Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Brandstofprijzen interesseren verzamelaars of liefhebbers geen bal,bij die mensen is het toch geen dagelijks vervoer,
maar gaat het om de heb.

Akkoord, maar dan moet hij wél speciaal genoeg zijn of een verzamelaar kijkt er ook niet naar, en daar sta je dan met je "mogelijke waardevermeerdering".
 
Akkoord, maar dan moet hij wél speciaal genoeg zijn of een verzamelaar kijkt er ook niet naar, en daar sta je dan met je "mogelijke waardevermeerdering".
Dat helpt maar dat is niet alleen maar een reden om een motor in waarde te laten stijgen,zeldzaamheid en staat is ook een reden.
Kijk bijvoorbeeld maar naar 2 takten,die zijn niks speciaals op een enkele uitzondering na en zijn de laatste jaren flink in waarde gestegen,
of oude Honda,s zoals de CB400,CB500,CB750,CB900,CB1100,CBX1000,die zijn flink meer waard geworden en stijgen nog steeds in waarde.
Op de CBX na niks speciaals aan .
Wat de Porsche betreft,ook die stijgen altijd in waarde,er is niet 1 model geweest wat uiteindelijk niet in waarde is gestegen,zelfs
de 924,944 en 928 zijn uiteindelijk in waarde gestegen en de 911 en daar de opvolgers van stijgen altijd weer in waarde.
 
Laatst bewerkt:
Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.

Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (:z), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...

Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?

Beste Astian, er zijn enkele zaken die bepalen of iets een collectors item wordt of niet. Smaak speelt hierin ook een rol. Ik bezit een van de laatste oliegekoelde gsxr'ren 1100. Deze stijgen momenteel enorm; wat niemand had verwacht. Hier spelen de looks en misschien wel het jeugdsentiment mee van mensen die er ooit eentje hebben gehad en een mooie herinnering aan koesteren. Dan valt het hier nog mee, maar ga eens in bijv. Frankrijk kijken! 8)7
In het geval van de Sp-1 ligt dit iets anders; dit is een door HRC ontwikkelde motorfiets, wat hem specialer maakt dan een 13 in een dozijn Fireblade bijvoorbeeld(en zelfs de eerste Blade's stijgen ook; komt ook door zijn geschiedenis)
Maar een "exoot" uit de hrc-afdeling is toch net effe iets anders......kijk bijvoorbeeld naar zijn voorganger de RC30 en RC45; zijn simpelweg niet meer te betalen! :N
Niemand weet of de SP-1/2 dezelfde kant op gaat, maar het is wel duidelijk dat hij dit mee heeft en zijn oerdegelijke reputatie ook.
Ondanks dat ik denk dat een rode iets exclusiever blijft, lijkt die grijze die je hebt gezien en zeer net exemplaar en zeker een veilige investering.
Doe met mijn advies/toelichting wat je wilt...….ik hoop dat je veel plezier hebt van je keuze!
Ben sinds twee weken eigenaar van een Sp-1 en ben er dol op om meerdere redenen.
Heb al heel wat motoren gehad...….maar dit is toch iets bijzonders. Zo zie ik het tenminste en ik ben natuurlijk niet heilig of bepalend, maar loop al wel een tijdje mee.

Succes met je keuze!
By the way; een paar jaar terug stonden in Frankrijk twee sp-1's bij een zaak te koop voor ca. €8500,- met 50k op de klok.
Trek je conclusies!
Waren wel rood.…..:Y
 
Ik weet wel waarom,kleinere markt en sportmotoren zijn niet echt populair in NL,doe er je voordeel mee.
Het mag misschien nog een aantal jaren duren maar ooit gaan de SP1 en 2 flink in prijs stijgen naarmate ze zeldzamer worden.
Voor twee jaar terug kostte een sp-1 in Frankrijk al €8500,- met 50k op de klok, en ze zijn vast niet goedkoper geworden.
Ben het helemaal met je eens!
Het is simpelweg geen 13 in een dozijn motor....dat wordt altijd gewaardeerd door een bepaalde groep mensen....:Y
 
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden!

Stel nu dat je eentje koopt met replica kuipen, en je zou hem weer OEM willen zetten. Wat kost bij Honda dan een kuipenset? Mikken op 1000 euro?
 
Laatst bewerkt:
gisteren een trackday gehad op zandvoort met als laatste sessie een race ik had een 11de tijd van de 20 rijders er werdt niet gekeken naar wat voor motor maar naar de rondetijd die je in de sessies daarvoor had gereden mijn snelste tijd was 2.10 min. in de race heb ik dat nog kunnen aanscherpen naar 2.07 min.

Netjes gereden hoor!
Ik heb Zandvoort een paar keer op mijn Blade gedaan en een x op een R1. Het is een fantastisch circuit, maar wel link op bepaalde plekken.
Het geluid is geweldig van je Sp. Met welke banden heb je gereden?
Heb gereden met Bridgestone bt016; fijne banden, maar komen wel op de limiet op een gegeven moment. Zou nu voor de S21 gegaan zijn....
 
  • Leuk
Waarderingen: Cas
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden!

Stel nu dat je eentje koopt met replica kuipen, en je zou hem weer OEM willen zetten. Wat kost bij Honda dan een kuipenset? Mikken op 1000 euro?
Dat doe maar x 3...…..als je het al kan krijgen.
Je zou eens kunnen kijken bij hansmotorparts in Geffen.
 
Netjes gereden hoor!
Ik heb Zandvoort een paar keer op mijn Blade gedaan en een x op een R1. Het is een fantastisch circuit, maar wel link op bepaalde plekken.
Het geluid is geweldig van je Sp. Met welke banden heb je gereden?
Heb gereden met Bridgestone bt016; fijne banden, maar komen wel op de limiet op een gegeven moment. Zou nu voor de S21 gegaan zijn....
op Pirelli rosso corsa 2 in mijn optiek echt fantastishe track day banden ze gaan al 3 volle circuit dagen mee en zijn nog steeds niet versleten. dat was met de vorige versie wel een ander verhaal daarbij ging de achterband onder de sp 2 circuit dagen mee.
 
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden!

Stel nu dat je eentje koopt met replica kuipen, en je zou hem weer OEM willen zetten. Wat kost bij Honda dan een kuipenset? Mikken op 1000 euro?
Wat blademen zegt, denk maar richting een goede €3000, nieuw dan. Als de kuipdelen überhaupt nog te verkrijgen zijn....
 
even een vraagje voor de heren
toen ik in 2004 op zoek ging naar een nieuwe honda zocht ik ook op de VTR 1000
kwam alleen de vtr 1000F tegen,toch zijn die dingen gemaakt tot 2006.
zijn die nooit geleverd in NL,en zoja tot wanneer en wat kosten ze eigenlijk ?
altijd benieuwd naar geweest ( uiteindelijkde 2004 cbr 1000 gekocht) en heb ik nog steeds :9
red lady livery 2018 almere - kopie.jpg
 
ja die dus
de vtr sp kwam ik nooit tegen in de winkels in 2004
begreep wel dat ze duur waren ?
zijn ze uberhaupt wel geleverd in nederland ?
 
Er staan nog zo'n 1,400 SP1/2's op kenteken in Nederland.

Nieuwprijs in 2003 iets van €17,000....
 
Laatst bewerkt:
Vuurbloed, Midlifecrisis en Dutchy748, bedankt voor jullie reacties over de banden. Ik heb inmiddels de 180/60R17 gemonteerd en laat jullie binnekort weten wat ik er van vind. Ik heb geen hugger meer erop dus dat scheelde gelukkig wel!
 
op Pirelli rosso corsa 2 in mijn optiek echt fantastishe track day banden ze gaan al 3 volle circuit dagen mee en zijn nog steeds niet versleten. dat was met de vorige versie wel een ander verhaal daarbij ging de achterband onder de sp 2 circuit dagen mee.
Was er al bang voor....;)
Top banden natuurlijk......maar wel een prijskaartje'(
Maar ja; het is het een of het ander......
Bedankt voor je info! 🤝
 
Ff een informatief vraagje.... Doordat DHC de BrakeTech remschijven (nog) niet kan leveren en ze bij BrakeTech zelf (of andere dealers, volgens mij alleen USA) gewoon té duur zijn ($1008 incl verzenden voor een setje), ben ik aan het kijken wat er verder nog te verkrijgen is op de markt. Nu spreken mij de Braking remschijven mij ook best aan, maar zijn dit een beetje kwalitatief goede schijven?

Betreft dan dit model...
2DC03C5D-06DC-4217-9DEC-3F0A5B35CC96.jpeg
 
Ff een informatief vraagje.... Doordat DHC de BrakeTech remschijven (nog) niet kan leveren en ze bij BrakeTech zelf (of andere dealers, volgens mij alleen USA) gewoon té duur zijn ($1008 incl verzenden voor een setje), ben ik aan het kijken wat er verder nog te verkrijgen is op de markt. Nu spreken mij de Braking remschijven mij ook best aan, maar zijn dit een beetje kwalitatief goede schijven?

Betreft dan dit model...
Bekijk bijlage 1413977
Brembo-HPK Supersport remschijven Honda / 310mm standaard *O*

Maaruuuh... Je VTR was toch klaar/af? :+
 

Nederlands topproduct. In de cross is het zon beetje de standaard. En in de superbike zijn ze ook aardig aan het opkomen. Schijnt in combinatie met hun eigen remblokken te remmen als een malle. Stond laatst een artikel ergens over ze.
 
Als het voorvorkproject klaar is aan het eind van het seizoen, is een set wave remschijven het allerlaatste om ‘m volledig af te maken, dan heb ik echt helemaal niks mee wat ik gedaan wil hebben. Ben daar nu voor aan het oriënteren.

BrakeTech remschijven wilde ik bestellen, maar omdat die uiteindelijk niet besteld konden worden, heb ik de radiale asopnemers gefixt (dat was eigenlijk iets wat ik nog niet in de planning had). Geldboom kan de hitte ook niet aan, groeit niet echt, dus kan ik niet alles tegelijk... ;)

Edit: Brembo heb ik naar gekeken, maar ben niet kapot van het gouden binnenwerk van die schijven. Wil ook wel een wavedisc.
 
Ff een informatief vraagje.... Doordat DHC de BrakeTech remschijven (nog) niet kan leveren en ze bij BrakeTech zelf (of andere dealers, volgens mij alleen USA) gewoon té duur zijn ($1008 incl verzenden voor een setje), ben ik aan het kijken wat er verder nog te verkrijgen is op de markt. Nu spreken mij de Braking remschijven mij ook best aan, maar zijn dit een beetje kwalitatief goede schijven?

Betreft dan dit model...
Bekijk bijlage 1413977
Ik heb braking schijven op mijn GSX-R1000 gehad werkte super goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan