midlifecrisis
MF veteraan
goedendag, ik zal mij even voorstellen ij ben tommy 24 jaar en woon in het o zo mooie flevoland. ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een mille uit 99 en reed hiervoor een gsxr 600 srad.
de mille heeft wat werk en daar heb ik haar juist ook voor gekocht, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de volgende situatie toen ik de motor kocht deed deze niks anders dan tijdens het starten de brandstof pomp in werking zetten.
nu heb ik zelf een nieuwe accu geplaatst ( yuasa ytx14) en het startrelais vervangen voor een die ik nog had liggen. en zowaar draait de boel rond, het enigste probleem is dat de startmotor niet snel genoeg rond draaid in Engelse termen slow cranking waardoor de motor niet aan kan slaan.
in eerste instantie dacht ik, is de nieuwe accu niet goed? maar met kabels aan de auto gebeurt precies hetzelfde. na meten met de multimeter, meet ik 13,1 v op de accu en wanneer ik de startknop indruk 12,6v op de startmotor, maar de waarde op de startmotor zakt binnen een seconde terug naar 6v en stopt dan met draaien.
iemand die hier ervaring mee heeft, zal de startmotor slecht zijn of zit het ergens anders? alle hulp is welkom.
tevens vind ik het wel fijn om te zien dat er veel te vinden is op het forum over de mille, hiervoor wil ik jullie vast danken
hieronder foto's van mijn oude en nieuwe bike.
Bekijk bijlage 1414981Bekijk bijlage 1414982Bekijk bijlage 1414979
goedendag, ik zal mij even voorstellen ij ben tommy 24 jaar en woon in het o zo mooie flevoland. ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een mille uit 99 en reed hiervoor een gsxr 600 srad.
de mille heeft wat werk en daar heb ik haar juist ook voor gekocht, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de volgende situatie toen ik de motor kocht deed deze niks anders dan tijdens het starten de brandstof pomp in werking zetten.
nu heb ik zelf een nieuwe accu geplaatst ( yuasa ytx14) en het startrelais vervangen voor een die ik nog had liggen. en zowaar draait de boel rond, het enigste probleem is dat de startmotor niet snel genoeg rond draaid in Engelse termen slow cranking waardoor de motor niet aan kan slaan.
in eerste instantie dacht ik, is de nieuwe accu niet goed? maar met kabels aan de auto gebeurt precies hetzelfde. na meten met de multimeter, meet ik 13,1 v op de accu en wanneer ik de startknop indruk 12,6v op de startmotor, maar de waarde op de startmotor zakt binnen een seconde terug naar 6v en stopt dan met draaien.
iemand die hier ervaring mee heeft, zal de startmotor slecht zijn of zit het ergens anders? alle hulp is welkom.
tevens vind ik het wel fijn om te zien dat er veel te vinden is op het forum over de mille, hiervoor wil ik jullie vast danken
hieronder foto's van mijn oude en nieuwe bike.
Bekijk bijlage 1414981Bekijk bijlage 1414982Bekijk bijlage 1414979
Controleer de spanning ook even aan de kabel die VANAF het startrelais naar de startmotor gaat, als deze daar al in kakt is het relais niet goed.
Op de accu blijft de spanning tijdens het starten wel goed? Exact weet ik het niet maar de spanning tijdens het starten moet op de accu toch wel rond de
10-11 Volt blijven.
Is de massa wel in orde, startmotor, kabels e.d?
Edit,
een sluiting, zwaar draaien of slechte koolborstels van/in de startmotor is ook nog mogelijk, zelf een gaar lagertje kan rare verschijnselen geven.
Bij deze defecten zou de kabel naar de startmotor nogal warm kunnen worden.
Laatst bewerkt: