VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Complete 2e motor is minus frame en met een vastgelopen blok (stug doorrijden als het olielampje brandt.....). Carburateurs afgetapt en er ook bij. Het regent nu als een malle dus ff starten moet nog wachten...
 
Laatst bewerkt:
JEIN zouden onze oosterburen zeggen........ _O-



Moest 'm ff aan de auto accu jangen en choke was hoog, maar na een jaar stilstand, binnen 1 minuut proberen was het starten-lopen!!
Niet slecht na een jaar stilstand (De vorige eigenaar had de carburateus gelukkig wel afgetap) had wel ff de benzine uit de tank gehaald en er verse in gedaan


klikkerdeklick:
VF400
 
Geen koppeling, al gauw duidelijk waarom niet
IMG_20190721_094125.jpg



Alles maar los gehaald

IMG_20190721_130420.jpg


IMG_20190721_124830.jpg


IMG_20190721_124841.jpg


Schoongemaakt en met Ausosol gladgepoetst..
Verse dot4 in het systeem en er kan weer gekoppelt worden.

Vd week maar eens de gecorrerdeerde remschijf onderhanden nemen. Gietijzer in een kunststof omhulsel.... Welke gek VERZINT het??? _O-
 
Zo raar is het niet om gietijzer als remschijfmateriaal te gebruiken. Het voldoet erg goed. Dat het gauw lelijk wordt met nattigheid, moet je voor lief nemen. Het deksel onttrekt de schijf immers aan het oog. Anders heb je ook gauw een bruine velg. Niks mis met dit concept, volgens mij dan.
 
Nog een tip om eea schoon te maken? Het wiel draait bijna niet, moet er echt aan trekken.
 
Was er in dit topic niet iemand aan het experimenteren geweest met een andere thermostaat + thermoswitch op een oude (V45) VF750?

Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Edit, en mocht iemand een radiateur hebben liggen van een Magna of Sabre heb ik mogelijk interesse.
Ik ga eerst even de radiateur die ikzelf gesloopt heb 8)7proberen dicht te solderen.
 
Laatst bewerkt:

HONDA CIVIC III Saloon (AM, AK, AU) 1.3 (71Pk) - 14664

Voordeel zou zijn eerder inschakelen iirc, heb hem ook, is al kapot volgens mij.

Ik weet alleen niet meer waar mijn originele ligt :(

db
 
Ah met onderdeel nr erbij, thx. Die temperatuur waarden liggen idd een stuk lager, dan draait die wrs met dit soort weer wel erg lang door.

Ff kijken of er een cheap chinees alternatief is om het te proberen.
 
Hallo , op zoek naar een extra motor kom ik toch wel uit op een vf 700 C bj '86 zeker ! Nog niks beslist maar Ooit had ik er één , lang aan gesleuteld ( startmotor , carbs , pickup spoeltjes , cdi , voovork seals...)om ding weer rijvaardig te krijgen en dan weer verkocht . Maar wat ik me niet meer herinner is die oilMod . Vanaf welk jaar was die fabrieksmatig in orde . Ik dacht dat modellen '86 ok waren . Ben misschien wel de duizendste met die vraag ..sorry daarvoor .
 
Ja, het 400'tje vraagt wat meer aandacht... Voorvorkolie vervangen, verse er in. ff op en neer rijden en remmen en..... de keerringen zijn lek...

Bij de "halve VF400" zit ook nog een set voorpoten dus die er in gezet. Het uitbouwen van de lekken poten bleek nog ff "een dingetje" want de klem onder de as van zat met 2 moeren moer en moer vast. _O-Kruipolie en god zegene de greep... Euh... nee dus die braken af. Straks maar een de oile in de "vervangers"vervangen en zien of die WEL dicht zijn....
 
ivm. nokkenas schade v42,5 of v45 types.(700cc- 750cc)
Nu ja , ik vind op verschillende fora ook tal van mogelijkheden , oorzaken en oplossingen , misschien hier ook ergens vermeld . Onderstaande link verteld het verhaal van een " ervaringsdeskundige" , eigenlijk is het een kwestie van juist onderhoud en behandeling van de motor om schade te voorkomen en de grootste problemen zijn ooit ontstaan ,met dit type motor , in de race wereld . Ver dus van ons normale cruise gebeuren .
 
Ja, het 400'tje vraagt wat meer aandacht... Voorvorkolie vervangen, verse er in. ff op en neer rijden en remmen en..... de keerringen zijn lek...

Bij de "halve VF400" zit ook nog een set voorpoten dus die er in gezet. Het uitbouwen van de lekken poten bleek nog ff "een dingetje" want de klem onder de as van zat met 2 moeren moer en moer vast. _O-Kruipolie en god zegene de greep... Euh... nee dus die braken af. Straks maar een de oile in de "vervangers"vervangen en zien of die WEL dicht zijn....
Tja , aluminium en staal , dat groeit aan mekaar vast ..zonder wat extra vet bij montage .Heet stoken ?
 
ivm. nokkenas schade v42,5 of v45 types.(700cc- 750cc)
Nu ja , ik vind op verschillende fora ook tal van mogelijkheden , oorzaken en oplossingen , misschien hier ook ergens vermeld . Onderstaande link verteld het verhaal van een " ervaringsdeskundige" , eigenlijk is het een kwestie van juist onderhoud en behandeling van de motor om schade te voorkomen en de grootste problemen zijn ooit ontstaan ,met dit type motor , in de race wereld . Ver dus van ons normale cruise gebeuren .
Dat advies heb ik me ter harte genomen nadat ik mijn VF700s uit `84 had gekocht. Heb hem nu al jaren
en nooit problemen gehad met nokkenassen. Fijn en betrouwbaar ding van 35 jaar oud. :t
 
JA ook een VF400 kan vastlopen als je een brandend OIL lampje gewoon negeert..... Dan gaat een "oil mod" (of die nou zinvol is of niet) je ook niet redden. _O-

Dit het "extra"blok dat ik maar ff van een paar zinvolle parts bevrijdt heb; de rest is gewoon leuk om uit elkaar te halen....

IMG_20190727_112857.thumb.jpg.16c0c2bee44bf50ecc589fecc31038fe.jpg



IMG_20190727_123110.thumb.jpg.62421dd9d4c2636116fc9bb0b62d522a.jpg





Van de week maar ff een poelietrekker lenen...
IMG_20190727_160711.thumb.jpg.1528bbc7202917197ce3c7ceb35ce9f7.jpg







"Lucky numba seven??"
IMG_20190727_151512.thumb.jpg.f72147f46a9dcb82da10172b80987781.jpg




Hier zit nog genoeg leven in....
IMG_20190727_115437.thumb.jpg.cc741570ecdb8271230aca320036fc60.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan