Husqvarna 701 SM

Heren, de 15 minute idle reset? doen jullie daar aan?


The 'famous' 15 minute idle reset procedure. This resets the adaptive base values of the ECU. It won't transform the bike but it can make a worthwhile improvement. It is very important that the engine is stone cold. One or two hours after riding is not enough! Do this after the bike has been off for a full night or day. Start the engine and let it idle for 15 minutes without touching anything. After 15 minutes, switch the engine off with the ignition key. Done. During this procedure you won't see or hear anything happening besides the idling and (probably) the fan. Don't worry, the reset is done. Besides after certain maintenance or parts replacement, you could consider doing it twice a year with the turning of the seasons. A reset for the colder autumn & winter period and one time for warmer conditions during spring & summer. This is not mandatory or needed and don't expect miracles.

Vanmorgen geprobeerd, merk geen verschil met gisteren.
 
1404927


Ik ben sinds enkele maanden trotse eigenaar van bovenstaande. In tussentijd de fluo wheel striping verwijderd, de stickers en sinds vandaag nieuwe kettingset gestoken. 15-48 verhouding.

Oorspronkelijk een vergissing omdat ik 16-48 op het oog had, ja jongens, wat een verschil!!!!!

Aan alle 701 rijders die met de standaard tandwielverhouding rijden, een absolute aanrader! Terwijl gaat het achterwiel maximaal naar voor, zo verkort de wielbasis nog wat, nu is het pas een speelfiets!
 
Heren.
Ik had mot met bel-ray, stinkerd willen hun viscositeit data sheet niet vrijgeven.
Husq schrijft bel-ray 10w50 voor, ktm motorex 10w50 (sponsor afspraken).
Ik ben op zoek gegaan naar een olie met de zelfde visco's als motorex en heb er 1. 10tje goedkoper.motorex⬇️ 1ste foto, 2de Valvoline SynPower 4T 10W-50 Motorrad 4.
Ook Valvoline gemaild, deze olie is speciaal ontwikkeld voor KTM enzo. ook heb ik erkend laboratorium bedrijf (seabolt op mn werk) naar die visco's laten kijken, Enkel op 40 graden/ lage temp is de Valvoline ietsje dikker, scheeld niks (zie data sheet).
Ik ga dr voor denk,
 

Bijlagen

  • _20190704_053532.JPG
    _20190704_053532.JPG
    40,6 KB · Weergaven: 12
  • Screenshot_20190703-193431.png
    Screenshot_20190703-193431.png
    87,2 KB · Weergaven: 11
Heren.
Ik had mot met bel-ray, stinkerd willen hun viscositeit data sheet niet vrijgeven.
Husq schrijft bel-ray 10w50 voor, ktm motorex 10w50 (sponsor afspraken).
Ik ben op zoek gegaan naar een olie met de zelfde visco's als motorex en heb er 1. 10tje goedkoper.motorex⬇ 1ste foto, 2de Valvoline SynPower 4T 10W-50 Motorrad 4.
Ook Valvoline gemaild, deze olie is speciaal ontwikkeld voor KTM enzo. ook heb ik erkend laboratorium bedrijf (seabolt op mn werk) naar die visco's laten kijken, Enkel op 40 graden/ lage temp is de Valvoline ietsje dikker, scheeld niks (zie data sheet).
Ik ga dr voor denk,
Ik ben voor vaker vervangen als die 10000km, voor een 10tje per liter ga ik er om de 4000 of 5000 nieuwe ik knalle, als t toch niks meer kost.
 
Ik ben voor vaker vervangen als die 10000km, voor een 10tje per liter ga ik er om de 4000 of 5000 nieuwe ik knalle, als t toch niks meer kost.

Ik moet ongeveer elke 2 weken olie bijvullen.... ik weet niet of dit zo hoort., maar het wordt een soort 2de benzine voor me.. iemand tips ?
 
Heren.
Ik had mot met bel-ray, stinkerd willen hun viscositeit data sheet niet vrijgeven.
Husq schrijft bel-ray 10w50 voor, ktm motorex 10w50 (sponsor afspraken).
Ik ben op zoek gegaan naar een olie met de zelfde visco's als motorex en heb er 1. 10tje goedkoper.motorex⬇ 1ste foto, 2de Valvoline SynPower 4T 10W-50 Motorrad 4.
Ook Valvoline gemaild, deze olie is speciaal ontwikkeld voor KTM enzo. ook heb ik erkend laboratorium bedrijf (seabolt op mn werk) naar die visco's laten kijken, Enkel op 40 graden/ lage temp is de Valvoline ietsje dikker, scheeld niks (zie data sheet).
Ik ga dr voor denk,
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Bel Ray Thumper 10w50;
Nog steeds niet goedkoop, maar wel de voordeligste die ik kon vinden. Ik heb deze zelf al een keer besteld en dat is goed verlopen.
 
ik heb zojuist een sportdemper op mijn stock 701 sm uit 2016 gezet...... nu reageerd hij wat flauw op het gas. wie weet waar ik een akra map kan laten zetten op de ecu? omgeving zwolle/apeldoorn
 
Heb gister een andere dealer gebeld.. die zei dat ik de motor 10 minuten moest laten lopen vanaf starten... helaas ook zonder effect. Ik krijg morgen de plaat binnen en kan dan dus pas rijden.... ben benieuwd!
 
Als ex Sumo motor rijder jeukt het mij steeds meer om een 701 te kopen. Ik lees eigenlijk alleen maar goede zaken.
Gisteren zag ik een youtube filmpje van Visor Down en hoorde onboard dat de eenpitter toch flink in de toeren jaagt (2019 model?)

Ik heb nu een Superduke 990, ben bang dat ik qua vermogen (en kick) erg ga inleveren, maar qua fun weer helemaal terug ben.

Wat zijn de ervaringen met het 2018/9 model met een full akra setje bijvoorbeeld? Wat is nodig om de milieu meuk er af te krijgen?
 
Ja maar wat verwacht je van die dongle? dat de power onderin beter wordt? of bovenin rustiger?
De Dongle is een tussenoplossing en in mijn ogen geen echt goede oplossing. Wat dat ding in essentie doet, is een gemeten, variabele waarde vervangen voor een vaste waarde.

Ik herken mij echt totaal niet in de beschrijving die jij geeft over de krachtafgifte van een 701, zeker niet gezien jouw tandwielverhouding standaard is.

Daarnaast zorgt een slip-on echt niet voor een extreme toename in vermogen, maar zorgt voor een mindere restrictie. Waardoor de motor dus makkelijker loopt.
Zeker gezien de inlaat van de 701 de grootste restrictie is bij een 701. Wil je extra vermogen, dan moet je de inlaat aanpassen.

Wil je het helemaal goed doen. Inlaat + Uitlaat + Power Commander V + Custom map.

Gewoon goed laten afstellen door een expert. Andere uitlaat en inbox helpt ook altijd (icm afstellen). Een powercommander en dongle... sja.. het doet zijn marketing werk.
 
Als ex Sumo motor rijder jeukt het mij steeds meer om een 701 te kopen. Ik lees eigenlijk alleen maar goede zaken.
Gisteren zag ik een youtube filmpje van Visor Down en hoorde onboard dat de eenpitter toch flink in de toeren jaagt (2019 model?)

Ik heb nu een Superduke 990, ben bang dat ik qua vermogen (en kick) erg ga inleveren, maar qua fun weer helemaal terug ben.

Wat zijn de ervaringen met het 2018/9 model met een full akra setje bijvoorbeeld? Wat is nodig om de milieu meuk er af te krijgen?

Je hebt de antwoorden al opgezocht.
 
Beste heren,

Mijn geliefde 701 supermoto staat te koop omdat ik zopas ben begonnen met enduro rijden. Helaas kan mijn bankrekening beide niet combineren.


Staat reeds scherp geprijsd, heeft belgische papieren op mijn naam, alles netjes in orde.
 
Beste heren,

Mijn geliefde 701 supermoto staat te koop omdat ik zopas ben begonnen met enduro rijden. Helaas kan mijn bankrekening beide niet combineren.


Staat reeds scherp geprijsd, heeft belgische papieren op mijn naam, alles netjes in orde.


Hoi Jin, geweldig mooie fiets, als ik 7K had om mee te spelen wist ik het wel ... anyway, ik zou hem in het te koop gedeelte van het M-F zetten want hier in het SM topic ziet lang niet iedereen hem.

En ik zou ook de Grease Monkeys ook vragen om iets aan die foto te doen waar een kilometerstand van 36.000 op lijkt te staan in plaats van de 9.600 die er volgens de advertentie op de klok staat.
$_86.jpeg


Succes met de verkoop!
 
Vraag: Kan een zadel van een husq uit 2017 18 of 19' op een husq uit 2016 ?
Het is toch een redelijk glad zadel.

of zijn er andere tips ?

groet
Tidde
 
Vraag: Kan een zadel van een husq uit 2017 18 of 19' op een husq uit 2016 ?
Het is toch een redelijk glad zadel.

of zijn er andere tips ?

groet
Tidde

Past gewoon!
Zelf ook van een '16 zadel naar een '19 zadel gegaan, vanwege de loslatende stickers.
 
20191124_132750.jpg

yesss!! pcv besteld met mapje bij rallymotor.. ook direct een evokapje erbij gekocht. ben benieuwd naar de winst op deze 2016 701 ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan