Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

goedendag, ik zal mij even voorstellen ij ben tommy 24 jaar en woon in het o zo mooie flevoland. ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een mille uit 99 en reed hiervoor een gsxr 600 srad.

de mille heeft wat werk en daar heb ik haar juist ook voor gekocht, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de volgende situatie toen ik de motor kocht deed deze niks anders dan tijdens het starten de brandstof pomp in werking zetten.
nu heb ik zelf een nieuwe accu geplaatst ( yuasa ytx14) en het startrelais vervangen voor een die ik nog had liggen. en zowaar draait de boel rond, het enigste probleem is dat de startmotor niet snel genoeg rond draaid in Engelse termen slow cranking waardoor de motor niet aan kan slaan.
in eerste instantie dacht ik, is de nieuwe accu niet goed? maar met kabels aan de auto gebeurt precies hetzelfde. na meten met de multimeter, meet ik 13,1 v op de accu en wanneer ik de startknop indruk 12,6v op de startmotor, maar de waarde op de startmotor zakt binnen een seconde terug naar 6v en stopt dan met draaien.

iemand die hier ervaring mee heeft, zal de startmotor slecht zijn of zit het ergens anders? alle hulp is welkom.

tevens vind ik het wel fijn om te zien dat er veel te vinden is op het forum over de mille, hiervoor wil ik jullie vast danken 💪

hieronder foto's van mijn oude en nieuwe bike.
Bekijk bijlage 1414981Bekijk bijlage 1414982Bekijk bijlage 1414979
goedendag, ik zal mij even voorstellen ij ben tommy 24 jaar en woon in het o zo mooie flevoland. ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een mille uit 99 en reed hiervoor een gsxr 600 srad.

de mille heeft wat werk en daar heb ik haar juist ook voor gekocht, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de volgende situatie toen ik de motor kocht deed deze niks anders dan tijdens het starten de brandstof pomp in werking zetten.
nu heb ik zelf een nieuwe accu geplaatst ( yuasa ytx14) en het startrelais vervangen voor een die ik nog had liggen. en zowaar draait de boel rond, het enigste probleem is dat de startmotor niet snel genoeg rond draaid in Engelse termen slow cranking waardoor de motor niet aan kan slaan.
in eerste instantie dacht ik, is de nieuwe accu niet goed? maar met kabels aan de auto gebeurt precies hetzelfde. na meten met de multimeter, meet ik 13,1 v op de accu en wanneer ik de startknop indruk 12,6v op de startmotor, maar de waarde op de startmotor zakt binnen een seconde terug naar 6v en stopt dan met draaien.

iemand die hier ervaring mee heeft, zal de startmotor slecht zijn of zit het ergens anders? alle hulp is welkom.

tevens vind ik het wel fijn om te zien dat er veel te vinden is op het forum over de mille, hiervoor wil ik jullie vast danken 💪

hieronder foto's van mijn oude en nieuwe bike.
Bekijk bijlage 1414981Bekijk bijlage 1414982Bekijk bijlage 1414979

Controleer de spanning ook even aan de kabel die VANAF het startrelais naar de startmotor gaat, als deze daar al in kakt is het relais niet goed.
Op de accu blijft de spanning tijdens het starten wel goed? Exact weet ik het niet maar de spanning tijdens het starten moet op de accu toch wel rond de
10-11 Volt blijven.
Is de massa wel in orde, startmotor, kabels e.d?

Edit,
een sluiting, zwaar draaien of slechte koolborstels van/in de startmotor is ook nog mogelijk, zelf een gaar lagertje kan rare verschijnselen geven.
Bij deze defecten zou de kabel naar de startmotor nogal warm kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Controleer de spanning ook even aan de kabel die VANAF het startrelais naar de startmotor gaat, als deze daar al in kakt is het relais niet goed.
Op de accu blijft de spanning tijdens het starten wel goed? Exact weet ik het niet maar de spanning tijdens het starten moet op de accu toch wel rond de
10-11 Volt blijven.
Is de massa wel in orde, startmotor, kabels e.d?

Edit,
een sluiting, zwaar draaien of slechte koolborstels van/in de startmotor is ook nog mogelijk, zelf een gaar lagertje kan rare verschijnselen geven.
Bij deze defecten zou de kabel naar de startmotor nogal warm kunnen worden.

bedankt in iedegeval voor het mee denken ga van de week maar weer is verder zoeken.
 
Afgelopen zaterdag tijden de race wederom (na Strubben, volgas rechte stuk Veenslang op) dat de motor volgas ineens uitviel, EFI knippert in beeld en krijg ‘m met geen mogelijkheid aan..
Na 30seconden stilstaan slaat ie moeiteloos aan en kan ik gewoon doorracen.
Dit is inmiddels de 2e keer en heeft me nu al 2 x een goeie kwalificering gekost, iemand enig idee wat dit kan zijn? Vuiltje in het injectiesysteem? Verstopt benzine filter? Of moet ik aan een kapotte(kapot gaande) brandstofpomp ofzoiets..
 
Afgelopen zaterdag tijden de race wederom (na Strubben, volgas rechte stuk Veenslang op) dat de motor volgas ineens uitviel, EFI knippert in beeld en krijg ‘m met geen mogelijkheid aan..
Na 30seconden stilstaan slaat ie moeiteloos aan en kan ik gewoon doorracen.
Dit is inmiddels de 2e keer en heeft me nu al 2 x een goeie kwalificering gekost, iemand enig idee wat dit kan zijn? Vuiltje in het injectiesysteem? Verstopt benzine filter? Of moet ik aan een kapotte(kapot gaande) brandstofpomp ofzoiets..
EFI lampje is toch het storingslampje?
Ben nog niet zo bekent met de Aprilia, maar mijn SP1(Honda) :+ , had een FI lampje waarbij je dmv het aantal knippers de storing kon uitlezen.
Dit stond bij de Honda allemaal keurig omschreven in het WPHB.
Verder kan ik je nog zeggen dat ik bij de SP1 ook eens een storing heb gehad waar ik me geen raad mee wist:
Rijdende kwam er plots het FI lampje voor 1/10e second in beeld, teglijkertijd leek het wel of de motor van het contact afging, verder geen notie aan gegeven.
In Duitsland kwam het weer voor, duurde nu wat langer, ik kreeg hem pas weer aan de praat door aan de kabeltjes in de buurt van de accu te rommelen.
De 3e keer, door een flinke kuil gereden, weer alles uit, bij toeval rommelde ik aan een van de hoofdzekeringen en er was weer contact,
bij opzetten van de leesbril bleek er een haarscheurtje in deze zekering te zitten, nieuwe erin en probleem is nooit meer teruggekeerd.

Let wel, bij mij was het dus alsof je de killswitch omzette, alles uit, dashboard, brandstofpomp, behalve het FI lampje.
 
Paar plaatjes met wat kleine updates. Uitlaten 10cm ingekort (positief bij effect is een iets donkerder en zwaarder geluid) en een nieuwe ophang beugel. Hierdoor valt hij iets meer naar binnen en het staat wat sjieker vind ik zelf. Tevens het zadeltje opnieuw laten bekleden en de onderkant tank voorzien van een zwarte wrap (alla 2003 look) voor een mooiere lijn.
 

Bijlagen

  • EC0BC7B3-2BA4-4417-B3C1-A45CDFD48C3E.jpeg
    EC0BC7B3-2BA4-4417-B3C1-A45CDFD48C3E.jpeg
    311,6 KB · Weergaven: 23
  • 1D60A1A5-5B36-4367-AE25-1801920B4E8F.jpeg
    1D60A1A5-5B36-4367-AE25-1801920B4E8F.jpeg
    308,1 KB · Weergaven: 22
  • AB0F9FDA-A08A-4A7C-8A61-B48DD27C9D2C.jpeg
    AB0F9FDA-A08A-4A7C-8A61-B48DD27C9D2C.jpeg
    174,1 KB · Weergaven: 23
  • 8FA15465-11E6-4F09-8695-388763E95408.jpeg
    8FA15465-11E6-4F09-8695-388763E95408.jpeg
    196,7 KB · Weergaven: 27
  • B0B76798-AAFD-42C4-A51F-F2AAFCB9904F.jpeg
    B0B76798-AAFD-42C4-A51F-F2AAFCB9904F.jpeg
    192 KB · Weergaven: 24
  • ACBB5158-D5F7-4891-A99F-4FB9D567EB0B.jpeg
    ACBB5158-D5F7-4891-A99F-4FB9D567EB0B.jpeg
    314,3 KB · Weergaven: 19
Paar plaatjes met wat kleine updates. Uitlaten 10cm ingekort (positief bij effect is een iets donkerder en zwaarder geluid) en een nieuwe ophang beugel. Hierdoor valt hij iets meer naar binnen en het staat wat sjieker vind ik zelf. Tevens het zadeltje opnieuw laten bekleden en de onderkant tank voorzien van een zwarte wrap (alla 2003 look) voor een mooiere lijn.

Heel mooi! Stickers op de kont zouden hem helemaal af maken!
 
@Makkie Je kan er toch gewoon nieuwe stickers op plakken?

Dat kan maar vind ik niet mooi :P
Vrij snel na de aanschaf heb ik de stickers van de neus en onderkuip ('APRILIA') verwijderd en sindsdien irriteer ik me aan het laatste stukje 'wit' op de motor (de stickers op de kont).
Aangezien deze twee jaar geleden al beschadigd waren heb ik een nieuwe stickerset besteld en daar het wit weggesneden maar helaas waren de afmetingen niet goed en heb ik de set niet geplaatst.

Ik speel nu met de gedachte om de kont in hetzelfde zilvergrijs te laten spuiten als de rest en dan weer de stickerset te plaatsen maar dan met aangepaste kleuren.

Iemand goed met photoshop? :P
IMG_2113.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat kan maar vind ik niet mooi :P
Vrij snel na de aanschaf heb ik de stickers van de neus en onderkuip ('APRILIA') verwijderd en sindsdien irriteer ik me aan het laatste stukje 'wit' op de motor (de stickers op de kont).
Aangezien deze twee jaar geleden al beschadigd waren heb ik een nieuwe stickerset besteld en daar het wit weggesneden maar helaas waren de afmetingen niet goed en heb ik de set niet geplaatst.

Ik speel nu met de gedachte om de kont in hetzelfde zilvergrijs te laten spuiten als de rest en dan weer de stickerset te plaatsen maar dan met aangepaste kleuren.

Iemand goed met photoshop? :P
Ja hoor, als je een duidelijke foto van zijkant hebt en duidelijk hebt hoe je het bedoeld :P
 
Wat ik in gedachten heb:
De gehele kont in het zilvergrijs zoals de rest van de motor (rubber op het duokapje blijft zwart).
Van de stickers:
- het wit laten vervallen
- al het zilvergrijs wordt matzwart (zoals op de luchtinlaten)
- V60 blijft maar dan als losse sticker

Ben benieuwd :P
 

Bijlagen

  • rsv photoshop 1.jpg
    rsv photoshop 1.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 18
  • rsv photoshop 2.jpg
    rsv photoshop 2.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 17
Paar plaatjes met wat kleine updates. Uitlaten 10cm ingekort (positief bij effect is een iets donkerder en zwaarder geluid) en een nieuwe ophang beugel. Hierdoor valt hij iets meer naar binnen en het staat wat sjieker vind ik zelf. Tevens het zadeltje opnieuw laten bekleden en de onderkant tank voorzien van een zwarte wrap (alla 2003 look) voor een mooiere lijn.
Valt me nu pas op dat jij de stickers ook verwijderd hebt :P
Nog geen spijt? _O-
 
Valt me nu pas op dat jij de stickers ook verwijderd hebt :P
Nog geen spijt? _O-

Nog geen moment:). De vorige eigenaar heeft de stickers op de kont al verwijderd, hierdoor kwam het grote witte vlak alleen nog terug aan de voorzijde. stoorde ik me aan. Bij het zien van jouw bike was ik om haha.
 
Een bekende van me heeft jaren terug de kont in de zelfde kleur laten spuiten. Misschien geeft de foto je een beeld van het geheel.
 

Bijlagen

  • FB477C1A-23F0-44F0-886B-6AB1DFAD1A10.jpeg
    FB477C1A-23F0-44F0-886B-6AB1DFAD1A10.jpeg
    181,6 KB · Weergaven: 21
Hier mensen die de grenzen van de Rsv al eens hebben opgezocht? Vast wel:+

Woon vlak bij de grens dus kan zo Duitsland even induiken. Ben wel benieuwd wat ervaringen van andere zijn en wat hij moet kunnen lopen. Het was wat druk ivm vakantie verkeer dus af en toe moeten afremmen. denk dat 260 er in moet zitten.
 

Bijlagen

  • 78B84F49-3049-4DE8-8984-9ABED4B917BF.jpeg
    78B84F49-3049-4DE8-8984-9ABED4B917BF.jpeg
    110,9 KB · Weergaven: 12
Hier mensen die de grenzen van de Rsv al eens hebben opgezocht? Vast wel:+

Woon vlak bij de grens dus kan zo Duitsland even induiken. Ben wel benieuwd wat ervaringen van andere zijn en wat hij moet kunnen lopen. Het was wat druk ivm vakantie verkeer dus af en toe moeten afremmen. denk dat 260 er in moet zitten.

Volgens mij heb ik een jaar of 13 geleden 274 gereden 🥴
 
Wat ik in gedachten heb:
De gehele kont in het zilvergrijs zoals de rest van de motor (rubber op het duokapje blijft zwart).
Van de stickers:
- het wit laten vervallen
- al het zilvergrijs wordt matzwart (zoals op de luchtinlaten)
- V60 blijft maar dan als losse sticker

Ben benieuwd :P
Op deze foto zit de sticker nog op de kont, das lastiger fotoshoppen dan een zijdelingse foto van de motor in huidige staat 😜 (ben geen pro haha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan