Nieuwe RVS uitlaat bewerken (geborstelde afwerking)

riessard

Rookie
2 jul 2011
21
1
Amsterdam
MF-ers,

Ik heb nieuwe dempers van het merk Ironhead besteld. Er zitten wat laskenmerken op die met zuur zijn weg te werken (gele cirkel rechts).
Nu zit er helaas ook niet zo'n mooie las aan de voorkant (gele cirkel onder) en zitten er meer letters van de fabrikant op dan ik wil (gele cirkel links). Zie de foto's hieronder.

Hebben jullie suggiesties hoe de las mooi af te werken en de letters te verwijderen zonder de geborstelde afwerking aan te tasten.



image1.jpeg
image2.jpeg
 
Lijkt me vrij lastig.
De las van de steun lijkt me scheurgevoelig aan de bovenzijde.
De las op de onderste foto zou ik nog een keer overheen gaan, met TIG dan.
Nabewerken verkleuring/letters met een borstel.

Borstel
Uiteraard wel met de huidige richting mee borstelen.
 
FYI: die nummers, die staan er op om aan te geven dat de demper goedgekeurd is voor de Europese unie (met dB killers er in). Als je ooit wordt aangehouden dan zouden de blauwe vrienden, in theorie, daar moeilijk over kunnen doen als er niets op staat.
 
Dat krijg je niet zo mooi als de fabrikant,grote kans dat het een lelijke plek blijft,buiten dat doen ze er in Duitsland zeker moeilijk over
als er geen E keurmerk op zit.
 
Als je weet waar je mee bezig bent, dan kan je die las prima uitvlakken.
Mijn advies aan jou, afblijven:+

dan mag jij mij laten zien hoe je een fatsoenlijke smalle tig las naad over een onregelmatige brede mig/mag lasnaad last.
ik heb vaak gesjoemeld omdat klanten dat graag wouden maar het ziet het erna gewoon niet uit voor iemand die zijn vak kent ;)
 
dan mag jij mij laten zien hoe je een fatsoenlijke smalle tig las naad over een onregelmatige brede mig/mag lasnaad last.
ik heb vaak gesjoemeld omdat klanten dat graag wouden maar het ziet het erna gewoon niet uit voor iemand die zijn vak kent ;)


Ikzelf zou de las net zo breed als het start/stop punt maken, en het hoogteverschil wegmoffelen en een beetje schubben erin voor de show.
Maar ben het wel met je eens dat je het beter gelijk goed kan doen, al moet je het soms doen met wat je hebt;)
 
Of je blijft er van af en vraagt een andere / betere. Geen idee war je er voor betaald hebt maar hoe dan ook heb je recht op een fatsoenlijk product.

Lijkt het zo op de foto (schaduw) of zitten er kieren in/naast de las?
 
Of je blijft er van af en vraagt een andere / betere. Geen idee war je er voor betaald hebt maar hoe dan ook heb je recht op een fatsoenlijk product.

Lijkt het zo op de foto (schaduw) of zitten er kieren in/naast de las?
meestal met dit soort dingen is het toch al gauw ; je krijgt wat je ervoor betaald :+
 
De letters zijn denk ik geëtst dat krijg je niet afgepoetst, hooguit eraf geschuurd.
Het lasje bij de steun zou je kunnen beitsen.
De onderste las zou ik niks aan doen, dat is al met al een prima las en als je er zelf nog aan gaat lassen krijg je heel veel verkleuringen.
De "kiertjes" die hierboven iemand noemt, dat zullen wel geen echte kieren zijn, maar een restant van de getrompte delen die daar in elkaar of tegen elkaar zijn geschoven.
Je gelooft tenslotte toch niet dat dat een stompe lasverbinding is geweest?
Plus het lasje wat je erop legt ziet er dan weer anders uit als de rest van de las.



Groeten.
 
Mooi zo laten , je kunt die ene las beitsen , maar dat zie je ook wel weer terug.
Gewoon wachten tot je eens het asfalt raakt , dan kun je de hele uitlaat mooi polijsten. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan