Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zal ie zn tijd gehad hebben., maar voordat je een nieuwe accu erin plemt eerst even je laad systeem controleren.
 
Ik heb al jaren een Mosfet R/R ;)
Spanning is meestal net onder de 14V.

De reden is dat ik voor een optimale werking mijn accu na elke rit uit de motor zou moeten halen en dat vind ik niet praktisch. Nu staat de motor veel stil en heeft de hudige accu het begeven (startcapaciteit).

Verder las ik dat een lithium accu over het algemeen zijn lading langer vast zou moeten kunnen houden, in de winter rijd ik toch niet.

Het gaat mij niet om financieel voordeel maar een werkende oplossing.
Onder de 14 is niet goed.
Ik heb dit ook een tijdje gehad, en meerdere spanningsregelaars gehad, en dacht ook dat de accu zijn capaciteit niet volhield.
Bleek achteraf dat de isolatie van de dynamo eraf was, waardoor er een kortsluiting was met 1 van de 3 fasen van de dynamo.

Contoleer dmv de werkplaatshandboek de dynamo even goed!

Zou zonde zijn als je constant nieuwe accu's / R/R moet aanschaffen
 
Wie o wie spot ik hier bij mij op het werk? :Y

IMG_20190730_111411688_HDR.jpg


De 2e gen is iig flink gemod, met prachtige China LED verlichting en een MF stikker op de kentekenplaat.
 
Ah nice!... zou er nou veel verschil zitten tussen de 4 zuiger nissins en 4 zuiger tokico's?
Ik heb de tokico's erop. Die zijn in ieder geval zwart. Dus dan moeten die wel beter zijn uiteraard :+
 
De CBR Nissins zijn vele malen beter dan de GSXr Tokicos. Ik heb de GSXr remmen op m'n Sv, maar ik heb ook een Fireblade gehad. Oelalala die remmen. :9~

dat is zeker algemeen bekent de CBR Nissins zijn echt uitstekende remmen, de tokkies van soes zijn net wat minder over het algemeen.
 
wanneer ze daadwerkelijk binnen zijn, en ze op de motor zitten, dan laat ik asap weten of het de goede zijn, en hoe makkelijk het te instaleren is.
Ook wat het daadwerkelijk doet met het gasrespons
 
dat is zeker algemeen bekent de CBR Nissins zijn echt uitstekende remmen, de tokkies van soes zijn net wat minder over het algemeen.
En maar, de adapter is hetzelfde voor een Nissin als voor een Tokico?
Heb nu ook een tokkie met stalen leidingen, maar valt me nog iets tegen, al moet ik eerst het systeem even nalopen.
 
Nee, de adapters zijn anders voor de Tokico’s en de Nissins. Maar remmen zijn heel persoonlijk, wat de een prima of fantastisch vindt kan de ander waardeloos vinden. Ligt aan je rijstijl en persoonlijke voorkeuren. Zie je zelfs in de MotoGP nog, van remdruk tot 1, 2, 3, 4 vingers, wel of geen achterrem gebruiken... Zoveel mensen, zoveel wensen 🤷🏻‍♂️
 
05E8AE0C-681A-45FA-BFA4-3F2BFDCB893B.jpeg


Het is een flinke unit geworden, remt nu als een idioot 😅
Onderweg naar huis remde het wat vreemd, op de bok heel erg slepende remmen, bleek dat ik een blok scheef had zitten.

A48E76D5-0481-437F-99BE-EB5040700F2F.jpeg


@Disaster-Master stuur je van het weekend een pb voor de openingspost met een nieuwe foto *O*
 
Nee, de adapters zijn anders voor de Tokico’s en de Nissins. Maar remmen zijn heel persoonlijk, wat de een prima of fantastisch vindt kan de ander waardeloos vinden. Ligt aan je rijstijl en persoonlijke voorkeuren. Zie je zelfs in de MotoGP nog, van remdruk tot 1, 2, 3, 4 vingers, wel of geen achterrem gebruiken... Zoveel mensen, zoveel wensen 🤷🏻‍♂️
Ja tuurlijk en aan de slijtage van de klauwen, pomp etc. Maar, het komt idd voort uit remmen met 2 vingers tikken, naar wel eens diep knijpen voordat de ABS in schiet. Gebeurt regelmatig, gezien meerdere stoplichten op een 80 weg spontaan oranje worden (omdat ie de auto voor je, maar jou niet pakt op het wegdek). Maar ziet er goed uit ;)
 
Heeft iemand hier een vervangend zadel gekocht/geprobeerd?

Ik ben erg blij met mijn 2016 SV650, maar krijg na anderhalf uur een houten kont. Er zijn een paar bedrijven die zadels overnieuw bekleden, zoals topsellerie in Frankrijk. Die zijn alleen niet goedkoop. Is het de investering waard?
 
Heeft iemand hier een vervangend zadel gekocht/geprobeerd?

Ik ben erg blij met mijn 2016 SV650, maar krijg na anderhalf uur een houten kont. Er zijn een paar bedrijven die zadels overnieuw bekleden, zoals topsellerie in Frankrijk. Die zijn alleen niet goedkoop. Is het de investering waard?
Ik zou eerst eens naar een lokale autobekleder gaan voor wat info vaak kunnen zij wel wat opvullen of ander schuim gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan