Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Pinnetjes terugplaatsen en gaatjes boren in het nieuwe stuur, als je het zelf niet aandurft wil ik het wel voor je doen.
 
Klein bolkopschroefje op de zelfde plaats in het plastic schroeven en in de te boren gaatjes laten vallen.
Hoeft alleen maar verdraaien te voorkomen.

grtz,

Cees
 
Klein bolkopschroefje op de zelfde plaats in het plastic schroeven en in de te boren gaatjes laten vallen.
Hoeft alleen maar verdraaien te voorkomen.

grtz,

Cees
wel voorboren in het plastic.
Beste is om de handel in de juiste stand te zetten, en dan ineens met het boortje van het voorboren ook in het stuur door te zetten. en in het plastic met een iets ruimere boortje opboren. Maar hou vlees voor het schroefje in het staal en plastic.
 
het eerste wat in me opkomt wat geen boorwerk inhoud is om een klein stukje ruw materiaal op de plek van het pennetje te plaatsen en dan kijken als je de schakelaar dicht geschroefd heeft of deze nog te verdraaien is .
werkt het dan hoef je niet te boren , werkt het niet dan is er niets beschadigt en kan je een volgende oplossing uit proberen
 
Laatst bewerkt:
Je kunt die gaatjes ook boren in de clipons maar zelf heb ik op mij stuur een stukje zelf vulcaniserende tape rond geplakt en toen de schakelaars gemonteerd. Zit tot op heden nog steeds goed vast.
 
Ik heb zelf al een paar keer nieuwe metalen pinnetjes gemaakt en die geplaatst, vind het vervelend als het spul los zit, maak zelfs alumimium klemmen voor bar-end spiegels etc. i.p.v. die rubber proppen maar dat is misschien wat overdreven. :+
 
Ik zou de pinnetjes terug plaatsen. Op de plaats waar ze gezeten hebben boor je gewoon een gaatje en daar doe je een stafje in van dezelfde diameter, een spijker of een stukje draad van een strimmer. Dan nog even de gaatjes in het stuur boren en je bent weer netjes.
 
Hoi mensen, ik heb pas een California III uit 1992 gekocht nadat ik al jaren een Moto Guzzi wilde hebben :)
Alleen nu blijkt hij niet bij te laden, heb het een en ander gecontroleerd maar er zitten wat verschillen in hoe het laadsysteem werkt met wat ik gewend ben, kan ik dat hier in het topic vragen of kan ik dan beter een topic in Techniek starten? ik ben bang dat er daar veel algemene dingen geblaat worden terwijl ik specifieke Guzzi kennis zoek. ;)

Ook ben ik op zoek naar een werkplaatsboek, in papier of digitaal, hebben jullie tips? is "Guzziology" een goede aankoop? of is dat meer voor naast een werkplaatsboek?
Ik moest ff terugbladeren in dit topic, maar heb je nu ook al een guzzi ? :o
Jij koopt ook alles maar wat je leuk vind..... _O-
Sorry... ik zie in mijn beeldvorming alleen snelle Suzuki's bij jou ;)

Leuk, een guzzi. Heb er ook één.... naast de Suzuki´s en Kawa's (en overige :$) ...... _O-
 
Ik moest ff terugbladeren in dit topic, maar heb je nu ook al een guzzi ? :o
Jij koopt ook alles maar wat je leuk vind..... _O-
Sorry... ik zie in mijn beeldvorming alleen snelle Suzuki's bij jou ;) Wat voor Guzzi heb jij?

Leuk, een guzzi. Heb er ook één.... naast de Suzuki´s en Kawa's (en overige :$) ...... _O-

Ik koop inderdaad alles wat ik leuk vind (en kan betalen 😇) Heb ook de snelle Suzuki’s nog steeds, en een Yamaha, en een Honda 😳 Maar wanneer verkoop je nu eens die Zed waar je al jaren niks mee doet aan me? 😁

Ik heb gisteren een nieuwe spanningsregelaar opgehaald bij Robers Motoren in Enschede, leuke zaak 👍🏻 Hij heeft er tenminste verstand van ipv de webshop waar ik er eerst eentje besteld had maar totaal verkeerd was...maar hij rijdt nu dus 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
 
Zelf een spatbordje voor de 950T3 in elkaar ge-tigt, het moet allemaal nog netjes afgelast worden, maar zo dus ongeveer.
 

Bijlagen

  • 67799021_2399194910362537_1859076826001833984_n.jpg
    67799021_2399194910362537_1859076826001833984_n.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 26
  • 67828776_2399194897029205_5024510681416728576_n.jpg
    67828776_2399194897029205_5024510681416728576_n.jpg
    79 KB · Weergaven: 26
Thanks! Kijk, dat vond ik gek genoeg ook. Weliswaar geen klassieker in de klassieke zin maar toch een klassiek ontwerp, als het ware ;)

Rijdt ook lekker - op de binnenweggetjes en in de bebouwde kom aanzienlijk makkelijker te sturen dan mijn vorige.
 
Heren ik zit met een uitdaging. De V50 loopt nog niet perfect en dat wordt bevestigd door de kleur van de bougies (zwart en droog, te rijk). Motor start prima en staat synchroon en heeft openluchtfilters en open dempers dus eigenlijk alle ingredienten dat hij juist niet te rijk moet staan (hij stond ook te rijk met de originele). Laag in de toeren (<50kmh) is het ook lastig doseren omdat hij pruttelt/smoort. Meer gas pakt hij wel goed op.

Wat er aan is gedaan

- Nieuwe naalden
- Nieuwe vlotternaalden
- Ultrasoon gereinigd
- Nieuwe pakkingset
- Nieuwe klapchokes (blijven niet hangen en met de originele deed hij het ook)
- Vlotterhoogte is volgens het boekje
- Klepspeling gesteld
- Nieuwe brandstofkranen en filters
- Nieuwe accu
- 120 hoofdsproeier
- Rest van de sproeierbezetting is origineel
- Nieuwe lithium accu

Top end lijkt goed. Vol gas en dan de motor uitzetten en de bougie bekijken is hij wel koffiebruin. Alles eronder gitzwart. Bougies zijn NGK BP7 en 8ES (beide geprobeerd).

Wat ik nog niet heb gechecked is de vonk, dat ga ik nu doen. weerstand van de pickups meten en de bobine.
 
Laatst bewerkt:
Pickup weerstand is 221 en 223ohm dus dat is prima volgens het boekje. Ga ook nog even de timing checken
 
Als ik het zo lees is de afstelling vanaf het midden gebied goed dus gaat het om het deel wat de naald de naaldbuis de stationairsproeier en de gasschuisafschuining hun werk doen .
Dat kan best lastig zijn om na zoveel aanpassingen goed te krijgen
Begin na het goed warm rijden eens te tellen hoeveel halve slagen de mengsel schroef uitgedraaid moet worden om het hoogste stationair toerental te halen en dan bedoel ik dus niet die dikke schroef mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan