KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

china opzetruitje gescoord

tiPkAjh.jpg


als het kouder wordt gaat de R ruit eraf en ga ik deze testen. De originele ruit werkt niet echt voor me, wind komt recht op m'n helm. Eens kijken of dit beter bevalt
 
Ik heb de dongles ook even overwogen, maar ik weet niet of ik ze nog nodig vind. Ik heb de laatste weken veel met de ktm rustig zitten rondcruisen, en het went gewoon.

Ik zet de motor wel in sport modus. Het kan een rare kronkel in mijn hoofd zijn, maar ik heb de indruk dat de motor in sport modus iets beter loopt in de lagere toeren, en dus ironisch genoeg ook bij rustig cruisen.

Is best grappig, want toen ik de motor net had dacht ik "sjezes wat een beest" (ik kwam van een tiger 800). Ik reed alleen in street mode, en vond de sport modus iets "over the top". Maar nu staat hij dus continu in die sport modus ... zelf bij rustig cruisen.

Iets anders: als ik de motor dan toch de sporen geef, reageert hij goed in kortere bochten, maar in lange snelle bochten (klaverblad :D) heeft hij de neiging om lichtjes te dansen achteraan. Ik ken niet veel van vering, hoe los ik dit op? Meer preload? Meer demping?
 
@
MaximusII

Je kan de motor wel rijker zetten in clossedloop dus lambda werking maar zolang jij de lambdasondes er in hebt regelt de ecu deze netjes terug om de milieunorm weer te halen dat hebben ze jou daar toch wel verteld...............................
 
Laatst bewerkt:
china opzetruitje gescoord

tiPkAjh.jpg


als het kouder wordt gaat de R ruit eraf en ga ik deze testen. De originele ruit werkt niet echt voor me, wind komt recht op m'n helm. Eens kijken of dit beter bevalt

Is dit een ruitje voor de 1090 en is de kwaliteit aanvaardbaar?
Ik kan met de standaardruit op m'n 1090 ook geen goede stand vinden om de wind rond mijn helm weg te houden en zoek dus ook een lager (zomer) en hoger (winter) alternatief.
 
Is dit een ruitje voor de 1090 en is de kwaliteit aanvaardbaar?
Ik kan met de standaardruit op m'n 1090 ook geen goede stand vinden om de wind rond mijn helm weg te houden en zoek dus ook een lager (zomer) en hoger (winter) alternatief.

R ruitje is echt top, staan dr geloof ik 2 op marktplaats.

Beetje naked bike effect voor mij. Kop vol in de wind (geen turbulentie dus prima).

Als iemand van de standaard ruit af wilt voor wènag houd ik mij aanbevolen (voor de koudere dagen).
 
Dit opzet ruitje heb ik gemonteerd en het bevalt super het zit op de langste ruit van KTM
Ja ik hoor wind maar het bulderen is weg en kost ook geen drol
1567112750519.png
 
Ik had een Touarech verlaagd zadel. Wilde het zadel een stuk hoger, dus bij de zadelmaker een stuk schuim er extra in laten zetten. Maar ja die kleine pootjes zaten al niet dicht bij de grond, dus ... verlagingssetje. Kniehoek nu in iedergeval beter. Mis de houding van de SMT (soort van "er bovenop zitten"). Zadel mag nog een cm of 3-4 omhoog.
Rijdt tegenwoordig veel vaker met duo. Hiervoor is de 1190 toch weer een stuk geschikter. Dilemma's.
 
Ik had een Touarech verlaagd zadel. Wilde het zadel een stuk hoger, dus bij de zadelmaker een stuk schuim er extra in laten zetten. Maar ja die kleine pootjes zaten al niet dicht bij de grond, dus ... verlagingssetje. Kniehoek nu in iedergeval beter. Mis de houding van de SMT (soort van "er bovenop zitten"). Zadel mag nog een cm of 3-4 omhoog.
Rijdt tegenwoordig veel vaker met duo. Hiervoor is de 1190 toch weer een stuk geschikter. Dilemma's.
Maatje van me heeft ook van die korte pootjes en die heeft van die Daytona GTX laarzen gekocht met een binnenzool van 5 centimeter erin, aan de buitenkant zie je er niks van. Het zijn wel dure laarzen maar super kwaliteit. Hij is er zeer happy mee en kan nu met zijn voeten plat op de grond.
 
Maatje van me heeft ook van die korte pootjes en die heeft van die Daytona GTX laarzen gekocht met een binnenzool van 5 centimeter erin, aan de buitenkant zie je er niks van. Het zijn wel dure laarzen maar super kwaliteit. Hij is er zeer happy mee en kan nu met zijn voeten plat op de grond.
vet, die wil ik ook! eindelijk 2 meter!
 
Nou je hoeft me niet te benijden hoor, meer ongemak dan plezier :/
Ik ben een basketballer en de enige in de familie onder de 2 meter. Tussen mijn oren ben ik 2.06 dus ik buk voor allerlei dingen waar ik prima onderdoor kan.
Hebben ze ook een versie met 11 cm hak ?
 
Van het weekend heb ik een nieuwe ketting (DID), tandwielen (JT) en de 'Chain Sliding Guard' gemonteerd.
Het orginele KTM set heeft het toch 37.000km uitgehouden, maar was nu toch wel op ;)

Best nog wel een aardige klus, vooral het grondig schoonmaken gaat een hoop tijd inzitten.

Voortandwiel heb ik makkelijk losgekregen met de luchttol. Oude ketting doorgeslepen met de slijptol.
Achterbrug moet wel een stukje los om een 17 voortandwiel te demonteren en plaatsen.
Mooi om te zien dat de ketting nu weer zichtbaar in de sliding guard ligt. Verder de ketting geklonken met de DID tool.

Alles op moment vastgezet: Voortandwiel op 100Nm, bouten achtertandwiel 45Nm + loctide 243, achterbrug weer op 130Nm.
Vervolgens ketting gesteld en moer op 90Nm vastgezet en toen proefrijden.

Rijdt echt een heerlijk zo'n nieuw set, helemaal geruisloos en zonder schokken!
Maar Ik hoor alleen wel een lichte 'TAK' als ik flink gas geef en direct loslaat. Alles nagelopen, maar alles zit op de juiste plek en het wiel draait heel mooi rond.

Blijkt dat de ketting dat geluid geeft als die onderaan tegen de beschermer aankomt. Het is me bij het oude set niet opgevallen, maar zat te bedenken dat die helemaal afgesleten was en onder het vet/vuild zat. Dat zal het geluid voornamelijk hebben gedempt. Herkennen jullie dit ook?

IMG_20190831_130742.resized.jpg IMG_20190831_132147.resized.jpg IMG_20190831_160112.resized.jpg IMG_20190831_160123.resized.jpg IMG_20190831_164619_HDR.resized.jpg IMG_20190901_133728.resized.jpg

IMG_20190901_133746.resized.jpg IMG_20190901_151321_HDR.resized.jpg
 
Netjes! ziet er weer goed uit zo inderdaad. Ik snap alleen niet helemaal waarom de swingarm los moest? Groter tandwiel dan standaard?
 
Ik kan daar zo opgewonden van raken hè zo’n nieuwe kettingset 😍

Wat mij wel mega irriteert: het gieren/janken/aanlopen van de ketting als ook maar enigszins droog is (droog als in niet baggervet). Echt een kut gehoor 😖

Note: alleen bij gas erop. Zowel constant als optrekken. Gas los niks aan de hand.
 
ja dat viel mij ook op, zal wel met die glijder te maken hebben. Wel prettig om een indicatie te krijgen wanneer ie weer vet nodig heeft :+
 
Van het weekend heb ik een nieuwe ketting (DID), tandwielen (JT) en de 'Chain Sliding Guard' gemonteerd.
Het orginele KTM set heeft het toch 37.000km uitgehouden, maar was nu toch wel op ;)

Best nog wel een aardige klus, vooral het grondig schoonmaken gaat een hoop tijd inzitten.

Voortandwiel heb ik makkelijk losgekregen met de luchttol. Oude ketting doorgeslepen met de slijptol.
Achterbrug moet wel een stukje los om een 17 voortandwiel te demonteren en plaatsen.
Mooi om te zien dat de ketting nu weer zichtbaar in de sliding guard ligt. Verder de ketting geklonken met de DID tool.

Alles op moment vastgezet: Voortandwiel op 100Nm, bouten achtertandwiel 45Nm + loctide 243, achterbrug weer op 130Nm.
Vervolgens ketting gesteld en moer op 90Nm vastgezet en toen proefrijden.

Rijdt echt een heerlijk zo'n nieuw set, helemaal geruisloos en zonder schokken!
Maar Ik hoor alleen wel een lichte 'TAK' als ik flink gas geef en direct loslaat. Alles nagelopen, maar alles zit op de juiste plek en het wiel draait heel mooi rond.

Blijkt dat de ketting dat geluid geeft als die onderaan tegen de beschermer aankomt. Het is me bij het oude set niet opgevallen, maar zat te bedenken dat die helemaal afgesleten was en onder het vet/vuild zat. Dat zal het geluid voornamelijk hebben gedempt. Herkennen jullie dit ook?

Bekijk bijlage 1424171 Bekijk bijlage 1424172 Bekijk bijlage 1424173 Bekijk bijlage 1424174 Bekijk bijlage 1424175 Bekijk bijlage 1424176

Bekijk bijlage 1424177 Bekijk bijlage 1424178
Neem aan dat je de demperpakking achter het kettingblad ook gecontroleerd hebt op speling? Mag max 5 mm zijn.
 
Bedankt allen! :)
Moet zeggen dat ik de ketting nu niet meer kan horen lopen, eerder was dat nog een soort koffiemolen.

Netjes! ziet er weer goed uit zo inderdaad. Ik snap alleen niet helemaal waarom de swingarm los moest? Groter tandwiel dan standaard?
Nope, standaard is 17 en heb nu weer een 17 voortandwiel.
Het tandwiel komt als je 'm eraf wilt halen net tegen de achterbrug aan (je komt echt een paar millimeter tekort) ;)

Neem aan dat je de demperpakking achter het kettingblad ook gecontroleerd hebt op speling? Mag max 5 mm zijn.
Wat bedoel je precies, het zegt mij niet direct iets?
 
Bedankt allen! :)
Moet zeggen dat ik de ketting nu niet meer kan horen lopen, eerder was dat nog een soort koffiemolen.


Nope, standaard is 17 en heb nu weer een 17 voortandwiel.
Het tandwiel komt als je 'm eraf wilt halen net tegen de achterbrug aan (je komt echt een paar millimeter tekort) ;)


Wat bedoel je precies, het zegt mij niet direct iets?
Ik bedoelde die rubbers achter op dat rond waar het tandwiel op vast zit. Maar op je foto’s zie ik dat daar niks mis mee is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan