Votterhoogte carbs GS750 (1977)

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
35.288
5.887
Ben met de carbs van de GS750 aan het prutsen.

Nu zou de vlotterhoogte volgens m'n WPH, 26 mm moeten zijn.
Ze staan allemaal echter maar op 18 mm :?

Wat te doen? Toch maar alles naar 26 mm vergroten?
Wat zou het effect zijn op de motor?
 
dat heb ik ook gedaan , test opstelling gemaakt met de carburateurs onde de zelfde hoek geplaatst als op het blok.

4 plastic zakjes aan de carburateurs gedaan, dit om eventuele benzine op te vangen en om te kijken welke er door lekt.

nu een kleine tank er boven gehangen, en 10 in later zag ik al welke er door lekte , nog een paar uur laten staan, was er maar 1 gelukkig.

vlotter hoogte gecontrollerd, deze was goed. vlotternaald bekeken, die was als nieuw. (had de vorige eigennaar gedaan carburateurs schoon gemaakt en gereviseerd).
ik heb de vloternaald een paar keer goed op zijn plek gedrukt, alles terug gezet.
Nu nog maals op te test opstelling geplaats, de hele nacht laten staan maar geen benzine te zien.

Is wel een Kawa, maar dat maakt eigenlijk niet uit voor het door lekken.

succes er mee.
 
De beste manier vindt ik zelf, blazen op de benzine slang, dan kan je veel beter vaststellen/meten wanneer de vlotternaald afsluit, dan dan je dit op zicht gaat doen.

Met meerdere carbs is het wel makkelijk als je een extra man erbij heb om de ander vlotters dicht te houden, anders hoor je door alle carbs lucht stromen.
 
Helpt dat 'vlotternaald goed op z'n plek drukken' werkelijk en ook als de tip rubber bekleed is?
Ik kan momenteel keizen tussen 'lekken en lopen' of 'niet lekken en niet stationair' lopen. verschil in liphoogte van de vlotter is 0,05mm.
 
Bij mij werkte het goed Sammie, vlotter naald zag er nog als nieuw uit, dus inderdaad wat aan gedrukt en een beetje gedraaidt zodat de vlotter naald mooi in de passing ligt. Dus niet als een gek aan drukken maar gewoon ff rustig aan drukken en wat draaien er mee, bij mij geen lek meer.
 
Bij mij werkte het goed Sammie, vlotter naald zag er nog als nieuw uit, dus inderdaad wat aan gedrukt en een beetje gedraaidt zodat de vlotter naald mooi in de passing ligt. Dus niet als een gek aan drukken maar gewoon ff rustig aan drukken en wat draaien er mee, bij mij geen lek meer.
Dit was ook een dinges met rubber tip?
Als het werkt bij mijn lekkend barrel wil ik met je trouwen en je kinderen krijgen!
 
Heb nu de vlotter hoogte dus op 26mm afgesteld.
Tank aangesloten en op prime gezet, vlotter kamers lopen vol en ik zie benzine nu stil staan in benzine filter wat ik er tussen heb gezet extra.
Loopt nu niet over, echter houd ik de carbs na achteren(berg op rijden) of schuin (l R in de bocht) dan beginnen de carbs weer over te lopen, houd ik ze daarna weer recht stopt het weer.
Op zichzelf begrijp ik dat wel maar het zou in mijn ogen niet mogen ivm bochten en berg op rijden.......
Wordt in mijn ogen een beetje een lastig verhaal zo met de carbs en vlotter hoogte afstelling....
Groet Hans
 
Update.
Vandaag 29-8-2019 testrit gedaan met mijn Suzuki GS750, de carbs liepen nu niet meer over en heb ff lekker een rondje gereden.
Is wel weer wennen op de motor na er lang niet meer op te hebben gereden, zal nog wat Km' rs nodig hebben om het gevoel weer terug te krijgen.
Heb alleen nog wat problemen met de benzine kraan, de afsluiting daarvan werkt niet 100% heb daar wel een revisie set in gedaan echter die sluit niet helemaal af helaas.(rubber is iets te klein???? zo te voelen is hij niet te hard)
Heb nu de vacuum slang even los zodat hij op fuel of reserve gesloten is, zet ik de motor uit dan op fuel, start ik hem heb ik hem op prime staat.
En heren sluit ik de vacuum slag aan dan werkt het maar zet ik de motor dan uit blijft de benzine stromen en dat wil ik niet.
Werkt voor nu, kan ik in ieder geval rijden nu het nog mooi weer is.
Bedankt voor de zinvolle info heren.
Groet Hans
 
Onthoud wel dat je op prime geen reserve meer hebt. Het revisiesetje dat ik destijds voor mijn GS750 benzinekraan gebruikte was troep. Uiteindelijk werkte het met een mix van oude delen en nieuwe delen. Merk van dat setje weet ik ff niet meer.

Ander puntje: als je carbs rechtop dichtblijven, gaan ze in bochten ook niet lekken door de middelpuntvliedende kracht. En een berg van 20% is steil, maar dat is maar een hoek van +11 graden. Zolang ze ook op je zijstandaard dichtblijven is t ok.
 
De beste manier vindt ik zelf, blazen op de benzine slang, dan kan je veel beter vaststellen/meten wanneer de vlotternaald afsluit, dan dan je dit op zicht gaat doen.

Met meerdere carbs is het wel makkelijk als je een extra man erbij heb om de ander vlotters dicht te houden, anders hoor je door alle carbs lucht stromen.

Ik vraag me dat al een tijd af: Als je blaast (druk zet) op de benzine aanvoer en er is voldoende benzine in de vlotterkamers en leiding, blaas je dan de benzine "door" de vlotter de sproeier in? En hoe gaat dat dan met een mechanische brandstofpomp?
 
Bij mij werkte het goed Sammie, vlotter naald zag er nog als nieuw uit, dus inderdaad wat aan gedrukt en een beetje gedraaidt zodat de vlotter naald mooi in de passing ligt. Dus niet als een gek aan drukken maar gewoon ff rustig aan drukken en wat draaien er mee, bij mij geen lek meer.
Bij de mijne werkte het helaas niet, 2 van de 4 lekken nog, ondanks dat het benzineniveau intussen lager is dan die van de carbs die niet lekken..
 
Bij de mijne werkte het helaas niet, 2 van de 4 lekken nog, ondanks dat het benzineniveau intussen lager is dan die van de carbs die niet lekken..

Is het niet zo Sammie dat hoe groter de vlotter hoogte is hoe dieper de de vlotter in de vlotterkamer komt te liggen.
Dat de opwaardse kracht van de vlotter groter is , dus met meer kracht tegen de vlotternaald drukt om deze af te sluiten.

Of zie ik dat verkeerd. 8-)
 
Ik vraag me dat al een tijd af: Als je blaast (druk zet) op de benzine aanvoer en er is voldoende benzine in de vlotterkamers en leiding, blaas je dan de benzine "door" de vlotter de sproeier in? En hoe gaat dat dan met een mechanische brandstofpomp?
Je blaast op de benzine toevoer om je vlotterhoogte af te stellen, dan zit er natuurlijk geen benzine in je slang of vlotterbakje, want die is er dan af he.
 
Is het niet zo Sammie dat hoe groter de vlotter hoogte is hoe dieper de de vlotter in de vlotterkamer komt te liggen.
Dat de opwaardse kracht van de vlotter groter is , dus met meer kracht tegen de vlotternaald drukt om deze af te sluiten.

Of zie ik dat verkeerd. 8-)
Nee.

Alleen is de vlotterhoogte bepalend voor het benzineniveau in de vlotterkamer. En heeft het niveau invloed op hoe rijk/arm het mengsel is. En jouw voorstel zorgt voor een arm mengsel.
 
Is het niet zo Sammie dat hoe groter de vlotter hoogte is hoe dieper de de vlotter in de vlotterkamer komt te liggen.
Dat de opwaardse kracht van de vlotter groter is , dus met meer kracht tegen de vlotternaald drukt om deze af te sluiten.

Of zie ik dat verkeerd. 8-)
verkeerd.
enkel het drijvend vermogen van de vlotter bepaald de druk. bij eendert welk ingesteld nivo is dat dus steeds hetzelfde.
 
[
Je blaast op de benzine toevoer om je vlotterhoogte af te stellen, dan zit er natuurlijk geen benzine in je slang of vlotterbakje, want die is er dan af he.

Janbros gaf al deels het antwoord op mijn vragen: de opwaartse druk van de vlotter bepaald dus de kracht waarmee de naald afsluit.
Maar hoe zit dat dan met een mechanische brandstofpomp? Die drukt de benzine toch door die opwaartse druk van de vlotter of niet?

Excuses als ik teveel in het topic van ts zit te rommelen
 
Maar hoe zit dat dan met een mechanische brandstofpomp? Die drukt de benzine toch door die opwaartse druk van de vlotter of niet?

die benzine-membraanpompjes kunnen maar minieme druk geven, bij de minste weerstand stoppen ze er automatisch mee. tot de weerstand weg is, dan beginnen ze automatisch terug te pompen tot ... enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan