Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Sta ik ff rustig op de hei.....


chop5.thumb.jpg.d227dba70ba0079a2c96a94f43469124.jpg




Hoor ik de intro van Billy Joel "Goodnight Saigon"....





chop2.thumb.jpg.20031e83f2e7e5ea1cee2d169c1f1887.jpg



:t
 
Vandaag voor 't eerst in m'n eentje met de motor de weg op. Gewoon naar m'n werk, maar hé, toch spannend! Gelukkig ging het bijna de hele rit soepel. Bijna bij kantoor was ik in jubelstemming, wat is dat motorrijden fijn!

Ik schuif de uitvoegstrook op (uiteraard na netjes m'n spiegels en m'n dode hoek te hebben gecheckt) en kijk in m'n spiegels. Niemand achter me. Aangezien het een vrij korte strook is en hij eindigt in een redelijk scherpe bocht, besluit ik alvast m'n gas los te laten. Kijk opnieuw achter me, nog steeds leeg. Top! M'n snelheidsmeter loopt langzaam terug. Na een paar seconden kijk ik weer achter me, zit er opeens een dikke Mercedes op m'n buddy! Ik schrok me te pletter. Echt zonder te overdrijven, ik denk dat hij een meter van me afzat. Waar kwam die nou weer vandaan.

Hij bleef ook echt drukken, niet te doen. Besloten om me niet te laten intimideren en rustig de bocht om te kachelen (bij de bocht reed je de bebouwde kom ook in). Na de bocht stoof hij me met een noodgang voorbij. Kon nog een blik naar binnen werpen, precies het type dat je zou verwachten. Strak in pak, dure zonnebril.. Joe.
 
Och ja, dat soort klootviolen kom je regelmatig tegen op de weg. Wen d'r maar an. Maar fijn dat je jezelf niet gek hebt laten maken en lol hebt gehad in de rest van de rit! :t
 
Vandaag voor 't eerst in m'n eentje met de motor de weg op. Gewoon naar m'n werk, maar hé, toch spannend! Gelukkig ging het bijna de hele rit soepel. Bijna bij kantoor was ik in jubelstemming, wat is dat motorrijden fijn!

Ik schuif de uitvoegstrook op (uiteraard na netjes m'n spiegels en m'n dode hoek te hebben gecheckt) en kijk in m'n spiegels. Niemand achter me. Aangezien het een vrij korte strook is en hij eindigt in een redelijk scherpe bocht, besluit ik alvast m'n gas los te laten. Kijk opnieuw achter me, nog steeds leeg. Top! M'n snelheidsmeter loopt langzaam terug. Na een paar seconden kijk ik weer achter me, zit er opeens een dikke Mercedes op m'n buddy! Ik schrok me te pletter. Echt zonder te overdrijven, ik denk dat hij een meter van me afzat. Waar kwam die nou weer vandaan.

Hij bleef ook echt drukken, niet te doen. Besloten om me niet te laten intimideren en rustig de bocht om te kachelen (bij de bocht reed je de bebouwde kom ook in). Na de bocht stoof hij me met een noodgang voorbij. Kon nog een blik naar binnen werpen, precies het type dat je zou verwachten. Strak in pak, dure zonnebril.. Joe.
Dit soort dingen gebeuren wel vaker.. Het is echt loei-irritant als iemand je zo in gevaar bent. Probeer v;lgde keer nummerplaat te onthouden.. dan kan je politie later bellen en soms... gaan ze die persoon wel bellen en wie weet.. helpt het..
 
Vandaag voor 't eerst in m'n eentje met de motor de weg op. Gewoon naar m'n werk, maar hé, toch spannend! Gelukkig ging het bijna de hele rit soepel. Bijna bij kantoor was ik in jubelstemming, wat is dat motorrijden fijn!

Ik schuif de uitvoegstrook op (uiteraard na netjes m'n spiegels en m'n dode hoek te hebben gecheckt) en kijk in m'n spiegels. Niemand achter me. Aangezien het een vrij korte strook is en hij eindigt in een redelijk scherpe bocht, besluit ik alvast m'n gas los te laten. Kijk opnieuw achter me, nog steeds leeg. Top! M'n snelheidsmeter loopt langzaam terug. Na een paar seconden kijk ik weer achter me, zit er opeens een dikke Mercedes op m'n buddy! Ik schrok me te pletter. Echt zonder te overdrijven, ik denk dat hij een meter van me afzat. Waar kwam die nou weer vandaan.

Hij bleef ook echt drukken, niet te doen. Besloten om me niet te laten intimideren en rustig de bocht om te kachelen (bij de bocht reed je de bebouwde kom ook in). Na de bocht stoof hij me met een noodgang voorbij. Kon nog een blik naar binnen werpen, precies het type dat je zou verwachten. Strak in pak, dure zonnebril.. Joe.
Lekker dan! Die heeft natuurlijk veel te hard gereden.
Eén tip wat ik zelf in die gevallen doe: Je voet op de achterrem laten rusten dat het duidelijk is dat je aan het remmen bent. Dat kleine beetje slijtage merk je niet. Voor auto's is het soms lastig om te zien dat je afremt als er geen remlichten branden, zeker als ze van 150 km/h naar 100 km/h moeten afremmen, dan voelt het alsof je 50 km/h rijdt.

Ik pak bochten altijd met een gepaste snelheid, zeker klaverbladbochten. Dan heb ik voldoende ruimte voor mij en kan ik de motor altijd trekkend houden (dat betekent ook dat ik afstand creëer tussen mij en mijn voorganger voor het geval ze halverwege de klaverblad ineens gaan remmen omdat het toch wel een scherpe bocht is).

Maar dit soort types houd je altijd. Blijven kijken is het meest belangrijke.
 
Gewoon lekker doorrijden en je van niemand wat aantrekken lekker genieten en zulke dwazen snel weer vergeten!
Kenteken hoef je niet eens te onthouden want de politie doet geen moer (lees kan geen moer doen wegens structurele onderbezetting)

Op ongeveer 5:35 is er niets achter me, en dan komt een zakenman snel inlopen om gelijk een baan op te schuiven en de buitenbocht eromheen te nemen..
haast haast haast, om daarna bij het stoplicht niet op te letten _O-

 
Gewoon lekker doorrijden en je van niemand wat aantrekken lekker genieten en zulke dwazen snel weer vergeten!
Kenteken hoef je niet eens te onthouden want de politie doet geen moer (lees kan geen moer doen wegens structurele onderbezetting)

Op ongeveer 5:35 is er niets achter me, en dan komt een zakenman snel inlopen om gelijk een baan op te schuiven en de buitenbocht eromheen te nemen..
haast haast haast, om daarna bij het stoplicht niet op te letten _O-

Ik dacht dat de max bij de Edese Poort 70 km/u is. En dat ontzéttende gejakker helpt ook al niet veel, blijkt als de zakenman bij het volgende stoplicht weer achter je staat.
 
Gewoon lekker doorrijden en je van niemand wat aantrekken lekker genieten en zulke dwazen snel weer vergeten!
Kenteken hoef je niet eens te onthouden want de politie doet geen moer (lees kan geen moer doen wegens structurele onderbezetting)

Op ongeveer 5:35 is er niets achter me, en dan komt een zakenman snel inlopen om gelijk een baan op te schuiven en de buitenbocht eromheen te nemen..
haast haast haast, om daarna bij het stoplicht niet op te letten _O-

Niets bijzonders toch? De "zakenman" rijdt denk ik normaal.:? Net als jij.
 
Probeer v;lgde keer nummerplaat te onthouden.. dan kan je politie later bellen en soms... gaan ze die persoon wel bellen en wie weet.. helpt het..

Hmm, helpt dat? M'n buurvrouw belde een keer omdat er een onguur type door de buurt sloop, maar toen was de reactie "Sorry mevrouw, het is te druk om iemand langs te sturen. Houd het zelf maar even in de gaten". Al moet ik zeggen dat ik nu ook best van m'n apropos was, kon vooral zien dat het een Mercedes was doordat hij de grill zo ongeveer in m'n motor duwde. Volgende keer een poging doen tot opletten, misschien kom ik hem vaker tegen.

Eén tip wat ik zelf in die gevallen doe: Je voet op de achterrem laten rusten dat het duidelijk is dat je aan het remmen bent. Dat kleine beetje slijtage merk je niet. Voor auto's is het soms lastig om te zien dat je afremt als er geen remlichten branden, zeker als ze van 150 km/h naar 100 km/h moeten afremmen, dan voelt het alsof je 50 km/h rijdt.

Dat is een goeie! Zal dat in het vervolg proberen. Wie weet helpt het :) .
 
Hmm, helpt dat? M'n buurvrouw belde een keer omdat er een onguur type door de buurt sloop, maar toen was de reactie "Sorry mevrouw, het is te druk om iemand langs te sturen. Houd het zelf maar even in de gaten".
Valt mee hoor. Heb ook een keer gebeld toen we een onduidelijk type zagen zitten niksdoen in een busje voor een huis waar al drie keer was ingebroken. Hermandad kwam prompt kijken :t
 
Heb je dat niet geleerd bij het lessen dan?

Jawel, maar dan onder het mom van als er iemand achter me zit. Nu had ik een paar keer gekeken en zag niemand achter me, dus deed ik gewoon gas loslaten. En toen zat die flippo in ene erachter. Daardoor beetje geschrokken en even m'n jaren op de academie vergeten. Moet het ook allemaal gewoon nog even wat soepeler in de vingers krijgen. Rijden met een instructeur achter je is één ding, nu alles daadwerkelijk toe gaan passen in de praktijk zonder feedback in m'n oor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan