Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik doe zelf ook zoveel mogelijk aan de motor maar voor de voorpoten heb ik het gereedschap niet. Ik breng ze daarom gewoon weg.
Al ben ik er gisteren bij HK achtergekomen dat dat ook niet altijd zo slim is.
Bleek bij het afstellen dat de luchtkamer in de voorpoten te klein was. 30 mm teveel olie zat erin.

Dus denk dat ik even op zoek ga naar een andere “”specialist”” :+
 
Oh dat is minder, over het algemeen is HK Suspension toch niet echt een zaak die niet weet waar ze mee bezig zijn.
 
Heeft iemand van jullie ervaring met het verwijderen van de slotcilinder vanuit het contactslot? Ik wil intern de boel nakijken op beschadigingen sinds je de sleutel nu ook kunt verwijderen als het contact aan staat. Ik heb al uren online gezocht maar vind enkel andere sloten waarbij je een paar schroeven moet losdraaien om de cilinder met slotplaatjes los te krijgen van het huis. Zie bijgevoegde foto's van mijn slot. Gaat om een sc28 maar denk dat meer modellen een soortgelijk slot hebben.

IMG_20190825_000808330.jpg

IMG_20190825_000931349.jpg

IMG_20190825_001000661.jpg
 
Oh dat is minder, over het algemeen is HK Suspension toch niet echt een zaak die niet weet waar ze mee bezig zijn.


De laatse keer ook de voorpoten+totaal afstelling door HK laten doen en ben zeer te spreken over het rij-gedrag tov eerder *D
 

Bijlagen

  • 20190815_184212.1.jpg
    20190815_184212.1.jpg
    193,8 KB · Weergaven: 11
Oh dat is minder, over het algemeen is HK Suspension toch niet echt een zaak die niet weet waar ze mee bezig zijn.

Nee niks dan lof voor HK deze kwamen er juist achter dat mijn motorzaak er teveel olie in had gedaan.

Ben op assen op dit moment en hij rijdt en stuurt perfect. Blij dat in hem nog even heb laten afstellen bij hun.
Ze vertelde wel dat de achterveer echt op z’n max staat dus daar zit een revisie aan te komen maar dat had ik al wel gedacht.
 
Ik heb enorm veel ge emmer gehad met mijn voorpoten..

Gister een hele dag gereden met een groep mensen (motor puzzeltocht).. alvorens heen te gaan nog eens laten kijken, en mogelijke opties doorgenomen..

De boys hebben aan alle stel nippels gedraaid/gemeten/getest, de blade is een ENORM stuk stugger geworden aan de voorkant.. hij voelt nu veeel lichter en stuurt enorm, maar echt enorm veel scherper, ik durf doordat hij minder ver inzakt, later op de rem, en ook in de bocht nu erg het gevoel dat ik op 2 banden rij (in plaats van dat de achterband maar er achteraan zwabbert.)

De hele fiets is gewoon enorm van karakter veranderd, en moet echt even wennen aan hoe dit stuurt..

Nog een klein schaamrandje dat er af moet
20190826_154918.jpg
 
Nee niks dan lof voor HK deze kwamen er juist achter dat mijn motorzaak er teveel olie in had gedaan.

Ben op assen op dit moment en hij rijdt en stuurt perfect. Blij dat in hem nog even heb laten afstellen bij hun.
Ze vertelde wel dat de achterveer echt op z’n max staat dus daar zit een revisie aan te komen maar dat had ik al wel gedacht.

Ah zo, ik had je verkeerd begrepen en dacht dat ze bij HK een foutje gemaakt hadden..
 
Nee niks dan lof voor HK deze kwamen er juist achter dat mijn motorzaak er teveel olie in had gedaan.

Ben op assen op dit moment en hij rijdt en stuurt perfect. Blij dat in hem nog even heb laten afstellen bij hun.
Ze vertelde wel dat de achterveer echt op z’n max staat dus daar zit een revisie aan te komen maar dat had ik al wel gedacht.

Was er ook vandaag met een vers setje S22 van Bridgestone, fijn bandje, laatste sessie met vrij rijden was nogal chaotisch maar wel heerlijk weertje :+
 
Was er ook vandaag met een vers setje S22 van Bridgestone, fijn bandje, laatste sessie met vrij rijden was nogal chaotisch maar wel heerlijk weertje :+

Het was gister inderdaad een heerlijk weertje 8-) maar poh wat was het warm. Vond sowieso dat de dag chaotisch verliep. Ik had niveau 2 en in sessie 3 kwam de instructeur zonder brandstof te staan. in sessie 4 hadden ze even extra mensen in onze groep gezet waardoor we met 7 of 8 man de baan op gingen. Vrij rijden sessie 5 begon al later omdat er volgens mij olie op de baan lag en werd eerder afgebroken vanwege een rode vlag situatie.
Heb helaas niet veel bij kunnen leren gister, maar wel mijn PR naar 2.12 kunnen brengen.
 
Was inderdaad wat chaotisch en jammer van het vrij rijden. Volgens mij was er niets aan de hand. Toen ik de pits inging ging de volgende groep alweer de baan op. Raar einde, geen finish vlag gezien. Ging lekker de ramshoek in zie ik baco met rode vlag in de GT staan. Moest ff over het gras :) Ik vermoed dat de sessie is ingekort om niet uit te lopen op het programma.
Ach, laten we de warmte maar de schuld geven. Ondanks niet echt lekker te hebben kunnen doorrijden pr van 2.26 naar 2.19.
 
Avond :W

Vanmorgen weer terug in het land, lekker weer om mee te acclimatiseren :t Heb je niet meer gezien Pedro.rr, of...

* je moet gekrompen zijn
* er een mooi vaatje aan de voorkant bij gedronken hebben
* je haar kort hebben laten wieken met een enorme kale plek op het achterhoofd
* ineens een beetje Indiaas uiterlijk hebben gekregen
* je zoon en dochter ingeruild hebben voor een oudere vrouw met sluier met een klein kind... :')

Dat is wat ik toevallig je aangegeven kamernummer binnen zag gaan toen wij naar onze kamer liepen. Enige gasten met lang haar die daar nog rondliepen waren Deutsche leuten... Nog wel geregeld met Kasprr wezen ouwehoeren, was wel gezellig zo. :)

Morgen eerst maar eens de nieuwe topkuipsteun monteren en wellicht er maar gelijk een rondje aan vastknopen :]
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn vrijdag vertrokken, zaten er 1 week.
Daarvoor hebben we een week Nijl cruise gedaan.
Ben nog wel een paar keer bij je kamer geweest.
De kinderen zaten in 5924
 
Wij zijn vrijdag vertrokken, zaten er 1 week.
Daarvoor hebben we een week Nijl cruise gedaan.
Ben nog wel een paar keer bij je kamer geweest.
De kinderen zaten in 5924
Aha, zij zaten er van het weekend na jullie in dan. Volgens mij heb ik je zoon nog wel gezien. Wij hebben vnml rond de zwembaden/strand gezeten. Verder wel een lekkere vakantie gehad?
 
Het was gister inderdaad een heerlijk weertje 8-) maar poh wat was het warm. Vond sowieso dat de dag chaotisch verliep. Ik had niveau 2 en in sessie 3 kwam de instructeur zonder brandstof te staan. in sessie 4 hadden ze even extra mensen in onze groep gezet waardoor we met 7 of 8 man de baan op gingen. Vrij rijden sessie 5 begon al later omdat er volgens mij olie op de baan lag en werd eerder afgebroken vanwege een rode vlag situatie.
Heb helaas niet veel bij kunnen leren gister, maar wel mijn PR naar 2.12 kunnen brengen.

FF overheen gelezen, wel slordig zonder brandstof komen zitten :( en die extra gasten in je groepje kunnen zomaar uit het groepje van mijn maatje komen, daar waren er 2 teruggezet. Die hebben de laatste sessies met zijn viertjes gedaan en hij heeft zich dan weer prima vermaakt. Maar dan heb je inderdaad aardig pech gehad. Je bent toch afhankelijk in welk groepje je zit.
 
Aha, zij zaten er van het weekend na jullie in dan. Volgens mij heb ik je zoon nog wel gezien. Wij hebben vnml rond de zwembaden/strand gezeten. Verder wel een lekkere vakantie gehad?
Ja super waanzinnig gewoon, de eerste week veel oude tempels bezocht.
En vorige week maandag naar Caïro en de piramides geweest ook nog de grote piramide in geweest.
Wat indrukwekkend, je voelt je dan zo nietig
Jullie ook goed gehad?
 
Ja super waanzinnig gewoon, de eerste week veel oude tempels bezocht.
En vorige week maandag naar Caïro en de piramides geweest ook nog de grote piramide in geweest.
Wat indrukwekkend, je voelt je dan zo nietig
Jullie ook goed gehad?
Dat is wel gaaf ja, lijkt mij ook nog wel eens mooi om te zien, maar dan als de kids een jaar of 10 ouder zijn ofzo.

Wij hebben het ook lekker gehad, veel gezwommen en gesnorkeld. Kids hebben zich goed vermaakt en wij ook :t
 
Inmiddels heb ik een paar duizend kilometer op de Blade er bij gezet en begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen.
Voor mijn gevoel wordt de brommert steeds sneller maar dat zal wel suggestie zijn omdat ik steeds vroeger meer gas geef.
Volgas doortrekken in zijn 2 vanaf 7000 rpm voelt wel lekker hoor. Gewoon 180 in de 2e versnelling.
Onder de 7000 rpm ben ik nog voorzichtig, onbedoeld het voorwiel een paar keer een stukkie los van dr grond gehad.
Nee, ik heb zeker heen wheelie ambities.
Maar nu het volgende, van de week ff lekker optrekken vanaf de oprit van de snelweg, volgas door in zijn 2, dan opschakelen naar 3.
Dus ik moest koppelen, maar dat vind ik dan toch wel een ding hoor. Voor mijn gevoel moet ik me echt goed vasthouden.
Als ik rustig rijd schakel ik regelmatig zonder koppeling op.
Is dit ook goed te doen wanneer je doortrekt richting het rode gebied?
Natuurlijk met gevoel.
Of is het echt een afrader cq nogo?
Gr Patrick
 
Avond :W

Vanmorgen weer terug in het land, lekker weer om mee te acclimatiseren :t Heb je niet meer gezien Pedro.rr, of...

* je moet gekrompen zijn
* er een mooi vaatje aan de voorkant bij gedronken hebben
* je haar kort hebben laten wieken met een enorme kale plek op het achterhoofd
* ineens een beetje Indiaas uiterlijk hebben gekregen
* je zoon en dochter ingeruild hebben voor een oudere vrouw met sluier met een klein kind... :')

Dat is wat ik toevallig je aangegeven kamernummer binnen zag gaan toen wij naar onze kamer liepen. Enige gasten met lang haar die daar nog rondliepen waren Deutsche leuten... Nog wel geregeld met Kasprr wezen ouwehoeren, was wel gezellig zo. :)

Morgen eerst maar eens de nieuwe topkuipsteun monteren en wellicht er maar gelijk een rondje aan vastknopen :]
Dat was ik.
Herkende je niet meer omdat jij ook een kleurtje gekregen had. Dacht al, Wat zit die vent toch te koekeloeren?

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan