Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik hoop niemand van hier. Sowieso hoop ik dat het ‘goed’ is afgelopen
 

Bijlagen

  • 97BF65D8-439D-4B5A-A3CC-6768834D6105.png
    97BF65D8-439D-4B5A-A3CC-6768834D6105.png
    37,8 KB · Weergaven: 12
Indd vreselijk, ik ben echter wel benieuwd naar de uiteindelijk doodsoorzaak, aangezien er al meerdere verhalen rond gaan over wat er nu precies is gebeurt. In ieder geval sterkte voor de nabestaanden.
 
Iemand ervaring met Motorsport Lifestyle voor circuittraining? Is dat wat en dan met name de begeleiding hoe hun dat aanpakken??
 
Ik heb al mijn dagen met MSL gereden en ik vind hen top.

Vrienden van mij hebben met meerdere organisaties gereden (CRT en 2the experience) en zij vinden MSL het beste. Doelend op hoe alles verzorgd is op en rondom de baan.

Groep 1 en 2 is met begeleiding. Groep 3 en 4 zonder.
In groep 3 kan er soms nog best wat verschil zitten tussen de snelste en langzaamste (na sessie 3 worden mensen gewisseld indien nodig).

Groep 4 is knallen!
Ik doe altijd groep 3. De laatste keer groep 4 en toen ging ik op me plaat omdat ik vond dat ik perse moest knallen.

Volgende keer weer lekker in groep 3 rond tuffen.

Ikzelf kan het niet vergelijken met andere toko's. Omdat MSL mij altijd goed bevallen is kies ik altijd voor hen.
Het is dezelfde eigenaar als De Race Academy.
 
Ik heb al mijn dagen met MSL gereden en ik vind hen top.

Vrienden van mij hebben met meerdere organisaties gereden (CRT en 2the experience) en zij vinden MSL het beste. Doelend op hoe alles verzorgd is op en rondom de baan.

Groep 1 en 2 is met begeleiding. Groep 3 en 4 zonder.
In groep 3 kan er soms nog best wat verschil zitten tussen de snelste en langzaamste (na sessie 3 worden mensen gewisseld indien nodig).

Groep 4 is knallen!
Ik doe altijd groep 3. De laatste keer groep 4 en toen ging ik op me plaat omdat ik vond dat ik perse moest knallen.

Volgende keer weer lekker in groep 3 rond tuffen.

Ikzelf kan het niet vergelijken met andere toko's. Omdat MSL mij altijd goed bevallen is kies ik altijd voor hen.
Het is dezelfde eigenaar als De Race Academy.
Ok bedankt dan ga ik me inschrijven bij hun voor Zandvoort.
Ja ik heb nu met MCT en 2TEX gereden en ik heb wel duidelijk verschil gezien. Na de laatste keer Zandvoort geeft het mij meer rust wetende dat het goed geregeld is 😊
 
Ok bedankt dan ga ik me inschrijven bij hun voor Zandvoort.
Ja ik heb nu met MCT en 2TEX gereden en ik heb wel duidelijk verschil gezien. Na de laatste keer Zandvoort geeft het mij meer rust wetende dat het goed geregeld is 😊
MSL is top, je zult ook wel wat instructeurs al kennen. Rijden er wel wat die ook bij MCT voorrijden. Groep 2 mag je in de middag vrij rijden.
 
MSL is top, je zult ook wel wat instructeurs al kennen. Rijden er wel wat die ook bij MCT voorrijden. Groep 2 mag je in de middag vrij rijden.
Oh dat is wel leuk dan ook. Ja dat las ik idd en bij groep 1 stond de laatste sessie vrij rijden! Die smaak heb ik aardig te pakken na Assen twee weken geleden :Y*O*

Maaar ok ok i know...eerst maar even kijken hoe het die dag gaat O-)
 
Ik weet niet hoe snel jij rijdt, maar je hebt nu al zo vaak gereden dat ik geen groep 1 zou doen.

Groep 1 is geen ervaring
Groep 2 is beperkte ervaring
Groep 3 is genoeg ervaring (en snelheid) om zelf te rijden
Groep 4 is alle remmen los.

Jij valt niet in de categorie "geen ervaring" toch?

Misschien niet alles vrij rijden, maar als je jouw knie al eens aan de grond hebt weten te krijgen dan lijkt mij persoonlijk het tempo van groep 2 (of hoger uiteraard) beter passen.

In groep 1 en 2 heb je trouwens ook weer een onderverdeling. De ene marshal rijdt sneller dan de andere.
Toen ik nog onder begeleiding reed was het zo dat de marshal het meest vooraan het snelst ging en hoe meer naar achteren hoe langzamer.

Wilde je bij de snelle dan moest je de eerste sessie dus al meteen zodra de pitstraat open ging plaats nemen, want de eerst 3 sessies rijd je met dezelfde marshal en als je te lang wachtte kwam je achteraan bij een marshal.

5 rijders per marshal als ik het goed herinner.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe snel jij rijdt, maar je hebt nu al zo vaak gereden dat ik geen groep 1 zou doen.

Groep 1 is geen ervaring
Groep 2 is beperkte ervaring
Groep 3 is genoeg ervaring zelf te rijden
Groep 4 is alle remmen los.

Jij valt niet in de categorie "geen ervaring" toch?

Misschien niet alles vrij rijden, maar als je jouw knie al eens aan de grond hebt weten te krijgen dan lijkt mij persoonlijk het tempo van groep 2 (of hoger uiteraard) beter passen.
Zuid-Amerikaans tempo so far _O-
2:42 laatste keer Assen (tijdens vrij rijden) die dag twee keer een groep hoger gezet maar voor het eerst het gevoel ervaren dat ik er niet alles eruit heb kunnen halen. Mooi punt om op Assen volgend seizoen verder te gaan en tegelijkertijd de drive voor Zandvoort om dit seizoen nog te verbeteren!

Ik geef mijn tijd wel op aan de organisatie en dan laat ik het wel bij hun. Wisselen na de sessies moet wel mogelijk zijn neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit op Assen gereden dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen.

Ik heb wel eens in een te langzame groep en een te snelle groep gereden onder begeleiding. In de te langzame groep zat ik mij te vervelen en ging ik kloten (nutteloos in z'n 1 rijden en dat soort gedoe) en in de te snelle groep kon ik ze niet bijhouden, maar dat vond ik niet zo erg. Ik kon voor mijn doen helemaal los gaan. :]

Je kan hen anders ook mailen met de vraag en anders kan je gedurende de dag altijd vragen om te wisselen. Is alleen zo zonde van de eerste 3 sessies vind ik als je in een verkeerde groep rijdt.
 
Ik heb nog nooit op Assen gereden dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen.

Ik heb wel eens in een te langzame groep en een te snelle groep gereden onder begeleiding. In de te langzame groep zat ik mij te vervelen en ging ik kloten (nutteloos in z'n 1 rijden en dat soort gedoe) en in de te snelle groep kon ik ze niet bijhouden, maar dat vond ik niet zo erg. Ik kon voor mijn doen helemaal los gaan. :]

Je kan hen anders ook mailen met de vraag en anders kan je gedurende de dag altijd vragen om te wisselen. Is alleen zo zonde van de eerste 3 sessies vind ik als je in een verkeerde groep rijdt.
Ja herkenbaar ik ook beide ervaringen. Op Veenslang was ik met één hand op m'n dij aan het touren 🙄 en boven m'n kunnen was laatste keer Zandvoort waar de krassen op m'n kuipen aan herinneren :(

Ja goed idee dat zou inderdaad zonde zijnik ga hun maar eens mailen dan!
 
Ik zou je Assen tijd aan MSL geven en zij kunnen je dan zeggen groep 1 of 2.

Ik weet hoe snel de snelste groep 1 bij MSL is? Normaal is CPZ zo’n 7/8sec langzamer als Assen.
 
Je bedoeld denk ik de Sumitomo monoblock remklauwen? Je kunt "Stap 1" lezen, of je de moeite besparen en direct door naar "Stap 2" |(

Bekijk bijlage 1417452

STAP 1
Hier een write-up voor een K6/K7. Hierbij worden 10 mm spacers gebruikt. Volgens onderstaande tabel heb ik een aantal verschillen

Schijfdiameter:
K4/K5: 296 mm
K6/K7: 310 mm

De 'Spindle centre to caliper mounting face':
K4/K5: 115,5 mm
K6/K7: 111,5 mm

Op basis hiervan zal je meer inzicht krijgen of je spacers nodig hebt of niet. Wiskunde op dit uur is voor mij niet geschikt, daar wil ik dan ook niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden. :p
Ander ding om nog te onderzoeken is of het in dwarsrichting gaat passen..

Meer leesvoer (en bron van onderstaande afbeeldingen): GSXR Fork Information / Permutations - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

Bekijk bijlage 1417448
Bekijk bijlage 1417453

STAP 2
De volgende keer kan ik beter eerst iets verder scrollen voordat ik vanalles typ. Op het SVrider forum (hierboven gelinkt), staat onderstaande tabel. Hierbij wordt aangegeven dat, met 300 mm schijven i.c.m. een K4/K5 vork je 7 mm van de klauw af moet halen. Of ook maar meteen 320 mm schijven erop en dan spacers van 3 mm laten maken? :9

Mocht je voor de Sumitomo klauwen gaan, houd rekening met het montagepunt van de remleiding deze zit iets hoger en komt er 90 graden gedraaid uit (t.o.v. originele klauwen).
Bekijk bijlage 1417456
Die had ik gezien idd, dank nog hiervoor, ging mij specifiek om deze klauwen:
FLY03C_TST-Industries_GTR-LED-Front-Flushmount-Signals-Yamaha-YZF-R6-2008-2016_Detailed-Image-7.jpg

Mede ook omdat ik zelf makkelijk aan zou kunnen komen en ik weet dat vanaf bouwjaar 2008 deze echt heel fijn remmen en een goed gevoel hebben. :)

Dat is met name ook de reden, het modernere en directere gevoel qua remmen. Remvertraging an sich ben ik na revisie erg tevreden over.
 
Die had ik gezien idd, dank nog hiervoor, ging mij specifiek om deze klauwen:
FLY03C_TST-Industries_GTR-LED-Front-Flushmount-Signals-Yamaha-YZF-R6-2008-2016_Detailed-Image-7.jpg

Mede ook omdat ik zelf makkelijk aan zou kunnen komen en ik weet dat vanaf bouwjaar 2008 deze echt heel fijn remmen en een goed gevoel hebben. :)

Dat is met name ook de reden, het modernere en directere gevoel qua remmen. Remvertraging an sich ben ik na revisie erg tevreden over.

Is natuurlijk wel een totaal plaatje. Dus pomp, klauwen, blokken.
 
Is natuurlijk wel een totaal plaatje. Dus pomp, klauwen, blokken.
Blokken, Brembo straat gesinterd zoals ik nu ook heb en natuurlijk de Brembo pomp van dezelfde Yamaha. Kennis gaat voor het circuit over naar een andere setup, dit is voor mij op straat meer dan voldoende, geeft alleen wel veel meer gevoel en vertrouwen. :)
 
Blokken, Brembo straat gesinterd zoals ik nu ook heb en natuurlijk de Brembo pomp van dezelfde Yamaha. Kennis gaat voor het circuit over naar een andere setup, dit is voor mij op straat meer dan voldoende, geeft alleen wel veel meer gevoel en vertrouwen. :)
Voor meer gevoel en doseerbaarheid zeg ik RCS!

Ik heb een 2006 R6 gehad en op mij heeft de remmerij geen indruk gemaakt. Het bizar lage gewicht van die fiets wel, maar de remmen niet echt. Prima maar niet bijzonder ofzo.

Nu heb ik geen ervaring met de K4.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan