Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beetje tegenstrijdig :Inderdaad...
Opladen E-bike gaat fout: brand in paddock TT Circuit Assen
Vrijdagmiddag heeft er kort brand gewoed in de paddock van het TT Circuit Assen. Een E-bike van het dit weekend deelnemende Nova Electric Racing vatte vlam in de paddock.www.racesport.nl
op de kermis rijdt ik electrisch
Ik heb dit niet grappig bedoeld,wat ik wel erg vind is het electrisch rijden,dit vind ik niet thuishoren op een motor.dit is mijn mening.
Nou dat dus....Dus..?
Nou dat dus....
@Hansyam, ik ben een echte petrol head. Zo eentje die liever carbs heeft dan injectie. Open pijpen, en de geur van een vet lopende fiets of Castrol R. Die een oude 2.5 diesel rijdt. En tweetacten.
Maar na enkele ritten op energica Eva en Ego ben ik om. Niet dat ik mn pruttelpotjes of duc in wil ruilen, maar elektrisch motorrijden is óók gaaf!
Oneindig koppel bijvoorbeeld, of het gieren van de “straight cut” primary drive. Allemaal emotie.
Echt, ooit moet je het zelf eens ervaren.
De toekomst is helaas niet aan de verbrandingsmotor, hoe mooi ik dat ook vind. De elektrische motor en auto met accu's is een tussenfase, de toekomst is wel elektrisch, maar zonder accu's. Wat het uiteindelijk wordt is de vraag, waterstof met brandstofcel of een kleine reactor waar je tien jaar mee rijdt zonder bij te laden/tanken misschien.
De motor met zuigers en krukassen is aan zijn laatste fase bezig.
In Duitsland is men serieus bezig met H2 als energie voor auto's.Waterstof heeft als gigantisch nadeel dat het het lichtste element is en dus bijna uit elke tank, leiding, etc ontsnapt, behalve wanneer je het bindt aan een ander element, waardoor je het bijvoorbeeld als ammoniak of aardgas meeneemt, maar dan is dus meteen de enorme reactiviteit teniet gedaan en moet je het splitsen voor je er weer (veel) energie uit kunt halen.
Ik denk dat een kleine reactor in elk(e) voertuig/huis/woonwijk/dorpskern eigenlijk de enige oplossing zal zijn voor ons bijna logaritmisch toenemende energieverbruik. Alleen is de vraag hoe. Een kernreactor kun je in principe niet zomaar aan of uit zetten zoals een brandstofmotor, dus waarschijnlijk koppel je je voertuig aan het net waar die stroom levert voor anderen als jij het niet gebruikt oid.
Ik lach zelfs om mijn eigen ongeluk dus ja ik lach er om. En om zure lui ook. Laten zich makkelijk uit de tent lokken!Vertel eens wat er zo grappig is aan een brand in de paddock waarbij iemand gewond geraakt is ?
Moet je ook lachen om coureurs in de MotoGP en de Superbike die door raceongevallen gewond raken ?
Hahaha, dat zullen die lui op paarden ook eens gezegd hebben toen ze met autos begonnen te rijden.Ik heb dit niet grappig bedoeld,wat ik wel erg vind is het electrisch rijden,dit vind ik niet thuishoren op een motor.dit is mijn mening.
We worden “allemaal” steeds wijzer en proberen we veiligheid zoveel mogelijk in te bouwen. Maar voordat het veilig is moeten er eerst ongelukken gebeuren.@Hansyam, ik ben een echte petrol head. Zo eentje die liever carbs heeft dan injectie. Open pijpen, en de geur van een vet lopende fiets of Castrol R. Die een oude 2.5 diesel rijdt. En tweetacten.
Maar na enkele ritten op energica Eva en Ego ben ik om. Niet dat ik mn pruttelpotjes of duc in wil ruilen, maar elektrisch motorrijden is óók gaaf!
Oneindig koppel bijvoorbeeld, of het gieren van de “straight cut” primary drive. Allemaal emotie.
Echt, ooit moet je het zelf eens ervaren.
Terug naar topic: verwondingen lijken mee te vallen. Motor heb ik paar maanden geleden nog bewonderd. Zonde en sneu voor het team.
Zal een leercurve zijn. Vroeger vloog er ook nog wel eens een formule 1 auto in de pits in de fik....
In Duitsland proberen sommige groepen wanhopig een IC industrie in leven te houden. Dat gaan ze niet redden. De VW groep snapt het, BMW een beetje, alle andere conservatieven worden straks links en rechts ingehaald door India en China.In Duitsland is men serieus bezig met H2 als energie voor auto's.