Tuono Bastards Deel 21

zijn de kleppen al eerdere gesteld ? mijne met 13300 km gedaan en 9 vd 16 stonden te strak wil straks met ca 27000 km de kleppen weer controleren ,
kleppen zijn het zwakke punt vd V 4
denk dat 600 euro een nette prijs is maar denk dat je hoger uitkomt
Mmmmm van mij met 20K maar een klep met speling rest nog perfect .
 
Iemand raad? Ik ben op zoek naar een workshop handleiding (Haynes bijboorbeeld) voor de gen2. Ik krijg zo faag vermoeden dat die niet bestaat? Zie alleen een Haynes van mille '98 - '03.

Ik bedoel dus niet de gebruikers en service handleiding. Die heb ik.

Inmiddels wel verder gegaan met electronica controle gehele bike en hier en daar preventief stekkers vervangen voor betere aansluitingen en tevens afgeschermd. Wacht nog op wat Superseal stekkers. Vooral ter vervanging voor deze stekker onder de buddyseat.

Die van mij zag er nog goed uit maar kan ook anders.

smeltendestekker.jpg


Morgen nieuwe set DID ketting en tandwielen. Kunnen we daarmee verder aan de gang. Hopelijk duurd sevior niet al te lang met opnieuw wikkelen van mijn stator.
 
Laatst bewerkt:
Iemand raad? Ik ben op zoek naar een workshop handleiding (Haynes bijboorbeeld) voor de gen2. Ik krijg zo faag vermoeden dat die niet bestaat? Zie alleen een Haynes van mille '98 - '03.

Ik bedoel dus niet de gebruikers en service handleiding. Die heb ik.

Inmiddels wel verder gegaan met electronica controle gehele bike en hier en daar preventief stekkers vervangen voor betere aansluitingen en tevens afgeschermd. Wacht nog op wat Superseal stekkers. Vooral ter vervanging voor deze stekker onder de buddyseat.

Die van mij zag er nog goed uit maar kan ook anders.

Bekijk bijlage 1419587

Morgen nieuwe set DID ketting en tandwielen. Kunnen we daarmee verder aan de gang. Hopelijk duurd sevior niet al te lang met opnieuw wikkelen van mijn stator.
Ik zal vanavond even de link opzoeken,
Maar volgens mij ben je je met de stekkers overbodig werk aan het zoeken, de belangrijke zijn al geseald, de andere spuit ik eventueel vol met vaseline en klaar.
 
Ik zal vanavond even de link opzoeken,
Maar volgens mij ben je je met de stekkers overbodig werk aan het zoeken, de belangrijke zijn al geseald, de andere spuit ik eventueel vol met vaseline en klaar.

Het is niet zo dat ik elk stekker aan 't vervangen ben. Er is door een van de vorige eigenaren een GiPro tussen geplaatst. Helaas is dit niet netjes gedaan en daar zijn slechte klemmetjes voor gebruikt. Daarnaast vervang ik de bekende bruine stekker én de stekker onder de zadel preventief.
 
even heel simpel met een schroevendraaier de 2 contacten met elkaar doorverbinden start motor moet direct gaan draaien zelfs met je contact uit.

ps niet voorzichtig doen gewoon bam, het trekt best vonken, hoe meer twijfel hoe meer vonken.
Aansturing gecontroleerd. 👍
Relais met schroevendraaier doorverbonden en motor start. 👍
Relais was dus stuk. Aangezien ze me er twee opgestuurd hadden deze gewisseld maar dit relais deed helemaal niets 😡

Afgelopen zaterdag dus maar naar Roke in mijdrecht gereden en een originele gehaald (is inmiddels ook verzwaard 👍).
€55 lichter maar motor start weer zoals het hoort 👍
 
Het is niet zo dat ik elk stekker aan 't vervangen ben. Er is door een van de vorige eigenaren een GiPro tussen geplaatst. Helaas is dit niet netjes gedaan en daar zijn slechte klemmetjes voor gebruikt. Daarnaast vervang ik de bekende bruine stekker én de stekker onder de zadel preventief.

Ik denk dat je met deze een heel eind komt:
http://www.rsvforum.com/leirasok/tuono_service.pdf
 
Iemand raad? Ik ben op zoek naar een workshop handleiding (Haynes bijboorbeeld) voor de gen2. Ik krijg zo faag vermoeden dat die niet bestaat? Zie alleen een Haynes van mille '98 - '03.

Ik bedoel dus niet de gebruikers en service handleiding. Die heb ik.

Inmiddels wel verder gegaan met electronica controle gehele bike en hier en daar preventief stekkers vervangen voor betere aansluitingen en tevens afgeschermd. Wacht nog op wat Superseal stekkers. Vooral ter vervanging voor deze stekker onder de buddyseat.

Die van mij zag er nog goed uit maar kan ook anders.

Bekijk bijlage 1419587

Morgen nieuwe set DID ketting en tandwielen. Kunnen we daarmee verder aan de gang. Hopelijk duurd sevior niet al te lang met opnieuw wikkelen van mijn stator.
zie pb
 
mijn schoonzoon heeft ook een 2014 versie ook bij 13000 kleppen gesteld , was ook echt nodig

Weet iemand of het stellen vd kleppen bij de nieuwere 1100 modellen (vanaf 2015) ook nog weleens zo nodig is vóór je 20.000km op de klok hebt ??

Mijn 1100RR heeft nu 12500 op de klok dus was eraan het denken evt bij aanvang volg jr de kleppen toch maar uit voorzorg te laten controleren?
 
Weet iemand of het stellen vd kleppen bij de nieuwere 1100 modellen (vanaf 2015) ook nog weleens zo nodig is vóór je 20.000km op de klok hebt ??

Mijn 1100RR heeft nu 12500 op de klok dus was eraan het denken evt bij aanvang volg jr de kleppen toch maar uit voorzorg te laten controleren?
Als jij je beter voelt met een klepcontrole en eventueel stellen zou ik dat zeker doen,
Het zou bij mij het hele seizoen door mijn kop malen als ik me er niet zeker bij voelde.
 
Weet iemand of het stellen vd kleppen bij de nieuwere 1100 modellen (vanaf 2015) ook nog weleens zo nodig is vóór je 20.000km op de klok hebt ??

Mijn 1100RR heeft nu 12500 op de klok dus was eraan het denken evt bij aanvang volg jr de kleppen toch maar uit voorzorg te laten controleren?

zou het doen , controleren kosten vallen mee , bij het stellen moeten de nokkenassen eruit dat is wel veel werk ,

heb te veel verhalen gelezen van blokken die voor de 20000 km in de poeier zijn gelopen ,

de mijne heeft tegen de winter ca 27500 km gelopen laat ze dan weer controleren / stellen
 
Ja ga ik ook maar doen... heb overigens nooit ook maar enig vreemd geluidje gehoord of gemerkt dat de motor niet soepel zou lopen, loopt nog steeds erg zuiver/soepeltjes maar voorkomen is inderdaad beter dan genezen in deze...

Tenslotte nog een vraagje: woon in Z-Limburg en ga al jaren voor mijn kleine onderhoudsbeurten naar Nyssen motoren in Tongeren (Aprilia dealer uit België), maar hoorde eerder eens iemand over Jarno de Zwart motoren in Weert... ligt alleen een flink stuk verder van huis...maar als ik weet dat hij deskundiger is in het stellen vd kleppen heb ik dat er wel voor over...

Iemand wellicht ook al eerder de kleppen laten stellen bij Nyssen in Tongeren of juist positieve ervaringen met het stellen vd kleppen bij de Zwart motoren in Weert?

Alvast bedankt voor jullie advies ..
 
ja, Jarno weet iig wat ie doet en waarom. Sleutelt al jaren aan Prillers, is nauwkeurig en zorgvuldig dus mijn vertrouwen heeft ie. Tongeren geen ervaring mee.
Deed "vroeger" eigenlijk altijd alles zelf maar vond dit wel makkelijker.
Mijn 2017 is ook door Jarno (bij 20000km) gecheckt, alles stond "spot-on" ! Wél bleek dat klepdeksels er ooit al vanaf geweest zijn dus het zou kunnen zijn dat, want ex-demo van Duitse importeur, het spul al ooit gecorrigeerd is?
Hoe dan ook, inmiddels 27000 km ver en nog geen klap verkeerd gegeven. :}:}:}
 
Ja ga ik ook maar doen... heb overigens nooit ook maar enig vreemd geluidje gehoord of gemerkt dat de motor niet soepel zou lopen, loopt nog steeds erg zuiver/soepeltjes maar voorkomen is inderdaad beter dan genezen in deze...

Tenslotte nog een vraagje: woon in Z-Limburg en ga al jaren voor mijn kleine onderhoudsbeurten naar Nyssen motoren in Tongeren (Aprilia dealer uit België), maar hoorde eerder eens iemand over Jarno de Zwart motoren in Weert... ligt alleen een flink stuk verder van huis...maar als ik weet dat hij deskundiger is in het stellen vd kleppen heb ik dat er wel voor over...

Iemand wellicht ook al eerder de kleppen laten stellen bij Nyssen in Tongeren of juist positieve ervaringen met het stellen vd kleppen bij de Zwart motoren in Weert?

Alvast bedankt voor jullie advies ..
yup van mij gaat ook naar Jarno in Weert , 20 k beurt plus kleppen .. erg tevreden en kennis van zaken .
 
Heeft iemand toevallig een koplamp van een tuono van de 2e generatie liggen (het linker gedeelte), bij mij zit er een ster in het glas, vandaar.
Verder zoek ik ook nog een duo-afdek-kap en een kuipruitje (mag origineel of aan andere, er zit momenteel bij mij geen ruitje op).
Ik hoor het graag!

Tuono.JPG
 
Heeft iemand toevallig een koplamp van een tuono van de 2e generatie liggen (het linker gedeelte), bij mij zit er een ster in het glas, vandaar.
Verder zoek ik ook nog een duo-afdek-kap en een kuipruitje (mag origineel of aan andere, er zit momenteel bij mij geen ruitje op).
Ik hoor het graag!

Bekijk bijlage 1420133

Heb nog een originele ruitje liggen. Op te halen in Wijchen of kan het verzenden.
 
ja, Jarno weet iig wat ie doet en waarom. Sleutelt al jaren aan Prillers, is nauwkeurig en zorgvuldig dus mijn vertrouwen heeft ie. Tongeren geen ervaring mee.
Deed "vroeger" eigenlijk altijd alles zelf maar vond dit wel makkelijker.
Mijn 2017 is ook door Jarno (bij 20000km) gecheckt, alles stond "spot-on" ! Wél bleek dat klepdeksels er ooit al vanaf geweest zijn dus het zou kunnen zijn dat, want ex-demo van Duitse importeur, het spul al ooit gecorrigeerd is?
Hoe dan ook, inmiddels 27000 km ver en nog geen klap verkeerd gegeven. :}:}:}
Volgens mijn zijn het de V4 1000 blokken die last hebben van het te strak staan van de kleppen.
De 1100 heeft hier minder last lijkt het wel.

Ik weet niet of mensen het boekje wel is lezen want daarin staat(toen bij mijn 2011 V4 tuono) ook gewoon bij circuit gebruikt onderhouds intervallen halvere!
Nu rijden sommige net zo hard op het circuit als op de weg, dus een keer vroegtijdig de kleppen controleren kan dan nooit kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan