Zekering brand door na elke rit

HondaCM400

MF'er
14 aug 2019
40
15
Hallo Allemaal!

Ik heb mij net aangemeld voor dit mooie forum (en voorgesteld :) ) en zit met 1 technisch probleem.
Vandaag heb ik een Honda CM400 uit '81 opgehaald en nu blijkt dat na elke rit, de zekering doorgebrand is.

Onder het zadel zit een zekering kastje met 3 glas zekeringen, 1 van de buitenste brand na elke rit door.

Nu zijn mijn vragen;
- weet iemand waarvoor de buitenste zekeringen zijn? Kan het nergens vinden op internet.
- of heeft iemand zoiets soortgelijks al mee gemaakt en kan ik direct gericht bezig gaan met reparatie.
- hoeveel ampère zekeringen horen er in te zitten?

In ieder geval al hartstikke bedankt, er zullen ongetwijfeld nog meer vragen gaan komen omdat ik nog wel een paar dingen wil veranderen aan de Honda!.

Foto voor de leuk even bijgevoegd!


Thnx alvast.
fullsizeoutput_e48.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hele kabelboom bloot gelegd.. nergens een versleten draad of breuk kunnen vinden.

Stationair (incl gas geven). Zekering blijft heel

Alle lichten aan/uit . Zekering blijft heel

Draaien van het stuur (evt breuk) zekering blijft heel.

Ik bouw hem nu weer in elkaar, en ga zo een stukje rijden, vooralsnog lijkt het op wanneer er een stukje gereden is dat de (main) zekering doorbrand. Of het moet nu magisch verholpen zijn.. maar we gaan het straks zien
 
heb hem weer in elkaar gezet, met ander zekering kastje.. wanneer ik hem op contact zet begint het zekering kastje te roken.

Vandaar dat die vorige deels verbrand is.

Iemand enig idee waarom dit gebeurt? Dit gaat boven mijn kennis
 
Als het nu inderdaad echt klaar is, is dat natuurlijk namens ons allemaal wel een felicitatie waard.
Maar het eerste stukje pluskabel vanaf de akku is natuurlijk niet gezekerd....., dus het blijft nog even spannend.
Edit: SP1R was me deels voor, hij typt waarschijnlijk sneller.
 
Tot op heden werkt hij haha.. mocht het straks toch weer zo zijn dat hij doorbrand, laat ik weer van me horen ;)

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

(Heb natuurlijk alle stekkers ook los gehad, schoongemaakt .. en volgens schema juist in elkaar gezet, misschien zat er wel eerst iets verkeerd en zit dat nu goed.. zou ook nog kunnen...)
 
Heb werkelijk waar geen idee waar het nou aan gelegen heeft .. maar nu 3 ritjes gemaakt en hij brandt niet meer door, misschien had de vorige iets verkeerd aangesloten en is dat nu verholpen.
 
Heb werkelijk waar geen idee waar het nou aan gelegen heeft .. maar nu 3 ritjes gemaakt en hij brandt niet meer door, misschien had de vorige iets verkeerd aangesloten en is dat nu verholpen.
Gewoon in de gaten houden, en af en toe de zekeringkast controleren.
Ik zag op een vorige foto ook een rode kabel, volgens mij niet origineel die erg klem tussen de kabelboom en het frame zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan