Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mede monsteraars,

Ik heb een probleempje, mijn thermostaat van de monster S2r 800 is defect. Het aansluitknopje is afgebroken en er moet dus een nieuwe op. Helaas is de levertijd bij Motorspareparts en StarTwin meer dan 4 weken. Dit is lastig omdat er binnen 1 week een motorvakantie gepland staat.

Het gaat om onderdeel 55210452A, de oliethermostaat die in de meshfilter zit. Iemand enig idee waar ik deze heel snel kan verkrijgen?
Heb je al geprobeerd om Ducati dealers te bellen,wie weet heeft iemand die op voorraad liggen,bijvoorbeeld Affetto,Biggelaar,Ducati Zaltbommel enzzz.
 
@euroide: dat is zeer beroerd. Je kan even met Goedhardt motoren (Bodegraven) bellen. Dat is een Ducati dealer. Misschien hebben zij het onderdeel op voorraad? Zo niet, dan kunnen zij "in het systeem" kijken, d.w.z. zien of bij andere dealers het onderdeel wel op voorraad is.

Mocht dit op niets uitlopen, dan zou ik de Belgische dealers telefonisch afstruinen en daarna de Duitse.
Oh ja, er zijn ook nog een heleboel Ducati specialisten, die niet op de officiële dealerlijst staan, b.v. Verduyn bij Rotterdam, etc. etc.

Ik heb net mijn eigen Ducati specialist gebeld, maar die was niet aanwezig. Probeer het later nogmaals.
 
@euroide: dat is zeer beroerd. Je kan even met Goedhardt motoren (Bodegraven) bellen. Dat is een Ducati dealer. Misschien hebben zij het onderdeel op voorraad? Zo niet, dan kunnen zij "in het systeem" kijken, d.w.z. zien of bij andere dealers het onderdeel wel op voorraad is.

Mocht dit op niets uitlopen, dan zou ik de Belgische dealers telefonisch afstruinen en daarna de Duitse.
Oh ja, er zijn ook nog een heleboel Ducati specialisten, die niet op de officiële dealerlijst staan, b.v. Verduyn bij Rotterdam, etc. etc.

Ik heb net mijn eigen Ducati specialist gebeld, maar die was niet aanwezig. Probeer het later nogmaals.

Thnx voor de actie nog, maar toevallig was het bij de eerste buitenlandse dealer al raak, gelukkig! :)
 
Thnx voor de actie nog, maar toevallig was het bij de eerste buitenlandse dealer al raak, gelukkig! :)

Graag gedaan. Weet wat het is: stond vorig jaar - op weg naar de Eifel - stil met mijn S2R 800 door een kapotte krukas sensor (Bosch). Gelukkig dezelfde dag nog gerepareerd, maar het onderdeel moest ook weer van een andere dealer komen.

Het kan overigens geen kwaad om zo'n krukas sensor bij je te hebben. Neemt nauwelijks ruimte in beslag. Mijn specialist vertelde mij: "die dingen gaan nog wel eens stuk". Kosten vallen erg mee.

N.B. linker deel schuift in het blok, stekker rechts op de kabelboom. Monteren met een juiste shim.
krukas sensor.jpg
 
Twee weken geleden heb ik een klein ongelukje gehad met mijn m800sie waarbij o.a. mijn linker knipperlicht achter losgekomen is. Nu heb ik deze vervangen door een origineel exemplaar maar op de één of andere manier doet hij het niet. Lampje is goed, er komt maximaal 9,8 volt op de bedrading. Ik weet niet zo goed waar ik het nu moet zoeken.
 
In dat geval misschien even de contactjes vanaf de kabelboom allemaal even checken. Wellicht zit er ergens wat vuil of corrosie tussen
 
Heb nog een paar onderdelen in de schuur van de Monster 796.
Nieuw setje stuureind doppen,nieuw windscherm oem ,nieuw windscherm blacked out,Oem Hendel set ,Oem hugger,Oem knipperset,Heatschields,Setje oem handvatten. Bij interesse graag pm
 

Bijlagen

  • IMG_5338.JPG
    IMG_5338.JPG
    240,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_5346.JPG
    IMG_5346.JPG
    321 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5347.JPG
    IMG_5347.JPG
    175,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5345.JPG
    IMG_5345.JPG
    184,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5343.JPG
    IMG_5343.JPG
    100,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5341.JPG
    IMG_5341.JPG
    164,4 KB · Weergaven: 9
  • IMG_5342.JPG
    IMG_5342.JPG
    139,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5340.JPG
    IMG_5340.JPG
    140,9 KB · Weergaven: 8
Ik heb gisteravond een carbon tank aangeschaft voor mijn monster 800. De verkoper vertelde dat de tank geschikt is voor de carburatiemodellen maar ook de eerste injectie modellen. Blijkt dus dat hij niet past op mijn m800. Hoofdzakelijk komt dit doordat de airbox, de accu en de ecu in de weg zitten. Voordat ik de boel ga bewerken; kan ik een airbox plaatsen van een 900 of 750 of past dit niet? Kan ik eventueel de airbox weglaten en kn filterpods plaatsen of moet ik dan de Ecu opnieuw laten programmeren?
 

Bijlagen

  • $_85 (2).jpg
    $_85 (2).jpg
    27,9 KB · Weergaven: 6
  • $_85 (1).jpg
    $_85 (1).jpg
    32,4 KB · Weergaven: 8
  • $_85.jpg
    $_85.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 9
Ik heb gisteravond een carbon tank aangeschaft voor mijn monster 800. De verkoper vertelde dat de tank geschikt is voor de carburatiemodellen maar ook de eerste injectie modellen. Blijkt dus dat hij niet past op mijn m800. Hoofdzakelijk komt dit doordat de airbox, de accu en de ecu in de weg zitten. Voordat ik de boel ga bewerken; kan ik een airbox plaatsen van een 900 of 750 of past dit niet? Kan ik eventueel de airbox weglaten en kn filterpods plaatsen of moet ik dan de Ecu opnieuw laten programmeren?
Ik heb er al een jaar of 14 pods opzitten , heb hem daar na nog laten controleren op de bank bij den biggelaar , en het was niet nodig om wat aan te passen
Bij mijn 2001 900ie passen nu ook modernere tanken
Maar is die Carbon tank voor een carb of injectie , lijkt me dat die niet inwisselbaar zijn
 
Hallo allemaal,
Na jaren een Bandit gereden te hebben eindelijk een vette S4 weten te bemachtigen. Heeft hier en daar nog een beetje TLC nodig natuurlijk, maar rijdt verrukkelijk.

IMG_0988.jpeg
 
Ja, ik heb Pirelli Angel GT's op mijn Monster S2R800. Absolute*O* TOPPERS!! *O* Als dit setje versleten is gaan ze er opnieuw op. Ik voel mij onder alle omstandigheden veilig met deze banden. Scoren nog steeds 1e of 2e plaats in bandentests. Las net voor de vakantie dat er nu ook de Angel GT II is en die zou op alle fronten nóg beter zijn. Helaas nog geen test van gezien. De Pirelli Angel GT is in ieder geval op mijn Monster een blijver. Als de test goed uitpakt wordt het wellicht de GT II in de toekomst, maar dat zien we dan wel.

Kortom: ik kan je de Pirelli Angel GT van harte aanbevelen voor je Monster
 
Dank voor je reactie!
Ik heb alleen een nwe voorband nodig want achter heeft nog genoeg profile en is nog mooi rond, echter dit is een Pirelli Diablo Strada en ik zou graag bij Pirelli blijven vandaar dat een Angel GT het meeste voor de hand ligt. En omdat de Angel GT de opvolger van de Diablo is volgens mij.
Ik hoop dat dit een goede combi is?!
Een ander optie is de Michellin Pilot Power 2 CT maar dan moet ik waarschijnlijk zowel voor als achter tegelijk vervangen. Omdat ik wel graag het zelfde merk voor en achter wil hebben.
 
Dat zal ik eerst doen.
 

Bijlagen

  • 2B3002BD-0DE0-4659-94CA-4C4FF6E95BA3.jpeg
    2B3002BD-0DE0-4659-94CA-4C4FF6E95BA3.jpeg
    390,3 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan