Motorrijder speelt met zijn leven

Ik heb gekeken maar zie niets, zie alleen een roze motor met iemand die nog geen straat eczeem heeft .
 
Maar..... moet een moderator nu overal gaan zoeken waar het kenteken genoemd staat en daar in al die reply gaan lopen rommelen om overal dat kenteken weg te halen ?

Het genoemde kenteken is al niet correct. Niemand onthoudt dat kenteken, niemand gaat op pad met dat kenteken in gedachten om .... tja... om wat te doen eigenlijk als ie m al zou tegen komen ??
En iedereen die het kenteken leest, leest ook dat het kenteken verkeerd is.

Ik voel me niet geroepen mezelf veel werk op de nek te halen om hele topic nauwkeurig te gaan doorzoeken om kentekens weg te halen die anderen quoten, dat mogen de betreffende gebruikers dan toch echt zelf gaan doen.

Ik snap de emotionele belasting hoor, dat er een kenteken word genoemd, maar als je buiten rondrijdt dan ziet iedereen dat kenteken.
En er zijn maar weinigen die iets met een kenteken kunnen en diegene worden zwaar gemonitord op het raadplegen van het RDW register.
Tenzij je gewend bent om te gaan met vuurwapens en kilo's drugs heb je weinig te vrezen van je kenteken dat ergens word genoemd.
Iemand zal toevallig wel (mijn) kenteken onthouden, komt me tegen en rijdt me van de weg af om me te straffen... Ons lieve heertje heeft rare kostgangers tegenwoordig. Ik ben ook tegen het kentekens noteren op openbare fora.
 
zo is het inderdaad wel ja.....heel nederland zit vol met mafklappers die er hun eigen idee van rechtvaardig op na houden.
Hoe dichter je bij de randstad komt hoe gekker dat wordt....
volgens mij loopt daar niemand meer met gezond verstand..
daarom liggen mijn kentekenplaten ook netjes in de kast opgeborgen..:Z
 
Als weggebruiker.....

Patátoe patàtoe… Maar een chauffeur zit meer op de weg als de gemiddelde automobilist bedoel ik maar te zeggen.

als je recht ingehaald kan worden rijdt je onnodig links dat is net zo strafbaar als rechts inhalen en vaak de oorzaak van rechts inhalen. en als je niet de maximum snelheid reed was het file en dan is rechts passeren gewoon toegestaan.

Verschil is dat onnodig links rijden niet gevaarlijk is alleen stront irritant en rechts inhalen wel gevaarlijk is.
 
Punt is gemaakt betreffende het kenteken, en dit is goed duidelijk gemaakt en overgekomen op ts ( gezien er door hem absoluut niet meer gereageerd is begrijpt hij de boodschap) er is alles aan gedaan om het kenteken te verwijderen van het forum dus wat mij betreft is het hiermee al een poosje afgedaan.
 
Punt is gemaakt betreffende het kenteken, en dit is goed duidelijk gemaakt en overgekomen op ts ( gezien er door hem absoluut niet meer gereageerd is begrijpt hij de boodschap) er is alles aan gedaan om het kenteken te verwijderen van het forum dus wat mij betreft is het hiermee al een poosje afgedaan.

Dat is natuurlijk een aanname van jouw kant, niet meer of minder :+
 
Wat ben jij een hofnar....

Je wilt graag het laatste woord, je mag het hebben van mij.

Sorry, ik had niet meegekregen dat als jij ergens mee klaar bent er dan niemand meer mag reageren.
Zal ik het topic dan maar sluiten ?


PS er staat een smiley achter, die heeft een betekenis, interpreteer m zoals bedoeld en niemand hoeft zich aangevallen te voelen.
 
Verschil is dat onnodig links rijden niet gevaarlijk is alleen stront irritant en rechts inhalen wel gevaarlijk is.
die moet je even uitleggen want wat is er precies gevaarlijk aan het rechts inhalen. links blijven rijden waar het bumper aan bumper rijd heeft een veel hogere kans op kop staart botsingen en geeft veel minder overzicht.
 
die moet je even uitleggen want wat is er precies gevaarlijk aan het rechts inhalen. links blijven rijden waar het bumper aan bumper rijd heeft een veel hogere kans op kop staart botsingen en geeft veel minder overzicht.

Mensen kijken sowieso al erg slecht om zich heen, maar waarschijnlijk kijken ze nog minder goed als ze naar rechts gaan zonder zelf een voertuig te hebben ingehaald. Dan verwachten ze gewoon niet dat er daar iemand langszij komt.
 
die moet je even uitleggen want wat is er precies gevaarlijk aan het rechts inhalen. links blijven rijden waar het bumper aan bumper rijd heeft een veel hogere kans op kop staart botsingen en geeft veel minder overzicht.

Als je links rijdt dan is het geen verplichting te kleven, je kan ook afstand houden als je links rijd.
Dat ze kleven is een andere zaak, dat kan ook rechts, heeft met de vraag of rechts inhalen gevaarlijk is of niet niets te maken.

Maar als je iemand links rijdt en je kan dus niet doorrijden is dat vervelend. Je zou zomaar 2 seconden langer doen over een kilometer. Maar dat is dan ook het ergste wat je kan gebeuren.

Ik denk dat we kunnen stellen dat linksrijders niet de weggebruikers zijn die het meest anticiperen op het overige verkeer. Verkeer is het veiligst als er geen onverwachte dingen gebeuren, als alles loopt zoals iedereen verwacht. Een niet goed anticiperende weggebruiker inhalen aan de verkeerde kant is daarmee veel gevaarlijker dan erachter blijven rijden. Je hebt al kans dat ze eventueel toch plots naar rechts gaan, uiteraard zonder richtingaanwijzer te gebruiken of kans dat ze na ingehaald zijn rare dingen gaan doen omdat er iets gebeurd waar ze niet op rekenden.

Wat dat betrefd zou een 'keep youre lane' principe handiger zijn, maar eigenlijk is dat juist een systeem voor weggebruikers die op de automatische piloot rijden.
Het mooist zou het zijn zoals men vroeger in Duitsland reed. Daar keek je 3 x voor je ging inhalen of er niets toch iets vreselijk snel aankwam en als je ingehaald had dan ging je zo snel mogelijk naar rechts. Gewoon, omdat het voor iedereen beter was. Helaas is de mentaliteit van de mens veranderd.
 
ja ik kan afstand voor mij houden maar niet achter mij en daar rijd het grootste gevaar voor mij. en dat mensen niet kijken als ze besluiten toch eindelijk rechts te gaan rijden dat doen ze ook niet als ze naar links gaan. rechts heb je dan nog een vluchtstrook om een kans te hebben dat je kan uitwijken links zit je of in de vangrail of je knalt de remmen er op en dan lig je onder de klever achter je. en als mensen gekke dingen gaan doen omdat ik ze rechts voorbij ben gereden dan gebeurt dat achter mij en daar heb ik geen last van. dus ik zie nog steeds het extra gevaar van rechts voorbijrijden niet.
 
ja ik kan afstand voor mij houden maar niet achter mij en daar rijd het grootste gevaar voor mij. en dat mensen niet kijken als ze besluiten toch eindelijk rechts te gaan rijden dat doen ze ook niet als ze naar links gaan. rechts heb je dan nog een vluchtstrook om een kans te hebben dat je kan uitwijken links zit je of in de vangrail of je knalt de remmen er op en dan lig je onder de klever achter je. en als mensen gekke dingen gaan doen omdat ik ze rechts voorbij ben gereden dan gebeurt dat achter mij en daar heb ik geen last van. dus ik zie nog steeds het extra gevaar van rechts voorbijrijden niet.

Als je het maar snel genoeg doet is er m.i. niets aan de hand.
Wie lang en langzaam links blijft rijden rijdt waarschijnlijk in een halfslaap, dus vlot erlansg voordat er iets gebeurt. En eventueel met de claxon laten weten dat je hem/haar passeert.

Zijn ze ook gelijk weer wakker. *O*
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Jullie missen de ketting om me door de spreekwoordelijke stront heen te trekken...💩
 
ja ik kan afstand voor mij houden maar niet achter mij en daar rijd het grootste gevaar voor mij.


en dat mensen niet kijken als ze besluiten toch eindelijk rechts te gaan rijden dat doen ze ook niet als ze naar links gaan. rechts heb je dan nog een vluchtstrook om een kans te hebben dat je kan uitwijken links zit je of in de vangrail of je knalt de remmen er op en dan lig je onder de klever achter je. en als mensen gekke dingen gaan doen omdat ik ze rechts voorbij ben gereden dan gebeurt dat achter mij en daar heb ik geen last van. dus ik zie nog steeds het extra gevaar van rechts voorbijrijden niet.

Als je jouw veiligheid op de weg net zo belangrijk vind als hier op M-F, dan ga je naar rechts als er iemand te dicht achter je komt rijden.
Ja, ik snap er de nadelen van en het oneerlijke gevoel, maar als veiligheid belangrijk is, dan is dat de oplossing.

En dat zij ook niet kijken als ze naar links gaan heeft er geen positieve of negatieve invloed op dat ze niet kijken als ze naar rechts gaan, ik vind dat dus niet echt een argument om rechts inhalen te rechtvaardigen ???

De redenatie dat als er achter jou iets gebeurd, al dan niet in verband met jou weggedrag, het niet jou pakkie aan is vind ik best asociaal. Juridisch kon dat ook nog wel eens heel erg anders uitpakken ook trouwens !
 
Het mooist zou het zijn zoals men vroeger in Duitsland reed. Daar keek je 3 x voor je ging inhalen of er niets toch iets vreselijk snel aankwam en als je ingehaald had dan ging je zo snel mogelijk naar rechts. Gewoon, omdat het voor iedereen beter was. Helaas is de mentaliteit van de mens veranderd.
"Vroeger" was dat een enkele Porsche of Ferrari die je ruimte gaf in Duitsland... Tegewoordig rijdt iedere hufter -dat verklaar ik zo- in een Audi-Kanon dat tegen de 300 loopt omdat ze gewoon verhoudingsgewijs niks meer kosten. De rechter rijstrook zit vol met LKW's dus is het best effe slikken voor die Aud-piloot dat dat Nederlandse bussie wat al 7 minuten lang met 160, 170 een LKW of 80 inhaalt alvorens naar rechts te gaan, en dan kunnen ze gaan zitten knipperen en toeteren, ik ga niet naar rechts, ik bén aan het inhalen... En toen ik begon met inhalen WAS je er nog niet...

De hufter: Dat Duitsers een zweem hebben dat ze goed kunnen rijden slaat compleet nergens op, trappen, dat kunnen ze. Verder houden ze zich nergens aan, rijden steevast over al 30, 40 km te hard, ook in baustellen komen ze met 120 voorbij... waar je 60 mag.. Vormen de regels naar hun eigen hand en houden zich alleen aan de regels als het in hun voordeel is... Duitsers zijn echt onwijs aardige mensen, geef ze echter geen auto of een pet, dan worden het allemaal gorilla's.
In NL rijdt het echt veel fijner, veel relaxter, verdraagzamer. En dat zijn ook de woorden van Duitsers die in Nederland komen.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag haalde ik en meerdere auto's een vrachtwagen in. Plots werd ik rechts ingehaald en op het laatste moment voor de vrachtwagen voegde deze in en propte zich tussen de bumpers met nog geen meter tussenruimte.
Vervolgens haalde hij mijn voorgang ook rechts in.....dat ging dus tussen de vrachtwagen en de auto door.
Asso gedrag dus van iemand die op de A1 richting De Lutte reed.
Kawasaki NINJA 300 ABS (kawa groen)
Had hij wel beschermende kleding aan?
 
"Vroeger" was dat een enkele Porsche of Ferrari die je ruimte gaf in Duitsland... Tegewoordig rijdt iedere hufter -dat verklaar ik zo- in een Audi-Kanon dat tegen de 300 loopt omdat ze gewoon verhoudingsgewijs niks meer kosten. De rechter rijstrook zit vol met LKW's dus is het best effe slikken voor die Aud-piloot dat dat Nederlandse bussie wat al 7 minuten lang met 160, 170 een LKW of 80 inhaalt alvorens naar rechts te gaan, en dan kunnen ze gaan zitten knipperen en toeteren, ik ga niet naar rechts, ik bén aan het inhalen... En toen ik begon met inhalen WAS je er nog niet...

De hufter: Dat Duitsers een zweem hebben dat ze goed kunnen rijden slaat compleet nergens op, trappen, dat kunnen ze. Verder houden ze zich nergens aan, rijden steevast over al 30, 40 km te hard, ook in baustellen komen ze met 120 voorbij... waar je 60 mag.. Vormen de regels naar hun eigen hand en houden zich alleen aan de regels als het in hun voordeel is... Duitsers zijn echt onwijs aardige mensen, geef ze echter geen auto of een pet, dan worden het allemaal gorilla's.
In NL rijdt het echt veel fijner, veel relaxter, verdraagzamer. En dat zijn ook de woorden van Duitsers die in Nederland komen.

Dan ben ik toch wel erg benieuwd waar in Duitsland jij rijdt. Mijn ervaring is (na inmiddels een jaar of 15 in Duitsland te wonen) namelijk compleet anders.
Ik rijd alleen met tegenzin nog in Nederland, waar andere weggebruikers je over het algemeen het licht in de ogen (en die paar vierkante meter wegdek) niet gunnen. Wat jij beschrijft, zie ik hier wel, maar meer als uitzondering dan als regel.
Regel is helaas steeds meer dat het Nur Links niet (meer) alleen op Nederlanders slaat...

Toegegeven: het voortdurend op je teller EN de steeds wisselende toegestane snelheden moeten letten om de belachelijk hoge boetes + adminkosten te voorkomen, maken het ook niet bepaald een feest om in Nederland te rijden.

Nog een toegegeven: in de bedrijfsauto van mijn man, met Nl kenteken, heb ik vaker het idee dat men sneller geïrriteerd is/wat minder ruimte gunt dan in ons eigen gebakkie met D kenteken. Misschien dat daar ook een deel van de Duitse schoen wringt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan