Ducati Multistrada 1200 Topic

Paar, lees 📖 6 dagen naar de Harz en Thuringen geweest met de Enduro 1200. Her en der wat rondgereden samen met mijn vrouw. Rustig aan gedaan en veel kleine wegen. Totaal 2145 km gereden en daarvan zo,n 150 km snelweg.

Enduro 🚜 tractor gaat gewoon door op een enkele keer afslaan bij koude start na. Inmiddels 11245 km puur recreatief gereden dit jaar vanaf 0 km. Olie verbruik is nihil. Op de laatste 3425 km heb ik net zo,n 200 cc bijgevuld.

Zullen denk ik niet veel kms meer bijkomen dit jaar ivm winterstop en omdat ik bij baggerweer gewoon de auto pak. Bekijk bijlage 1335049Bekijk bijlage 1335051Bekijk bijlage 1335052
[/QUOT

Tractor
 
Ha ja , daar zit voor de 1200 een serieuze dip in , zou die daar uit te filteren zijn ?

Nog een vraagje , op mijn toekomstige 1200 ( zaterdag ophalen ) zit een termignoni ( weet niet op het een hele lijn is of slip on ) moet de ecu ook aangepast worden ?
Slip on Niet .
full WEL , al word de Ecu bij een nieuw systeem bij de uitlaat geleverd
 
{Insert 5 andere testen dat de multi beter is}

Blijft een mening van he.

Ik ben van de 1200s 2011 bewust naar een 950 gegaan en moet de eerste 1200 nog tegen komen die sneller is (bij normale snelheden, en daarmee bedoel ik tot zeg maar 180).

Zelfs een XX met 156pk zwaai ik gedag ;)

Tenzij de ander net even 0.1 sec eerder gas geeft. Maar dat is ook tegen een GayS of zelfs een SV650.

Maar als iemand op een KTM wil rijden omdat het beter en goedkoper is dan :W toch.
zondag nog even een 950 zoek gereden ,met een 2011 !
 
Kwam zelf van eenDucati supersport en was op zoek naar een rechte zit met toch de ervaring van een supersport !
De comfort is geweldig en het vermogen zal je verbazen ondanks de tig pks die jij nu gewend ben!
Een alleskunner zoals beloofd door Ducati ,al zijn er weinig die met de de bv s offroad gaan rijden!
Daar heeft Ducati de tractor voor in de enduro!
de oudere types geven je het Echte Ducatigevoel ,vind zelf de nieuwerewe types vanaf 2014 2015 echt een soor Honda gevoel geven ,ook al kan je dat verandere door een ander uitlaat ed ,waar je veel geld voor moet betalen!
Qua betrouwbaarheid heeft toen dr tijd nieuwe Multi van mij wel wat kinderziektes gehad (lekke voorpoten daschboard voornamelijk)allemaal netjes opgelost door de dealer !
Het gedeelte klm teller is erg gevoelig voor vocht dus altijd een puntje voor aandacht bij stalling bv!
heb mijn Multi neiuw gekocht en inmiddels voorzien van meerdere aanpassingen en bevalt mij nog steeds prima!
Besef wel dat de grote beurten wel aan de prijs zijn ,maar dan heb je wel weer gelijk een nieuwe motor!
bespaar niet op onderhoud bij een Multi ,want dan bijt hij terug!
Reizen met bagage is echt geen probleem ,je merkt qua rijden er weinig van !
Koop altijd een radiatorbeschermer,radiatorbeschermer en stofhoesjes om je voopoten ,dat bespaard je een hoop elllende !
qua klm standen bij goed onderhoud heb ik in ze zelfs gezien met 70dznd klm zonder een slag verkeerd te doen!
al met al een verstandige keuze als je toch sportief wil rijden en rechtop wil zitten en niet zoals iedereen een Gs rijden is dit zeker de juiste keuze !
ps pas op met een proefrit want je bent verkocht!
Kan niet in je portomone kijken ,maar ga rijden op verschillende bouwjaren!
s6 drive save
kijk maar eens op fb bij Multistrada Nederland ,Dutch Multistrada group genoeg info te vinden mbt jou vragen!

Bedankt voor je bericht!

Sinds een paar weken ben ik aangemeld op deze pagina op zoek naar informatie. Inmiddels heb ik een mooie Multistrada gekocht en vorige week opgehaald. Wat een geweldige motor idd!

Bij deze zal ik mijzelf kort voorstellen:
Nico Flikweert, 32 jr en woon in het mooie Zeeuwse Heinkenszand.

Mijn eerdere motorfietsen:
- BMW R1200RT 2007
- KTM RC8 R 2011 (staat te koop)

Mijn huidige motorfiets:
- Ducati Multistrada 1200S Sport

Hierbij een foto van mijn nieuwe motor Ducati Multistrada 1200S Sport
Als iemand nog een topkoffer en of een set zijkoffers in de aanbieding heeft, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert

Beelden zeggen meer dan woorden:
20190504_131806.jpg


20190504_131755.jpg


20190504_131820.jpg
 
Vakantie pret met de multi valt toch een beetje tegen. Vlak voor de vakantie lekke koppelings cilinder, en boven op een Italiaanse pas heeft de startmotor het begeven. Staan nu al voor de 3e dag te wachten op ANWB/ACI. Wil nog niet echt vlotten, en nog niemand die naar de Duc heeft gekeken. Staat nu al 2 dagen in een busje bij de plaatselijke garage waar ze er niks mee kunnen :(
 
Ook ik zal mezelf even kort voorstellen.

Na 12 jaar aprilia Tuono te hebben gereden werdt het tijd voor iets anders.
Aangezien mijn jongste dochter (11jaar) het sinds een jaartje of 2 geweldig vondt om achter op de motor te zitten moest het een “toer” geschikte motor zijn, een met koffers, want dan kunnen we samen op vakantie was het devies.
Een Honda goldwing leek haar wel wat........Nou, echt niet.:N

Na wat wikken en wegen en wat motoren bekijken zijn we tot een compromis gekomen. Een combinatie van sport en toer, een multistrada dus.

Het is een 2010 S touring geworden. De motor is afkomstig van een kameraad, dus vertrouwd gekocht. Mijn Tuono is overigens ook weer naar een andere kameraad van me gegaan, zo blijft het in de buurt en iedereen toch wat nieuws *D

Mijn naam is Antoine, ofwel Tuupke. 47 jaartjes jong en woonachtig in Dongen.
Al heel wat jaren actief op MF maar lees voornamelijk mee.

Meelezen zal ik dus ook hier weer gaan doen.

Gr,
Tuupke.

1401325
1401326
1401327
 
Vakantie pret met de multi valt toch een beetje tegen. Vlak voor de vakantie lekke koppelings cilinder, en boven op een Italiaanse pas heeft de startmotor het begeven. Staan nu al voor de 3e dag te wachten op ANWB/ACI. Wil nog niet echt vlotten, en nog niemand die naar de Duc heeft gekeken. Staat nu al 2 dagen in een busje bij de plaatselijke garage waar ze er niks mee kunnen :(
Boven op een pas heb je toch geen startmotor nodig. Ding naar beneden laten rollen en in zijn 3 zetten. Koppeling los en gaan.;)
 
Bedankt voor je bericht!

Sinds een paar weken ben ik aangemeld op deze pagina op zoek naar informatie. Inmiddels heb ik een mooie Multistrada gekocht en vorige week opgehaald. Wat een geweldige motor idd!

Bij deze zal ik mijzelf kort voorstellen:
Nico Flikweert, 32 jr en woon in het mooie Zeeuwse Heinkenszand.

Mijn eerdere motorfietsen:
- BMW R1200RT 2007
- KTM RC8 R 2011 (staat te koop)

Mijn huidige motorfiets:
- Ducati Multistrada 1200S Sport

Hierbij een foto van mijn nieuwe motor Ducati Multistrada 1200S Sport
Als iemand nog een topkoffer en of een set zijkoffers in de aanbieding heeft, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert

Beelden zeggen meer dan woorden:
Bekijk bijlage 1392061

Bekijk bijlage 1392062

Bekijk bijlage 1392063
Ik zou eerst de zijkoffers even "passen". Ik zie namelijk dat jij een tail tidy hebt. Ik weet niet of je dan wellicht in de knoei komt met je knippers achter.
 
Boven op een pas heb je toch geen startmotor nodig. Ding naar beneden laten rollen en in zijn 3 zetten. Koppeling los en gaan.;)
Zo makkelijk liet die zich niet starten helaas. En zo stijl en lang naar beneden ging het op die plek helaas ook niet.

Wel eens geprobeerd de multistrada aan te duwen? Uiteindelijk lukte het met 3 duwman in de 4e versnelling
 
Zo makkelijk liet die zich niet starten helaas. En zo stijl en lang naar beneden ging het op die plek helaas ook niet.

Wel eens geprobeerd de multistrada aan te duwen? Uiteindelijk lukte het met 3 duwman in de 4e versnelling

Haha, zat maar te plagen. Zo'n dikke twin aanduwen is haast niet te doen. Alleen met serieuze afdaling gaat het. Deed het altijd toen ik nog een xr650 1cilinder had. Die moest ik aantrappen. Dan stopte ik zoveel mogelijk boven op de berg. Die liet ik naar beneden rollen, in de 3e versnelling zetten en gaan ;)
 
Is er nog een beetje leven hier? Volgens mij is iedereen over maar fb, maar dit leest toch veel lekkerder? Ik mis eigenlijk een actief forum waar we kunnen lullen over de multi

Misschien ben ik inmiddels ouderwets! Misschien is er gewoon wat liefde hier nodig
 
Ik zal mij even voorstellen,

Niels uit Almere, 34 en sinds maandje een multi 1200 uit 2013. Hiervoor 10 jaar 1 cil van ktm gereden dus heel wat anders nu.

Vroeger erg actief geweest op MF, in de tijd van grote meetings enz en met een hele actieve 1000rr MF club. Afgelopen 10 jaar weinig gedaan met MF.

Ik zit nu regelmatig met vragen over de multi en heb eigenlijk geen makkelijke plek om deze te stellen. Ik heb mts Nederland op fb gevonden alleen gebruik ik fb laatste tijd eigenlijk zeer gering.

Hopelijk lezen er nog wat diehard mts mensen mee.

Greetz
 
Ik zal mij even voorstellen,

Niels uit Almere, 34 en sinds maandje een multi 1200 uit 2013. Hiervoor 10 jaar 1 cil van ktm gereden dus heel wat anders nu.

Vroeger erg actief geweest op MF, in de tijd van grote meetings enz en met een hele actieve 1000rr MF club. Afgelopen 10 jaar weinig gedaan met MF.

Ik zit nu regelmatig met vragen over de multi en heb eigenlijk geen makkelijke plek om deze te stellen. Ik heb mts Nederland op fb gevonden alleen gebruik ik fb laatste tijd eigenlijk zeer gering.

Hopelijk lezen er nog wat diehard mts mensen mee.

Greetz

Helemaal mee eens.
Heb zelf ook niet zo heel veel met Facebook. Eigenlijk alleen lid geworden van multistrada nederland omdat het hier toch niet actief meer is. Maar multistrada Nederland is ook een leuke groep met altijd wel snel een antwoord op je vragen hoor :Y

Veel plezier met de multi. Maar dat komt vast goed
 
Weet iemand of er een accessoires aansluiting zit aan de voorzijde van de motor voor het aansluiten van bijvoorbeeld een oplaadkabeltje?
Ik wil graag dat het kabeltje aangaat alleen wanneer de motor ook aan gaat.

Op de achterzijde heb ik 2 oplaadpunten (ofzo) ter hoogte van mijn duo passagier steppes.. Iemand enig idee waar die voor zijn?

thnx
 
Bij de 1200 zit onder het linker zij paneel (bij de radiateur) een ongebruikte geschakelde en gezekerde aansluiting voor bijv tomtom. Zit afgedopt met een soort krimpkousje

Leuke multi trouwens ;)
 
Zijn er nog actieve Multistrada rijders op dit forum?

Ik overweeg om een quickshifter te (laten) monteren op de Multistrada. Heeft iemand ervaringen?
Wat ik belangrijk vindt is dat hij naadloos schakelt, bij fatsoenlijk toerenbereik. Gaat vooral om opschakelen. Het is eigenlijk alleen voor de fun, indien zo'n quickshifter bepaalde schade inwendig kan aanbrengen, pas ik ervoor. Prijs vindt ik niet zo belangrijk, moet vooral soepel opschakelen en geen schade aan de bak/ koppeling veroorzaken.

Al met al, tips zijn welkom
 
Het enige wat een quickshifter doet, is de ontsteking kort onderbreken. Deze is ontzettend simpel te monteren, met passende kabelboom, en kan viaBT en een app op je mobiel ingesteld worden: HealTech Quick Shifter iQSE | mPartz.nl

Voor een 1200 ABS uit 2010: iQSE-1 + QSH-F2b
 
Zijn er nog actieve Multistrada rijders op dit forum?

Ik overweeg om een quickshifter te (laten) monteren op de Multistrada. Heeft iemand ervaringen?
Wat ik belangrijk vindt is dat hij naadloos schakelt, bij fatsoenlijk toerenbereik. Gaat vooral om opschakelen. Het is eigenlijk alleen voor de fun, indien zo'n quickshifter bepaalde schade inwendig kan aanbrengen, pas ik ervoor. Prijs vindt ik niet zo belangrijk, moet vooral soepel opschakelen en geen schade aan de bak/ koppeling veroorzaken.

Al met al, tips zijn welkom
99% zit op feestboek.

Prijs niet belangrijk?
Koop een nieuwe 950s, naadloos up en down :] en zit er standaard op.
 
Het enige wat een quickshifter doet, is de ontsteking kort onderbreken. Deze is ontzettend simpel te monteren, met passende kabelboom, en kan viaBT en een app op je mobiel ingesteld worden: HealTech Quick Shifter iQSE | mPartz.nl

Voor een 1200 ABS uit 2010: iQSE-1 + QSH-F2b

Bedankt voor je bericht. Ik heb echter begrepen, dat voornamelijk bij 2 cillinders, veel quickshifters niet goed werken. Om te voorkomen dat ik 'rommel' koop ben ik wel benieuwd naar ervaringen.

@ SR-71, bedankt voor de tip ;) maar een nieuwe zit er niet in, dus prijs is wel belangrijk, maar komt niet op een paar honderd euro.
 
Zijn er nog actieve Multistrada rijders op dit forum?

Ik overweeg om een quickshifter te (laten) monteren op de Multistrada. Heeft iemand ervaringen?
Wat ik belangrijk vindt is dat hij naadloos schakelt, bij fatsoenlijk toerenbereik. Gaat vooral om opschakelen. Het is eigenlijk alleen voor de fun, indien zo'n quickshifter bepaalde schade inwendig kan aanbrengen, pas ik ervoor. Prijs vindt ik niet zo belangrijk, moet vooral soepel opschakelen en geen schade aan de bak/ koppeling veroorzaken.

Al met al, tips zijn welkom
Had een
Zijn er nog actieve Multistrada rijders op dit forum?

Ik overweeg om een quickshifter te (laten) monteren op de Multistrada. Heeft iemand ervaringen?
Wat ik belangrijk vindt is dat hij naadloos schakelt, bij fatsoenlijk toerenbereik. Gaat vooral om opschakelen. Het is eigenlijk alleen voor de fun, indien zo'n quickshifter bepaalde schade inwendig kan aanbrengen, pas ik ervoor. Prijs vindt ik niet zo belangrijk, moet vooral soepel opschakelen en geen schade aan de bak/ koppeling veroorzaken.

Al met al, tips zijn welkom
Had een quickshifter van Dynojet in combinatie met een Powercommander. Dit werkte uitstekend 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan