Oeps....

Staat niet in de kinderschoenen, maar is wel vol in ontwikkeling, en een ice staat al jaaaaren stil.
Wat moet is gewoon van de hebzucht af, we hebben ons straal verwend en electrisch is technisch gesproken een beter alternatief van een ice.
Eigenlijk is een ice totaal ongeschikt als motor in een voertuig, je hebt van alles nodig om je te kunnen voortbewegen zoals een gearbox enz.
En die brandbare benzine in de auto, als het nu uitgevonden zou worden werd het per direct verboden.
Met de benzine valt het wel mee, de li-ion batterijen willen ook wel branden, maar daar hebben we het genoeg over gehad.
Persoonlijk vind ik een ICE in technisch opzicht veel interessanter, vijf kleppen per cilinder, het geluid van mijn heerlijk klinkende motoren, ik zou dat niet willen missen, maar dat is strikt persoonlijk.

Een elektromotor is een vrij saai ding vergeleken bij de verbrandingsmotor en de ICE is zeker nog niet uitontwikkeld, hij wordt steeds schoner en efficienter.
 
Staat niet in de kinderschoenen, maar is wel vol in ontwikkeling, en een ice staat al jaaaaren stil.
Wat moet is gewoon van de hebzucht af, we hebben ons straal verwend en electrisch is technisch gesproken een beter alternatief van een ice.
Eigenlijk is een ice totaal ongeschikt als motor in een voertuig, je hebt van alles nodig om je te kunnen voortbewegen zoals een gearbox enz.
En die brandbare benzine in de auto, als het nu uitgevonden zou worden werd het per direct verboden.

"Wat moet is gewoon van de hebzucht af, we hebben ons straal verwend"...hier begrijp ik je even niet, hebzucht in de zin van?
...een steeds weer nieuwer model auto en/of een steeds grotere of zoiets? dat heeft niks met het verschil tussen ICE en elektrisch te maken, dit zal ook gebeuren met elektrische auto's, dus we gaan steeds meer elektriciteit gebruiken.

Dit zijn 2 hele leuke berichten om achter elkaar te lezen:



dan hebben ze nogal wat te doen zeg maar, en bijvoorbeeld gezien hoe goed de gemeente Amsterdam afvalverbranding onder de knie heeft...ik ben benieuwd...
 
Met de benzine valt het wel mee, de li-ion batterijen willen ook wel branden, maar daar hebben we het genoeg over gehad.
Persoonlijk vind ik een ICE in technisch opzicht veel interessanter, vijf kleppen per cilinder, het geluid van mijn heerlijk klinkende motoren, ik zou dat niet willen missen, maar dat is strikt persoonlijk.

Een elektromotor is een vrij saai ding vergeleken bij de verbrandingsmotor en de ICE is zeker nog niet uitontwikkeld, hij wordt steeds schoner en efficienter.

Klopt wel..... maar dat zijn hele marginale stapjes jammergenoeg. Ik vindt het nog steeds ongelofelijk dat er niks zinnigs gedaan kan worden met de restwarmte van je blok :?
Als je ICE een MAX. rendement heeft van 35% en laten we zeggen dat hij 80KW aan vermogen levert, dan verdwijnt er dus grofweg 200Kw in de vorm van WARMTE.... toch jammer als je het mij vraagt. Zal wel te lastig of kostbaar zijn. In de industrie laat je zoveel warmte niet ontsnappen denk ik, daar verzin je iets voor dat zichzelf terugverdient.

Later,

Loek
 
Klopt wel..... maar dat zijn hele marginale stapjes jammergenoeg. Ik vindt het nog steeds ongelofelijk dat er niks zinnigs gedaan kan worden met de restwarmte van je blok :?
Als je ICE een MAX. rendement heeft van 35% en laten we zeggen dat hij 80KW aan vermogen levert, dan verdwijnt er dus grofweg 200Kw in de vorm van WARMTE.... toch jammer als je het mij vraagt. Zal wel te lastig of kostbaar zijn. In de industrie laat je zoveel warmte niet ontsnappen denk ik, daar verzin je iets voor dat zichzelf terugverdient.

Later,

Loek
Daar heb je helemaal gelijk mee Loek, het meeste vliegt zo de lucht in. Maar ook het rendement van de elektrische motor is geen 100%, wel stukken hoger dan de ICE, maar er moet ook gekoeld worden en zeker met dergelijke stroomsterktes wordt er toch nog vrij veel omgezet in warmte.
 
Daar heb je helemaal gelijk mee Loek, het meeste vliegt zo de lucht in. Maar ook het rendement van de elektrische motor is geen 100%, wel stukken hoger dan de ICE, maar er moet ook gekoeld worden en zeker met dergelijke stroomsterktes wordt er toch nog vrij veel omgezet in warmte.

Ook helemaal gelijk in, en al zou de electromotor wel 100% hebben (volgens mij kunnen ze wel tot ver over de 90%) dan heeft de accu dat zeker niet, geen idee hoeveel stroom er bij het opladen in de accu gaat tegenover wat eruit komt bij het ontladen....

Grootste voordeel van elektriek is dat je het duurzaam kan maken.... en dan boeit het rendement een stuk minder.

Ik zie voorlopig wel goeie toepassingen voor hele lichte electro motorfietsjes. Beetje categorie 125cc met een max bereik van 80 tot 100Km en een topsnelheid van zo rond de 100Km/uur. Daar zou ik in ieder geval wel voor in de markt zijn. Misschien eens leuk om te bouwen :P

Later,

Loek
 
Grootste voordeel van elektriek is dat je het duurzaam kan maken.... en dan boeit het rendement een stuk minder.

Loek

Begin 2019 waren er in NL 8.530.584 personenauto's...stel je nou eens voor dat dit allemaal E-auto's zijn/gaan worden...en die wil je allemaal met duurzame elektriek gaan voorzien? waar ga je dat vandaan halen.
 
Begin 2019 waren er in NL 8.530.584 personenauto's...stel je nou eens voor dat dit allemaal E-auto's zijn/gaan worden...en die wil je allemaal met duurzame elektriek gaan voorzien? waar ga je dat vandaan halen.

Dan gaan we gewoon laden in 020

 
Begin 2019 waren er in NL 8.530.584 personenauto's...stel je nou eens voor dat dit allemaal E-auto's zijn/gaan worden...en die wil je allemaal met duurzame elektriek gaan voorzien? waar ga je dat vandaan halen.

Tja, dan moet er een heleboel gaan gebeuren aan het netwerk...
Ik heb er iig voor gezorgd dat mijn eigen verbruik wordt gecompenseerd :)
 
Begin 2019 waren er in NL 8.530.584 personenauto's...stel je nou eens voor dat dit allemaal E-auto's zijn/gaan worden...en die wil je allemaal met duurzame elektriek gaan voorzien? waar ga je dat vandaan halen.

Kansloze missie inderdaad..... Maar ik kan in principe prima voorzien in mn eigen mobiliteit op electra, zonnepaneeltjes doen het goed en nog plek zat over voor meer prik.

Later,

Loek
 
ICE schoner en efficienter? Het staat al jaren stil. En wat ze nu gebouwd hebben met die EGR kleppen koolt dicht, net als de roetfilters met naverbranding. Het is dat de aerodynamica enorm verbeterd is. Als je de motor van een huidige Astra in een B Kadett zou hangen zou hij vrijwel net zo onrendabel lopen als het originele motortje.
Wat ze tegenwoordig doen is een 800cc twinnetje oppompen met een Turbo. Ja, zo haal je 1:18 maar is hij wel na een ton versleten.

Liepen ze 100 jaar geleden ook zo te janken dat er nooit genoeg benzine zou zijn en niet beschikbaar. Zouden paarden en stoomtreinen toch efficienter zijn?
De transitie is niet morgen, Over een jaar of tien is het netwerk wel aangepast aan de nieuwe vraag.
 
Een trapfiets en niet ver van huis willen. Dat is efficiënt. Paar grote fietstassen eraan, dan kan de auto er ook uit. En met een goeie fiets kun je met basis onderhoud je hele leven doen. :X
En om bezig te blijven een abonnement bij de bibliotheek en wat prullen in je achtertuin. *O*

Ik denk dat bovenstaande persoon heel vlot een ban krijgt, mocht die op dit forum op allerlei plekken komen verkondigen dat zijn manier veel beter is, en dat men met een wegracer, chopper, oldtimer, e-bike helemaal verkeerd bezig is. Al helemaal als die zich de hele tijd blijft herhalen en overal op inhaakt.

Het grappige is dat dit bij zijspannen of andere rubrieken nauwelijks gebeurt, dat men oversteekt naar die rubriek om te komen 'discussiëren' over de nadelen.
Hier wel. Op het vermoeiende af. :W
 
Er gaat 114 liter benzine in en 60 liter LPG en daarmee heb ik een actieradius van tenminste 1100 km en wat ie gebruikt interesseert me geen fluit. Het rijdt heerlijk.

Laat het morgen nou eens mooi weer worden...en er is een ideale gelegeheid op electrisch te rijden in barneveld.
Ik ben wel benieuwd wat je van electrisch motorrijden vind, nadat je het zelf eens hebt ervaren.
 
Er gaat 114 liter benzine in en 60 liter LPG en daarmee heb ik een actieradius van tenminste 1100 km en wat ie gebruikt interesseert me geen fluit. Het rijdt heerlijk.
In wezen impliceer je dat electrische motorfietsen inferieur zijn. Waarom blijf je dat steeds herhalen?
Dat jij een fijne auto hebt en een fijne motor, waar je heel tevreden mee bent, dat weet vrijwel iedereen intussen. Dat gunnen we je allemaal. :Y
Maar het is wel nogal een stokpaardje van je. En botweg gezegd, met name je koekblik interesseert me geen ene fluit. Ik vind er werkelijk geen bal aan. Net zo min een Mustang, een Ferrari of een Tesla. :N Er is ergens een topic speciaal om over de auto's van MFers te kletsen. Daar kun je vast wel je ei kwijt.
Nogmaals, tenzij je doel is om te impliceren dat elektrisch vervoer inferieur is. :?
 
Een trapfiets en niet ver van huis willen. Dat is efficiënt. Paar grote fietstassen eraan, dan kan de auto er ook uit. En met een goeie fiets kun je met basis onderhoud je hele leven doen. :X
En om bezig te blijven een abonnement bij de bibliotheek en wat prullen in je achtertuin. *O*

:W

ik ken van die mensen die heel trots vertellen dat ze geen of een E-auto hebben en zonnepanelen etc - soms ook nog vega zijn, goed bezig zeggen we dan...en dan...gaan ze op vakantie...met het vliegtuig naar Bangkok...en blijken ze stiekem ook nog 3 kinderen te hebben.
 
In wezen impliceer je dat electrische motorfietsen inferieur zijn. Waarom blijf je dat steeds herhalen?
Dat jij een fijne auto hebt en een fijne motor, waar je heel tevreden mee bent, dat weet vrijwel iedereen intussen. Dat gunnen we je allemaal. :Y
Maar het is wel nogal een stokpaardje van je. En botweg gezegd, met name je koekblik interesseert me geen ene fluit. Ik vind er werkelijk geen bal aan. Net zo min een Mustang, een Ferrari of een Tesla. :N Er is ergens een topic speciaal om over de auto's van MFers te kletsen. Daar kun je vast wel je ei kwijt.
Nogmaals, tenzij je doel is om te impliceren dat elektrisch vervoer inferieur is. :?
Nee, dat is niet mijn bedoeling en ik zou best een elektrische motorfiets willen hebben, maar ik vind ze veel te duur, net als die elektrische auto's welke een redelijke actieradius hebben, die kosten ook zomaar 80 mille tot meer dan een ton.

Maar ik zou zeker mijn heerlijke Supermagna's er bij houden en zeker ook de Norton. De Jaguar zou van mij weg mogen als ik een goede EV zou kunnen betalen en ook de andere auto's kunnen moven. Ik kom net thuis van een rit met de Supermagna en ik vind dat zeer genietbaar, het geluid zou ik wel missen met een EV motor denk ik.

In mijn geval zou een hybride ideaal zijn, naar de supermarkt op de accu en als die leeg raakt over op de ICE. Ik zou iig heel veel elektrisch rijden.
 
Begin 2019 waren er in NL 8.530.584 personenauto's...stel je nou eens voor dat dit allemaal E-auto's zijn/gaan worden...en die wil je allemaal met duurzame elektriek gaan voorzien? waar ga je dat vandaan halen.


Dat was de vraag in 1930 ook, als er miljoenen auto,s komen waar halen we de benzine vandaan, gelukkig is ook dat helemaal goedgekomen en gelukkig hangt de wereld economie af van veel schurkenstaten die ons olie producten leveren tegen woeker prijzen.
We blijven toch het wel betalen, ik weet nog goed dat we met z,n allen gingen afspreken om een week niet te rijden/tanken als de benzine duurder zou worden dan de magische fl.2,50.
 
ik ken van die mensen die heel trots vertellen dat ze geen of een E-auto hebben en zonnepanelen etc - soms ook nog vega zijn, goed bezig zeggen we dan...en dan...gaan ze op vakantie...met het vliegtuig naar Bangkok...en blijken ze stiekem ook nog 3 kinderen te hebben.


Ik ken ook veel mensen die 2 auto,s ( ice ), 2 motoren hebben staan en elk jaar met het vliegtuig op vakantie gaan, ik snap jouw contex niet.

Iemand die bewust is van de vervuiling en milieu mag dan niks meer??????
 
Nee, dat is niet mijn bedoeling en ik zou best een elektrische motorfiets willen hebben, maar ik vind ze veel te duur, net als die elektrische auto's welke een redelijke actieradius hebben, die kosten ook zomaar 80 mille tot meer dan een ton.

Maar ik zou zeker mijn heerlijke Supermagna's er bij houden en zeker ook de Norton. De Jaguar zou van mij weg mogen als ik een goede EV zou kunnen betalen en ook de andere auto's kunnen moven. Ik kom net thuis van een rit met de Supermagna en ik vind dat zeer genietbaar, het geluid zou ik wel missen met een EV motor denk ik.

In mijn geval zou een hybride ideaal zijn, naar de supermarkt op de accu en als die leeg raakt over op de ICE. Ik zou iig heel veel elektrisch rijden.

Hybride is eigenlijk een wezenloos concept, een electromotor, een accu en een ice??????
 
Terug
Bovenaan Onderaan