Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik lees nu inderdaad op meer plekken dat de BT 016 pro wel echt gericht is op de sportieve rijders die er idd zo'n 3000 kms uit halen. Dat is me misschien iets te overdreven.

Heb dit nagevraagd omdat het me ongeloofwaardig klonk die 3000 km en dar is inderdaad flauwekul tenzij je continue burnouts maakt en strepen trekt. 8000 met een voorbandje en 6000 met een achterbandje komt eerst maar geloof nooit dat je dat met een 600 banditje gaat redden ;)

Zijn deze complete wielen niet een idee?


Hij vraagt 250 meen ik maar raakt ze niet kwijt dus wellicht bespreekbaar?

Verkoop je je eigen set of je zet de banden over, schijven los verkopen voor een prikkie aan mijbv 🤣

Maar serieus... als je die wielen erin zet (mits banden zgan) en je eigen set voor weinig verkoopt dan ben je voordelig uit toch?
 
Heb dit nagevraagd omdat het me ongeloofwaardig klonk die 3000 km en dar is inderdaad flauwekul tenzij je continue burnouts maakt en strepen trekt. 8000 met een voorbandje en 6000 met een achterbandje komt eerst maar geloof nooit dat je dat met een 600 banditje gaat redden ;)

Zijn deze complete wielen niet een idee?


Hij vraagt 250 meen ik maar raakt ze niet kwijt dus wellicht bespreekbaar?

Verkoop je je eigen set of je zet de banden over, schijven los verkopen voor een prikkie aan mijbv 🤣

Maar serieus... als je die wielen erin zet (mits banden zgan) en je eigen set voor weinig verkoopt dan ben je voordelig uit toch?

Oh nice, thanks for checking!
Min. 6000 klinkt al weer een stuk aantrekkelijker

Ik wacht ook nog even op antwoord van @nappertje zijn aanbod. Zal ook even een bericht voor die andere set wielen sturen. Had ik nog niet aan gedacht...
 
Iemand nog interesse in de onderstaande onderdelen
- achterbrug, compleet met kettingspanners, voorzien van poedercoating nieuwe lagers en boutjes. €75
- voetstepjes bestuurder. €20
- Suzuki GSXR 1000 K7 schokbreker €60 (past op de Bandit)
Bekijk bijlage 1417323Bekijk bijlage 1417324Bekijk bijlage 1417325Bekijk bijlage 1417327Bekijk bijlage 1417328Bekijk bijlage 1417329Bekijk bijlage 1417330Bekijk bijlage 1417331Bekijk bijlage 1417332
Hij zit er inmiddels in.
Bevalt weer goed zo'n hardere achterkant...

Iemand nog interesse in een originele B12 achterveer?
Anders gaat ie de oud ijzer bak in.
 

Bijlagen

  • 15666612188457112776993839180015.jpg
    15666612188457112776993839180015.jpg
    69,6 KB · Weergaven: 9
Laag bij de grond is het blok zeker. Maar zo vervelend is dat niet naar mijn mening. Doordat het blok zo laag is heb je een erg laag zwaartepunt wat je in de bochten echt merkt. Hoe het echt plat in de bochten gaat weet ik niet, want het was nat toen ik er op reed. Voor wat ik begrijp zijn het altijd nog de voetsteunen die als eerste de grond raken...
Maar het is wel echt ieder zijn smaak. Ik hou juist van dat lompe van een tweecilinder, in dit geval ook nog eens het trillen van de boxer. Geeft me een beetje het gevoel alsof er een ontembaar beest onder mn kont zit :YY. Kwestie van smaak :)
Ik begrijp een grote twin heel goed hoor, maar de meeste andere twins die ik ken maakten heel wat meer indruk dan de BMW boxer ;)

Maar om eerlijk te zijn, als je bij de boxer het idee hebt dat hij ontembaar is, moet je het maar bij de boxer laten :+
 
Ik begrijp een grote twin heel goed hoor, maar de meeste andere twins die ik ken maakten heel wat meer indruk dan de BMW boxer ;)

Maar om eerlijk te zijn, als je bij de boxer het idee hebt dat hij ontembaar is, moet je het maar bij de boxer laten :+
Ongetwijfeld. Is ook de enige boxer waar ik tot nu toe op heb gereden. Ten opzichte van mijn B600 is het wel een hele andere ervaring, die voor mij goed bevalt.

Als ik een echt ongetemd beest tussen mn benen wil hebben ga ik wel weer op een FXDR zitten. Dat ding heeft me meermaals proberen te vermoorden in de korte tijd dat ik er op heb gereden :') 8)7
 
Een Harley een écht ongetemd beest? Hooguit in de zin dat ze niet te besturen vallen, maar vermogen is echt een non-issue op die dingen :')
 
Onzin, ding draait bijna geen toeren dus dan heb je niks aan dat koppel. Komt net 90pk uit geloof ik, op dik 300kg :) Amerikaanse V8'en uit de jaren 80 hadden ook lekker koppel, waren ook niet snel te noemen. Inhoud is natuurlijk al helemaal nietszeggend ;)

Beste wat ik ervan kan maken is dat ie niet extreem traag zal zijn :+


Overigens heb ik niets tegen de beleving van dat soort motoren, die staan in hun eigen recht. Die zijn op geen manier bedoeld om te concurreren met het soort dat ik bedoel, dus daar gaat het totaal niet om. 't Gaat me meer om de terminologie... iemand zonder ervaring kan een GS500 ook wel een beest noemen (en dat is ook vast wel gebeurd), maar dat verandert niets aan het feit dat het niet zo is _O-
 
Laatst bewerkt:
Onzin, ding draait bijna geen toeren dus dan heb je niks aan dat koppel. Komt net 90pk uit geloof ik, op dik 300kg :) Amerikaanse V8'en uit de jaren 80 hadden ook lekker koppel, waren ook niet snel te noemen. Inhoud is natuurlijk al helemaal nietszeggend ;)

Beste wat ik ervan kan maken is dat ie niet extreem traag zal zijn :+


Overigens heb ik niets tegen de beleving van dat soort motoren, die staan in hun eigen recht. Die zijn op geen manier bedoeld om te concurreren met het soort dat ik bedoel, dus daar gaat het totaal niet om. 't Gaat me meer om de terminologie... iemand zonder ervaring kan een GS500 ook wel een beest noemen (en dat is ook vast wel gebeurd), maar dat verandert niets aan het feit dat het niet zo is _O-
Mee eens hoor. Echt snel zal hij niet zijn. Maar 160nm met een brak frame en geen grondspeling is genoeg voor mij om te geloven dat je wel eens een billenknijper hebt.
 
Onzin, ding draait bijna geen toeren dus dan heb je niks aan dat koppel. Komt net 90pk uit geloof ik, op dik 300kg :) Amerikaanse V8'en uit de jaren 80 hadden ook lekker koppel, waren ook niet snel te noemen. Inhoud is natuurlijk al helemaal nietszeggend ;)

Beste wat ik ervan kan maken is dat ie niet extreem traag zal zijn :+


Overigens heb ik niets tegen de beleving van dat soort motoren, die staan in hun eigen recht. Die zijn op geen manier bedoeld om te concurreren met het soort dat ik bedoel, dus daar gaat het totaal niet om. 't Gaat me meer om de terminologie... iemand zonder ervaring kan een GS500 ook wel een beest noemen (en dat is ook vast wel gebeurd), maar dat verandert niets aan het feit dat het niet zo is _O-
Fair enough. Hoewel ik niet denk dat snelheid hier per se de maatstaaf zou moeten zijn. Dan had ik ook wel andere motoren benoemd :')

Ben wel benieuwd wat voor jou een 'beest' van een motor is ;)
 
Fair enough. Hoewel ik niet denk dat snelheid hier per se de maatstaaf zou moeten zijn. Dan had ik ook wel andere motoren benoemd :')

Ben wel benieuwd wat voor jou een 'beest' van een motor is ;)
Dan moet je praten over blokken met een veel betere gasreactie (direct dus), en een hoger vermogen/koppel. De KTM 1190/1290 V-twins zijn een heel mooi voorbeeld, die lopen debiel goed. Ducati kan er ook wel wat van. Aprilia heeft een paar mooie. Zelfs Honda en Suzuki hebben felle twins. Potente vierpitters maken op hun eigen manier indruk, maar twins met vergelijkbaar vermogen brengen het heel anders aan de man. De boxer is gewoon de sufste van het hele stel :+
 
Dan moet je praten over blokken met een veel betere gasreactie (direct dus), en een hoger vermogen/koppel. De KTM 1190/1290 V-twins zijn een heel mooi voorbeeld, die lopen debiel goed. Ducati kan er ook wel wat van. Aprilia heeft een paar mooie. Zelfs Honda en Suzuki hebben felle twins. Potente vierpitters maken op hun eigen manier indruk, maar twins met vergelijkbaar vermogen brengen het heel anders aan de man. De boxer is gewoon de sufste van het hele stel :+
Wil altijd nog een keer de 1290 (SuperDuke) rijden :Y.
Tot nu toe is het blok dat het meeste indruk op mij heeft gemaakt die van de Yamaha MT-10 Akra. Over direct/bruut gesproken... En geeneens een v-twin ;).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Banit fans!
De hitte is mij naar het hoofd gestegen, daarom heb ik besloten mijn Bandit 1200 te verkopen.8)7
Is er vanuit jullie interesse in mijn stijlvol aangepaste motor?
Motorforum vriendenprijs is €2250,-

Bij interesse graag PB.Bekijk bijlage 1412580

Nieuwe prijs €1750,- wie durft?
 

Bijlagen

  • 20190730_094820.jpg
    20190730_094820.jpg
    243,9 KB · Weergaven: 12
  • 20190730_094912.jpg
    20190730_094912.jpg
    249,5 KB · Weergaven: 11
  • 20190730_094627_HDR.jpg
    20190730_094627_HDR.jpg
    194,3 KB · Weergaven: 13
  • 20190730_094413.jpg
    20190730_094413.jpg
    180,8 KB · Weergaven: 11
  • 20190730_094301_HDR.jpg
    20190730_094301_HDR.jpg
    203,1 KB · Weergaven: 12
Dan moet je praten over blokken met een veel betere gasreactie (direct dus), en een hoger vermogen/koppel. De KTM 1190/1290 V-twins zijn een heel mooi voorbeeld, die lopen debiel goed. Ducati kan er ook wel wat van. Aprilia heeft een paar mooie. Zelfs Honda en Suzuki hebben felle twins. Potente vierpitters maken op hun eigen manier indruk, maar twins met vergelijkbaar vermogen brengen het heel anders aan de man. De boxer is gewoon de sufste van het hele stel :+
Die KTM's wil ik ook nog wel eens proberen. Heb je het bij Suzuki toevallig over de SV-serie?
Heb overigens ook nooit gezegd dat de boxer een ongetemd beest of de beste tweecilinder is hè. Alleen dat die horizontaal blazende cilinders met de trillingen dat gevoel gaven ;)

Wil altijd nog een keer de 1290 (SuperDuke) rijden :Y.
Tot nu toe is het blok dat het meeste indruk op mij heeft gemaakt die van de Yamaha MT-10 Akra. Over direct/bruut gesproken... En geeneens een v-twin ;).
Lijkt me ook wel een hele vette! Hoorde dat de MT07 ook best aardig is.
 
Die KTM's wil ik ook nog wel eens proberen. Heb je het bij Suzuki toevallig over de SV-serie?
Heb overigens ook nooit gezegd dat de boxer een ongetemd beest of de beste tweecilinder is hè. Alleen dat die horizontaal blazende cilinders met de trillingen dat gevoel gaven ;)


Lijkt me ook wel een hele vette! Hoorde dat de MT07 ook best aardig is.
SV1000, TL1000 (die laatste was orgineel nog iets lomper, 1e generatie TL1000S was niet voor niks de "widowmaker".)
Honda VTR1000 zelfde verhaal.
Aprilia RSV1000...
Ducati luchtgekoelde v-twins zoals de 1098 (Streetfighter), Hypermotard 1100,

Persoonlijk heb ik minder met de "race" v-twins zoals de RSV met veel te lange overbrenging...Ver boven de 100km/h in de 1 etc.

De MT07 is trouwens een in-lijn 2 cilinder. Heel makkelijk te rijden blok, maar niet echt het v-twin karakter moet ik zeggen.
Op de nieuwe Tenere 700 (zelfde blok) klinkt hij overigens wel grappig..
 
Ahja die MT09 heeft een driepitter, niet de MT07. Man waarom heten ze ook allemaal MT maar heeft nagenoeg ieder model een ander soort blok erin _O- . Maakt het er niet duidelijker op
 
Ahja die MT09 heeft een driepitter, niet de MT07. Man waarom heten ze ook allemaal MT maar heeft nagenoeg ieder model een ander soort blok erin _O- . Maakt het er niet duidelijker op
Haha ja... MT01, MT03, MT07, MT09, MT10 ;) Nouja, het is nu in ieder geval gelijk met de US (geen FZ09 etc. meer).
MT09 is inderdaad ook wel gaaf, ook keer op gereden. Kwam in de 1 wel op het gas omhoog. Vond de MT10 nog echt wel een flinke stap indrukwekkender, veel aggresiever en meer koppel dan ik had verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan