Triumph Street Triple topic deel 24

Die V4s van pak 'm beet 5 jaar oud moeten toch wel okay zijn naar ik begreep?

De V4 1000 is ook beroerd, vooral de eerste generatie. Anders had ik er al lang 1 gehad. Vind het fantastische fietsen maar blokken kunnen gewoon binnen 10.000 km aan flarden lopen en de klantenservice van Aprilia is om te huilen.
De V2 is motorisch weer kogelvrij maar elektrisch echt kut.

De 1100 V4 schijnt wel stuk beter te zijn.
 
Hahahaha ga eens paar jaar Aprilia rijden, daar is Triumph heilig bij :+
Letterlijk elke keer starten was het weer opluchting als mn tuono aansloeg tijdens m'n weekendjes in de Eifel😅🤣.... Ok beetje overdreven maar zit wel kern van waarheid in. In de eerste paar jaar wat electrische probleempjes gehad. Accu te ver ontladen, daardoor startrelais kapot. Ding was erg gevoelig voor een goede accu om te starten. Ik had net de goede serie zonder problemen met de dynamo maar dat is een erkend probleem. Ik verving elke 2 jaar preventief de accu. Daarna geen echte problemen meer gehad en het blijft een geweldige fiets maar niet zonder "karakter".... 😝 De nieuwe eigenaar van m'n tuono heeft er tenminste wel een splinternieuwe accu in liggen.. Voor m'n weekendje eifel eind mei nog weer vervangen een paar weken voor de ruil met de street..
 
En ook altijd een try before you die gevoel over de V4 tuono. Maar de 1100 schijnt wel een stuk beter te zijn. Maar ze zijn ook gewoon duur in gebruik en onderhoud. En service is problematisch inderdaad. Mede daarom afgezien van weer een tuono.. Maar is heel simpel een van de beste en meest fantastische motoren ever.... Met het mooiste geluid ook van wat er te koop is... Maar goed, ik dwaal wat af oftopic geloof ik.. 🤣
 
Nieuwe 2020 Speed RS heeft ook een appetijtelijke kleurstelling.. 😍 Hij is er ook in wit met rode details..
De 2020 Street RS komt in matt storm grey.

triumph (3).jpg


Helemaal mijn ding, had mijn Speed ook in die kleurstelling.

20180828_205130.jpg


Twijfel of ik de velgen mijn mijn mat grijze RS misschien fel rood laat spuiten, zelfde kleur als de details van de stickers enzo.
 
Ik ben online wat aan het rondkijken naar stomgrip en tanksticker achtige dingen maar kom weinig moois tegen. Wat hebben jullie zoals gebruikt om bij de knieen wat meer grip te hebben en is dit in stijl met de tanksticker?

Er zit bij mij nu niets op de tank namelijk.

Daarnaast op zoek naar een seatcover. Kom ze nergens tegen. Heeft iemand hier een adresje en een prijsindicatie van een originele (triumph) cover?
 
Ik ben online wat aan het rondkijken naar stomgrip en tanksticker achtige dingen maar kom weinig moois tegen. Wat hebben jullie zoals gebruikt om bij de knieen wat meer grip te hebben en is dit in stijl met de tanksticker?

Er zit bij mij nu niets op de tank namelijk.

Daarnaast op zoek naar een seatcover. Kom ze nergens tegen. Heeft iemand hier een adresje en een prijsindicatie van een originele (triumph) cover?
Kijk ff bij motorcentrumbruurs op de site. Seatcovers waren in de aanbieding. Voor mijn 2014 STR betaal ik daar 38 euro ex verzenden. Originele Triumph in kleur
 
Misschien een domme vraag... Maar heb hiervoor geen motor gereden met elektronica.

Als ik vol gas geef ik bv zijn 2 of 3 dan lijkt de motor te slippen maar pakt wel weer vermogen hoger in de toeren.

Koppelingsplaatjes etc ziet er perfect uit.
Ik lijk wel wat verschil te merken in de verschillende rijmodussen maar weet dit niet zeker. Heb het ook geprobeerd met TC uit en dan nog bij vol gas (7000 toeren in zn 3 ineens open) doet ie dit de helft van de tijd.

Triumph's manier van traction control en herkenbaar of een ander probleem?
 
Misschien een domme vraag... Maar heb hiervoor geen motor gereden met elektronica.

Als ik vol gas geef ik bv zijn 2 of 3 dan lijkt de motor te slippen maar pakt wel weer vermogen hoger in de toeren.

Koppelingsplaatjes etc ziet er perfect uit.
Ik lijk wel wat verschil te merken in de verschillende rijmodussen maar weet dit niet zeker. Heb het ook geprobeerd met TC uit en dan nog bij vol gas (7000 toeren in zn 3 ineens open) doet ie dit de helft van de tijd.

Triumph's manier van traction control en herkenbaar of een ander probleem?
Je bent toch niet bezig om het contact tussen de voorband en het wegdek te verbreken? Zulk gedrag is nl niet toegestaan in Nederland!:+:+
 
Als de TC ingrijpt knippert er een oranje icoontje. Zie hem zelf alleen als ik wat frivool over een verkeersdrempel heen ga :+

Ohja, ik reed laatst over wat vers gestorte kiezels. Toen dacht ik "hey, laat ik eens de verschillende TC-instellingen proberen". Track hakt er best lomp in, road en rain zijn best wel soepel. Wel OVERAL steentjes vandaan plukken na der hand :+
 
Als de TC ingrijpt knippert er een oranje icoontje. Zie hem zelf alleen als ik wat frivool over een verkeersdrempel heen ga :+

Ohja, ik reed laatst over wat vers gestorte kiezels. Toen dacht ik "hey, laat ik eens de verschillende TC-instellingen proberen". Track hakt er best lomp in, road en rain zijn best wel soepel. Wel OVERAL steentjes vandaan plukken na der hand :+
Thanks zal kijken of het lampje gaat branden. Ben bang van niet (is me niet opgevallen namelijk)
 
JONGONS! Hij is weer levend. De bekende connectoren links naast de airbox: los > contacts pray > vast heeft het verholpen.
Nogmaals dank voor alle hulp!
Helaas is storing weer terug. Blijkbaar zit het toch niet in de connector maar daadwerkelijk ergens een kabelbreuk. Zoals het nu lijkt direct na de stekker van het contactslot.
Dit weekend komt een maatje van mij helpen met geduld voor elektronische storingen. Lukt het niet dan laat ik hem ophalen... Zucht...
 
Helaas is storing weer terug. Blijkbaar zit het toch niet in de connector maar daadwerkelijk ergens een kabelbreuk. Zoals het nu lijkt direct na de stekker van het contactslot.
Dit weekend komt een maatje van mij helpen met geduld voor elektronische storingen. Lukt het niet dan laat ik hem ophalen... Zucht...
Check die stekkers ook goed he. Sommige pinnetjes kunnen lossig zitten, die worden dan heet en klaar is kees. Mn hele dash ging aan en uit met wiebelen aan die stekker. Kabelbreuk kan natuurlijk ook. Succes ermee. Ik denk dat ik de mijne aan Boonstra ga verkopen dus voorlopige ff daar geen reserve onderdelen bestellen:+
 
Ik heb toen m'n motor net nieuw was ook eens een storing gehad. Bleek een piepklein stukje oxidatie te zijn geweest in een connector. De Duitse monteur (heb je natuurlijk weer op vakantie zoiets) had er een loep bij gepakt om het te kunnen vinden.
 
Haha nee dat niet maar wel gewoon even flink doortrekken.
Misschien is dit herkenbaar voor andere en is het puur de electronica?
Ik heb dit ook, vooral in zijn 2 als ik hem goed open trek. Mijn theorie was dat die heel snel TC pakt en voordat het lampje gaat branden al heeft gecorrigeerd. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag.
 
Ik heb dit ook, vooral in zijn 2 als ik hem goed open trek. Mijn theorie was dat die heel snel TC pakt en voordat het lampje gaat branden al heeft gecorrigeerd. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag.

Nooit op gelet eigenlijk.. hij grijpt idd in de onderste 2 versnellingen wel vroeg in.
Daarom rij ik nagenoeg altijd in Track of Rider mode. Heb in Rider de TC uit en ABS op circuit stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan