Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

En heb je nog gevraagd wat jou ( Droom ) motor moest kosten ? Ik ben benieuwd ?

Ik Ben er de man niet naar om prijzen te vragen van waar welke ik toch niet ga kopen. Kwam ook met de vraag of "ik even mocht kijken". Maar los daarvan, ik denk dat alles teveel is. Dat is hooguit een donorfiets.
 
Ik zou ook graag willen dat ik zo handig was,maar helaas. En ik denk niet dat hij er makkelijk afscheid van neemt.

De Norton lag ook 43 jaar in een schuurtje te rotten in kisten en na 2.5 maand hard werken stond er een nieuwe.
Ik wil serieus goed geld geven voor die CBX, al was het maar om hem te redden.
 
De Norton lag ook 43 jaar in een schuurtje te rotten in kisten en na 2.5 maand hard werken stond er een nieuwe.
Ik wil serieus goed geld geven voor die CBX, al was het maar om hem te redden.
Ik wens je heel veel suc 6 met het project
 
Ik heb al zoveel projecten gedaan en ik heb alle tijd en kan het ook nog steeds. Lijkt me wel cool zo'n CBX restaureren.
 
De cbx stond in een deel waarin de Handel te Koop was/is. Maar zelfs als niet-sleutelaar weet ook ik dat een groot deel "beyond repair" is. Dat loont nooit meer om het rijdend te maken als het überhaupt al kan. Stond een gsxr750 genII. De mooiste in mijn ogen maar voor wat het kost om daar wat van te maken :N


Als het motorblok los is, valt het wel mee. De kuip lijkt goed, dat is het belangrijkste, revisie setje carbs en veel tijd. Als hij loopt kan je banden, remmen velgen etc doen.
 
20190518_160309.jpg
 
Restaureren is zelden lonend....so what?!
Het weer op de benen zetten van een mooie motor of auto kan ook heel bevredigend zijn puur om wat je bereikt.
Dat is niet in geld uit te drukken..da's de hobby.
Ik heb meerdere resto-projecten gedaan, zelden economisch verantwoord...boeien.
Een wrak redden van de hoogovens is ook leuk
 
Restaureren is zelden lonend....so what?!
Het weer op de benen zetten van een mooie motor of auto kan ook heel bevredigend zijn puur om wat je bereikt.
Dat is niet in geld uit te drukken..da's de hobby.
Ik heb meerdere resto-projecten gedaan, zelden economisch verantwoord...boeien.
Een wrak redden van de hoogovens is ook leuk

Zeker waar, uit liefde kan het zeker.
 
Het suffe van dit soort motoren is, zeker als het motoren zijn die eh, van órigine' verbeteringen verlangen als je er serieus mee gaat rijden, je dat geld niet terugkrijgt bij verkoop..(denk aan zijn dnepr met fiat zuigers, vw klepveren etc..)
 
Het suffe van dit soort motoren is, zeker als het motoren zijn die eh, van órigine' verbeteringen verlangen als je er serieus mee gaat rijden, je dat geld niet terugkrijgt bij verkoop..(denk aan zijn dnepr met fiat zuigers, vw klepveren etc..)

Dat is met bijna alles zo. Boeit toch ook niet. Is hobby en je hebt plezier gehad. Maar dat is wat ik bedoelde met het opknappen van bv. Een gsxr750 gen1. Zo'n motor verdient het maar lonend is het nooit. Zeker niet ale je het goed wil doen. Toch weet ik 1 ding zeker. Zoals je nu een oude gs1000 (noem maar wat) kunt opknappen, zo kun je dat niet over 35 jaar met een tracer 900. Die is Dan al 20 jaar electronisc total loss.
 
Over een week ga ik naar het dieselkradtreffen in Hamm (tip) Heel veel low-tech eigenbouw motoren..Sommige eenvoudig zoals die van mij, maar ook heel net gemaakte motoren met common rail of turbodiesel blokken.
 
Over een week ga ik naar het dieselkradtreffen in Hamm (tip) Heel veel low-tech eigenbouw motoren..Sommige eenvoudig zoals die van mij, maar ook heel net gemaakte motoren met common rail of turbodiesel blokken.

Kun je me daar wat meer over vertellen ervan uitgaande dat je er eerder bent geweest. Wat zie je daar? Dag op en neer uit Adam mogelijk? Alvast bedankt voor de tijd...
 
..en als je de schnitzel niet op kan, kan je ze voeren aan de varkens die buiten lopen...Ze vinden het heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan