kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
- #2.701
Die werkt hier ook prima
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een goed 2de hands is misschien makkelijker, deze zal wel heel wat roest van binnen hebben?Vandaag achter gekomen dat m'n benzinetank lekt. Aan de rechterkant is denk ik 4cm naad lek. Is dit te repareren of is het beter om tweedehands een tank te kopen?
Betreft een 1989 model.
Vandaag achter gekomen dat m'n benzinetank lekt. Aan de rechterkant is denk ik 4cm naad lek. Is dit te repareren of is het beter om tweedehands een tank te kopen?
Betreft een 1989 model.
die 2,5 slag is een beginpunt van afstellen. Altijd even kijken hoe het staat ingesteld bij jouw carburateur.Morgen haal ik de boel weer open, even de carbs eraf halen en nalopen. In de Haynes manual lees ik dat de luchtstelschroef 2,5 slag terug moet worden gedraaid, is m'n carb dan prima afgesteld als alles nog stock is? Even synchroniseren misschien daarna? Ik ga ook ff m'n luchtfilter vervangen morgen
die 2,5 slag is een beginpunt van afstellen. Altijd even kijken hoe het staat ingesteld bij jouw carburateur.
2,5 keer 360 graden ja. Maar nogmaals: check wat de instellingen zijn van jouw carburateur. Daar liep ie ooit goed op dus daar moet ie ook weer op terug.Is dat 2,5 hele slagen? Ja toch?
Hoe bedoel je check de instellingen?2,5 keer 360 graden ja. Maar nogmaals: check wat de instellingen zijn van jouw carburateur. Daar liep ie ooit goed op dus daar moet ie ook weer op terug.
De stelschroef zit er nu in met een bepaalde instelling. Tel hoeveel slagen je hem in kan draaien tot ie net aan vast zit. Als je alles weer terug stopt draai je hem helemaal in, en daarna evenveel slagen uit als je eerder geteld hebt. Je komt uit Eindhoven, ik werk in Eindhoven, stuur maar PB als je er niet uit komt. Ik kan je eventueel wel even helpen.Hoe bedoel je check de instellingen?
WD40 brand niet zo goed. Even remmenreiniger of deo proberen.Ik denk dat ik een vacuüm lek heb sinds dit weekend. Heb de luchtfilter schoongemaakt, kraantje even los gemaakt en carbs gesynct.
Heb die 2 rubbertjes terug over m'n vacuüm porten zitten en vacuüm slang zit goed in t kraantje.
Heb met wd40 gespoten op de inlaat rubbers en t kraantje om te kijken of dit t toerental beïnvloeden maar het deed niks.
Enig idee waar dit lek plots vandaan kan komen? Heb m'n carb er niet afgehaald.
WD40 brand niet zo goed. Even remmenreiniger of deo proberen.
tankcure kan tot op zekere hoogte lekken dichten. Toen ik de tank van mijn '89 model had ontroest zaten er kleine gaatjes onderin. Stukje tape erop en dan verder met de tankcure behandeling.
We hebben al geprobeerd hem af te stellen, hij loopt stationair nu goed maar die instelling die erop zat was sowieso al bagger want toen was de inlaat kapot hahaDe stelschroef zit er nu in met een bepaalde instelling. Tel hoeveel slagen je hem in kan draaien tot ie net aan vast zit. Als je alles weer terug stopt draai je hem helemaal in, en daarna evenveel slagen uit als je eerder geteld hebt. Je komt uit Eindhoven, ik werk in Eindhoven, stuur maar PB als je er niet uit komt. Ik kan je eventueel wel even helpen.
Ik had gevraagd voor de sproeiers, en hij kon alleen 120,5 en 122,5 bestellen bij Suzuki...Allereerst..
Dat gehad hebbende... de mengselschroef heeft vrij weinig invloed boven de toer of 3 a 4 duizend. Vooral stationair en eerste stuk wegrijden hangt samen met je mengselschroef.
Daarnaast kun je de volgende dingen checken om dingen uit te sluiten. Ik neem overigens aan dat je stock luchtfilter en uitlaat hebt.
Voor je Carbs überhaupt gaat verwijderen:
- Zit er voldoende olie in? Blijft een GS.
- Controle op valse lucht; zet de motor aan en spray remmenreiniger op de inlaatrubbers of overal waar je vermoedelijk een lekkage kan hebben.
- Bougies schoon? Anders nieuwen.
- Bougie doppen, kabels en bobine nog de juiste weerstanden? Anders vervangen.
- Luchtfilter schoon en standaard? Heb je hem recent vervangen? Probeer je oude filter. Er zijn namelijk meerdere typen met allen een andere flow.
Dat gehad hebbende nu kijkende naar de Carbs.
- Naald op de stock positie, middelste clip van de 5 mogelijkheden. Heb je 6 mogelijkheden, dan is het een naald (kleine kans).
- Sproeiers Mikuni 120 in bouwjaar 1989-1992
- Sproeiers Mikuni 122 in bouwjaar 1993-nieuwe type
Als je verder geen lekkages hebt of gaten in de membranen, wat SAV ook voorstelde, moet je motor prima stabiel lopen.
Vervolgens ga je naar een testbank om dat ding fatsoenlijk en professioneel af te laten stellen.
Mijn oude tune met open pijp zit overigens ook nog ergens in het topic. Dan zul je moeten zoeken.
Succes!