Oeps....

BMW probeert al een tijdje het beste van 2 werelden te maken ;-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7
Ouwe meuk IC motoren maar dan toch op schone brandstof.... Of dat serieus is of alleen maar laten zien dat je een beetje groen doet is natuurlijk moeilijk te zeggen. En hoe effiecient zo'n ding is?!? Geen idee....
Maar in het geval van groen geproduceerde waterstof maakt het verbruik toch niet uit. Ik zeg volgende stap is een S1000RR op waterstof :9

Later,

Loek
 
Toch even inhaken en welliswaar lichtelijk off-Topic, maar......
Iemand wel eens nagedacht over al die diesel vrachtwagens met dus een heuse verbrandingsmotor die rondrijden?
Dat zijn er pas serieus veel want zonder dat soort voertuigen gaat het serieus een probleem worden.
Denken wij nou echt dat fabrikanten op de redelijk korte termijn zoals met auto’s en motorfietsen men die vrachtwagens vervangt voor elektrisch aangedreven motoren?
Ik vraag me werkelijk met regelmaat af hoe ze dat op den duur gaan oplossen.
 
Toch even inhaken en welliswaar lichtelijk off-Topic, maar......
Iemand wel eens nagedacht over al die diesel vrachtwagens met dus een heuse verbrandingsmotor die rondrijden?
Dat zijn er pas serieus veel want zonder dat soort voertuigen gaat het serieus een probleem worden.
Denken wij nou echt dat fabrikanten op de redelijk korte termijn zoals met auto’s en motorfietsen men die vrachtwagens vervangt voor elektrisch aangedreven motoren?
Ik vraag me werkelijk met regelmaat af hoe ze dat op den duur gaan oplossen.

Terechte vraag....

Maar Elon Musk heeft toch overal een oplossing voor ;) :9

https://www.tesla.com/nl_NL/semi?redirect=no
Later,

Loek

Zo en nu weer On topic...
 
De tijd zal het leren.
Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat een beetje mooie elektrische motorfiets bakken met geld kost.
Ik kan geen nieuwe betalen helaas.
Zie prijzen staan van dik boven de 20.000 euro.
Uiteraard zijn er ook goedkopere modellen, maar dan lever je weer in qua actieradius en uiterlijk.
Best jammer.
 
Prijs is wel een dingetje ja, maar je ziet de ice motoren steeds duurder worden, de elektrische goedkoper dus ergens gaan ze elkaar tegenkomen..
 
De tijd zal het leren.
Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat een beetje mooie elektrische motorfiets bakken met geld kost.
Ik kan geen nieuwe betalen helaas.
Zie prijzen staan van dik boven de 20.000 euro.
Uiteraard zijn er ook goedkopere modellen, maar dan lever je weer in qua actieradius en uiterlijk.
Best jammer.
Net op de radio gehoord,zero van 4 jaar kan nog maar 50km rijden,was nieuw 100 km.accu was nog maar voor de helft.het blijft dus speelgoed.😂
 
Net op de radio gehoord,zero van 4 jaar kan nog maar 50km rijden,was nieuw 100 km.accu was nog maar voor de helft.het blijft dus speelgoed.😂

Leuk, maar is dat ook te onderbouwen met daadwerkelijke feiten?
Ik kan me wel voorstellen dat als men een zero gebruik zoals men sommige benzine motoren gebruikt (dus alleen rijden bij een temp tussen de 18 en 22 graden, dus max 1500 per jaar) dat de accu's dat niet leuk vinden.
 
Kom nu eerst maar eens met feiten want dit komt mij voor als een geval van vooringenomen roeptoeteren.

Zou wat zijn zeg, kan ik morgen ineens niet meer naar huis op de Zero. Aan de andere kant, bij de mijne kan dit niet meer gebeuren want die is al 5 jaar.
 
Kom nu eerst maar eens met feiten want dit komt mij voor als een geval van vooringenomen roeptoeteren.

Zou wat zijn zeg, kan ik morgen ineens niet meer naar huis op de Zero. Aan de andere kant, bij de mijne kan dit niet meer gebeuren want die is al 5 jaar.
Gehoord op BNR radio, Jacob schoenmaker heeft een zero,dus de actieradius neemt flink af per jaar, dit is overigens normaal.
 
Nou da's niet zo mooi voor meneer de econoom. Maar ondertussen zijn er meerdere verhalen van Zero rijders waarbij de accucapaciteit nauwelijks is teruggelopen dus ik denk dat de zijne een uitzondering is.
 
Gehoord op BNR radio, Jacob schoenmaker heeft een zero,dus de actieradius neemt flink af per jaar, dit is overigens normaal.
Dat is niet normaal, na tien jaar of enkele honderden ladingen loopt de capaciteit enkele procenten terug, dit merk je niet in de radius.Mijnheer Schoenmaker kan beter bij zijn leest blijven
 
halflive,ik denk dat je schrikt hoe vlug dat gaat,helaas is dat geen uitzondering,litium ion kan niet tegen temp.hoger dan 35gr of lager als 5gr. dan gaat het zeer snel.

grtz
 
Even snel op wikipedia gekeken. Li-ion kun je snelladen tussen de 5°C en 45°C. Tussen 0-5°C kun je wel laden maar moet de snelheid omlaag.
Waar komt jouw 5-35°C vandaan?
 
Gehoord op BNR radio, Jacob schoenmaker heeft een zero,dus de actieradius neemt flink af per jaar, dit is overigens normaal.
Blijft een raar verhaal.
Bij elke andere motor waarvan na 4 jaar het duurste onderdeel onherstelbaar beschadigd is heb je een groot probleem, bij Zero zit er vijf jaar garantie op de batterij dus mocht er onverhoopt schade zijn bouwen ze een nieuwe voor je in, onder garantie.
En wat betreft “normaal”; de mijne is nu 5 jaar en er is niets te merken van enige terugloop.

Waar ik me aan stoor is de lacherige toon waar je dit mee brengt, je bent blijkbaar een hater, je wilt niets weten van nieuwe techniek want je vindt het toch allemaal niets. Wat doe je hier dan ? Ga ze bij de benzinemotoren vervelen. Daar zijn er ook nog veel meer van.

En wat anders, het is je goed recht om te vinden wat je vindt maar wat is jouw oplossing om te voldoen aan de Europese wetgeving vanaf 2030 ? Gewoon maar helemaal stoppen met motorrijden ? Want dat is waar het anders naar toe gaat....
 
Een motor met 100km rijkwijte?? Beetje weinig vindt je niet?
Hybride,niet huilie huilie doen,feiten zijn feiten😁
 
halflive,ik denk dat je schrikt hoe vlug dat gaat,helaas is dat geen uitzondering,litium ion kan niet tegen temp.hoger dan 35gr of lager als 5gr. dan gaat het zeer snel

Stukje praktijkervaring: Ik denk dat je verbaast staat hoe langzaam het gaat. Na meer dan 22.000 km in een jaar, aardig wat snelladingen, TT circuit gereden, daar CCS snelgeladen in de hitte, maar ook regelmatig woon-werk bij vorst vertrokken (motor in de tuin), in de kou de A12 af geblazen en bij die kou 13% SOC waarschuwing gehad dat accu uit balans en leeg was, regelmatig de accu in het geel (geel is vanaf 41ºC) gehad, had ik niet het de indruk dat de accu achteruit was gegaan. Ook de oudste huur-en racemotoren van de importeur, hebben nog goede accu's.

Een goede BMS beschermt de accu, wat vanaf geel krijg je echt geen 22kW meer aan snelladen. Natuurlijk heb je ook als eigenaar good practice. De accu twee dagen leeg laten staan is net zoiets als een ijskoude Duc gelijk in de toerenbegrenzer jagen; de tweede eigenaar ziet meestal de gevolgen.

Maar even on-topic: wat je ziet is dat niet de accu's van de motoren de problemen (zoals brand) vormen. Het zijn vaak de lader gerelateerde zaken. Ik kan mij herinneren dat de portable CCS laders tijdens een TT demo-event in 2018 het ook moeilijk hadden en er mee kapten vanwege de hitte. Ik weet ook niet of ik die apparatuur onbeheerd zou achterlaten: Bij 10kW DC loopt er toch 30A aan secundaire kanteen slecht contact... Dit soort apparatuur heeft vaak nog een Aziatische herkomst met wat eigenaardige interface. Nu er meer EV's komen met grote accucapaciteit die moeten laden bij particulieren, verwacht ik dat de keus vwb portable CCS laders beter wordt en de kwaliteit toeneemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan