Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Heyhoi. Is er iemand die mij wilt helpen met een gi pro indicator ? Heb am yt filmpjes bekeken maar kom er niet uit. Pilz wil mij wel helpen, maar dacht misschien woont er iemand dichterbij die mij helpen wil
 
Mm, ik zit weer eens te lezen en te zoeken he...

Die 'beruchte' Yamaha Nissin (2006-2018) remklauwen upgrade, op 5mm na zijn die bolt on toch. Zelfde als die hoofdremcilinder die een moderner en beter remgevoel moet hebben, die zou ook zo moeten passen toch?
R6 klauwen zijn niet van Nissin volgens mij, zijn wel prima dingen. De 2009 Kawa ZX6R heeft Nissin klauwen en die schijnen echt top te zijn.
 
Heyhoi. Is er iemand die mij wilt helpen met een gi pro indicator ? Heb am yt filmpjes bekeken maar kom er niet uit. Pilz wil mij wel helpen, maar dacht misschien woont er iemand dichterbij die mij helpen wil

Ik weet niet of ik dichterbij woon maar wil je wel helpen hoor
 
Mm, ik zit weer eens te lezen en te zoeken he...

Die 'beruchte' Yamaha Nissin (2006-2018) remklauwen upgrade, op 5mm na zijn die bolt on toch. Zelfde als die hoofdremcilinder die een moderner en beter remgevoel moet hebben, die zou ook zo moeten passen toch?
Je bedoeld denk ik de Sumitomo monoblock remklauwen? Je kunt "Stap 1" lezen, of je de moeite besparen en direct door naar "Stap 2" |(

1565554579512.png


STAP 1
Hier een write-up voor een K6/K7. Hierbij worden 10 mm spacers gebruikt. Volgens onderstaande tabel heb ik een aantal verschillen

Schijfdiameter:
K4/K5: 296 mm
K6/K7: 310 mm

De 'Spindle centre to caliper mounting face':
K4/K5: 115,5 mm
K6/K7: 111,5 mm

Op basis hiervan zal je meer inzicht krijgen of je spacers nodig hebt of niet. Wiskunde op dit uur is voor mij niet geschikt, daar wil ik dan ook niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden. :p
Ander ding om nog te onderzoeken is of het in dwarsrichting gaat passen..

Meer leesvoer (en bron van onderstaande afbeeldingen): GSXR Fork Information / Permutations - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

1565553930197.png

1565554863696.png


STAP 2
De volgende keer kan ik beter eerst iets verder scrollen voordat ik vanalles typ. Op het SVrider forum (hierboven gelinkt), staat onderstaande tabel. Hierbij wordt aangegeven dat, met 300 mm schijven i.c.m. een K4/K5 vork je 7 mm van de klauw af moet halen. Of ook maar meteen 320 mm schijven erop en dan spacers van 3 mm laten maken? :9

Mocht je voor de Sumitomo klauwen gaan, houd rekening met het montagepunt van de remleiding deze zit iets hoger en komt er 90 graden gedraaid uit (t.o.v. originele klauwen).
1565555259066.png
 
Dat af frezen van de klauw heb ik slechte verhalen over gelezen, dacht ook hier op mf. Het vloeistofkanaal zit er niet ver achter en bij iemand was de wand zo dun geworden dat er gewoon een gat in was gesprongen en dus weg alle druk.

Ik geloof niet dat het heel slim is om dat soort risico's te nemen met het belangrijkste onderdeel van je motor...
 
Laatst bewerkt:
Dan duurt ontluchten wel heeeeel lang _O-

Bij die Sumitomo klauwen lijken de bevestigingspunten (de "pootjes") wel ver van de hydrauliek te zitten. Maar af frezen zou ik zelf ook niet voor kiezen.
Het zijn wel lieve kleine klauwtjes zo naast de Tokoco's :)

@Joopieboy, wat is de reden van de (mogelijke) upgrade?
1565557355229.png
 
Fabrikant geeft geloof ik 5-6 jaar voor remleidingen om te vervangen

Je snapt natuurlijk wel dat remleidingen, net als bochten, van binnenuit vergaan?
Ja, ik geloof heus dat de fabrikant dat doet :)

Ik neem hetgeen van de fabrikant niet altijd zo nauw. ;)

Beetje zelf kijken en nadenken kan geen kwaad.
 
Heyhoi. Is er iemand die mij wilt helpen met een gi pro indicator ? Heb am yt filmpjes bekeken maar kom er niet uit. Pilz wil mij wel helpen, maar dacht misschien woont er iemand dichterbij die mij helpen wil
Helpen met wat? Aansluiten?

Is die op een Suzuki niet ook plug en play middels de diagnostic stekker?

Zo niet, dan wordt het in de draadboom knippen en solderen. Ik zou niet die bijgeleverde klemmetjes gebruiken.
Op zich geen rocket science, maar plug en play scheelt echt enorm veel tijd en moeite!
 
Wat betreft die remklauwen.

Wil je nieuwe omdat die lak er vanaf bladert of wil je nieuwe omdat je beter wilt remmen? Of beide? :O

Als het meer om het visuele gaat, zijn de Brembo's van jongere GSXR'en dan geen optie? Ze staan er volgens mij niet om bekend bijzonder goed te remmen, maar ogen wel mooi.
 
Helpen met wat? Aansluiten?

Is die op een Suzuki niet ook plug en play middels de diagnostic stekker?

Zo niet, dan wordt het in de draadboom knippen en solderen. Ik zou niet die bijgeleverde klemmetjes gebruiken.
Op zich geen rocket science, maar plug en play scheelt echt enorm veel tijd en moeite!
Het is plug en play. Heb yt filmpje gekeken en de handleiding. Maar snap er niet veel van🤓 en diegene die mij wou helpen heeft opeens geen tijd.
 

Bijlagen

  • ED2069BE-724A-41E3-A5CB-7AE5D1834C43.jpeg
    ED2069BE-724A-41E3-A5CB-7AE5D1834C43.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 6
Helpen met wat? Aansluiten?

Is die op een Suzuki niet ook plug en play middels de diagnostic stekker?

Zo niet, dan wordt het in de draadboom knippen en solderen. Ik zou niet die bijgeleverde klemmetjes gebruiken.
Op zich geen rocket science, maar plug en play scheelt echt enorm veel tijd en moeite!

In dit geval is het een kwestie van onder de tank de twee stekkers van de gi tussen de stekkers van de gear position sensor (blauw,roze, zwartwitte kabels) zetten en een voedingskabel op de accuplus aansluiten. En als ie dan werkt nog even calibreren.
 

Wat Pilzz zegt staat hier volgens mij ook.

Misschien helpt dit ook.

Ik zie dat je tegenwoordig ook blitze GiPro houders hebt. Hoef je deze niet ergens op de teller ofzo te plakken.

Eens voor mijn circuitmotor kijken of dat wat is.
Die handleidingen heb ik ook ja. Ook doorgelezen en vertaald. Want mijn Engels lezen is niet 100%. Maar dan zie ik die kabels als techniek leek, dan ben ik er al snel klaar mee😂 ben dan ook bang dat ik iets verkeerd doe
 
Als ik jouw foto zie dan heb je maar 2 stekkers en 1 zwart draad. Die zwarte gaat op de zwarte (min pool) op de accu.

En die andere 2 moeten op de Gear position sensor die bij de K4 schijnbaar onder het zadel zit (ik heb geen k4 dus dat weet ik niet).

Die stekker van de Gear position sensor maak je los en je klikt de ene kant van de GiPro er in en de andere kant in de andere van de GiPro in het andere deel welke je los hebt gemaakt (de GiPro zit er dan tussen).

Monteren ergens bij de cockpit met een 3M plakker en voila.

Met een beetje geluk doet die het meteen zonder dat je iets moet inleren ofzo.
 
Als ik jouw foto zie dan heb je maar 2 stekkers en 1 zwart draad. Die zwarte gaat op de zwarte (min pool) op de accu.

En die andere 2 moeten op de Gear position sensor die bij de K4 schijnbaar onder het zadel zit (ik heb geen k4 dus dat weet ik niet).

Die stekker van de Gear position sensor maak je los en je klikt de ene kant in die van de GiPro en de andere kant in de andere van de GiPro (de GiPro zit er dan tussen).

Monteren ergens bij de cockpit met een 3M plakker en voila.

Met een beetje geluk doet die het meteen zonder dat je iets moet inleren ofzo.

Nee, die zwarte moet niet op de min! Zie mijn berichtje ergens hierboven...

Ps: 't is mijn oude gi ;)
 
Oh!
Gebruiken ze zwart als + ??? |(

Ok!


Leek zwart op de foto, maar als die rood is snap ik het.
 
Oh!
Gebruiken ze zwart als + ??? |(

Ok!

Nee, het uiteinde (niet op de foto) is gewoon rood. Goed bedoelde hulp Mit, maar wordt er niet duidelijker op als je niet precies weet hoe het zit. :)

Probleem is niet hoe het moet, probleem is dat reanne er zelf niet uitkomt en graag iemand erbij heeft die haar helpt ;)
 
Zit een zwart omhulsel omheen, maar binnenste draad is rood🙃
Misleidend! ;)

Ik lees trouwens dat Pilzz zegt onder de tank en niet onder het zadel.

Ik zou het inderdaad meenemen naar een circuitdag als je niet zelf sleutelt.

En anders gewoon doen. Hoogstens een FI melding schat ik zo als je een verkeerde stekker pakt.
 
Laatst bewerkt:
Dan duurt ontluchten wel heeeeel lang _O-

Bij die Sumitomo klauwen lijken de bevestigingspunten (de "pootjes") wel ver van de hydrauliek te zitten. Maar af frezen zou ik zelf ook niet voor kiezen.
Het zijn wel lieve kleine klauwtjes zo naast de Tokoco's :)

@Joopieboy, wat is de reden van de (mogelijke) upgrade?
Bekijk bijlage 1417475
Ik meen dat Roy nog een aardig vat remvloeistof had staan🤪
 
Terug
Bovenaan Onderaan