Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
en
Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.

Maar ik heb al een goed antwoord gehad van @Mechanism
Hij gaat in ieder geval weer los (jammer vd pakkingset)

Maar iedereen ,
Bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
en
Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.

Maar ik heb al een goed antwoord gehad van @Mechanism
Hij gaat in ieder geval weer los (jammer vd pakkingset)

Maar iedereen ,
Bedankt voor het meedenken.
Nou bij die firma zou ik geen spullen brengen,wat een knoeiers.
Het probleem is ook dat de echt goede motorfiets reviseurs bijna uitgestorven zijn,of inmiddels met pensioen,
Stolk motorenrevisie was er zo 1 die is er helaas ook mee gestopt.
 
Nou bij die firma zou ik geen spullen brengen,wat een knoeiers.
Het probleem is ook dat de echt goede motorfiets reviseurs bijna uitgestorven zijn,of inmiddels met pensioen,
Stolk motorenrevisie was er zo 1 die is er helaas ook mee gestopt.
Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens.
Wie geeft me nu de waarheid.:?
 
Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens.
Wie geeft me nu de waarheid.:?
Ja de waarheid is dat alles wat tegen, op of over de service limiet zit vervangen dient te worden bij een revisie.
Iets wat bijna of op de service limiet zit is in principe nog goed,maar als je nog meer km,s gaat maken kan je
over een paar 1000km er al overheen zitten en dan kan je weer beginnen met reviseren vandaar dat je het liefst
zo ver mogelijk van de service limiet af wil zitten,dus gewoon vervangen als je de boel toch open heb liggen.
Maar ja bij die ouwe motoren gaat de kostenfactor een grote rol spelen,vaak zie je dat de hoon er maar door word gejast
en dan alleen maar de zuigerveren worden vervangen inplaats van nieuwe overmaat zuigers te monteren,oude kleppen worden weer
opgelapt en over de krukaslagers en drijfstangen word al helemaal niet gesproken,en dan ga je verder kijken naar alle andere onderdelen
zoals de versnellingsbak die vaak ook op zijn laatste benen loopt,wil je dat allemaal reviseren ga je ruim over de waarde van de motor heen.
Dan moet je of vreselijk verliefd zijn op die motor of het ding naar de sloop brengen.Ik reed vroeger alleen maar ouwe zooi CB,s GS noem het maar op ,knapte het zo goedkoop mogelijk op en reed er met een beetje geluk nog 10000km mee en dan ging het naar de sloop en pakte ik een volgend oud barrel,
het kwam niet eens in mij op om zoiets te reviseren,oude meuk waar ze tegenwoordig de hoofdprijs voor betalen omdat
het zo leuk is,ik lach me rot om die stakkers,het was nieuw al niks laat staan na tig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ja de waarheid is dat alles wat tegen, op of over de service limiet zit vervangen dient te worden bij een revisie.
Iets wat bijna of op de service limiet zit is in principe nog goed,maar als je nog meer km,s gaat maken kan je
over een paar 1000km er al overheen zitten en dan kan je weer beginnen met reviseren vandaar dat je het liefst
zo ver mogelijk van de service limiet af wil zitten,dus gewoon vervangen als je de boel toch open heb liggen.
Maar ja bij die ouwe motoren gaat de kostenfactor een grote rol spelen,vaak zie je dat de hoon er maar door word gejast
en dan alleen maar de zuigerveren worden vervangen inplaats van nieuwe overmaat zuigers te monteren,oude kleppen worden weer
opgelapt en over de krukaslagers en drijfstangen word al helemaal niet gesproken,en dan ga je verder kijken naar alle andere onderdelen
zoals de versnellingsbak die vaak ook op zijn laatste benen loopt,wil je dat allemaal reviseren ga je ruim over de waarde van de motor heen.
Dan moet je of vreselijk verliefd zijn op die motor of het ding naar de sloop brengen.Ik reed vroeger alleen maar ouwe zooi CB,s GS noem het maar op ,knapte het zo goedkoop mogelijk op en reed er met een beetje geluk nog 10000km mee en dan ging het naar de sloop en pakte ik een volgend oud barrel,
het kwam niet eens in mij op om zoiets te reviseren,oude meuk waar ze tegenwoordig de hoofdprijs voor betalen omdat
het zo leuk is,ik lach me rot om die stakkers,het was nieuw al niks laat staan na tig jaar.
Het verschil tussen "oppoetsen + nieuwe pakkingen" en "reviseren". ;)
 
Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens.
Wie geeft me nu de waarheid.:?

Ging er dan nergens een lampje branden toen je die tabel maakte:?
 
[
Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
Wat heb je ze voor opdracht gegeven?

Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.
In dat filmpje dat je post, loopt hij niet echt lekker stationair als de bougiedop van cil 4 er wel op zit
 
Compressie meten. Boel losmaken, slotspeling controleren stand zuigerveren controleren. Kijken of je deals goed zitten en de boel weer in elkaar zetten en probleem opgelost. Of kiezen voor een serieuze revisie. Wij racen met een GS blok, dus kan wel goed gaan.
 
Piston Ring Gap
Eenvoudig1234StandaardMax StndardLimitBlz 83
Getallen in 100stenCilinderCilinderCilinderCilinder
Top
45​
55​
65​
60​
0,15​
0,35​
0,7​
Nieuwe veren
2nd
45​
65​
65​
55​
0,15​
0,35​
0,7​
Limits TopOKOKOKOK
Limits 2ndOKOKOKOK
Standaard Top
0,100​
0,200​
0,300​
0,250​
Standaard 2nd
0,100​
0,300​
0,300​
0,200​

20191024_122138.jpg


Zo vond ik de zuigerveren na 250km
 
Wat ik nergens in de metingen terug zie is in hoe verre de cylinders ovaal zijn, perfect rond kan haast niet als het een gebruikte cylinder is.
Een flex hoon is geen gereedschap waar je ovaal weer mee rond kan maken.
Nieuwe ronde zuigerveren in een ovaal gat gaan nooit afsluiten ook al is de slotspeling minimaal.
Een te ruime boring/te grote zuigerspeling maakt veel lawaai, kantelende zuigers en heeft niet direct olieverbruik tot gevolg.
 
Wat ik nergens in de metingen terug zie is in hoe verre de cylinders ovaal zijn, perfect rond kan haast niet als het een gebruikte cylinder is.
Een flex hoon is geen gereedschap waar je ovaal weer mee rond kan maken.
Nieuwe ronde zuigerveren in een ovaal gat gaan nooit afsluiten ook al is de slotspeling minimaal.
Een te ruime boring/te grote zuigerspeling maakt veel lawaai, kantelende zuigers en heeft niet direct olieverbruik tot gevolg.
Flexhone... Ik had er jaren geleden veel vraag naar, maar verkocht ze niet omdat hobbyisten er altijd vanuit lijken te gaan dat boren en honen het zelfde is. Dan kan je m.i beter het lichtelijk egaliserende effect van een vlakke hoonsteen hebben. Al komt het allemaal alsnog neer op meten = weten.
 
@VonDutch , bijdeze

Cilinder
1-5-2017​
Peters 1ste 1000Blauw invullen
Eenvoudig1234
Getallen in 100stenCilinderCilinderCilinderCilinder
Onder 0Klok
2​
2​
1,2​
2​
Onder 90Klok
1,5​
1,5​
2,6​
1,1​
Midden 0Klok
5​
4​
4​
5​
Midden 90Klok
4,5​
5,5​
6,5​
4​
Boven 0Klok
4​
3​
3​
4,5​
Boven 90Klok
5​
5,5​
5​
4​
Begin maat (mm)Micro
70,00​
70,00​
70,00​
70,00​
Wat resultaat1234
Service Limit:
70,080​
CilinderCilinderCilinderCilinder
minOnder 0
70,02​
70,02​
70,01​
70,02​
70,01​
Onder 90
70,02​
70,02​
70,03​
70,01​
maxMidden 0
70,05​
70,04​
70,04​
70,05​
70,07​
Midden 90
70,05​
70,06​
70,07​
70,04​
differenceBoven 0
70,04​
70,03​
70,03​
70,05​
0,05​
Boven 90
70,05​
70,06​
70,05​
70,04​
Gemiddelde
70,04​
70,04​
70,04​
70,03​
Begin maatVul in>
70​
70​
70​
70​
 
Cilinders zijn zo te zien nog goed,weet je zeker dat het roken niet gewoon condens is of onverbrande brandstof omdat je hem eerst heb laten lopen op 3 cilinders?
 
Nee, het stinkt in de garage naar olie, en heb hem een paar keer gestart en telkens rookt hij uit de rechter uitlaat, dan rij ik een 10 km maar hij heeft weer hetzelfde euvel, niet boven de 130 komen en dat raar brommend geluid alsof die op 3 cilinders loopt.
Ik ga toch de klepgeleiders nu maar (laten) vervangen. Tenminste ik vermoed dat daar het euvel licht , de inlaat klep steel van cilinder 4 "rammelt" aan de nokkenas zijde nogal. Plus cilinder 2 en 3 uitlaat is aan z'n max, dus laat ik alle 8 maar vervangen.
 
Ga je dit met de oude zuigerveren weer gewoon in elkaar zetten?
Dan weet ik het vervolg al
 
Het is niet alleen geleiders vervangen maar ook klepstelen opmeten en als het gaat kleppen slijpen, anders nieuwe kleppen.
dan alle klepzetels bewerken op een voor de klep en steel diameter geschikte bank. Serdi bijvoorbeeld.
 
Kortom de hele zooi moet weer uit elkaar,leuke hobby 8)7


Een motor zuipt alleen olie via de inlaat kant tijdens het rijden (zuigende kant) olie via de uitlaat geleiders kan alleen binnen komen als de motor uit staat. Dan geeft hij een pluim met starten.

Als ik je lijstje bekijk heb je bijna 0.10mm speling tussen je inlaat klep en de geleider... Dit is echt te veel. Waar kom je vandaan? Mogelijk kan ik je helpen. Cilinderkoppen reviseren is mijn dagelijks werk.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet alleen geleiders vervangen maar ook klepstelen opmeten en als het gaat kleppen slijpen, anders nieuwe kleppen.
dan alle klepzetels bewerken op een voor de klep en steel diameter geschikte bank. Serdi bijvoorbeeld.
Dat weet ik, MRV doet dat erbij.
Een motor zuipt alleen olie via de inlaat kant tijdens het rijden (zuigende kant) olie via de uitlaat geleiders kan alleen binnen komen als de motor uit staat. Dan geeft hij een pluim met starten.

Als ik je lijstje bekijk heb je bijna 0.10mm speling tussen je inlaat klep en de geleider... Dit is echt te veel. Waar kom je vandaan? Mogelijk kan ik je helpen. Cilinderkoppen reviseren is mijn dagelijks werk.
Ok, begrijpelijke info .
Ik woon tussen Weert en Eindhoven.
 
Zuigerlekkage
testmiddel = Diesel​
8-11-2019​
1234
16:25​
vol​
vol​
vol​
vol​
Noot​
18:05​
-5-100-18
21:30​
-16leeg-1leeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan