Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

De juiste oplossing moet ik nog even vinden in ieder geval. Op dit moment zit de boel muurvast :+ 2 september een nieuw setje banden en dan de boel 100% vast zetten. Ondertussen gaat mijn huidige tactiek met kopervet al 16.000 km goed. Na mijn check van vanochtend weet ik dat het nog steeds muurvast zit, dus ik red het wel tot die tijd *O*

Dat van die aloc bouten staat inderdaad ook in mijn handboek. Sowieso heb ik bij Honda altijd het idee dat ze liever extreem veilig bezig zijn. Vandaar ook dat ze bekend staan als betrouwbaar. Alleen maar beter *O*
 
Hier deze week nog aan de sleutel geweest, na mijn ritje naar de Eifel voelde ik dat de ketting niet meer zo lekker was en ja bij thuiskomst zat er dan ook een flinke strak/los slag in. Meteen nieuw spulleke besteld, gestart met de demontage en ook alles weer eens grondig gereinigd.
Het Blaadje is er weer klaar voor dus laat de regen maar weer verdwijnen! *D

20190810_203952.jpg20190814_164029.jpg
20190815_191115.jpg
 
Hier deze week nog aan de sleutel geweest, na mijn ritje naar de Eifel voelde ik dat de ketting niet meer zo lekker was en ja bij thuiskomst zat er dan ook een flinke strak/los slag in. Meteen nieuw spulleke besteld, gestart met de demontage en ook alles weer eens grondig gereinigd.
Het Blaadje is er weer klaar voor dus laat de regen maar weer verdwijnen! *D

Bekijk bijlage 1418562Bekijk bijlage 1418562

Netjes Marco; en weer een mooie sticker erbij :t

Mooi spul dat supersprox en wat rijdt dat altijd weer lekker zo'n nieuw setje :)
 
Netjes Marco; en weer een mooie sticker erbij :t

Mooi spul dat supersprox en wat rijdt dat altijd weer lekker zo'n nieuw setje :)

Thanks maar sticker zat er al, rijd al jaren omdat het me heel goed bevalt met DID ketting en Supersprox tandwielen *D

Net vlug een klein rondje gemaakt en is idd weer een genot :9~
 
Als je inderdaad zomer winter doorrijd hebben je remmen zeker extra aandacht nodig; goed bezig.
In mijn service boek staat zelfs dat je die aloc bouten iedere keer moet vervangen. Super voorzichtig die Honda mannen, hadden er ook in kunnen zetten dat je borgvloeistof kunt gebruiken.

Als je ze 2 keer per jaar loshaald zullen ze niet vastrotten lijkt me en anders de bevestigingsbouten met borgdraad borgen, kun je gewoon kopervet blijven gebruiken.



De winter van 2016 ook klauwen onderhanden genomen; een van de stofkeeringen was niet fris meer.
Goed bezig.
 
Hier deze week nog aan de sleutel geweest, na mijn ritje naar de Eifel voelde ik dat de ketting niet meer zo lekker was en ja bij thuiskomst zat er dan ook een flinke strak/los slag in. Meteen nieuw spulleke besteld, gestart met de demontage en ook alles weer eens grondig gereinigd.
Het Blaadje is er weer klaar voor dus laat de regen maar weer verdwijnen! *D

Bekijk bijlage 1418563Bekijk bijlage 1418564Bekijk bijlage 1418565
Doe jij alles zelf? Ketting delen gaat nog wel. Heb een flex (slijpschijf) maar het klinken heb ik wat moeite mee. Hoe doe jij dat?
 
Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, deed je dat in je eentje of had je een extra setje handen beschikbaar? (gezien de positie waarin de ketting geklonken wordt)
Met een griptang de schakel bij elkaar houden of een tyrap er omheen. Niet te strak, moet nog wel beweging inzitten.
En dan beginnen met zachtjes tikken op de randjes van de pennen tot het plat is.
Ik heb het nog wel nagevraagd of het het goed eruit zag.
Ik denk dat ik de volgende keer maar zo'n apparaat wil. Veel te veel geklooi.
 
Laatst bewerkt:
Doe jij alles zelf? Ketting delen gaat nog wel. Heb een flex (slijpschijf) maar het klinken heb ik wat moeite mee. Hoe doe jij dat?

Niet alles maar wel veel, ook hobby!

Ketting klinken is een stuk makkelijker dan jaren geleden toen moest je de pennen van de sluitschakel aan 4 zijden echt gelijkmatig klinken maar tegenwoordig gebruik je gewoon een stompe centreerpen waardoor je de uiteinde van de schakelpennen als het ware optrompt. Dit moet je wel met z'n 2'en doen omdat je voor de slagabsorptie er een blok staal als aambeeld achter tegen de sluitschakel moet houden *D
 

Bijlagen

  • 20190816_222048.jpg
    20190816_222048.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 8
  • 20190816_222135.jpg
    20190816_222135.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 12
Vroeger :+ ......... Klonk ik de ketting op de werkbank, had daar een stukje rail voor en met een bolkop hamer. Of kocht een eindloze ketting. Dan haalde ik de achterbrug even los om de ketting op het voortandwiel te leggen.

Maar als de ketting door de versteviging van de achterbrug loopt kan dat helaas niet meer maar gelukkig hebben we de makkelijke klinkschakels zoals Marco al aangaf. Om die te klinken heb ik een klinktooltje van AFAM ( werkt ook op DID kettingen ) Kost iets van 15 euro en werkt perfect.


Afam.jpg
,
 
Niet alles maar wel veel, ook hobby!

Ketting klinken is een stuk makkelijker dan jaren geleden toen moest je de pennen van de sluitschakel aan 4 zijden echt gelijkmatig klinken maar tegenwoordig gebruik je gewoon een stompe centreerpen waardoor je de uiteinde van de schakelpennen als het ware optrompt. Dit moet je wel met z'n 2'en doen omdat je voor de slagabsorptie er een blok staal als aambeeld achter tegen de sluitschakel moet houden *D

Zie dat je 43 tands hebt ipv de 42, bewust gedaan ? makkelijker in de ketting klimmen ;)
 
Vroeger :+ ......... Klonk ik de ketting op de werkbank, had daar een stukje rail voor en met een bolkop hamer. Of kocht een eindloze ketting. Dan haalde ik de achterbrug even los om de ketting op het voortandwiel te leggen.

Maar als de ketting door de versteviging van de achterbrug loopt kan dat helaas niet meer maar gelukkig hebben we de makkelijke klinkschakels zoals Marco al aangaf. Om die te klinken heb ik een klinktooltje van AFAM ( werkt ook op DID kettingen ) Kost iets van 15 euro en werkt perfect.


Bekijk bijlage 1418839,

Deze gebruik ik ook, werkt super. En lekker goedkoop :+
 
Vroeger :+ ......... Klonk ik de ketting op de werkbank, had daar een stukje rail voor en met een bolkop hamer. Of kocht een eindloze ketting. Dan haalde ik de achterbrug even los om de ketting op het voortandwiel te leggen.

Maar als de ketting door de versteviging van de achterbrug loopt kan dat helaas niet meer maar gelukkig hebben we de makkelijke klinkschakels zoals Marco al aangaf. Om die te klinken heb ik een klinktooltje van AFAM ( werkt ook op DID kettingen ) Kost iets van 15 euro en werkt perfect.


Bekijk bijlage 1418839,
Zo 1 wil ik ook tzt
 
Zie dat je 43 tands hebt ipv de 42, bewust gedaan ? makkelijker in de ketting klimmen ;)

Scherpe blik en rij al jaren met plezier met deze verhouding *D

Achter 43 (1 tandje groter dan origineel , iets meer trek in iedere versnelling, pakt in de 2e door de haarspeld bochten net wat makkelijker op en snelheid heb je toch genoeg! :]

Ja en het voorwieltje gaat ook wat vlugger :9~

IMG_3088.1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hessen. Geen idee welk gebied. Rechts van de Eiffel en linksonder Harz. Maar mooie stuurwegen zijn daar wel en daar doe je het voor.
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Ik en vriendlief gaan laatste week van augustus die kant op.. paar dagen.
 
Leuk! Wanneer gaan jullie?
Ik en vriendlief gaan laatste week van augustus die kant op.. paar dagen.
Laatste weekend augustus. 30, 31 en zondag 1 sept terug. Hotel Nassau-Oranien in Hadamar zitten wij. Wij is MACZandvoort. Ca. 50 leden. Maar rijden in groepjes van max 4 tot 5 personen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan