Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje. 🤔🤔
Verder heb ik ook last van het verhaal dat het lijkt alsof de dynamo spanning levert aan de accu, maar de koplamp het niet doet op het moment dat de accu leeg is, dus ik zou je hier niet mee kunnen helpen.

13,8 lijkt mij wel enigszins laag op 3000 toeren, maar is ook afhankelijk van de staat van de accu, als hij diep ontladen is, kan het best zijn dat hij bij 13,8 volt hard aan het laden is.

Daarom ook testen bij een volle accu, dan zijn namelijk herhaaldelijke metingen te doen die te vergelijken zijn.
 
Verder heb ik ook last van het verhaal dat het lijkt alsof de dynamo spanning levert aan de accu, maar de koplamp het niet doet op het moment dat de accu leeg is, dus ik zou je hier niet mee kunnen helpen.

13,8 lijkt mij wel enigszins laag op 3000 toeren, maar is ook afhankelijk van de staat van de accu, als hij diep ontladen is, kan het best zijn dat hij bij 13,8 volt hard aan het laden is.

Daarom ook testen bij een volle accu, dan zijn namelijk herhaaldelijke metingen te doen die te vergelijken zijn.
Accu aan de lader en net ff geprobeerd motor start weer. Laat hem maar even nachtje zo staan en morgen ff meten. 👍👍
 
Maar ff aan de zijkanten in de zijpaneeltjes aan elke kant een groot gat gemaakt. Los van dat ik m erg heet vind worden, blaast alle lucht onder het zadel en wordt voor mij best warm. Geheid dat het meer tussen de oren zit, dat kuiploos die schildjes weinig beperken in de koeling maar ze worden net als het frame best warm vandaar :)
20190825_160605.jpg


20190825_162311.jpg
 
Nieuwe accu er op, en lijkt prima te werken, maar had een beetje een hersendood momentje waarop ik dacht dat 14,8 volt laadspanning goed is. Dit is uiteraard aan de hoge kant. Toch maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen, wellicht met behulp van het linkje van ivan betreffende het bijregelen van die spanning... Voor nu in ieder geval genoeg spanning om de accu bij te laden, en hem niet om zeep te helpen door te diepe ontlading.
 
Ik rvs luchthapper erop gemaakt voor koeling
20190826_145257.jpg

Andere kant een subtiele tralie

20190826_145139.jpg
 
Nieuwe accu er op, en lijkt prima te werken, maar had een beetje een hersendood momentje waarop ik dacht dat 14,8 volt laadspanning goed is. Dit is uiteraard aan de hoge kant. Toch maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen, wellicht met behulp van het linkje van ivan betreffende het bijregelen van die spanning... Voor nu in ieder geval genoeg spanning om de accu bij te laden, en hem niet om zeep te helpen door te diepe ontlading.

14,8v is ideaal voor AGM accu's. Als het niet hoger wordt niks aan de hand. Ik heb zelf bij Bertha 15,2v gehad. Dat is iets minder. Dit heb ik opgelost door de sensor draad voor de alternator direct (via een contactslot gestuurde relais) aan te sluiten op de accu. Nu is mijn laadspanning een consistente 14,2v. Agh kan ik prima mee leven.
 
Achtervelg met nieuwe lagers ook bij de voorraad onderdelen, klauwtje en dikkere schijf nog dan alles compleet. Zelfs de tandwieldrager met bijbehorende afstandsbussen dubbel: origineel (wiel 5 mm ofset) en 2 mm afgedraaid (wiel 3 mm ofset)
20190827_210804.jpg
:)
 
Klauwtje opgehaald, ff schoonmaken, spuiten, nieuwe rubbers en zuigers oppoetsen, komt goed.
20190831_151031.jpg
 
Vlot lekker:
20190831_230403.jpg


Klauwhelften morgen de finishing touch qua oppoetsen dan ontvetten en spuiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RBos
IMG_0671.JPG


Soms loop je tegen een klein gelukje aan; Bj 2000, 16000 km gelopen.
2 vorige eigenaren die er natuurlijk veel te weinig op gereden hebben.
Carbs zijn ultrasoon gereinigd en worden alle 4 voorzien van een revisieset. Hopelijk loopt ie weer volgende week weer zoals die zou moeten.

Vraag aan mederijders; iemand nog een bagagedrager met topkoffer waar hij/zij vanaf wil?
 
Ziet er toch even wat anders uit dan de eerdere foto van de korstige, ranzige klauw. Ziet er weer netjes uit. Hoe heb je dat gedaan? Straalcabine en 'remklauw' verf? (Of AMZ?) :t
 
Hallo allemaal,

ik ben aan het oriënteren op een leuke beginnersmotor. CBR600, Thundercat etc. Sport en tour.
Nu kreeg ik via een bekende de volgende motor aangeboden.
GSX750F van 2001.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik ga kijken?
Is het überhaupt een leuke fiets om mee te starten?
Suzuki.jpg
 
Ter verduidelijking: begrepen dat het deel waar de l i nkp i jp van de demper in de collector schuift vaak dat deel van de linkpijpdemper wegrot.
 
Ter verduidelijking: begrepen dat het deel waar de l i nkp i jp van de demper in de collector schuift vaak dat deel van de linkpijpdemper wegrot.
Klopt!. Maar dat kun je fixen met een universeel overzetstuk voor uitlaten.
 
1567538846646948422007.jpg
15675388717141531548023.jpg

In navolging van Ivan ook maar het e.e.a. op de kop getikt. Incl de kapotte spiegel in de juiste kleur🤗😎
Nog mensen interesse in de baracuda handgrepen set. Past niet op de gsx 1100 f ondanks de betrouwbare vermelding op de chinese site
 
Meestal bij japparts maar denk nu keer bij mpartz omdat ik daar wat andere dingen op het oog heb.
 
Bekijk bijlage 1424530Bekijk bijlage 1424531
In navolging van Ivan ook maar het e.e.a. op de kop getikt. Incl de kapotte spiegel in de juiste kleur🤗😎
Nog mensen interesse in de baracuda handgrepen set. Past niet op de gsx 1100 f ondanks de betrouwbare vermelding op de chinese site

Goedkoop rijden met een 1100f, de onderdelen worden massaal tegen dumpprijzen aangeboden 😁

Klauwen en schijven straks zelf ook 2 sets over 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan