"Silly"season 2020

Aron Canet maakt de overstap naar de Moto2 klasse en gaat uitkomen voor het Angel Nieto Team. Opzich niet onlogisch dat het team sterkere rijders wil, Dixon zie ik niet zo snel progressie maken dat het een steady punten piloot zal worden, en over Cardulus hoeven we het niet eens te hebben.


Het Angel Nieto Team rijdt nu met KTM's, maar die leveren geen motoren meer voor 2020. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze gewoon voor Kalex gaan volgend jaar.

Overigens vind ik de verdeling van de Moto2 motoren en merken erg vreemd.

De huidige verdeling:
Kalex 16
KTM 9
NTS 2
Speed Up 2
MV Agusta 2

Als volgend jaar dan alle teams van de KTM's over stappen naar een Kalex, dan wordt het 25 tegen 3 teams van 2. Helemaal k*t natuurlijk. Ik vind eigenlijk wel dat Dorna hier een stokje voor zou moeten steken en zou moeten zorgen dat de KTM teams worden verdeeld over de overige producenten. \

De vraag natuurlijk of de producenten dat willen, maar zon MV agusta project is in mijn ogen gedoemd om te mislukken. Veel te duur en te weinig resultaten en dus opbrengsten om te ontwikkelen en weer bovenaan mee te doen. Ook voor RW zou het in mijn ogen veel beter zijn om minstens 4 (beter nog 6) machine's op de grid te hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig nieuws dat Michael volgend jaar Toprak als teamgenoot heeft. Ik heb veel Turkse vrienden en dat zijn stuk voor stuk de meest vriendelijke mensen ter wereld. Dus een Turk en een nederlander in een team, dat is echt het dreamteam.

Mooi ook dat je Turk met een hoofdletter schrijft en Nederlander niet, vast niet bewust gedaan toch.. :')
 
Aron Canet maakt de overstap naar de Moto2 klasse en gaat uitkomen voor het Angel Nieto Team. Opzich niet onlogisch dat het team sterkere rijders wil, Dixon zie ik niet zo snel progressie maken dat het een steady punten piloot zal worden, en over Cardulus hoeven we het niet eens te hebben.


Het Angel Nieto Team rijdt nu met KTM's, maar die leveren geen motoren meer voor 2020. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze gewoon voor Kalex gaan volgend jaar.

Overigens vind ik de verdeling van de Moto2 motoren en merken erg vreemd.

De huidige verdeling:
Kalex 16
KTM 9
NTS 2
Speed Up 2
MV Agusta 2

Als volgend jaar dan alle teams van de KTM's over stappen naar een Kalex, dan wordt het 25 tegen 3 teams van 2. Helemaal k*t natuurlijk. Ik vind eigenlijk wel dat Dorna hier een stokje voor zou moeten steken en zou moeten zorgen dat de KTM teams worden verdeeld over de overige producenten. \

De vraag natuurlijk of de producenten dat willen, maar zon MV agusta project is in mijn ogen gedoemd om te mislukken. Veel te duur en te weinig resultaten en dus opbrengsten om te ontwikkelen en weer bovenaan mee te doen. Ook voor RW zou het in mijn ogen veel beter zijn om minstens 4 (beter nog 6) machine's op de grid te hebben staan.
Ik dacht juist gelezen te hebben dat Aspar naar Speed Up zou overstappen, en dat het Aki A team wel eens hetzelfde zou kunnen doen omdat Kalex hun chassis technologie niet met KTM zou willen delen?

Ben ook benieuwd wie bij Aspar de tweede man wordt in het team, maar ergens denk ik dat dit 'gewoon' Cardelus blijft omwille van de centjes die hij meebrengt. Zou jammer zijn voor Dixon.

En een extra team met NTS zou ik ook graag zien om de ontwikkeling te bespoedigen.
 
Ik dacht juist gelezen te hebben dat Aspar naar Speed Up zou overstappen, en dat het Aki A team wel eens hetzelfde zou kunnen doen omdat Kalex hun chassis technologie niet met KTM zou willen delen?

Ben ook benieuwd wie bij Aspar de tweede man wordt in het team, maar ergens denk ik dat dit 'gewoon' Cardelus blijft omwille van de centjes die hij meebrengt. Zou jammer zijn voor Dixon.

En een extra team met NTS zou ik ook graag zien om de ontwikkeling te bespoedigen.

Ah oke! Hierover heb ik helaas nog niets gelezen en ook niet kunnen vinden tijdens een korte zoekactie. De tijd zal duidelijkheid verschaffen.
 
Ah oke! Hierover heb ik helaas nog niets gelezen en ook niet kunnen vinden tijdens een korte zoekactie. De tijd zal duidelijkheid verschaffen.
Ofwel ik las het, ofwel het was speculatief gewauwel van de circuitomroeper in Oostenrijk, maar ik heb het ergens opgevangen. Waar weet ik alleen niet meer.
 
Geweldig nieuws dat Michael volgend jaar Toprak als teamgenoot heeft. Ik heb veel Turkse vrienden en dat zijn stuk voor stuk de meest vriendelijke mensen ter wereld. Dus een Turk en een nederlander in een team, dat is echt het dreamteam.
Snap er weinig van waarom een dreamteam????????

Leg eens uit;)
 
Filip Salac zou naar het Snipers Racing Moto3 team gaan, waar nu Fenati en Arbolino voor rijden. Die moeten dan ook wel wat zien in dit jonge Tsjechische talent.
 
Fenati gaat er weer vandoor volgens mij.

Arbolino zie ik gewoon kampioen worden volgend jaar, meeste mensen verwachten waarschijnlijk canet..
 
Fenati gaat er weer vandoor volgens mij.

Arbolino zie ik gewoon kampioen worden volgend jaar, meeste mensen verwachten waarschijnlijk canet..
Arbolino is zeker leuk aan doorbreken dit jaar, maar ik ben erg benieuwd waar KTM mee komt in 2020 nu ze de Moto2 verlaten en meer in de Moto3 willen investeren.

Ook mannen als Foggia en Masia, die bij Leopard Honda in dienst treden en KTM verlaten, zie ik als serieuze titelkandidaten.

Canet gaat Moto2 rijden bij Aspar, waar Fenati terechtkomt in de Moto2 weet ik niet.
 
Blijft toch een dingetje hè met die Fenati..
Ik kan hem gewoon niet meer anders zien dan de remmenknijper :X
Ik zie hem als mega talent die gelukkig nog een kans heeft gekregen.:t
Als ik een teameigenaar was geweest had ik hem graag in mijn team O-)
Zijn actie was niet goed te praten maar zo rijden als hork wat Manzi deed leek ook nergens na.
 
Blijft toch een dingetje hè met die Fenati..
Ik kan hem gewoon niet meer anders zien dan de remmenknijper :X
Da's toch normaal probeer maar eens Moto3/Moto2/MotoGP race te winnen zonder in de remmen te knijpen :+

Toch heeft die hele business hem een hoop ellende opgeleverd, ik ben blij dat hij weer een race gewonnen heeft.
 
Arbolino is zeker leuk aan doorbreken dit jaar, maar ik ben erg benieuwd waar KTM mee komt in 2020 nu ze de Moto2 verlaten en meer in de Moto3 willen investeren.

Ook mannen als Foggia en Masia, die bij Leopard Honda in dienst treden en KTM verlaten, zie ik als serieuze titelkandidaten.

Canet gaat Moto2 rijden bij Aspar, waar Fenati terechtkomt in de Moto2 weet ik niet.
Shit canet gaat idd naar de moto 2, was ff in de war..

Masia zie ik ook nog wel een heel eind komen, mcphee zal het volgend jaar ook moeten laten zien begreep ik.
Denk dat de Aziaten er komend jaar ook nog wel dichter opzitten, Suzuki,sasaki, toba en zelfs ogura meldden zich dit jaar al regelmatig vooraan
 
Shit canet gaat idd naar de moto 2, was ff in de war..

Masia zie ik ook nog wel een heel eind komen, mcphee zal het volgend jaar ook moeten laten zien begreep ik.
Denk dat de Aziaten er komend jaar ook nog wel dichter opzitten, Suzuki,sasaki, toba en zelfs ogura meldden zich dit jaar al regelmatig vooraan
Moto2 klasse wordt sterker en sterker.
 
Weet iemand de reden waarom KTM uit de Moto2 stapt?
Is dat alleen omdat ze daar geen motor kunnen ontwikkelen?

Ik begreep dat KTM in de Moto2 gestapt was zodat ze hun coureurs aan zich konden blijven verbinden, van RBRC/Moto3, via Moto2 naar MotoGP.
En dat dit zijn vruchten afwerpt lijkt me wel duidelijk.
Zie Olivera en nu Binder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan