijd er al een jaar of 10 probleemloos mee. Heb ook nog nooit verhalen gehoord dat er wat mee gebeurd is bij iemand...

Er zijn er volgens mij wel bij die wel een klein sleuteltje hebben...
 
Nee, dat niet, maar ik rijd er al een jaar of 10 probleemloos mee. Heb ook nog nooit verhalen gehoord dat er wat mee gebeurd is bij iemand...

Er zijn er volgens mij wel bij die wel een klein sleuteltje hebben...

Thanks, dat ga ik ook eens proberen dan!

Waar ik vooral huiverig voor ben is vandalen die hem open maken met alle gevolgen van dien...
 
Thanks, dat ga ik ook eens proberen dan!

Waar ik vooral huiverig voor ben is vandalen die hem open maken met alle gevolgen van dien...
Dat had ik in het begin ook wel. Maar over het algemeen staat de motor toch in het zicht en zal dat niet zo gauw gebeuren, je zou dan de eerste zijn waar ik het van zou horen. Heb zo'n dop op al mijn motoren gehad, echt ideaal.... :t
 
Dat had ik in het begin ook wel. Maar over het algemeen staat de motor toch in het zicht en zal dat niet zo gauw gebeuren, je zou dan de eerste zijn waar ik het van zou horen. Heb zo'n dop op al mijn motoren gehad, echt ideaal.... :t

Geloof ik ook, t is een stuk sneller met tanken! Ik ga het eens proberen, als t niet werkt is t weer snel teruggezet naar orgineel
 
Is een beetje lastig te zien op de foto's, maar je ziet eigenlijk alles. Ik irriteerde me bij de standaard spiegels aan het feit dat ik de helft van het zicht kwijt was aan mijn lichaam. Ik moest mijn armen intrekken om achter me te kunnen kijken. Dit is absoluut niet nodig met de bar end spiegels.

Het trillen is ook minder dan bij de standaard spiegels. Dit is omdat je bijna de spiegels vast houd. Met een snelheid van ~130 wordt het zicht wel wat blurrig maar het je kan nog steeds zien wat er achter je gebeurd.

Bekijk bijlage 1407854

Bekijk bijlage 1407856

En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

Bekijk bijlage 1407857

Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.

Heb je wel die rubberen flap eroverheen gehad?
 
Bij mij werken de standaard spiegels prima. Hebben jullie de spiegels niet te ver naar buiten gezet? Dan zie je namelijk ook niets achter je. Draai je ze meer naar binnen en je hebt weer zicht naar achter :t . Bij mij werkt dat ieder geval.

Edit: het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik niet zo breed ben _O-;).
 
Is een beetje lastig te zien op de foto's, maar je ziet eigenlijk alles. Ik irriteerde me bij de standaard spiegels aan het feit dat ik de helft van het zicht kwijt was aan mijn lichaam. Ik moest mijn armen intrekken om achter me te kunnen kijken. Dit is absoluut niet nodig met de bar end spiegels.

Het trillen is ook minder dan bij de standaard spiegels. Dit is omdat je bijna de spiegels vast houd. Met een snelheid van ~130 wordt het zicht wel wat blurrig maar het je kan nog steeds zien wat er achter je gebeurd.

Bekijk bijlage 1407854

Bekijk bijlage 1407856

En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

Bekijk bijlage 1407857

Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.

Thanks voor het aanvullen van de foto's. Persoonlijk vind ik het iets minder mooi als de spiegels helemaal langs het stuur vallen. Als ik jouw link goed bekijk verwacht ik dat deze ook wel iets anders af te stellen vallen zodat ze ook deels boven het stuur (handvatten) zitten toch? Of is je zicht dan weer niet volledig?

Wat betreft de RAM Mount:
Ik doelde hier ook niet direct op de X-Grip houder maar eerder de koppelstukjes daartussen. Mij valt op dat jouw houder best ver boven de display uitkomt en daardoor bijna tegen jouw windscherm aan. Met de onderdelen welke ik besteld heb;
RAM Short Double Socket Arm for 1" Balls - http://www.rammount.com/part/RAM-B-20...
RAM Motorcycle Base with 9mm Hole and 1" Ball - http://www.rammount.com/part/RAM-B-272U
RAM Universal X-Grip® Large Cell/iPhone Cradle - http://www.rammount.com/part/RAM-HOL-... (in tegenstelling tot het filmpje heb ik de Large besteld i.v.m. een iPhone XS. De kleine kwam precies op m'n aanuit en volume knoppen uit)


Sluit je telefoon naadloos aan op je LCD display waardoor je dus meer ruimte overhoud tussen je houder en je windscherm.

Ps. je moet ook wel je rubberen vangnetje gebruiken welke erbij geleverd zit 🤪 (wel zuur overigens)
 
Zo, de kettingspanner zijn eindelijk eens geplaatst na een jaar op de plank gelegen te hebben....

Helaas sluit ie aan de rechterkant niet helemaal lekker aan... Kleinigheidje ..

1408446

1408447

1408448
 
Heb ze ook, perfecte apparaten. Je kan er ook nog bobbins in draaien en kan ie makkelijk opgebokt worden :t
Ik had net je eerdere forum post met foto opgezocht, bij jou lijken ze iets strakker te staan, bij mij zie je echt die opening rechtsboven omdat de brug tegen t apparaatje stoot..
 
Is hier ooit nog wat mee gedaan?
@Rvb Bij welke website of verkoper heb jij de ft ecu kit gehaald? complete set om mn eigen motor te kunnen doen?
Niet dat ik weet..
Ik heb hem toen bij Revzilla besteld, had een code gekregen van iemand zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen. Dat scheelde al gauw 75 dollar.

Volgens mij is het nu wel voordeliger om via Velox Racing te bestellen (FTecu Archives - VeloxRacing.com - FTecu Flash-tune Rotobox Graves Motorsports Europe)
Die zitten in de UK
 
Niet dat ik weet..
Ik heb hem toen bij Revzilla besteld, had een code gekregen van iemand zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen. Dat scheelde al gauw 75 dollar.

Ik heb nu deze website gevonden in de eu dus geen belasting iig ft ecu mt 07 veloxracing 350 euro is toch best pittig...
Maar dan heb ik wel die kabel en hoef ik voor mn andere motoren aleen een bike harnas plas licentie te kopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan