Tuono Bastards Deel 21

Mannen,

Afgelopen februari heb ik de voorvork geserviced. Na kleine 3000 km begon de poot opnieuw te lekken, echter werden dit snel straaltjes.

Na nader onderzoek blijkt dat van deze rechter poot de keering niet lekte maar de poot zelf.
In de buitenpoot zit een scheur😵.

Heeft of weet iemand een rechter voorvorkpoot te liggen of waar ik er een vandaan kan halen.
Ik houd me aanbevolen.

Gaat om Tuono gen 2 - bij 2007
 
Mannen,

Afgelopen februari heb ik de voorvork geserviced. Na kleine 3000 km begon de poot opnieuw te lekken, echter werden dit snel straaltjes.

Na nader onderzoek blijkt dat van deze rechter poot de keering niet lekte maar de poot zelf.
In de buitenpoot zit een scheur😵.

Heeft of weet iemand een rechter voorvorkpoot te liggen of waar ik er een vandaan kan halen.
Ik houd me aanbevolen.

Gaat om Tuono gen 2 - bij 2007
Mooi voor een ombouw naar Ohlins voorpoten😋
Heb nog een set liggen, pas gereviseerd!
 
Vandaag de aangepaste kenteken houder er op en de led knippers van Aprilia zelf.

Door deze aanpassing nu ook de mount voor het schijfslot kunnen monteren. De Aprilia kenteken mount is stalen frame. Dus kon hem er tussen krijgen.

Het slot spuit ik nog zwart, valt ie nog minder op. Scheelt weer als ik weg ga zonder rugzak.

Vetste kleurenpalet voor een Tuono v4, mijns inziens... ik hou niet zo v te felle kleuren combinaties zoals de Factory.. heb zelf de zwart/grijze 1100RR uit 2015..

Nice 👍
 
Heren, heeft er iemand hier nog een rechte voorvork van een oer tuono of mille staan? Makker van me is bezig met projectfiets en hij is erachter gekomen dat zijn showa krom is :X Als je iets hebt, zou je me een PB willen doen? Dank je :)
 
Heren, heeft er iemand hier nog een rechte voorvork van een oer tuono of mille staan? Makker van me is bezig met projectfiets en hij is erachter gekomen dat zijn showa krom is :X Als je iets hebt, zou je me een PB willen doen? Dank je :)

Is de rechter poot nog goed ?
 
Heren, heeft er iemand hier nog een rechte voorvork van een oer tuono of mille staan? Makker van me is bezig met projectfiets en hij is erachter gekomen dat zijn showa krom is :X Als je iets hebt, zou je me een PB willen doen? Dank je :)
Ik heb een ohlins voorvork liggen met kroonplaten?
 
Vandaag de aangepaste kenteken houder er op en de led knippers van Aprilia zelf.

Door deze aanpassing nu ook de mount voor het schijfslot kunnen monteren. De Aprilia kenteken mount is stalen frame. Dus kon hem er tussen krijgen.

Het slot spuit ik nog zwart, valt ie nog minder op. Scheelt weer als ik weg ga zonder rugzak.

Mooi weggewerkt op die manier!
Nog wat uitgekomen met de achtervering?
 
Misschien een vaak gestelde vraag, maar wordt van de verhalen overal op internet niet altijd direct veel wijzer.

Mijn tuono (Gen2) ruikt vrij sterk naar benzine als ik een ritje heb gemaakt. Tevens prutteld ie behoorlijk bij gas dichtdraaien.

Met Hemelvaart in Luxemburg merkte ik daarnaast nog het volgende: na een stuk rustig rijden en je draait het gas dicht, dan ijlt ie een halve seconde na ipv directe remming op de motor. Voelt een beetje alsof ie zoveel benzine te veel heeft, dat dat eerst nog verbrand moet worden.

Nu overweeg ik de motor te laten synchroniseren en het co af te laten stellen (en in map2 laten zetten, geen idee of dat nu zo is). Stel, de motor loopt (veel) te rijk, gaat ie dan ook effectief minder inspuiten cq minder verbruiken? Het is geen 300cc'tje natuurlijk, maar benzine is om mee te rijden, niet als parfum van de motor na het rijden :)

Gezien ik sterk overweeg over te stappen naar een allroad wil ik dus even goed mijn huiswerk doen voordat ik voor niks de boel af laat stellen.

Alvast dank voor jullie inbreng!
 
Mooi weggewerkt op die manier!
Nog wat uitgekomen met de achtervering?

Nou volgens de dealer is er niks mis mee, en thats it. Misschien verwacht ik meer maar zou verwachten we kunnen hem anders even beter afstellen op je gewicht of whats zo ever. maar gewoon hij is goed doei. Of ik ben gewoon meer klant gericht ingesteld als iemand een dure nieuwe fiets bij je koopt snap dat voor niks de zon op gaat maar dit maakt wel het verschil tussen goede klantenbinding. Misschien is kijken wie er nog meer aprilia dealer is die aan te rijden is. nadeel is dat het er maar weinig zijn, en motor port wel redelijk op de route ligt voor mijn werk (den haag).

Qua vering terugkomend, ik ga even kijken welke toko's er bij mij in de buurt zitten. Weet wat ik voel en zou willen qua afstelling alleen uitvoeren ben ik wat onzeker. Hyperpro zit redelijk dichtbij (kom uit ridderkerk) maar ook even rondkijken wat er nog meer in deze omgeving zit. Als er tips zijn, hoor ik het graag.
 
Laatst nog met wat tuono tuig wezen rijden!
 

Bijlagen

  • DSC_0159.JPG
    DSC_0159.JPG
    244,8 KB · Weergaven: 18
Nou volgens de dealer is er niks mis mee, en thats it. Misschien verwacht ik meer maar zou verwachten we kunnen hem anders even beter afstellen op je gewicht of whats zo ever. maar gewoon hij is goed doei. Of ik ben gewoon meer klant gericht ingesteld als iemand een dure nieuwe fiets bij je koopt snap dat voor niks de zon op gaat maar dit maakt wel het verschil tussen goede klantenbinding. Misschien is kijken wie er nog meer aprilia dealer is die aan te rijden is. nadeel is dat het er maar weinig zijn, en motor port wel redelijk op de route ligt voor mijn werk (den haag).

Qua vering terugkomend, ik ga even kijken welke toko's er bij mij in de buurt zitten. Weet wat ik voel en zou willen qua afstelling alleen uitvoeren ben ik wat onzeker. Hyperpro zit redelijk dichtbij (kom uit ridderkerk) maar ook even rondkijken wat er nog meer in deze omgeving zit. Als er tips zijn, hoor ik het graag.

Als jij duidelijk een verschil voelt met , zeg maar de dag ervoor, zou ik met dit antwoord geen genoegen nemen.
Ik begrijp dat je de fiets nieuw en bij hun gekocht hebt? Dan zou ik lekker naar Hyperpro rijden, je probleem voorleggen en mocht er dus toch iets aan die
schokbreker mankeren nog 1 maal de dealer een kans geven.
Indien dan weer niet een bevredigende oplossing, contact opnemen met de importeur.
 
Misschien een vaak gestelde vraag, maar wordt van de verhalen overal op internet niet altijd direct veel wijzer.

Mijn tuono (Gen2) ruikt vrij sterk naar benzine als ik een ritje heb gemaakt. Tevens prutteld ie behoorlijk bij gas dichtdraaien.

Met Hemelvaart in Luxemburg merkte ik daarnaast nog het volgende: na een stuk rustig rijden en je draait het gas dicht, dan ijlt ie een halve seconde na ipv directe remming op de motor. Voelt een beetje alsof ie zoveel benzine te veel heeft, dat dat eerst nog verbrand moet worden.

Nu overweeg ik de motor te laten synchroniseren en het co af te laten stellen (en in map2 laten zetten, geen idee of dat nu zo is). Stel, de motor loopt (veel) te rijk, gaat ie dan ook effectief minder inspuiten cq minder verbruiken? Het is geen 300cc'tje natuurlijk, maar benzine is om mee te rijden, niet als parfum van de motor na het rijden :)

Gezien ik sterk overweeg over te stappen naar een allroad wil ik dus even goed mijn huiswerk doen voordat ik voor niks de boel af laat stellen.

Alvast dank voor jullie inbreng!

Mijne ruikt soms ook wat naar benzine, ik heb gelezen dat de kunststof tank nog wel eens wil gaan lekken, en heb dit dan ook gecontroleerd.
Echter niks vreemds te zien, dus ik vermoed, bij mij, dat het de tank beluchting is.
Er zijn dan ook geen benzinesporen of wat te vinden op het blok of op de vloer.

Wat betreft dat "na ijlen" , wat ik zo kan verzinnen is dat de "regelaar" van het stationaire toerental wat vervuilt begint te raken, soms loopt ie
stationair dan wat sneller en zakt het wat langzamer terug.
Ook kan er natuurlijk een slangetje lek zijn op het gasklephuis waardoor je wat valse lucht trekt en vaak ook het stationaire toerental oploopt en
langzaam(er) terugzakt.
 
Misschien een vaak gestelde vraag, maar wordt van de verhalen overal op internet niet altijd direct veel wijzer.

Mijn tuono (Gen2) ruikt vrij sterk naar benzine als ik een ritje heb gemaakt. Tevens prutteld ie behoorlijk bij gas dichtdraaien.

Met Hemelvaart in Luxemburg merkte ik daarnaast nog het volgende: na een stuk rustig rijden en je draait het gas dicht, dan ijlt ie een halve seconde na ipv directe remming op de motor. Voelt een beetje alsof ie zoveel benzine te veel heeft, dat dat eerst nog verbrand moet worden.

Nu overweeg ik de motor te laten synchroniseren en het co af te laten stellen (en in map2 laten zetten, geen idee of dat nu zo is). Stel, de motor loopt (veel) te rijk, gaat ie dan ook effectief minder inspuiten cq minder verbruiken? Het is geen 300cc'tje natuurlijk, maar benzine is om mee te rijden, niet als parfum van de motor na het rijden :)

Gezien ik sterk overweeg over te stappen naar een allroad wil ik dus even goed mijn huiswerk doen voordat ik voor niks de boel af laat stellen.

Alvast dank voor jullie inbreng!
Mijn gen2 ruikt ook redelijk naar benzine. Hij staat op map 2 en een paar weken terug de co laten afstellen bij Roke, mocht niet baten voor de benzinelucht.
Ik zou niet zeggen dat ie stinkt, maar mn rugzak en pak ruiken er wel naar. Voor mij acceptabel.
 
@maarten-dd

Maarten met jouw motor gewoon naar HK Suspension gaan in Tiel en nergens anders.
Doen ook de motorfietsen van de jongens die circuit rijden.
Zijn gewend om met dure "fietsen" om te gaan.

Top tent

Groet Arthur
 
Nou volgens de dealer is er niks mis mee, en thats it. Misschien verwacht ik meer maar zou verwachten we kunnen hem anders even beter afstellen op je gewicht of whats zo ever. maar gewoon hij is goed doei. Of ik ben gewoon meer klant gericht ingesteld als iemand een dure nieuwe fiets bij je koopt snap dat voor niks de zon op gaat maar dit maakt wel het verschil tussen goede klantenbinding. Misschien is kijken wie er nog meer aprilia dealer is die aan te rijden is. nadeel is dat het er maar weinig zijn, en motor port wel redelijk op de route ligt voor mijn werk (den haag).

Qua vering terugkomend, ik ga even kijken welke toko's er bij mij in de buurt zitten. Weet wat ik voel en zou willen qua afstelling alleen uitvoeren ben ik wat onzeker. Hyperpro zit redelijk dichtbij (kom uit ridderkerk) maar ook even rondkijken wat er nog meer in deze omgeving zit. Als er tips zijn, hoor ik het graag.
Misschien motoport Rockanje maar is proberen. Is ook motoport maar misschien de service beter en hebben hun er een ander oorzaak misschien erachter wat het zou kunnen zijn.
Zag je trouwens vorige week nog staan bij de pomp ;)
 
Vandaag kwam de nieuwe achterveer binnen van Hyperpro. Mooi klusje, maar het klusje is groter en groter geworden.

1 van de linksysteem lagers zat vast en is iets roestig. Alle seals kapot of versleten.

Die onderste bout eruit krijgen is een crime zeg, maar is gelukt. Uitlaat weg halen valt zo tegen.
Nieuwe spulletjes bestellen en volgende week weer verder :)

20190801_161548.jpg


20190801_134143.jpg


20190801_161524.jpg


20190801_161133.jpg
 
Update over bovenstaand startrelais. Twijfelde dus heb oorspronkelijk een 150a OEM unit gekocht op ebay, bleek het een 50a exemplaar in in een 150a verpakking :X. Dus toch bovenstaande besteld, duurde een stevige week voordat ie binnen was (afkomst China), maar moet zeggen hij past perfect en de T start zo veel beter. Zelfs na een twee weken stil staan slingert 'ie direct aan. Kan over de levensduur niks vermelden maar als je met de bezorgtijd kan leven is t zeker een gok waard.

Heb hem zojuist ook geplaatst samen met nieuwe kabels van relais naar accu en start motor. Start weer als een malle 💪

Relais was al spotgoedkoop maar kreeg er per ongeluk nog 2 ook 😊
 
Iemand interesse in een origineel windscherm voor Tuono v4 - 2011/2014 ?

Zo ja ? Stuur PB berichtje
 

Bijlagen

  • 182D61B4-2D46-4372-9FE5-04126F028A68.jpeg
    182D61B4-2D46-4372-9FE5-04126F028A68.jpeg
    120 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan