Eerste motor, eerste grote onderhoud

~
Deze topicstarter kon niet reageren vanwege een avondje Carré en werk, dus bij deze meldt ik mij weer even. Niet zo zuur Beekberger. :)

Voor al het arbeidsloon, onderdelen en vloeistof (o.a. remvloeistof, olie, lucht en oliefilter) moest ik wel gaan rekenen op 350-400 euro - prima, dat spul moet goed in orde zijn.

Ook noemde hij de kosten voor een voorbandje, een niet te zuinige 170 euro! Dat heb ik even nagekeken, en kom toch veelal op 100 euro op merendeel v/d online shops. Nu snap ik dat ze 45 euro montagekosten mogen rekenen, maar bijna het dubbele vind ik iets te veel.

Is vrij normaal volgens mij, sneaky sluikreclame. Ik heb mijn A5 bij Ames uit Zwijndrecht en bij Pouw in Rijssen (handig er zowat naast) in onderhoud. Daar hebben ze 'em netjes laten zitten...alhoewel ik liever met "pouwaudi.nl" rond rij dan met "AMES - STAAT ERACHTER"... :\

Dat avondje uit is je harte gegund. Echt niks zuurs bedoeld. ;)
Maar je zou niet de eerste zijn die zich hier aanmeld, een vraag stelt en vervolgens niets meer van zich laat horen. Gelukkig is dat bij jou niet het geval. *D
Kwa gewone kosten niks raars te zien voor die beurt. Maar een voorbandje van een gangbare motor voor € 170 is een beetje veel van het goede. Ik laat de bandjes ook bij "mijn motorzaak" doen (niet BMW dealer) en die rekenen toch echt veel minder. Ik ga niet naar de bandenboer, want die hebben niks met mijn motor en verne.... :X mijn gepolijste velgen
bmw-r-1150-r-abs-1051933_6.jpg
,terwijl ze bij "mijn dealer" heel netjes en voorzichtig zijn. Ik heb hem bij hen gekocht en in onderhoud.
Kwa kentekenplaathouder : zo lang ze er niks voor rekenen. Jij rijdt reclame voor ze.
 
Laatst bewerkt:
Qua reclame precies, ik vind 't allemaal prima. Als ik nou een plaat met BikerGeek er op ga pleuren, dan moeten ze er maar afblijven! :)

In ieder geval, we begrepen elkaar denk ik verkeerd! Kan gebeuren als je via tekst communiceert, weinig intonatie en emotie.

Hoe dan ook, ik ben inmiddels redelijk op de hoogte van wat ze gedaan hebben en de totaalrekening bedraagt 691,99. Hierin kwamen ze nog wat dingen tegen en hebben ze, naar hun zeggen, er een net prijsje van gemaakt. Zaterdag ochtend haal ik em op en lichten ze 't e.e.a. toe. Ik ben wel benieuwd, kan ik eerlijk zeggen.

Dingen die ze sowieso onder handen hebben gehad:

  • Nieuw remblok voor
  • Nieuw remblok achter
  • Nieuwe voorband
  • Nieuwe remvloeistof
  • Nieuwe olie
  • Nieuw oliefilter
  • Nieuwe lagers in de stuurvork (dit kan ik niet goed begrepen hebben of verwoord hebben)
  • Bougies gaan nog 22k mee
  • Kleppen over 12k stellen

Of het veel of weinig is, ik weet het niet. Ik verwacht dat minimaal 35% v/d prijs ook manuren zijn, a ~45 euro per uur? Zaterdag zal ik jullie meer informatie kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
totaalrekening bedraagt 691,99. Hierin kwamen ze nog wat dingen tegen en hebben ze, naar hun zeggen, er een net prijsje van gemaakt. Zaterdag ochtend haal ik em op en lichten ze 't e.e.a. toe. Ik ben wel benieuwd, kan ik eerlijk zeggen.
Dingen die ze sowieso onder handen hebben gehad:
  • Nieuw remblok voor
  • Nieuw remblok achter
  • Nieuwe voorband
  • Nieuwe remvloeistof
  • Nieuwe olie
  • Nieuw oliefilter
  • Nieuwe lagers in de stuurvork (dit kan ik niet goed begrepen hebben of verwoord hebben)
  • Bougies gaan nog 22k mee
  • Kleppen over 12k stellen

Of het veel of weinig is, ik weet het niet. Ik verwacht dat minimaal 35% v/d prijs ook manuren zijn, a ~45 euro per uur? Zaterdag zal ik jullie meer informatie kunnen geven.

4 Remblokken voor 2 schijven € 70
2 Remblokken achter voor 1 schijf € 35
1 Voorband € 170 (vind ik duur, maar gaf jij zelf aan)
Remvloeistof € 5
Oliefilter € 12,50
2,5 l Olie € 25
Lagers ?
Arbeidsloon € 60 per uur x 4
Prijzen hierboven incl BTW. Dan zie ik geen echt rare dingen in die rekening.
Behalve : Welke lagers en hoeveel arbeidsloon zit daar in om ze te plaatsen?
Want dat is dan wel de ontbrekende € 135 in de prijsindicatie hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Arbeidsloon is volgens mij bij Oost ~50 euro, maar daar kom ik morgen achter! De voorband komt volgens mij uiteindelijk op 145 uit en de lager zei hij 60 euro en nog wat voor een kap o.i.d., dus pak 'em beet 120 euro. We gaan 't morgen horen!
 
Ik haal mijn banden liever bij de bandenboer, die doet niks anders dan banden en is daarin gespecialiseerd. Op internet kan het nog goedkoper maar ik gun die bandenboer ook wel wat. Voordeel is klaar terwijl je wacht en altijd verse banden ( verse dot code) bij de dealer is banden meer bijzaak en moet ik nog een afspraak maken ook ( naast dat banden ook nog eens 40% duurder zijn!)
:^

Plus als mijn banden aan de beurt zijn is de rest dat vaak ook.
Bij mijn oudere motoren tenminste bij deze weet ik het nog niet die heb ik net iets meer dan een jaar en die banden zijn nog goed.
Rij ongeveer tussen de 10 en de 14.000 op jaar basis.
 
\
Deze topicstarter kon niet reageren vanwege een avondje Carré en werk, dus bij deze meldt ik mij weer even. Niet zo zuur Beekberger. :)

Voor al het arbeidsloon, onderdelen en vloeistof (o.a. remvloeistof, olie, lucht en oliefilter) moest ik wel gaan rekenen op 350-400 euro - prima, dat spul moet goed in orde zijn.

Ook noemde hij de kosten voor een voorbandje, een niet te zuinige 170 euro! Dat heb ik even nagekeken, en kom toch veelal op 100 euro op merendeel v/d online shops. Nu snap ik dat ze 45 euro montagekosten mogen rekenen, maar bijna het dubbele vind ik iets te veel.

Is vrij normaal volgens mij, sneaky sluikreclame. Ik heb mijn A5 bij Ames uit Zwijndrecht en bij Pouw in Rijssen (handig er zowat naast) in onderhoud. Daar hebben ze 'em netjes laten zitten...alhoewel ik liever met "pouwaudi.nl" rond rij dan met "AMES - STAAT ERACHTER"... :\

Dat avondje uit is je harte gegund. Echt niks zuurs bedoeld. ;)
Maar je zou niet de eerste zijn die zich hier aanmeld, een vraag stelt en vervolgens niets meer van zich laat horen. Gelukkig is dat bij jou niet het geval. *D
Kwa gewone kosten niks raars te zien voor die beurt. Maar een voorbandje van een gangbare motor voor € 170 is een beetje veel van het goede. Ik laat de bandjes ook bij "mijn motorzaak" doen (niet BMW dealer) en die rekenen toch echt veel minder. Ik ga niet naar de bandenboer, want die hebben niks met mijn motor en verne.... :X mijn gepolijste velgen [afbeelding] ,terwijl ze bij "mijn dealer" heel netjes en voorzichtig zijn. Ik heb hem bij hen gekocht en in onderhoud.
Kwa kentekenplaathouder : zo lang ze er niks voor rekenen. Jij rijdt reclame voor ze.

Ik weet niet waar jouw bandenboer is maar ik ga altijd naar Frank (Switsers?) van motorbanden.eu in Purmerend en die verneukt vast en zeker jouw mooie velgen niet.

Ik kom daar sinds mijn eerste motor en rijd nu zelfs vanuit Amsterdam (woonde voorheen dichterbij) daar heen.

Via het internet (uit Duitsland ofzo) kan het vast goedkoper maar de service en het praatje (ook met de jonge monteur die er werkt) vind ik altijd wel fijn. Zolang het verschil niet de spuigaten uitloopt blijf ik bij de bandenboer mijn bandjes doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar jouw bandenboer is maar ik ga altijd naar Frank (Switsers?) van motorbanden.eu in Purmerend en die verneukt vast en zeker jouw mooie velgen niet.

Ik kom daar sinds mijn eerste motor en rijd nu zelfs vanuit Amsterdam (woonde voorheen dichterbij) daar heen.

Via het internet (uit Duitsland ofzo) kan het vast goedkoper maar de service en het praatje (ook met de jonge monteur die er werkt) vind ik altijd wel fijn. Zolang het verschil niet de spuigaten uitloopt blijf ik bij de bandenboer mijn bandjes doen.

Maar van Beekbergen naar Purmerend voor een bandje is mij te ver en daalt het prijsverschil aanzienlijk. En hier in de buurt heb ik in het verleden (met mijn K1100LT) slechte ervaringen opgedaan bij bandenboeren. :r
En mijn dealert rekent zo weinig meer, dat het mij dat ronduit waard is. En dan heb ik mijn bakkie koffie en babbel met de mannen in de werkplaats. Altijd gezellie *O*
 
Ik heb een vraag aangezien het toch over motor oost gaat ik heb een honda cbr 600 rr 2003 ik heb hem daar heen gebracht voor algemeen controle onderhoud was al gedaan toen ik de motor kocht ze hebben nieuwe achterband en ketting op gezet. Nu is mij dus de vraag nooit geweten dat veering van een motor super belangrijk is dat je het om de zo veel jaar vervangt of onderhoud doet. Nu heb ik een vraag teken boven mij hoofd kijkt motor oost ook naar de veering en of die normaal is afgesteld ? En of die vervanging nodig heeft er zit wel andere veering op showa.(door de vorige eigennaar)
Normaal gesproken goed merk toch?

Alvast bedankt

Groetjes leroy

Ps. Motor oost is een top zaak nooit problemen mee gehad heb daar ook goede kleding vandaag dit is meer een vraag omdat ik er geen verstand van heb
 
Laatst bewerkt:
Ik ken die betreffende motorzaak niet, maar de gemiddelde motorzaak doet hij een onderhoudsbeurt zelden iets aan de vering. Hooguit een lekkende keerring vervangen of olie van de vorkpoten verversen maar dan houdt het wel op. Als je echt goed onderhoud van je vering wilt kan je beter naar een specialist gaan en de boel laten reviseren. Kost een paar centen maar dan is alles weer als nieuw. Stellen ze hem gelijk weer netjes voor je af en het is een wereld van verschil.
 
dan was het voor hun nog goed genoeg
van tevoren af spreken wat je wild
heb goede ervaring met oost
 
Ik weet niet waar jouw bandenboer is maar ik ga altijd naar Frank (Switsers?) van motorbanden.eu in Purmerend en die verneukt vast en zeker jouw mooie velgen niet. Ik kom daar sinds mijn eerste motor en rijd nu zelfs vanuit Amsterdam (woonde voorheen dichterbij) daar heen.

Via het internet (uit Duitsland ofzo) kan het vast goedkoper maar de service en het praatje (ook met de jonge monteur die er werkt) vind ik altijd wel fijn. Zolang het verschil niet de spuigaten uitloopt blijf ik bij de bandenboer mijn bandjes doen.
Aaaaaah Frank Switser dat is de man van AFS achter Honda Blackbird-forum. Ik ken hem van de BB.
Wat mij betreft wel een betrouwbaar adres met veel kennis van BB-zaken. Toch voor mij is wel ver. (Ede-Purmerend)

AFS-motorparts: FS lijkt me duidelijk, maar waar de A voor staat............................?
 
Nu is mij dus de vraag nooit geweten dat veering van een motor super belangrijk is dat je het om de zo veel jaar vervangt of onderhoud doet.

Oh? Om de zoveel jaar de veren vervangen lijkt me wat extreem. Voorvork & achterschokbreker olie vervangen na x km volgens werkplaatshandboek van je motor en :]
Staat meestal volgens mij 20.000km voor.
 
Aaaaaah Frank Switser dat is de man van AFS achter Honda Blackbird-forum. Ik ken hem van de BB.
Wat mij betreft wel een betrouwbaar adres met veel kennis van BB-zaken. Toch voor mij is wel ver. (Ede-Purmerend)

AFS-motorparts: FS lijkt me duidelijk, maar waar de A voor staat............................?

Hij is ook actief op motor-forum, zijn username laat zich wel raden ;)
 
Het bericht van BikerGeek is ruim 4 jaar oud, de rekening is de volgende morgen, nooit bekend gemaakt, die was waarschijnlijk zo hoog, dat hij de motor daarna gelijk weg heeft gedaan })
Speciaal voor jou de rekening opgezocht. €448 euro voor nieuwe vloeistoffen, filter, balhoofdlager, remkabel en luchtfilter. 180 euro is arbeidsloon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan